Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.027-0004-C01
Project Name Good and safe working conditions in Arango EOOD
Beneficiary 201428422 Arango EOOD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 11.07.2018
Start Date 11.07.2018
End Date 11.01.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Област (BG412), Костенец

Description

Brief description
Проектът предвижда осигуряване на безопасна и здравословна среда на труд в Аранго ЕООД, подобряване на социално-битовото обслужване на работницте, както и усъвършенстване на системата за управление на човешките ресурси. Това ще бъде постигнато чрез няколко основни дейности засягащи всичките 22 лица работещи във фирмата и идентифицирани като целева група.

Дейността за подобряване на условията на труд в Аранго ЕООД е свързана с подобравяне на микроклимата в предприятието чрез закупуването на климатици с които да се осигурят по-малки температурни амплитуди, ниска запрашеност при ниски нива на шум. С цел опазване на околната среда, ниска консумация на електроенергия и намаляване на въглеродни емисии ще бъдат осигурени енергийно ефективни климатици от най-висок клас.

Също така по проекта ще се обособят и оборудват 2 помещения за краткотраен отдих и хранене в 2-те отделни обекта на кандидата, както и едно помещение за спорт, което да бъде ползвано от всички служители на фирмата с цел по-висока ефективност и ефикасност на разходите.

Предвидени са да бъдат изпълнени и задължителните дейности по организация и управление на проекта и осигуряване на публичност съгласно насоките по схемата и Единния наръчник на бенефициента за визуализация 2014-2020.
Activities
  • Activity: Дейност Осигуряване на колективни средства за защита: Условията за работа в 3-тe обекта на Аранго ЕООД отговарят на минималните изисквания по ЗБУТ, но въпреки мерките, които кандидатът е взел, като външна и вътрешна излозация, уплътняване на врати и прозорци и намаляването на обема на помещенията с цел по лесно отопление и охлаждане, но въпреки това все още се констатира неблагоприятен микроклимат при екстремни температури и е заложена препоръка за подобряването му в програмата за минимизиране на риска. През зимния период се отчита завишаване на заболеваемостта от простудни заболявания на работниците в 3-те обекта, което е причина по-често да отсъстват от работа. Като се има предвид, че са наети и 2 лица над 54 г. това създава сериозни опасности от възникване на усложнения при работниците. От друга страна през лятото температурите са високи, а работата при горещини доказано увеличава риска от инфаркт и инсулт при по-възрастните хора. Предвижда се осигуряването на колективни средства за защита, да замести индивидуалното работно облекло, което ще подобри комфорта на служителите и ще създаде много по-добри условия за работа като минимизира риска от заболявания предизвикани от неблагоприятния микроклимат. Предвижда се да се монтират 3 броя климатици само в обекта с "Топла точка" предвид, че там помещението е с най-голям обем и най трудно и с най-голями разходи се постига комфортна температура на работа. Предвижда се да бъдат монтирани 3 бр. климатици в основното помещение на обекта "Магазин с топла точка" с климатична мощност BTU минимум 18 000 всеки, кеото е съобразено с обема на конкретното помещение. Климатиците ще имат коефициенти на енергийна ефективност мин. А+ и ел. консумация до 1.6 kW. Важно е да отбележим и вторичния ефект от тази дейност, който не е пряко свързан със служителите и работниците, но допринася за опазването на околната среда от гледна точка на енергийната си ефективност при използването на най-високо ефективни инверторни климатици с клас А++. Етапи: 1. Избор на външен изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ за доставка и монтаж на климатици предвидени в настоящата дейност и в дейностите 2 „Оборудване за 2 бр. помещения за хранене и краткотраен отдих включително подобряване на достъпа за 1 лице с увреждане“ и 3. „Оборудване за помещение за спорт включително подобряване на достъпа за 1 лице с увреждане“ - 1-ви проектен месец 2. Сключване на договор с избрания изпълнител - 2-ри проектен месец 3. Доставка и монтаж на климатици - 5-и проектен месец , Contracted Amount: 12 000.00 , Reported Amount: 12 000.00
  • Activity: Дейност Оборудване за 2 бр. помещения за хранене и краткотраен отдих включително подобряване на достъпа за 1 лице с увреждане: Последните проучвания в областта на условията и производителността на труда посочват че инвестициите в осигуряването на социални придобивки за работниците в предприятията значително повишават удовлетвореността и качеството на живот на служителите, намаляват текучеството и подобряват здравословното състояние. Една от водещите компании в тази област Google доказа, че чрез осигуряване на зони за отдих неоспоримо се стимулира креативността и особено комуникацията между служителите си. Това води до значително подобряване на конкурентоспособността на предприятието в дългосрочен аспект. В тази връзка следвайки последните тенденции в развитието на човешките ресурси и подобряването на работната среда и условията на труд в Аранго ЕООД е обособило мяста за краткотрен отдих в 3-те обекта на фирмата на територията на гр. Костенец, но към момента не разполага с достатъчно средства за цялостното им оборудване. По проекта се предвижда оборудването на 2 помещения за хране и отдих за цялата целевата група от 22 лица, вкл. 1 лице с увреждания (диабет). 2-те помещения предвидени за оборудване се намират в 2-те различни търговски обекта на кандидата находящи се в гр. Костенец. Това ще бъде изключително полезно, защото ще позволи по-здравословно хранене и възможност за пълноценни краткотрайни почивки на персонала по време на работа. Помещенията ще бъдат оборудвани по най-иновативните и доказали се международни стандарти и практики и ще може да се използва целогодишно. Създаването на кът за отдих и хранене е от изключителна важност за лицето с увреждане (диабет) тъй като лицето е на специална хранителна диета, която се състои в по-леки и чести хранения през деня за да се поддържа нивото на кръвна захар в допустими граници. Също така тази диета съчетана с леки физически упражнения може да доведе на намаляване на приема на инсулин на лицето с увреждане. Съобразено с конкретните нужди на заетите лица във всеки отделен търговски обект се предвижда закупуване на следното оборудване и обзавеждане: 1. За обект "Денонощен магазин": 1 бр. Хладилник 1 бр. Микровълнова фурна 1 бр. Печка с котлони 1 бр. Миялна машина 1 бр. Автомат за вода 1 бр. Телевизор 1 бр. Климатик 3 бр. долни кухненски шкафа с термоустойчив плот и водобранна лайсна PVC 2 бр. горни кухненски шкафове със стандартен механизъм и закрепване към стената 1 бр. маса за хранене 1 бр. диван 2. За обект "Магазин за хранителни стоки": 1 бр. Хладилник 1 бр. Микровълнова фурна 1 бр. Печка с котлони 1 бр. Миялна машина 1 бр. Автомат за вода 1 бр. Телевизор 1 бр. Климатик 4 бр. долни кухненски шкафа с термоустойчив плот и водобранна лайсна PVC 3 бр. горни кухненски шкафове със стандартен механизъм и закрепване към стената 1 бр. маса за хранене 1 бр. диван Етапи на изпълнение: 1. Избор на доставчици на оборудването по реда на ЗУСЕСИФ 2. Закупуване на оборудването 3. Доставка на оборудването за помещенията определени за хранене и отдих, Contracted Amount: 34 706.59 , Reported Amount: 34 706.59
  • Activity: Дейност Оборудване за помещение за спорт включително подобряване на достъпа за 1 лице с увреждане: България е на едно от последните места в ЕС по време отделяно за спорт а същевременно и на челни позиции по заболеваемост и трудов травматизъм. Проучванията сочат, че тези негативни статистики могат значително да бъдат преодолени и да бъде повишено здравното състояние на служителите чрез осигуряването на възможност за спорт на работното място. Именно поради тази причина мениджмънта на Аранго ЕООД желае да внедри тези иновативни практики и да подобри работната среда за служителите си, чрез оборудване на помещение за спорт в един от обектите си, който да бъде ползван от всички 22 служители на фирмата. Това е изцяло съобразено и съответства с принципа за ефектиевност и ефикасност на разходите по проекта. Наетото лице с увреждане ще подобри достъпа си до заетост и работното място чрез осигуряване на място за леко физическо натоварване. Предвиденото оборудване е изцяло съобразено с изискванията и нуждите на целевата група. Редовните физически упражнения повишават ефективността на инсулина, като подобряват чувствителността на клетките към него. Чрез физическата активност се намалява нивото на глюкоза в кръвта, като така може да се ограничи нуждата от медикаменти за лечение. Кандидатът безвъздмездно ще проведе разговори с кинезитерапевт за изготвяне на физиотерапевтична програма за спортуване на лицето с увреждане. След проведени разговори със служителите относно нуждите и желанията им за спорт по проекта се предвижда закупуването на следното оборудване за обособяване на помещение за спорт в един от обектите на кандидата: 1 бр. Бягаща пътека - о 7 к.с. Скорост 1 - 20 km / h, наклон: 0 - 12% регулируем, Smart функция 1 бр. Велоергометър - функции: скорост, време, разстояние, калории, пулс; тренировъчни програми: 9 1 бр. Комбиниран уред за фитнес тип гладиатор, 80 кг. вградени тежести, минимум 8 различни упражнения за тренировка на различни групи мускули 1 бр. Комплект лостове и тежести – дължина на оста 220 см, тегло до 20кг., диаметърът за поставяне на дисковете от: 50 мм до 28 мм. 1 бр. Климатик – мин. 18 000 BTU. Климатикът ще има коефициент на енергийна ефективност мин. А+ и ел. консумация до 1.6 kW. Етапи на изпълнение: 1. Избор на доставчици на оборудването по реда на ЗУСЕСИФ 2. Закупуване на оборудването 3. Доставка на оборудването за помещението определено за спорт, Contracted Amount: 20 100.00 , Reported Amount: 20 100.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: BMB TRADE LTD, Contracted Amount*: 16 100.00 , Reported Amount**: 16 100.00
  • Contractor: Vasi Clima Ltd, Contracted Amount*: 12 784.59 , Reported Amount**: 36 784.59
  • Contractor: NERON-2005 LTD, Contracted Amount*: 13 922.00 , Reported Amount**: 13 922.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 22.00 , Reached amount: 22.00
Indicator 2 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 73 487.25 BGN
Grant 73 487.25 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 73 487.25 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN