Identification

UMIS Number BG05M9OP001-6.002-0128-C01
Project Name Patronage Care + in Municipality Levski
Beneficiary 000413814 Levski Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 01.06.2021
Start Date 01.06.2021
End Date 09.01.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Левски

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Activities
  • Activity: Патронажна грижа: Патронажната грижа в Община Левски ще обхваща следните дейности: предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора; предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция); транспорт на персонала, предоставящ грижа, от/до домовете на лицата. Общият размер на компенсацията за 72 потребители на Патронажната услуга е в размер на 145 152.00 лв. за 12 месеца, като 113 011.20 лв. са предвидени разходи за персонала и 32140.80 лв. са други разходи за услугата. Разходите, които формират размера на компенсацията по вид и стойност, са описани в точка 11.4 от формуляра. „Патронажната грижа“ ще се изпълнява от сектор в общинска администрация. Ще се осигури здравна, социална и психологическа подкрепа на минимум 72 лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19. Териториално чрез услугата ще бъдат обхванати и 12-те населени места в общината. Продължителността на услугата ще бъде за период от 12 м. Всеки потребител ще получава здравно-социална грижа до 2 часа на ден. „Патронажната грижа“ ще интегрира комплекс от услуги като помощ в дома (почистване, пране, социални контакти и др.); медицински услуги, които не се предоставят по НЗОК в домашна среда като: мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; психологическа подкрепа с фокус към възстановяване на социалната интеграция на лицата в обществения живот; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Екипът, който ще бъде ангажиран за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги е както следва: шофьор – 3-ма човека, 1 на 8 ч и 2-ма на граждански договор., домашни помощници код по НКПД 51521002 - 9 лица на 8 часа и социален работник на 8 часа, медицинска сестра и психолог, на граждански договор б.р 2.1. Транспортът на персонала ще се осъществява с предоставени 3 превозни средства от общината, който ще се ползва по предварително изготвен график. Ръководителят на проекта ще контролира целесъобразното използване на средства, покриващи разхода за гориво, а отчитането на изразходваното гориво ще е на база утвърдената норма на общинския автомобил и изминати километри. Проектната дейност ще се осъществява по разработената от МЗ методика за предоставяне на услугата „Патронажна грижа“. Преди регламентиране на трудовите отношения с лицата, реализиращи услугата, за тях ще бъде проведено обучение по утвърдената от МЗ програма, което ще допринесе за единни указания на специалистите. Предвиждаме 1 месец подготвителни дейности. Социалният работник ще отговаря за изготвяне на индивидуалните оценки и насочване на потребителите към конкретния професионалист - домашен помощник, медицинска сестра, психолог, специалист социални дейности, в екипа за изпълнение на проекта., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 110 412.09
  • Activity: Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности : Превенцията на COVID-19 в социалните услуги ще се осъществи посредством извършване на следните дейности: • осигуряване на лични предпазни средства на персонала в социалните услуги; • въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности; • тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19; • осигуряване на компютърна техника с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно (онлайн консултиране). Общият размер на разхода за тази дейност е 81 617.46 лв., в т.ч. 63 545.02 лв. разходи за персонал и 18 072.44 лв. други разходи, различни от посочените разходи за персонала. Община Левски е доставчик на 3 социални услуги: Център за социална рехабилитация и интеграция, Център за настаняване от семеен тип за деца без увреждания и Център за обществена подкрепа. Щатната численост на персонала, предоставящ трите услуги е 22 лица. Индикативният капацитет на трите услуги е 61 потребители. Кризата, свързана с разпространението на COVID-19 е ситуация, която не е предвидена при определянето размера на стандартите за социални услуги, делегирани от държавната дейност (ДДД). Изпълнението на тази проектна дейност е в пряка връзка с изпълнението на следни разпоредби на АСП: • Указание, относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги; • Указателно писмо №08-00-11691 от 02.09.2020 г., относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги; • Указание №08-00-5443 от 30.04.2020 г., относно предприемане на мерки и действия от общините при установяване на потребители с корона вирус инфекция в социалните услуги. Превантивните мерки за ограничаване на заразата в социалните услуги ще бъдат финансово обезпечени по проекта, което ще допринесе за опазване здравето както на ползвателите на социалните услуги, ДДД, така и на служителите, предоставящи тези услуги. Предвиждаме да назначим на трудов договор помощен персонал 3 лица в 3-те социални услуги на 4 часов работен ден. В изпълнение на работните си задачи, назначените лица ще спазват всички необходими противо епидемиологични мерки. Ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, с цел превенция на корона вирусната инфекция. За персонала на услугите и допълнително назначените лица ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства. Персоналът и потребителите на услугите ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. Към момента служителите в услугите работят, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествени и безопасни услуги на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в предоставяне на допълнителни средства за възнаграждения на служителите в социалните услуги под формата на извънреден труд и/или втори трудов договор и допълнителни заплащания по националното законодателство в размер на 49 580.98 лв. Предвиждаме назначаването на помощен персонал - 3 бр. хигиенист, НКПД 9112 0004, на 4 ч. работен ден, които да извършват дезинфекция и почистване на помещенията и да отговарят за пропускателния режим в сградата и други спомагателни дейности, свързани с епидемиологичната обстановка. Разходите за възнаграждения са планирани на база МРЗ 650,00 лв. и 19,22% осигурителни вноски за сметка на работодателя, за 12 месеца - общо разходи 13 964.04 лв. Предвиждаме социалните услуги, ДДД, предоставяни от община Левски да бъдат адаптирани към въведените ограничения от епидемичната обстановка с цел подсигуряване на дистанционна форма на работа. Във тази връзка е необходимо да се осигури допълнителна техника като лаптопи и таблети в социални услуги, ДДД., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 50 079.18

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 133.00 , Reached amount: 212.00
Indicator 2 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 25.00 , Reached amount: 24.00
Indicator 3 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 25.00 , Reached amount: 24.00
Indicator 4 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 133.00 , Reached amount: 212.00

Financial Information

Total Project cost 224 687.78 BGN
Grant 224 687.78 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 224 687.78 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN