Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.023-0048-C03
Project Name Young entrepreneurs prepared for a business of their own
Beneficiary 131374285 Expert Partnership Ltd.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 18.06.2018
Start Date 01.07.2018
End Date 01.01.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33)

Description

Brief description
Основната цел на проектното предложение е подготовка на млади предприемачи - безработни, неактивни и заети за планиране, стартиране и развитие на самостоятелна стопанска дейност. Целевата група обхваща общо120 младежи от Североизточен район на планиране, желаещи да стартират собствен бизнес.
Проектът съдържа три основни дейности, насочени към изпълнението на специфичните цели, всяка от които ще се реализира във всички области от СИР - Добрич, Варна, Шумен, Търговище.
Първата дейност ще обхване всички 120 представители на целевата група, които ще бъдат включени в мотивационни събития. Представянето на истории на успешни предприемачи, срещите с ментори и включването на участниците в мотивационно обучение ще допринесат за повишаване на мотивацията за стартиране на самостоятелна стопанска дейност.
Във втората дейност 60 участници ще бъдат включени в специализирани интерактивни обучения за развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност, чрез които ще придобият необходимите знания за стартиране, планиране, управление и развитие на самостоятелен бизнес.
По време на третата дейност 44 участници ще получат подкрепа за започване на реална стопанска дейност чрез консултации за подобряване на бизнес модел и развиване на бизнес план, намиране на финансиране, участие в бизнес мрежи, достъп до ментори и инкубатори, създаване на умения за презентиране на стартиращ бизнес и подпомагане за регистрацията на ЮЛ. Консултациите ще им помогнат да се възползват от възможностите за финансиране от европейските фондове, да придобият основни умения за разработване и управление на проекти, да планират и позиционират по-добре своя бизнес в бизнес средата.
Проектът ще удовлетвори потребностите на целевата група от по-висока увереност и самооценка, от специфични знания и умения за стартиране, управление и развитие на собствен бизнес, от финансиране, от умения за презентиране и нетуъркинг.
Activities
  • Activity: Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество : Основната цел на дейността е да мотивираме лица от целевата група за стартиране на бизнес в България и да привлечем потенциални участници в последващите дейности по проекта чрез представянето на стартирането на бизнес в България като възможен път за професионална реализация на младите хора. За тази цел ще проведем мащабна информационна кампания в целия Североизточен район на планиране, която ще завърши със събития във всички областни градове - Варна, Шумен, Търговище и Добрич. На събитията ще бъде поставен фокус върху добрите практики в създаването на бизнес у нас, качествата и мотивацията на успешните предприемачи. В програмата ще участват успешни предприемачи, които ще представят историите си, като основно място ще отделим на представяне на успешни начинаещи предприемачи, включително младежи. За да постигнем силен мотивиращ ефект, в събитията ще включим срещи с ментори на стартъпи. Ръководителят на проекта, който има значителен опит в провеждането на мотивационни обучения в областта на бизнеса, ще проведе такива за участващите младежи, като ще включи мотивационни игри и интерактивни задачи, за да накара участващите да си представят себе си като действащи успешни предприемачи и да погледнат на предприемачеството като възможен път за професионално развитие. Всяко събитие ще бъде с продължителност един ден. Предвиждаме мотивационните събития да обхванат най-малко 60 младежи от Варна и по 20 младежи от Шумен, Добрич и Търговище. Основните етапи, през които ще премине дейността, са: 1. Информиране на представители на целевата група за предстоящите събития и ползи от включването в проектните дейности Партньорите по проекта ще се използват изградените си комуникационни канали, за да информират подходящи представители на целевата група. Управителят на Експерт Партнършип има установени контакти с младежката организация АИЕСЕК, на чиято подкрепа и контактна мрежа ще разчита при осигуряване на участници. АИЕСЕК България разполага с богата база данни за младежи, които попадат в целевите групи на проекта. От друга страна като организация с дълъг опит ТПП-Търговище е работила с различни институции, компании, НПО и др. на територията както на Търговище, така и на целия район, благодарение на което има създадени множество канали, чрез които бихме могли да привлечем младежи, желаещи да започнат собствени бизнес. Предвиждаме за целта да проведем и по една мотивационна среща в Шуменския, Варненския икономически и Варненския технически университети. 2. Мащабна информационна кампания - за целта ще бъде нает изпълнител, който ще има за цел информацията за възможностите за включване в основните проектни дейности и ползите от участието да достигнат до голям брой представители на целевата група чрез информационни срещи, публикации в социалните медии, интернет канали и др.Такава съвременна кампания увеличава шансовете да привлечем пълния брой предвидени за участие в проекта младежи, което е ключово за неговия успех. 3. Подготовка на събитието Събитията ще бъдат логистично осигурени, а за програмата ще подберем подходящи лектори. 4. Реализиране на събитията Няколко успешни предприемача ще споделят с аудиторията своята история на успеха - ще разкажат за пътя си от идеята, до стартирането, първите стъпки, трудности и успехи. Ще бъдат поканени и ментори на стартъпи. Всеки един участник ще може да задава въпроси към лекторите. След представянето на историите на успеха и срещите с ментори ръководителят ще проведе мотивационно обучение, в което ще се проследи пътя на предприемача, ще се изпълнят практически задачи, свързани с решаване на различни проблеми, заимствани от реалната бизнес среда. С участниците ще бъдат дискутирани и основни предпоставки за предприемаческия успех, на базата на представените по-рано истории. Накрая участниците в събитията ще направят тест за оценка на предприемаческия потенциал и ще бъдат запознати накратко с предстоящите по проекта дейности по обучение и консултиране, в които ще бъдат мотивирани да се включат., Contracted Amount: 17 991.54 , Reported Amount: 21 431.84
  • Activity: Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения): Целта на настоящата дейност е да се извърши обучение на 60 младежи - потенциални предприемачи, които имат идеи за развиване на бизнес, но не притежават необходимите знания и умения, за да стартират дейността си. Обучението ще премине през комбинация от модули, които са определени на база изискванията на процедурата и идентифицираните потребности на целевата група. В програмата на специализираните обучения ще бъдат обхванати всички задължителни модули: - Вие като предприемач; - Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план; - Форми на търговска дейност; - Персонал, правни отговорности и застраховка; - Финансово планиране; - Капитал и видове източници; - Стартиране на бизнеса. Предвиждаме и следните модули с добавена стойност, както следва: - Дизайн на продукти и услуги (Design Thinking); - Сформиране и развитие на екип; - Гъвкави методи за управление на проекти/дейности; - Презентационни умения; - Нетуъркинг умения; - Изграждане на ресурсно ефективен бизнес. Етапите на дейността са: 1. Подготовка на обучението Предвиждаме участие в обученията да вземат участници от мотивационните събития по предходната дейност. Логистиката ще бъде осъществена от външна организация, избрана по реда на ПМС 160/01.07.2016 г. За водене на обученията също ще бъде избран външен изпълнител, който да осигури подходящи лектори по включените модули. Единствено модулите "Вие като предприемач" и "Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план" ще бъдат водени от управителя на кандидата, а останалите - от изпълнителя. В рамките на подготвителния етап ще бъдат изготвено и детайлното учебно съдържание и подготвителните материали. 2. Провеждане на обучението Във всички области от Североизточен район ще проведем обучения по представената програма. Предвиждаме създаване на групи от 10 лица от целевата група в Шумен, Добрич и Търговище и 3 групи от по 10 лица във Варна. Всяко обучение ще продължи 5 дни за всяка група при 40 лекторски часа. Модулите ще бъдат групирани според тематичната им свързаност и така че да се надграждат до получаване на комплексен обем от необходимите знания и умения за създаването и развитието на дадена бизнес единица. Теоретичната част ще бъде комбинирана с практически упражнения. Целият учебен курс ще бъде модериран от управителя на кандидата. Той заедно с експерт на партньора ще изготвят индивидуални планове на всеки от участниците още в началото на проекта, в който ще бъде описана необходимата за всеки участник подкрепа. По време на същинското обучение ще участва и представител на партньора, който ще проследява съответствието на обучението с нуждите на обучаемите, описани в плановете. Друг експерт на партньора ще оказва логистична подкрепа на участниците при нужда. 3. Завършване - след края на обучението ще бъде проведен тест за оценка на придобитите знания от участниците. Всички завършили курса ще получат сертификати за завършеното обучение "Курс по стартиране и развитие на бизнес" с описание на преминатите модули. Още в началото на обучението участниците ще бъдат запознати с канава на бизнес модел , на чиято база ще имат за задача да създадат свои бизнес модел по време на обучението. Управителят на кандидата и представител на партньора след обучението ще осъществят оценка на канавата, на базата на която на 44 участника от преминалите обучение ще бъде предложено включване в консултациии в рамките на следващата дейност., Contracted Amount: 87 893.70 , Reported Amount: 87 081.70
  • Activity: Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност: Целта на настоящата дейност е да се предоставят консултации за реалното стартиране на самостоятелна стопанска дейност на 44 представители на целевата група, преминали през обученията. Консултациите отново ще обхванат всичките области от СИР, като предвиждаме в тях да бъдат включени 23 лица от Варна и по 7 лица от останалите области. Консултациите ще бъдат в следните направления: 1. Подобряване на бизнес модела; 2. Подготовка и подобряване на бизнес плановете на лицата; 3. Подпомагане достъпа до бизнес мрежи, инкубатори и улесняване достъпа до менторство; 4. Консултации за успешно презентиране на бизнеса; 5. Подготовка и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници; 6. Консултации за регистрация на фирма. Етапите, през които ще премине дейността, са: 1. Подготовка - ще бъде избрана консултантска организация, която да осъществи консултациите. 2. Провеждане на индивидуални разговори с предприемачите Консултантският екип ще проведе разговор с всеки предприемач с цел изясняване на неговите идеи и потребности. Ще бъде обсъден създаденият в рамките на предната дейност бизнес модел и ще бъдат дадени насоки за подобряването му. На базата на разговорите ще бъдат актуализирани индивидуалните планове за подкрепа, които ще бъдат отправна точка за изпълнението на всички консултации, включени в дейността. 3. Консултации за подготовка и подобряване на бизнес плановете на лицата - тази дейност ще се извърши от ръководителя на проекта, който ще е ръководил обучението за изготвяне на бизнес план в рамките на предходната дейност. 4. Улесняване на достъпа до организации предлагащи менторство и включване в бизнес мрежи Представителите на целевата група ще бъдат насочени към организации, предлагащи менторство и инкубатори, в зависимост от конкретните специфики. С потенциалните предприемачи ще бъдат проучени възможностите за включване в екосистемата за предприемачи, подкрепяна от ЕК - Startup Europe Club. Съобразно нуждите им ще им бъдат препоръчани и други бизнес мрежи в България и чужбина за създаване на бизнес контакти. 5. Участниците ще бъдат консултирани и за методите за презентиране на бизнеса им чрез използване на Интернет и социалните медии, както и при изготвянето на презентационни материали (каталози, брошури или др. вид съдържание). При възможност, предприемачите ще бъдат насочвани към възможностите, които предоставя ИАНМСП за участие в международни изложения и търговски мисии, както и в други такива. 6. Провеждане на групови консултации на тема европейско финансиране Груповите консултации ще запознаят предприемачите с материята на европейското финансиране, като ще изградят разбиране и умения за работа по проекти. Предвиждаме представяне и практически упражнения на теми "Кандидатстване по процедури за безвъзмездна помощ и финансови инструменти" и "Управление на проект, финансиран от ЕС" в рамките на 2 дни, като за целта ще бъдат сформирани 4 групи от по 7 и 2 групи от по 8 лица. 7. Индивидуални консултации за определяне на възможностите за получаване на финансова подкрепа. След приключване на предходния етап, ще бъдат осъществени индивидуални консултации, като ще се представят на всеки индивидуално възможностите според конкретната идея, за да се изясни дали е подходящо участието в процедура за безвъзмездна помощ или е по-добре да бъдат използвани финансовите инструменти по оперативните програми с основен акцент ОП РЧР. При наличие на подходяща процедура за безвъзмездна помощ, екипът ще окаже помощ на предприемача за разясняване на правилата, ограниченията и ще даде конкретни насоки за попълване на формуляра за кандидатстване. При използване на финансовите инструменти на оперативните програми, ще бъде осъществен контакт с финансовите институции, които оперират със средствата и ще бъдат насочени предприемачите към тях, като ще бъдат подпомагани и при подготовката на документите им. 8. Консултации за регистрация на фирма - подпомагане при изготвяне на необходимите документи., Contracted Amount: 103 189.64 , Reported Amount: 103 184.95

