Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-1679-C01
Project Name Creation and implementation of the services of a company for technical projects development related to temperature and humid mapping of premises and means of transport related to the use of refrigeration and air conditioning equipment "YONIK 2018" EOOD
Beneficiary 205302691 "IONIC 2018" LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 31.10.2019
Start Date 31.10.2019
End Date 19.10.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Кюстендил (BG415), Дупница, гр.Дупница

Description

Brief description
„ЙОНИК 2018“ ЕООД е новосъздадено дружество с предмет на дейност осъществяване на технически и инженерни консултации. Изхождайки от нуждата за предоставяне на по-добри и по-ефективни услуги за работа с при подготовката на проекти свързани с използването на хладилна и климатична техника, ние  идентифицирахме неусвоена пазарна ниша по отношение на подготовката на технически проекти свързани с температурно и влаго картографиране (мапинг) на помещения и транспортни средства, свързани с използването на хладилна и климатична техника, . В рамките на проекта предвиждаме да внедрим на пазара услуга, която да предостави по-качествено обслужване на клиентите и ще доведе до значително спестяване на енергийни ресурси, чрез по-качествено разпределение и оптимизация на работата на уредите. От тази гледна точка проектът попада в тематична област на ИСИС  „Мехатроника и чисти технологии“, по точно в приоритетно направление „чисти технологии с акцент върху транспорта и енергетиката (съхранение, спестяване и ефективно разпределение на енергия,….)“

Важен аспект от проекта е социалният и екологичен ефект. Освен че предприемачът е лице с над 50% трайни увреждания, в резултат от реализацията на проекта ще се оптимизират редица процеси, които ще спестят разходи за потребителите и ще създадат добавена стойност за обществото, повишавайки удовлетвореността на широк кръг от населението вкл. създавайки възможности за социална интеграция на хора в неравностойно положение. В екологичен план ще се постигне по-ефективно и отговорно използване на природните ресурси, намаляване въздействието и повишаване устойчивостта към натиска върху околната среда чрез принос за формиране на еко нагласа в обществото и намаляване на въглеродния отпечатък.

Проектът ще се изпълнява в гр. Дупница, където е регистрирана компанията, от специалисти с дългогодишен опит и образование в областта на предприемаческата идея. Общата стойност на предвидената инвестиция възлиза на  231 499,40 лв.
Activities
  • Activity: Реализиране на „ЙОНИК 2018“ ЕООД на пазара на технически и инженерни консултации, чрез наемане на 3 бр. квалифициран персонал, 1бр. генератор на влага, 1бр. охлаждащо нагряващ циркулатор, 1 бр термовизионна камера;материали и консумативи(40 бр. логери; 5бр. сонди и 2бр.флуид); наем на офис, разработване на пазарен анализ, маркетинг план за пазарна реализация; разработване на интернет страница.: Дейността обхваща разработването и пазарната реализация на компания за подготовката на технически проекти свързани с температурно и влаго картографиране (мапинг) на помещения и транспортни средства, свързани с използването на хладилна и климатична техника. Това обхваща, от една страна, създаване на офис, закупуване на необходимото за дейността оборудване и материали и сформиране на екип, а от друга страна, представяне на продукта пред потенциални клиенти и партньори чрез създаване на интернет страница и разработване на пазарен анализ, маркетингов план и стратегия за пазарна реализация на предлаганата услуга. ЕКСПЕРТИ За реализиране на дейността ще бъде сформиран екип от 3 квалифицирани експерти, които ще дефинират структурата и съдържанието на услугата. В най-общ план те ще извършват оглед на обектите, монтаж на уредите за заснемане, ще извършват необходимите заснемания и измервания, след което ще обработват резултатите от замерванията в офиса на компанията и изготвят техническите проекти. Цялостната работа ще се ръководи от предприемача в ролята и на ръководител на екипа Тя ще дефинира концептуално работата и ще промотира услугите пред потенциални клиенти и браншови организации и др. Тя ще бъде подпомагана от двама експерти -инженери по отношение на изготвянето на проектите, установяването на изходна информация и работата с клиентите. Експертите ще бъдат ангажирани и с на потенциални клиенти и ще търсят тяхната обратна връзка за подобряване на услугата. Единият експерт ще бъде ангажиран на 4 часов трудов договор. Той ще бъде ангажиран с работа на терен. Оглед на обектите, монтаж на уредите за заснемане, заснемане и измервания. Експертът ще бъде подпомаган от предприемача при работата на терен. Вторият от експертите от екипа на предприемача ще бъде нает на 8 часов трудов договор, като нейните функции ще бъдат свързани с обработка на изходните данни от замерванията на обектите и изработване на техническите проекти. НАЕМ За реализация на предвидените дейности ще бъдат наети работни помещения в Дупница, където екипът ще извършва развойната дейност. Там ще бъде инсталирано и оборудването (собствено и закупено по проекта), необходимо за разработването и реализирането на пазара на предприемаческата идея. Ще бъдат закупени специализирани измервателни уреди (логери), както и оборудване за поддръжка на тези уреди, което ще бъде използвано за извършване на измервания и заснемания, анализ на данни и протоколиране на резултатите необходими за изготвянето на техническия проект. Предвиденото за закупуване оборудване обхваща: ДМА - генератор на влага (1бр) – генераторът на влага е оборудване, което служи за периодична проверка на логерите(малки уреди, които се монтират на обекта за измерване на показателите за влага и температура). Проверката на логерите се извършва преди всяко използване. В случаи, когато има възложено проектиране на обект като хладилна камера, фризер или друг обект с резки температурни амплитуди, проверка на логерите се извършва и на място. Затова е важно генераторът на влага да бъде подходящ за често транспортиране. В случай, че се забележи отклонение при логерите, което е извън зададената от производителя грешка, те се изпращат за калибриране в акредитирана лаборатория. - охлаждащо нагряващ циркулатор (1бр) – циркулаторът е оборудване, което създава температурна среда в течност и се използва за проверка на сондите (малки уреди, които се монтират към специфични логери и дават възможност за измерване на по-голям брой дефинирани точки). Заснемането със сонди е подходящо при помещения в които има резки температурни разлики в малки участъци и не е възможно монтиране на повече логери. Така се дава възможност, чрез монтаж на един логер, да се получи по- добро температурно заснемане в няколко точки. Проверката на сондите, също както при логерите е необходимо да се извършва преди всяко използване. .......следва Част2, Contracted Amount: 231 099.40 , Reported Amount: 194 863.33
  • Activity: Реализиране на „ЙОНИК 2018“ ЕООД на пазара на технически и инженерни консултации, чрез наемане на 3 бр. квалифициран персонал, 1бр. генератор на влага, 1бр. охлаждащо нагряващ циркулатор, 1 бр термовизионна камера;материали и консумативи(40 бр. логери; 5бр. сонди и 2бр.флуид); наем на офис, разработване на пазарен анализ, маркетинг план за пазарна реализация; разработване на интернет страница.: ..................Част 2 - термовизионна камера(1бр.) – тя дава инфрачервен образ на заснемания обект и визуализация на температурните разлики. Термовизионната камера е изключително необходима при помещения или транспортни средства, където е възможно да има участъци с много малки температурни разлики, получени от лошо уплътнение, влага и др. Камерата може да визуализира и температурните разлики в помещението или транспортното средство в зависимост от количеството и обема на стоките за съхранение или превоз. МАТЕРИАЛИ И КОНСУМАТИВИ - Логери за температура – това са уреди зa ocъщecтвявaнe нa температурни измервания и мониторинг в климатизирани помещения и транспортни средства, xлaдилни пoмeщeния, фpизepи, xлaдилни витpини, cĸлaдoвe и пpи тpaнcпopт /в ĸaмиoни/. Te peгиcтpиpaт и зaпaмeтявaт cтoйнocти нa тeмпepaтypaтa c вътpeшнитe cи ceнзopи. - Логери за температура и влага - това са уреди зa ocъщecтвявaнe измервания и мониторинг на показатели за температура и влага в xлaдилни пoмeщeния, фpизepи, xлaдилни витpини, cĸлaдoвe и пpи тpaнcпopт /в ĸaмиoни/. Te peгиcтpиpaт и зaпaмeтявaт cтoйнocти нa тeмпepaтypaтa и влага c вътpeшнитe cи ceнзopи. - Логери за сонди – подобно на предходния вид, те измерват показатели за температура и влага, но освен вътрешните си сензори правят измервания и с външни сонди. Те са подходящи при заснемане на помещения в които има резки температурни разлики в малки участъци и не е възможно монтиране на повече логери. Така се дава възможност, чрез монтаж на един логер, да се получи по- добро температурно заснемане в няколко точки. - Сонди – прикачват се към логера за сонди при малки пространства с разлики в температурата или влагата, за да се направи заснемане в повече точки Трите вида логери и сондите са основното оборудване, което се монтира на един обект, за да се получат точни данни за текущата ситуация в помещението, за да може да бъде изготвен техническия проект и да бъдат използвани помещенията по възможно най-ефективния начин с оптимално потребление на електроенергия и др. ресурси и гарантирано спазване на условията за съхранение на конкретни стоки. - Флуид за охлаждащо нагряващ циркулатор – консуматив за работа на охлаждащо нагряващ циркулатор, без който той не може да функционира УСЛУГИ От основно значение за успешната пазарна реализация на продукта е провеждането на професионална маркетингова кампания, която да информира таргетираните клиенти относно възможностите на предоставяната услуга и да я позиционира като пазарен лидер. За тази цел в рамките на проекта се предвижда разработването на маркетингов план за пазарна реализация, който да определят целевите клиети и конкурентните ни предимства и да поставят основите за актуализация на бизнесплана. Те ще бъдат извършени като външна услуга от утвърден изпълнител с доказана експертиза в областта, тъй като екипът не разполага със специалисти в тази област. Също така, ще се бъде разработена и интернет страница, която ще подпомогне достъпа до по-широк кръг потребители, изграждането на имиджа на компанията и промотирането на услугата, която предлага. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 22 200.00
  • Activity: Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на 2бр. информационни табели и 50бр. информационни стикери).: Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта в съответствие с произтичащите за компанията задължения по силата на Общите условия на административния договор за безвъзмездна финансова помощ (АДБФП), Насоките за кандидатстване, актуалното към момента Ръководство за изпълнение на АДБФП по ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020 и съответните Регламенти. Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Изпълнението на дейността ще включва както ангажираност на членовете на екипа, така и външни услуги. Вътрешно екипът на компанията ще разработи необходимите образци на документи, съдържащи съответните лога и реквизити, отчитайки изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Външните услуги се свеждат до изработването на информационни материали 2 бр. временна и постоянна табели и 50 бр. стикери. Тяхното изготвяне ще бъде възложено на един или двама изпълнители. , Contracted Amount: 400.00 , Reported Amount: 380.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: LABPRIM EOOD, Contracted Amount*: 6 400.00 , Reported Amount**: 8 000.00
  • Contractor: VABOCOMS, Contracted Amount*: 4 320.00 , Reported Amount**: 5 400.00
  • Contractor: VELGRAF ASSET MANAGEMENT AD, Contracted Amount*: 8 640.00 , Reported Amount**: 5 260.00
  • Contractor: INFINITUS, Contracted Amount*: 17 760.00 , Reported Amount**: 22 200.00
  • Contractor: GLOBAL-TEST, Contracted Amount*: 53 633.20 , Reported Amount**: 67 069.00
  • Contractor: MARKETING DESIGN, Contracted Amount*: 1 784.00 , Reported Amount**: 2 230.00
  • Contractor: Hrimex Ltd., Contracted Amount*: 8 103.20 , Reported Amount**: 10 129.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.56 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 179.63 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 229 103.81 BGN
Grant 183 282.95 BGN
Self amount 45 820.86 BGN
Total actual amounts paid 183 282.95 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на изпълнител за доставка на оборудване в 3 обособени позиции: Обособена позиция 1 - доставка на генератор на влага Обособена позиция 2 - доставка на термовизионна камера Обособена позиция 3 - доставка на охлаждащо нагряващ циркулатор , Estimated Amount: 75 360.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1 - доставка на генератор на влага
    Contractor: GLOBAL-TEST
    Contract total funded value: 38 777.20
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2 - доставка на термовизионна камера
    Contractor: GLOBAL-TEST
    Contract total funded value: 14 856.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3 - доставка на охлаждащо нагряващ циркулатор
    Contractor: LABPRIM EOOD
    Contract total funded value: 6 400.00
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за доставка на материали и консумативи Доставка на 20бр логери за температура; 15 бр. логери за температура и влага;5бр логери за сонди; 5бр. сонди и 2бр опаковки(5л.) флуид., Estimated Amount: 10 185.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за доставка на материали и консумативи
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: избор на изпълнител за изработване на 2 бр информационни табели и 50 бр. стикери, Estimated Amount: 400.00
  • Differentiated position 1: избор на изпълнител за изработване на 2 бр информационни табели и 50 бр. стикери
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител за изработка на интернет страница, Estimated Amount: 1 900.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за изработка на интернет страница
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Избор на изпълнител за изработка на маркетинг план , Estimated Amount: 22 500.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за изработка на маркетинг план
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Избор на изпълнител за наемане на работно помещение, Estimated Amount: 10 800.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за наемане на работно помещение
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN