Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0279-C02
Project Name Independent life Project
Beneficiary 0006963270633 Sofia Municipality Vitosha District
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 19.09.2016
Start Date 03.10.2016
End Date 31.08.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение ще даде възможност  в Район „Витоша“ да  предоставя почасово интегрирани услуги на лица с увреждания и  на възрастни хора над 65 години, с ограничения или в невъзможност за самообслужване.  
      Реализирането на проекта ще доведе до подобряване качеството на живот  на възрастните и лицата с увреждания чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот и социално включване, зачитайки техните права и съобразявайки се с техните възможности и специфични потребности. Предоставянето на интегрирани услуги в домашна среда  ще подкрепи от една страна потребителите и от друга страна зависимите членове на техните семейства, като намали риска на зависимост от институционален тип грижи и  даде шанс за включване членовете от техните семейства в реална трудова заетост. 
      Почасовото предоставяне на  интегрирани грижи в домашна среда, дава възможност  за увеличаване  и разнообразяване на услугите и отговарящи  на  потребностите на целевата група. Ще бъдат разработени правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в район "Витоша", за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Екипът за предоставяне на почасови интегрирани услуги в домашна среда ще включва експерти, които имат различен профил на компетентността си – социално, здравно образование както и други форми на професионална квалификация, за да се гарантира интегрирания подход. Подкрепата  ще се предоставя  от 45 лични асистенти, 2здравни асистента, 2 медицински специалисти. Екипът ще осигури мотивационна и психологическа подкрепа, според индивидуалната потребност на  потребителите.  Със закупуването на един адаптиран микробус,  ще  осигурим така необходимия  специализиран транспорт за възрастните и лицата с увреждане.
 От месец юни 2016 година, след като  направим нови оценки на потребностите ще включим в дейностите на настоящия проект потребители ползващи услуги по процедура „Нови алтернативи“. 

Activities
  • Activity: Организация за управление на проекта. : Дейността по организацията на управлението на проекта е много важна и гарантира качествено изпълнение на дейностите по проекта. Тя включва: 1. Осигуряване на подходящо помещение /стая/ за изпълнение на проекта и създаване условия за работа на екипа по проекта. 2. Първоначална среща на екипа по проекта: Ръководител, експерт/консултант-социални дейности; технически сътрудник и счетоводител. На тази среща се поставят основите на бъдещото добро управление и изпълнение на проектните дейности с ясно разпределение на отговорностите на членовете на екипа. 3. Информиране на заинтересованите страни и целевата група /администрацията на Дирекция "Социални дейности" към общината и Дирекция социално подпомагане, Дирекция "Бюро по труда"/ с официално писмо за етапите на изпълнение на настоящото проектно предложение. 4. Разработване Правилата/методологията за дейността на т.н. Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда, които включват детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят. 5. Разработване на всички необходими образци, формуляри и други, необходими за организиране подбора на потребителите. , Contracted Amount: 36 448.84 , Reported Amount: 79 481.60
  • Activity: Информационна кампанияhttps://eumis2020.government.bg/Content/img/icons/blue_arrow_right_small.gif: Информационната кампания цели да повиши информираността на заинтересованите страни за комплекса от услуги, които ще се предоставят по проекта и мултидисциплинарния подход при тяхното предоставяне. С тази дейност ще се повиши информираността на местната общност по отношение Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 и Процедура "Независим живот". Информационната кампания ще съдейства и осигури достъп на хората с увреждания и възрастните хора над 65 години, с ограничения за самообслужване до интегрирани услуги., Contracted Amount: 1 680.00 , Reported Amount: 3 226.00
  • Activity: Обучение, консултация и супервизия на персонала за предоставяне на услугите: Тази дейност цели повишаване на уменията и капацитета на персонала за предоставяне на качествени, интегрирани грижи. С тази дейност ще се даде възможност за развитие на наетия персонал чрез обучение и обмяна на опит. Планирани са въвеждащо обучение - 2, поддържащи обучения - 3 броя, консултации и супервизия. Тази дейност заема ключово място в предоставянето на качествени услуги. Работата с уязвими групи често води до професионално прегаряне, за избягване на което помагащият професионалист има нужда от професионална подкрепа. Супер визията представлява форма на планирана помощ, ще се предоставя от експерт със сходна практика и професия, с цел проследяване и проверяване работата на персонала. Брой персонал, който ще премине въвеждащо обучение е 28 лица. Поддържащо обучение ще премине целият персонал от 45 участника. Това ще спомогне за предоставянето на качествена грижа на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне., Contracted Amount: 1 630.00 , Reported Amount: 2 089.00
  • Activity: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка: Индивидуалните социални оценки ще бъдат извършени от външни експерти, така ще се идентифицира потребността на уязвимите групи от специфични дейности и услуги, предоставяни в хода на проекта. Това е дейността, която ще осигури и създаде условия на уязвимите групи за по качествен живот, ще им осигури по голяма независимост, ще допринесе за тяхното самочувствие, чувство за сигурност и независимост и ще ги подкрепи в ежедневието за преодоляване на своите ограничения. Интегрираните социални услуги ще се предоставят на хора с увреждания и възрастни над 65, с ограничения за самообслужване. Същите ще бъдат предоставяни от външни експерти. Този иновативен модел на интегрирани грижи, предоставяни почасово в домашна среда дава възможност да отговорим на потребностите на на всеки потребител. Поставяйки във фокуса на своето внимание потребностите на отделния човек даваме възможност той сам да избира кои от предоставяните услуги са необходими за него, колко часа и по кое време на деня. За да бъдат адекватни услугите и да отговорят на потребностите, на всеки потребител ще се направи социална оценка. Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител. Индивидуалният план се изготвя от екипа с участието на потребителя, а когато това е невъзможно и/или потребителят е дете - с участието на негов законен представител, роднина или близък. Изготвянето на индивидуалния план се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания за почасово ползване на интегрираните услуги. Предоставяните интегрирани грижи включват следните социално - здравни услуги : социален асистент, личен асистент, домашен помощник, здравен асистент, психологическа подкрепа. Това са услуги, които се предоставят в домашна среда и са ръководени от следните принципи: 1. Зачитане на личното пространство и достойнство 2. Самостоятелност и независимост на потребителя 3. Поверителност на личните данни 4.1 Възнаграждения за лични и социални асистенти, т.1.1 от Бюджета - 326 576.17 лв. 4.2.Възнаграждение на шофьор за специализираният автомобил – 1бр.;Медицински сестри 2 бр. на половин работен ден;Рехабилитатор – 1 бр. - т. 1.2 от Бюджета, 11 905 лв. 4.3.Режийни разходи- покриват текущите разходи по нормалното функциониране на Центъра -ел. енергия, вода, телефон за 18 м. (т.9.1в Бюджета)- 7 614 лева , Contracted Amount: 345 300.19 , Reported Amount: 311 915.29
  • Activity: Психологическа подкрепа и консултиране за персонала, предоставящ социални услуги: Тази дейност е насочена към предоставянето на възможност за оказване на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, което би било от изключителна важност за осигуряване на качествени социални услуги. Персоналът, който предоставя интегрираните грижи всеки ден попада в различни по сложност ситуации при общуване с потребителя. Жизненият опит, знанията и натрупаните умения от практиката допринасят за адекватното разрешаване на много от тях. Тъй като човешките взаимоотношения са много специфични, понякога е необходимо да се потърси консултация от външен професионалист. Това ще става на всеки 2 месеца чрез провеждането на регулярни срещи между персонала и психолог. За изпълнението на дейността ще бъде назначен психолог с опит в работата с хора с увреждания и познания относно нуждите им и спецификата на тяхното състояние. Оказването на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ интегрираните грижи ще спомогне за избягването на кризисни ситуации и значително ще подпомогне социалните служители в общуването им с потребителите, както и при вземането на решения от различно естество в ежедневната им дейност. Доброто психологическо състояние на персонала, както и повишената им чувствителност към разрешаването на ежедневни проблеми е изключително важно условие за предоставянето на качествени услуги. 5.1.Възнаграждения по граждански договори за наетите специалисти ,психолог, т.12.1 в Бюджета - 22 770лв., Contracted Amount: 23 096.94 , Reported Amount: 3 397.21
  • Activity: Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на интегрирани грижи: Същността на настоящата дейност ще се изразява в предоставяне на индивидуални психологически консултации на потребителите, които ще ползват социалните услуги на Центъра за интегрирани грижи. Това ще става чрез провеждането на регулярни срещи между потребителите и психолог. Чрез индивидуалните консултации се удовлетворяват специфичните потребности от психологическа помощ. Психологическото консултиране ще е съобразено с индивидуалните потребности на потребителите от психологическа подкрепа. Насочено е към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. То е изключително важна при деца, когато е наложителна промяна в ценностните нагласи и мотивацията. Психологическата подкрепа и консултиране са едни от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване. В консултациите ще бъдат засягани теми касаещи трудности в ежедневието от различен характер, липса на увереност и нереалистична самооценка, затруднения при вземане на решения и поддържане на между личностни отношения. Помощта ще бъде насочена към формулиране на проблема с цел да се допринесе за облекчаване на емоционалното страдание и предотвратяване на чувството за безпомощност. Ще се търси подходящо решение за справянето с даден проблем, чрез търсене на алтернативни решения. Индивидуалната психологическата подкрепа на потребителите ще бъде насочена и към някои техни лични затруднения в общуването, ниво на самооценка, усещане за изолация, чувство за безперспективност. Чрез провеждането на индивидуалните психологически консултации с потребителите ще бъде търсено постигането на добра емоционална стабилност и контролиране на нивото на тревожността. 6.1.Възнаграждения по граждански договори за наетите специалисти психолог с включени осигурителни вноски за сметка на осигурителя, т. 12.1 от Бюджета - 22770 лв., Contracted Amount: 23 096.93 , Reported Amount: 4 277.87
  • Activity: Осигуряване на специализиран транспорт: Услугата специализиран транспорт за хора с увреждания ще се предоставя на принципа "От врата до врата". За целта по проекта ще бъде закупен специализирано транспортно средство, което ще се ползва от потребителите по график. Предоставянето на тази услуга предполага осигуряване в район „Витоша“ на равни възможности за всеки наш потребител по проекта. Закупуването на специализираното транспортно средство ще се осъществи съгласно разпоредбите на Закона за обществените поръчки. Специализираното транспортно средство ще бъде застраховано, съгласно разпоредбите на чл.21, ал.1 от ПМС №119 от 20.05.2014 г. и за срок не по-дълъг от срока на изпълнение на проектните дейности. Специализираният превоз ще обслужва с предимство лица в инвалидни колички и лица с изключително тежки заболявания на опорно – двигателния апарат, незрящи и други. Това ще са лица, които не могат да ползват стандартните транспортни услуги или страдат от по-тежки увреждания, които не позволяват използването дори на пригоден обществен транспорт. Разходите за гориво на транспортното средство са заложени в бюджета на Проекта, така че да бъде осигурена непрекъснатост на социалната услуга. 7.1. Закупуване на специализирано транспортно средство (т.6.1 и 7.1 от Бюджета)- 58 720 лв. 7.2.Разходи за гориво и консумативи за специализираното транспортно средство( т.4.1 и 7.1 от Бюджета)- 8376.40. 7.3.Разходи за застраховка на специализираното транспортно средство-( т.10.1 от Бюджета)-6140лв , Contracted Amount: 67 643.65 , Reported Amount: 64 529.36

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: VIMAKS KLIMA LTD, Contracted Amount*: 358.00 , Reported Amount**: 358.00
  • Contractor: DLVONA Ltd, Contracted Amount*: 1 590.00 , Reported Amount**: 1 590.00
  • Contractor: AUTOSLIC BULGARIA LTD, Contracted Amount*: 1 076.00 , Reported Amount**: 1 076.00
  • Contractor: Biley Ankar LTD, Contracted Amount*: 42.00 , Reported Amount**: 42.00
  • Contractor: Mobiltel LTD, Contracted Amount*: 6.66 , Reported Amount**: 139.93
  • Contractor: LUKOIL BULGARIA LTD, Contracted Amount*: 110.90 , Reported Amount**: 2 892.44
  • Contractor: Jasmin 2001 Ltd, Contracted Amount*: 400.00 , Reported Amount**: 400.00
  • Contractor: Frea Akspo Ltd, Contracted Amount*: 3 000.00 , Reported Amount**: 407.40
  • Contractor: Brain for Business, Contracted Amount*: 1 236.00 , Reported Amount**: 1 236.00
  • Contractor: Generous auto , Contracted Amount*: 58 856.79 , Reported Amount**: 58 856.79
  • Contractor: |Alexander brockers LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 4 613.59
  • Contractor: ET AMOS- SPOST - SLAVA VASILEVA, Contracted Amount*: 459.00 , Reported Amount**: 459.00
  • Contractor: "ESA - EDUCATION CENTER VITOSHA" LTD, Contracted Amount*: 1 630.00 , Reported Amount**: 1 630.00
  • Contractor: sofia municipalityq, Contracted Amount*: 60.08 , Reported Amount**: 60.08
  • Contractor: Magazin za Zdrave LTD, Contracted Amount*: 27.00 , Reported Amount**: 27.00
  • Contractor: HIDROENERGE GRUP LTD, Contracted Amount*: 435.85 , Reported Amount**: 435.85
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 17.00 , Target amount: 55.00 , Reached amount: 125.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 17.00 , Target amount: 55.00 , Reached amount: 61.00

Financial Information

Total Project cost 499 991.56 BGN
Grant 499 991.56 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 495 115.87 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Липса на добро финансово управление 981.38 0.00 981.38 Project-level financial correction
Липса на добро финансово управление 490.69 0.00 490.69 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: данък специализиран автомобил, Estimated Amount: 60.08
Procedure 2 Subject to due process: Дизайн, предпечатна подготовка, печат и доставка на информационни материали. , Estimated Amount: 1 236.00
  • Differentiated position 1: рекламни материали
    Contractor: Brain for Business
    Contract total funded value: 1 236.00
Procedure 3 Subject to due process: доставка на ел.енергия, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: доставка на ел.енергия
    Contractor: Frea Akspo Ltd
    Contract total funded value: 3 000.00
Procedure 4 Subject to due process: доставка на ел.енергия, Estimated Amount: 53.29
  • Differentiated position 1: ел.енергия
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: ел.енергия
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: ел.енергия
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: доставка на ел.енергия , Estimated Amount: 435.85
Procedure 6 Subject to due process: доставка на консуматив за център - аптечка, Estimated Amount: 50.00
Procedure 7 Subject to due process: доставка на консумативи за център, Estimated Amount: 50.00
  • Differentiated position 1: доставка на консуматив за център
    Contractor: Magazin za Zdrave LTD
    Contract total funded value: 27.00
Procedure 8 Subject to due process: доставка на мобилна услуга - телефон, Estimated Amount: 20.00
  • Differentiated position 1: доставка на апарт за кръвно
    Contractor: Biley Ankar LTD
    Contract total funded value: 42.00
Procedure 9 Subject to due process: доставка на мобилна услуга - телефон, Estimated Amount: 1 500.00
  • Differentiated position 1: Мобилтел
    Contractor: Mobiltel LTD
    Contract total funded value: 6.66
Procedure 10 Subject to due process: Доставка на радиатори за отопление в Дневен Център, Estimated Amount: 358.00
  • Differentiated position 1: Вимакс клима ООД
    Contractor: VIMAKS KLIMA LTD
    Contract total funded value: 358.00
Procedure 11 Subject to due process: Доставка на специализиран автомобил, Estimated Amount: 70 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на един брой ново МПС със специално предназначение
    Contractor: Generous auto
    Contract total funded value: 58 720.00
Procedure 12 Subject to due process: достовка на гориво за спец.автомобил, Estimated Amount: 2 400.00
  • Differentiated position 1: доставка на гориво
    Contractor: LUKOIL BULGARIA LTD
    Contract total funded value: 110.90
Procedure 13 Subject to due process: закупуване на автомобилни гуми за специализиран транспорт , Estimated Amount: 1 076.00
  • Differentiated position 1: доставка на автомобилни гуми
    Contractor: AUTOSLIC BULGARIA LTD
    Contract total funded value: 1 076.00
Procedure 14 Subject to due process: извършване на обучение въвеждащо и поддържащо на личните асистенти, Estimated Amount: 1 630.00
  • Differentiated position 1: обучение
    Contractor: "ESA - EDUCATION CENTER VITOSHA" LTD
    Contract total funded value: 1 630.00
Procedure 15 Subject to due process: изработване на рекламни материали за удължаване срока на договора и продължаване до края на календарната година, Estimated Amount: 1 590.00
Procedure 16 Subject to due process: Организиране на конференция-наем зала и кафе пауза, Estimated Amount: 400.00
  • Differentiated position 1: организиране на конференция
    Contractor: Jasmin 2001 Ltd
    Contract total funded value: 400.00
Procedure 17 Subject to due process: поддържащо и въвеждащо обучение на нови лични асистенти, Estimated Amount: 459.00
Procedure 18 Subject to due process: сервизно обслужване на специализиран автомобил, Estimated Amount: 136.79
  • Differentiated position 1: сервизно обслужване на специализиран автомобил
    Contractor: Generous auto
    Contract total funded value: 136.79

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN