Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0269-C02
Project Name Center for hourly service provision for social inclusion in the community or at home-Gorna Malina
Beneficiary 000776178 Gorna Malina Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 30.05.2016
Start Date 01.06.2016
End Date 01.03.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Окръг, Горна Малина, с.Горна Малина

Description

Brief description
Проектното предложение е иновативно за община Горна Малина. По проектът се предвижда създаване на "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" - Горна Малина, към който да бъдат назначени 64 души персонал- "Социални асистенти" и "Лични асистенти" , които да предоставят почасови услуги на 65 потребители с увреждания и хора над 65 години в невъзможност за самообслужване. Новосъздаденият център ще извършва почасови дейности за социална подкрепа и социално включване на целевата група.  От друга страна проектът ще предостави възможност за връщането на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания, както и осигуряване на заетост на безработни лица на територията на общината.  В "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" - Горна Малина, потребителите ще имат възможност, също да ползват освен социални и здравни услуги.  Проектът е надграждащ на Процедура "Нови алтернативи".
Activities
  • Activity: Организация и управление: Целта е управление на проекта, координиране на работата на екипа за управление на проекта, както и постоянно отчитане реализацията на дейността. Всички предвидени длъжности по проекта, са резултат от преценката на Бенефициента за нуждите му спрямо характера и мащабите на дейността. Предвидените длъжности не се дублират по никакъв начин, като за всеки член на екипа са планирани различни и специфични задължения и отговорности. Работата на всеки представител на екипа ще допринесе за постигане на общите и специфични цели по проекта, както за достигане на предвидените индикатори. Бенефициентът ще сключи договори с лицата, като за всяка отделна позиция е предвидено да има задание за изпълнение на длъжността. През цялото времетраене на проекта екипът по проекта ще провежда екипни срещи, на които ще се обсъжда текущото изпълнение, евентуални трудности и проблеми при реализация на дейността. Ще подготвя доклади по проекта /съгласно изискванията на Управляващия орган/, като следи за постигане на заложените индикатори. Екипът ще изготвя междинни технически и финансови отчети, а в края на проекта ще бъдат изготвени окончателен технически и финансов отчет. Екипът следи за прецизното оформяне на всички приложими документи, съгласно указанията в Ръководството за бенефициенти по Схемата. Управлението и администрирането на проекта ще допринесе за успешно стартиране и функциониране на Центъра. Екипът ще се ангажира и с всички действия, свързани с осигуряване дейността на Центъра и след приключване на финансирането по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014 -2020“. В тази връзка успешното управление на проекта допринася за устойчивостта във времето на дейността и постигнатите резултати. , Contracted Amount: 25 000.00 , Reported Amount: 25 017.71
  • Activity: Информиране и публичност: Всички дейности, които община Горна Малина ще предприеме за да популяризира проекта, са съобразени с документа „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020”. Целта на дейността е информиране на заинтересованите страни и местната общност, създаване на публичност и прозрачност на заложените дейности., Contracted Amount: 2 160.00 , Reported Amount: 1 550.00
  • Activity: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги: Ще се създаде Център за осигуряване на достъп до интегрирани услуги, основани на индивидуалните нужди и възможности на потребителите. В рамките на изпълнение на дейността ще се осъществят следните задачи: 1. извършване оценка на потребностите на потенциалните потребители в Центъра –въз основа на направената оценка в плана за предоставяне на услугата се разписват конкретни дейности, които са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на индивидуалните потребности на потребителя. 2. разработване на методология за дейността на Центъра – включва описание на концепцията на услугата, методите и инструментариума, технологията на осъществяване на дейността в Центъра. 