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Association ""Commercial and Industrial Chamber Targoviste", Contracted Amount*: 3 502.80 , Reported Amount: 3 502.80
Contractors
  • Contractor: Euroconsultants Bulgaria, Contracted Amount*: 45 000.00 , Reported Amount**: 45 000.00
  • Contractor: BORIL GROUP, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 551.40
  • Contractor: Sport skills, Contracted Amount*: 43 100.00 , Reported Amount**: 43 100.00
  • Contractor: Webdirect Ltd, Contracted Amount*: 10 000.00 , Reported Amount**: 10 000.00
  • Contractor: I-DEA CONSULTING, Contracted Amount*: 75 000.00 , Reported Amount**: 75 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants in self-employment upon leaving, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 18.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 90.00 , Reached amount: 123.00
Indicator 3 Employed participants, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 30.00 , Reached amount: 89.00

Financial Information

Total Project cost 229 982.37 BGN
Grant 229 982.37 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 229 958.54 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Логистика на консултантски услуги по предприемачество в 4 града, в Североизточен район на планиране“, Estimated Amount: 14 000.00
  • Differentiated position 1: „Логистика на консултантски услуги по предприемачество в 4 града, в Североизточен район на планиране“
    Contractor: Sport skills
    Contract total funded value: 14 000.00
Procedure 2 Subject to due process: „Логистика на обучения по предприемачество в Североизточен район на планиране“, Estimated Amount: 24 000.00
  • Differentiated position 1: „Логистика на обучения по предприемачество в Североизточен район на планиране“
    Contractor: Sport skills
    Contract total funded value: 24 000.00
Procedure 3 Subject to due process: „Логистика на четири еднодневни мотивационни събития в Североизточен район на планиране“, Estimated Amount: 5 100.00
  • Differentiated position 1: Логистика на четири еднодневни мотивационни събития в Североизточен район на планиране
    Contractor: Sport skills
    Contract total funded value: 5 100.00
Procedure 4 Subject to due process: „Предоставяне на консултации за подготовка на самостоятелна стопанска дейност“, Estimated Amount: 75 000.00
  • Differentiated position 1: „Предоставяне на консултации за подготовка на самостоятелна стопанска дейност“
    Contractor: I-DEA CONSULTING
    Contract total funded value: 75 000.00
Procedure 5 Subject to due process: Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения, Estimated Amount: 45 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения
    Contractor: Euroconsultants Bulgaria
    Contract total funded value: 45 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN