Brief description |
"Интелигентни системи за сигурност" ООД е предприятие с повече от 15г. опит в развитието и производството на електронни и електро-механични продукти, изнасяни в Англия, Холандия, Австрия - алармени централи, касови апарати, пожарни датчици, електроника за врати и др.
Основно предизвикателство пред фирмата-кандидат е извеждане управлението на бизнес процесите и планирането на ресурсите на ниво съответсващо на непрекъснато нарастващия мащаб на дейността. Липсата на ИКТ инструменти асистиращи управлението и планирането води до по-ниска от възможната производителност, неоптимален производствен процес и себестойност, до ограничени възможности за проследяване на целия производствен цикъл и взимане на ефективни и навременни управленски решения. Последното би могло да доведе до неблагоприятен ефект върху конкурентоспособността на компанията на българския и европейски пазар при продължаващ растеж и в дългосрочен план - до спиране на растежа.
Основна цел на проекта е постигане на качествен растеж на кандидата чрез насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги. В отговор на гореописаните предизвикателства, проектът предвижда закупуване и въвеждане на ERP система за управление и планиране на ресурсите и ново хардуерно оборудване, необходимо за нейното функциониране. Въвеждането на ИКТ базирана система за управление и организация на ресурсите, производствената дейност и основните бизнес процеси ще доведе до оптимизация в производството, съкратени срокове за изпълнение на поръчките, повишена производителност в предприятието, по-добър контрол върху производствените разходи, по-ефективни и навременни бизнес решения, базирани на точна и достоверна информация в реално време.
Чрез инвестицията по проекта:
- ще се подобри управлението и организацията на основните процеси в дейността на предприятието
- ще се въведат организационни иновации
- ще се подобри рентабилността на компанията и пазарните й позиции на българския и експортен пазар.
|
Activities |
-
Activity: Дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез придобиване и въвеждане на ERP система /ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите/: Дейността се състои в закупуване и внедряване на ERP система, отговаряща на нуждите на предприятието. Предвидената по проекта ERP система ще бъде изцяло преведена на български език и ще съдържа следните модули и функционалности:
1. Финанси и счетоводство
- Поддържане на основни данни за компанията
- Операции със счетоводни сметки
- Вземания/Задължения
- Управление на разчетите с подотчетни лица/на паричните средства/на себестойността на стоките и материалите
- Периодично приключване и отчети
2. Дълготрайни активи
- Поддръжка на информация за Дълготрайни материални и нематериални активи/амортизационни планове
- Отразяване на основни операции с Дълготрайни активи
3. Продажби
- Поддръжка на основни данни за клиент
- Управление на цени и ценообразуване/на промоции
- Оферти/Планиране на продажбите/Поръчки за продажби
- Кредитни лимити и условия на плащане
- Фактуриране
- Рекламации
- Събираемост на вземанията
4. Доставки
- Поддръжка на основни данни за доставчик
- Планиране и управление на материалните запаси
- Оферти
- Поръчки за покупки
- Фактуриране
- Рекламации
- Управление на документи/на покупни цени
5. Склад
- Поддръжка на основни данни за артикул
- Нескладови артикули
- Поддържане на серийни и партидни номера
- Поддържане на местоположения (складове)
- Изписване на стоки
- Приемане и експедиране на стоки и продукти в склада
- Трансфери
- Инвентаризация
6. Маркетинг (CRM)
- Управление на контакти/на взаимоотношенията с потенциални клиенти/на задания
- Сегментация/Кампании/Възможности
7. Производство
- Въвеждане и поддръжка на основни данни
- Производствена спецификация на изделието
- Маршрути
- Производствени поръчки
- Автоматично изчисляване себестойността на готовата продукция
8. Модул Работа с мобилни устройства
9. Модул Управление на отпадъци
Инвестицията ще допринесе за изпълнение на дейността и постигане на проектната цел по следния начин:
ERP системата ще осигури:
- много високо ниво на прозрачност и детайлност при изпълняване и отчетност на процесите. Пълната интегрираност на бизнес процесите в системата ще позволи веднъж въведена, информацията да е достъпна за потребителите от всички модули без да е необходимо да се въвежда повторно или обработва допълнително.
- гъвкавост и лесна адаптация спрямо постоянно променящите се условия и пазарни предизвикателства, както и към изискванията на клиентите без да се прекъсват ежедневните операции в компанията.
- вземане на навременни, бързи и обосновани управленски решения. Мениджмънтът ще разполага в реално време с пълната картина на бизнеса във всяко едно негово сечение и с цялата необходима информация.
- управление на брака и отпадъците от производство, което ще осигури по-точно следене на вложените материали, оптимизирано използване на суровини и складови наличности. Последното ще доведе до по-ефективно и по-екосъобразно производство, допринасящо за опазване на околната среда.
Отразяването и управлението на всички бизнес процеси в единна интегрирана система ще допринесе за:
• Улеснено проследяване на финансовия резултат по производствени поръчки
• Ефективно управление на ресурси – човешки и материални
• Подобряване на отчетността в компанията и обслужването на клиенти
• Улесняване на комуникацията между служители, клиенти, доставчици и бизнес партньори
• Намаляване на времето за въвеждане на информация
• Намаляване на риска от грешки и/или двойно въвеждане
• Повишаване на контрола върху протичащите бизнес процеси в компанията
• Улеснено отчитане и проследяване на извършваните дейности
• Планиране на доставки с цел оптимизиране на складовия запас
• Сигурност на данните на компанията
• Осигуряване на лесен и бърз начин за бюджетиране, прогнозиране и планиране
• Незабавен достъп до цялата информация, необходима за вземане на управленски решения в реално време и възлагане на отговорности.,
Contracted Amount: 309 407.00
,
Reported Amount: 309 405.00
-
Activity: Дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез закупуване на ново оборудване, необходимо за функционирането на ERP системата: Като част от дейността ще бъдат закупени следните ДМА:
- Сървър - 1 бр.
- Мобилно устройство за работа в склад - 5 бр.
- Таблет с баркод скенер - 25 бр.
Инвестицията в хардуер ще допринесе за изпълнение на дейността и постигане на проектната цел по следния начин:
1. ERP системата - предмет на проекта ще бъде инсталирана и конфигурирана на подходящ за целта сървър. Сървърът ще бъде с технически параметри и операционна система, напълно съвместими с ERP системата като по този начин ще осигури нейното нормално функциониране. Сървърът ще обезпечи:
- използването на системата с пълните й функционалности, модули и взаимовръзки
- безпроблемния достъп от потребителите с пълни и ограничени права за работа в нея
- надежно съхранение на цялата информация обработвана от ERP системата
2. Предвидените за закупуване мобилни устройства за работа в склада ще служат:
- за приемане на пристигналите материали и компоненти от доставчиците като се сканират и въвеждат данни за всяка постъпила доставка в ERP системата. Чрез мобилните устройства автоматично ще се предава нужната информация за вида и количеството на доставените материали и компоненти в склада и складовите наличности във всеки един момент;
- за изписване на нужните материали и компоненти за производството на всяка поръчка като в системата ще постъпва информация за вида и количеството на изпратените за производство материали и компоненти. По този начин ще се осигури пълна проследяемост на материалния поток в реално време.
Мобилните устройства ще осигурят преноса на данни и информация в ERP системата като спомогнат да се въведе пълна автоматизация на складовите операции. В комбинация с ERP системата ще подобрят значително текущата организация на ресурсите:
- ще се съкрати времето за обработка на големи обеми от наличности с интензивно движение;
- ще се оптимизират складовите дейности и маршрути като се синхронизират с натоварването на складовите служители;
- ще се въведат електронни складови документи, което ще съкрати времето за обработка и ще се елиминира рискът от грешки при въвеждане в различни бази данни;
- ще се отчитат всички текущи ограничения в складовите наличности, което ще гарантира намаляване на престоите на работници и машини в производството.
3. Предвидените по проекта таблети с баркод четци ще се използват в производствените цехове, където:
- ще отчитат автоматично пристигащите от склада материали и компоненти за производство чрез сканиране на баркодовете от складовите листа
- ще отчитат произведената готова продукция чрез сканиране на партидните номера на отделните партиди
Таблетите ще бъдат свързани с ERP системата чрез съвместима с нея операционна система. В резултат на сканираната и въведена в системата информация от таблетите, в модул Производство ще се проследява и допълва маршрутната карта за производството на всяка поръчка. Последното ще осигури пълна проследяемост на поръчките, на количествата употребени материали и количествата произведена продукция с тях. Въвеждането на сканиране чрез таблети в комбинация с ERP системата:
- ще автоматизира производствените операции;
- ще съкрати времето за производство и сроковете за изпълнение на поръчките;
- ще подобри планирането на натоварването на мощностите и контрола върху производствения процес.,
Contracted Amount: 55 108.00
,
Reported Amount: 55 028.00
|