3. подбор и назначаване на физически лица наети в Центъра, необходими за цялостното му функциониране, управление и предоставянето на услугите – Ръководител и Социален работник. Ръководителят има следните задължения-организира цялостната дейност така, че да се осигури качество на живот, което гарантира пълноценното физическо, емоционално и познавателно развитие и социално включване на всеки потребител, чрез осигуряване на индивидуализирана грижа и подкрепа. Социалният работник има следните задължения-изготвя и поддържа цялостно потребителско досие, регистър, отговаря за организиране, съхранение, администриране и архивиране на документацията по предоставяне на услугите, осъществява услугата „административни услуги в общността”, извършва ежемесечен мониторинг на социалните услуги, като посещава потребителите на социални услуги в домашна среда. 4. подбор и назначаване на физически лица предоставящи услуги за социално включване в домашна среда - 64 лица, назначени като ”Личен асистент” или ”Социален асистент”. Точният вид на длъжността ще се определя след като се извършат оценките на потребностите и се изясни от какво точно имат нужда потребителите по проекта. 5. Стартиране предоставянето на следните интегрирани социални услуги за потребителите по настоящия проект: 5.1.„личен асистент” – полагане на постоянни грижи за дете или възрастен с трайно увреждане, или за тежко болен, за задоволяване на ежедневните му потребности. 5.2.„социален асистент” – предоставяне на услуги в домашни условия, насочени към поддържане на личната хигиена и хигиената на обитаваното жилище, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други комунално-битови дейности, както и дейности свързани със социализацията на потребителя. 5.3. „административни и информационни услуги в общността”- услугата включва предоставяне на информация по различни въпроси, съдействие при попълване и оформяне на необходимите формуляри и документи при кандидатстване за социално подпомагане, както и други институции; окомплектоване на документи и представянето им пред съответната институция; 6. във връзка с изготвяне на досиета и предоставяне на услугата „административни услуги в общността” ще се закупят канцеларски материали и консумативи, които са пряко свързани с осигуряване на качество на социалните услуги в съответствие със стандартите за документиране и отразяване хода на предоставяните социални услуги.Такива са тонер касети, хартия, папки, джобове, класьори и др.подобни. 7. за осигуряване на стандартите за хигиена при личен допир ще се закупят ръкавици за еднократна употреба, които ще използват по време на работа в домашна среда. , Contracted Amount: 419 435.00 , Reported Amount: 2 594.98
  • Activity: Извършване на текущ ремонт и закупуване на оборудване в помещенията на Центъра: Помещението, предвидено за разкриване на Центъра е общинска собственост. При обстоен анализ на индивидуалните потребности на хората с увреждания самотноживеещите лица от общината се очертават следните проблеми:Хората не знаят към кого да се обърнат за подкрепа при нужда, а много пъти те имат необходимост от незабавно оказване на подкрепа; В Дирекция „СП” основното, което социално уязвимите лица получават е материално подпомагане;Множество лица посочват, че са затруднени при попълване на молби, както и да си набавят документи до всички институции. Основна причина за това е, че са болни, трудноподвижни и живеят в отдалечени краища; До крайните населени места достига оскъдна информация за предлагани услуги и социална подкрепа. Хората нямат кураж сами да инициират дейности за подобряване на собствения им статус; Често пъти между институциите няма координация при разрешаване на определен социален случай. Затова за потребителите на домашни грижи ще се предлага и новата иновативна услуга по настоящия проект – „административни и информационни услуги в общността”. Услугата включва предоставяне на информация по различни въпроси, съдействие при попълване и оформяне на необходимите формуляри и документи при кандидатстване за социално подпомагане, както и други институции; окомплектоване на документи и представянето им пред съответната институция. Потребителите, ще имат възможност да посещават на място Центъра. Там ще им се осигури достъп до услугите, като за това е необходимо да се осигури подходяща среда за пряката работа с представителите на целевите групи. Без предвидения ремонт по проекта, целевата група ще бъде лишена от възможността да ползва услугата „Административни и информационни услуги в общността”, а по този начин ще се ограничи фундаменталното задължение на доставчика на социалните услуги – да осигури достъп до информация на потребителите. При преценката си за необходимостта от дейности, свързани с ремонт, са съобразени стратегически документи в областта на социалното включване:„Методика на социалните услуги за хора с физически увреждания”-където е регламенитрано, че социалните услуги трябва да се предоставят по начин, който гарантира равноправното положение на хората с физически увреждания, чрез интегриране в обществото. Това трябва да съответства на техните желания и способности, да стимулира цялостното развитие на личността, да улесни и да направи възможен самостоятелния им начин на живот. Чрез извършване на ремонт и закупуване на оборудване и обзавеждане, ще се обособи пространство, където да може да се предоставя така значимата за потребителите иновативна услуга „Административни и информационни услуги в общността”.Чрез ремонта ще се осигури уютна атмосфера, като не се затруднява свободното придвижване на потребителите в пространстно на Центъра. „Методика на социалните услуги за възрастни хора” – със закупуване на оборудване и обзавеждане ще се създаде подходяща среда където потребителите да имат възможност да ползват услуги при пълно зачитане на достойнството, убежденията, потребностите, както и правото им да взимат решения, засягащи качеството на техния живот и предоставяните грижи.„Наредба № 6 за изграждане на достъпна среда в урбанизираните територии” – ще се изпълнят критериите за достъпна архитектура и осигуряване свободен достъп и възможност за придвижване на потребителите до всички елементи на вътрешната и външна среда. Ако се извърши частичен или различен от предвидения ремонт на помещенията, не само ще пострада качеството на услугата, а дори ще се създадат условия, застрашаващи сигурността и безопасността на потребителите. При планиране на средствата за ремонт, оборудване и обзавеждане, общината приложи всички механизми за финансова дисциплина, икономическа изгодност и стриктно съблюдаване на съотношение Стойност-Качество-Резултат. Средствата, за които се кандидатства са свързани единствено с достигане на крайните резултати от проекта и са пряко свързани с потребителите., Contracted Amount: 39 100.00 , Reported Amount: 49 875.10
  • Activity: Обучение на персонала за предоставяне на услугите: Планира се провеждане на двудневно въвеждащо обучение за наетите по проекта лица, които нямат документ по подобно обучение. Към настоящия момент по схема „Нови алтарнативи” са обхванати 22 „лични асистенти”. Те са обучени. Кандидатът няма категорични данни, че всички тези лица ще кандидатстват отново за работа по настоящия проект. Освен това е възможно по проекта за работа да кандидатстват лица, които са обучавани в други общини, по проекти на НПО, по програми чрез Дирекция „Бюро по труда” и т.н. Затова е трудно да се определи точния брой на лицата, които ще бъдат обучени. Но важно е да се отбележи, че общината стриктно ще следи за недопускане на двойно финансиране при провеждане на обучението. Обучението ще се осъществи преди назначаването на лицата. Темите, които ще включва обучението, са базирани на планираното в Методиките за предоставяне на услугата в общността „Личен асистент” и „Домашен помощник” представяне на интегрираните социални услуги по настоящия проект;  документиране на социалните услуги по настоящия проект;  общи познания за домашните грижи и услугите в общността;  основни задължения и права на личния асистент/социален асистент;  основни задължения и права на потребителя;  права на детето и методи за тяхната закрила;  умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт;  етични стандарти в работата(принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.);  специфика на грижите за стари хора, за деца и възрастни с увреждания, за терминално болни;  разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното и емоционалното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности; умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.);  здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги. Обучението ще се извърши в следните форми: представяне на презентация; индивидуални занимания с помагала, консултации с обучител; съвместна работа с колегите. Обучаемите лица ще попъват тестове и въпросници, пряко свързани с обучението, а в края на всеки от двата дни- ще попълват анкети с цел получаване на обратна връзка и оценка на ефекта от проведеното мероприятие. Чрез провеждане на обучението лицата ще придобият следните социални и професионални компетенции:Устойчива във времето професионална мотивация; Удовлетвореност от професията; Себерефлексия и способност да се поема отговорност за собствените действия; Възприемане на себе си като част от професионалната общност; Готовност да се променя и развива; Умение за поставяне на реалистични цели в професионалната дейност;Готовност за обучение и надграждане на професионалната компетентност. , Contracted Amount: 800.00 , Reported Amount: 700.00
  • Activity: Предоставяне на супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Дейностите по осъществяване на лична помощ, оказване на подкрепа и съдействие за социално включване и извършване на комунално-битовите дейности на потребителите в домашна среда са в групата на помагащите професии и носят висок риск от емоционално прегаряне. Дори и в начална фаза това крие рискове за качеството на предоставяните услуги – риск от поемане на чужди роли, синдром на зависимост, неудовлетвореност от работата. Това налага включването на супервизията като средство за професионална подкрепа с оглед предоставяне на услуги с високо качество. Супервизията може да бъде провеждана индивидуално или групово, като се основава на принципа на равнопоставеност и отсъствие на отношения на власт между участниците. Предвижда се провеждане на индивидуална супервизия за даване на възможност на всеки от персонала да прегледа своята работа, да провери усещания и чувства, да изясни ролята и очакванията си във връзката с потребителите. Груповата супервизия ще се провежда на място в Центъра с цел повишаване професионалната компетентност, снемане на напрежението в трудни работни моменти за гарантиране на по-голяма удовлетвореност от работата. , Contracted Amount: 1 800.00 , Reported Amount: 1 850.00
  • Activity: Предоставяне на здравна и психо-социална подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Съгласно Националната стратегия за равните възможности на хората с увреждания, която е съобразена както с националния опит в тази област, така и с препоръките и практиките на Европейския съюз, Стандартните правила на Организацията на обединените нации за равнопоставеност и равни възможности за хората с увреждания и други основополагащи международни документи осигуряването на комплексна медицинска гружа за възрастните хора и на лицата с увреждания е задължително условие за пълноценното им включване в живота на обществото. Освен това в хода на реализираните проекти и програми от община Горна Малина ясно се открои необходимостта от извършване на здравни услуги в домашна среда за потребителите. Често пъти лични асистенти и социални асистенти са принудени да извършват манипулации, които изискват медицински познания и неправилното им провеждане може да застраши здравето на потребителя. С цел удовлетворяване на специфичните потребности ще се назначи лице на длъжността „здравен консултант”, който ще следи за здравните потребности на потребителите в Центъра. Основните дейности, които той ще извършва са дейности като измерване на кръвно налягане, осигуряване помощ в процеса на закупуване, съхранение, разпределение и прием на лекарствата в домашна обстановка, съдействие при настаняване в болница, помощ при изготвяне и спазване на хранителен и диетичен режим, смяна на превръзки и др. Целта на дейността, свързана с психо-социална подкрепа е осъществяване на дейности насочени към преодоляване на изолацията, насърчаване на общуването, съдействие за развитие, посрещане на личните интереси, развиване на нови умения за грижи за себе си с цел съхраняване на самооценката и чувството за собствено достойнство. И тук акцентът е поставен върху индивидуалната потребност на всяко лице. Социалният работник в Центъра ще съдейства за решаването на възникнали проблеми в процеса на предоставяне на услугите, ще координира работата по случай, оказва морална подкрепа на потребителите, осъществява връзката със семействата им, подпомага работата по включване на потребителите. , Contracted Amount: 11 700.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Neprilojimo, Contracted Amount*: 36 068.52 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Neprilojimo, Contracted Amount*: 6 100.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: RPB KOMERS LTD, Contracted Amount*: 4 800.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Neprilojimo, Contracted Amount*: 3 253.15 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Neprilojimo, Contracted Amount*: 34.61 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Neprilojimo, Contracted Amount*: 2 916.79 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 22.00 , Target amount: 65.00 , Reached amount: 95.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 22.00 , Target amount: 65.00 , Reached amount: 95.00

Financial Information

Total Project cost 499 995.00 BGN
Grant 499 995.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 490 853.54 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN