Identification

UMIS Number BG16RFOP002-1.002-0554-C01
Project Name Developing an innovative service for adaptive management measures and energy efficiency investments
Beneficiary 204051460 "ZELENO UPRAVLENIE" LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 11.05.2017
Start Date 11.05.2017
End Date 30.07.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Монтана, Берковица, гр.Берковица
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Монтана (BG312), Монтана, гр.Монтана

Description

Brief description
Общата цел на проекта е да повиши конкурентните предимства на Зелено управление ООД, чрез разработване на иновативно решение за адаптивно управление на мерките и инвестициите за енергийна ефективност.
Иновацията, която предлагаме представлява облачно базирана услуга, която позволява да се идентифицира състоянието на даден обект или сграда и да се оценят потенциалните, икономически ефективни за собственика, варианти за повишаване на енергийната ефективност на конкретната сграда.Иновацията е от тематична област Мехатроника и чисти технологии на ИСИС. Целевите групи са собствениците  и ползвателите на сгради.
Основното предназначение е разработване на иновативна услуга на собственика/ползвателя на сградата за Адаптивно управление на мерките и инвестициите в енергийната ефективност.Разработването на иновативната услуга повишава знанията и разбирането на конкретните проблеми на потреблението на енергия в сградата, включително и ефекта от предприетите мерки и идентифицира множество действия и пакети от енергоспестяващи мерки, водещи до икономически ефективните за конкретните условия решения, осигуряващи намаляване на разходите за енергия при гарантирано качество на микроклимата в обитаемата среда. Дава се възможност на собственика/ползвателя на сградата да се посочат и неефективните решения за конкретната сграда, което да го предпази от евентуални грешни стъпки.Услугата адресира също така и предизвикателството за гарантиране на поведение по спазването на европейските екологични регулации на собственици/ползватели на сгради, в това число производствени помещения, жилищни сгради и сгради за обществено обслужване.Услугата може да се ползва и като мобилно приложение.
Проектното предложение предвижда дейности по разработване и тестване на високо иновативна услуга в областта на енергийната ефективност и информационните технологии; технико-икономическа оценка; маркетингово проучване и план за реализация на услугата;представяне на разработката;визуализация на проекта.
Activities
  • Activity: Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с разработването на иновативния продукт или процес: Дейността ще се извърши със собствен ресурс. Поддейност 1.1: Ще бъде извършено планиране на изпълнението: регламентиране на цялостната организационна структура за управление и изпълнение на дейностите по проекта и на екипите по изпълнението, с техните компетенции и отговорности; определяне на нивата на взаимодействие между екипите по различните дейности и нивата и времената за ескалиране и решаване на потенциални проблеми при изпълнение на проекта. Поддейност 1.2: Ще се създаде методика за структуриране и осигуряване на иновативната услуга за адаптивно управление на мерките и инвестициите в енергийната ефективност, в т.ч. проектиране на информационната и ресурсна структура на услугата. Поддейност 1.3:Ще се извърши бизнес анализ за целите на проекта: детайлен анализ на всички изисквания към облачно базираната услуга „Адаптивно управление на мерките и инвестициите в енергийната ефективност“ Поддейност 1.4: Ще бъде създадена детайлна техническа спецификация (детайлни функционални и нефункционални изисквания) за разработка на иновативната услуга, въз основа на извършения бизнес анализ. Тя е необходима, за да се определят ясно характеристиките и исканите функционалности на приложението. Поддейност 1.5:Ще бъде изготвена документация, провеждане на процедура за избор на изпълнител, сключване на договор и доставка на: Дисков масив 1 бр.; Сървър - 2 бр.; Дрон- 1 бр.; Термо камера- 1 бр.; Комутатор- 1бр. Софтуерна платформа за геопространствени обекти; Програмно приложни интерфейси и библиотеки, осигуряващи възможност за изграждане на корпоративни портали за онлайн заявки. Тези интерфейси дават възможност за изграждане на иновативни услуги, предоставящи онлайн и офлайн достъп до информация; Софтуер - сървърна операционна система - 2 бр., Contracted Amount: 310 100.55 , Reported Amount: 286 169.03
  • Activity: Създаване и тестване на прототип : Ще се реализира на следните стъпки -Ще бъде създаден модел на базата данни и модел на приложението – прототип за предоставяне на услугата -Ще се разработи прототип на приложението, чрез което се предоставя иновативната услуга, съгласно разработената по дейност 2 техническа спецификация. - Ще се извърши тестване на разработения прототип в собствената среда (алфа тестване), на база дефинираните критерии за оценка: функционални тестове за оценка на съответствието на реализираната функционалност към детайлните функционални изисквания и системни тестове за оценка на съответствието на реализираната функционалност към детайлните нефункционални изисквания. Създаването на прототип е една от основните дейности на проекта, чрез която се реализират и поставените цели: разработка на иновация, която е собствена разработка на фирмата и на иновативна услуга „Адаптивно управление на мерките и инвестициите в енергийната ефективност“, попадаща в тематична област „Мехатроника и чисти технологии“ на ИСИС, с потенциал за внедряване, Contracted Amount: 62 390.35 , Reported Amount: 79 802.33
  • Activity: Изработване на икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка (вкл. инвестиционен бизнес план) на разработвания иновативен продукт или процес: Дейността ще се извърши чрез възлагане на външен изпълнител. Ще бъде изготвена спецификация, проведена процедура за избор на изпълнител, сключен договор и доставка на услугата. В рамките на тази дейност е необходимо да се извърши оценка за техническа изпълнимост и приложимост на иновативния продукт, икономическата му приложимост и жизнеспособност, да се изследва и анализира съотношението между прогнозни разходи и очаквани резултати. Очакваните резултати от изпълнението на тази дейност са: Финансова оценка, която да съдържа като минимум: финансова обосновка, нетна настояща стойност; вътрешна норма на възвращаемост; индекс на рентабилност; срок на откупуване. Икономическа оценка, , която да съдържа като минимум: икономически анализ на приходните и разходните парични потоци, свързани с дейността на организацията по разработване и внедряване на иновативния продукт; Техническа оценка, която да съдържа като минимум: анализ на техническото осигуряване на проекта; анализ на експертния потенциал на проекта; анализ на технологичния риск; анализ на неикономически ползи за обществото от разработвания проект - принос за опазване, Contracted Amount: 29 000.00 , Reported Amount: 28 950.00
  • Activity: Разработване и тестване на технологии за предлагане на иновативната услуга: Дейността ще се извърши със собствен ресурс. - Ще се извърши инсталация на разработеното приложение, чрез което се предоставя иновативната услуга, в облачна среда (върху закупеното ДМА и ДНА). - Ще се направи тестване и пускане в реална експлоатация за работа на външни потребители на разработената услуга, вкл. изготвяне на документация – техническа и експлоатационна. Разработената иновация ще бъде предоставена на външни потребители, с което разработеният прототип може да бъде тестван в реални условия (бета-тестване) от потребителите, с възможност за обратна връзка, което е предпоставка за създаването на пазарен продукт (релийз)., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изработване на маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт или процес : Изработване на маркетингово проучване и маркетингов план за пазарна реализация на иновативната услуга (дейността ще бъде изпълнена чрез предоставяне на съответната услуга). Дейността ще се извърши чрез възлагане на външен изпълнител. Ще бъде изготвена спецификация, проведена процедура за избор на изпълнител, сключен договор и доставка на услугата. Изготвянето на реалистичен и добър маркетингов план за реализация на пазара ще допринесе за привличането на потенциални клиенти и за популяризиране на иновативната услуга. В процеса на изработване на маркетинговия план следва да бъде извършен анализ на пазарите за бъдещата реализация, начините за достигане до клиентите, укрепването на позициите му на българския пазар, както и възможностите за навлизането на чуждестранни пазари. В резултат от анализа, следва да бъдат дефинирани маркетинговите цели и стратегия на бенефициента за реализация на продукта, като в него трябва да бъдат включени най-малко следните елементи: анализ на актуалната ситуация на пазара и наличието на подобни технологии, както и предлагани услуги; идентифициране на основните конкуренти; SWOT анализ, който да установи силните и слабите страни на конкуренцията; маркетингови цели и маркетингово позициониране в зависимост от основните конкурентни предимства; Изготвеният маркетингов план трябва да съдържа: описание на бранша и тенденции за развитието му; прогноза за растеж на пазара; списък на конкуренти, предлагани от тях изделия и конкурентни цени; списък на стоки заместители; списък местни доставчици на компонентна база; план и канали за разпространение на продукта; потенциални потребители; пазарен потенциал и обем., Contracted Amount: 29 000.00 , Reported Amount: 28 950.00
  • Activity: Организиране на промоционално събитие в България, свързане с популяризиране на иновативния продукт (услуга): Дейността ще се извърши чрез предоставена външна услуга по организиране на промоционални събития в България, свързани с популяризиране на иновативната услуга. Ще бъде изготвена спецификация, провеждане на процедура за избор на изпълнител, сключване на договор и доставка на услугата. Ще се организира семинар, на който ще се представи функционалностите на иновацията и ще се популяризира нейното използване. Ще се разработи допълнителна функционалност на уеб-сайта, чрез който ще се предоставя иновативната услуга, която промотира и демонстрира иновацията. Времево разпределение в рамките на дейността: - Подбор на изпълнител за извършване на външната услуга - Сключване на договор и изпълнение на услугата , Contracted Amount: 556.00 , Reported Amount: 490.00
  • Activity: Визуализация на проекта: За спазване на изискванията за визуализация и публичност ще бъдат създадени следните материали: Информационна табела – 1 бр. Прогнозна цена: 100 лв. Стикери за визуализация на новозакупените ДМА, Прогнозна цена: 100 лв. Папки с джоб, цветна, с информация за проекта, която ще бъде разпространена сред клиентите и партньорите на фирмата - 100 бр.; Прогнозна цена: 400 лв. Химикалки със ситопечат, с информация за проекта, които ще бъдат разпространена сред клиентите и партньорите на фирмата - 100 бр. Прогнозна цена: 450 лв. Информационни дипляни, с информация за дейностите и постигнатите резултати, с цел популяризиране на добри практики, които ще бъдат разпространена сред клиентите и партньорите на фирмата - 200 бр. Прогнозна цена: 500 лв Х-Банер със стойка - 1 бр., с информация за проекта, който ще бъде поставен на видно място в офиса на фирмата. Прогнозна цена: 200 лв. Изготвяне и поставяне на банер на уеб страницата на бенефициента, в който е включено кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като бъде откроена финансовата подкрепа от Европейския съюз, финансиращия фонд и пр.; Прогнозна цена: 200 лв. Публикуване на актуална информация за изпълнение на проекта на сайта на бенефициента. При всички дейности и материали по проекта ще се спазват изискванията за визуализация на програмата, като се прилагат съответните знаци и текстове., Contracted Amount: 1 950.00 , Reported Amount: 1 931.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Bestconsult OOD, Contracted Amount*: 52 110.00 , Reported Amount**: 57 900.00
  • Contractor: BIC-BULGARSKA IZDATELSKA COMPANIA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 421.00
  • Contractor: GLOBAL ELECTRONIC SOLUTIONS, Contracted Amount*: 55 133.24 , Reported Amount**: 61 259.15
  • Contractor: DUO SOFT, Contracted Amount*: 142 882.20 , Reported Amount**: 165 756.00
  • Contractor: VEOS LTD, Contracted Amount*: 26 262.00 , Reported Amount**: 29 180.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support for innovation or R&D projects (all activities), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 22 138.76 , Reached amount: 21 065.47
Indicator 3 Финансирани проекти за еко-иновации, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 351 155.67 BGN
Grant 315 974.87 BGN
Self amount 35 180.80 BGN
Total actual amounts paid 315 974.87 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения при изпълнението на сключения договор с изпълнител 314.91 34.99 349.90 ДУО СОФТ ЕООД
Липса на добро финансово управление 100.00 2 178.90 242.10 2 421.00 Project-level financial correction
Конфликт на интереси 100.00 26 055.00 2 895.00 28 950.00 БЕСТКОНСУЛТ ЕООД
Конфликт на интереси 100.00 26 055.00 2 895.00 28 950.00 БЕСТКОНСУЛТ ЕООД
Неправомерни срокове 100.00 6 517.58 651.76 7 169.34 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на специализирани софтуерни приложения - Об. позиция 1: Софтуер - сървърна операционна система - Об. позиция 2: Софтуерна платформа за геопространствени обекти - Об. позиция 3: Програмно приложни интерфейси и библиотеки, осигуряващи възможност за изграждане на корпоративни портали за онлайн заявки, Estimated Amount: 158 780.00
  • Differentiated position 1: Софтуер - сървърна операционна система
    Contractor: DUO SOFT
    Contract total funded value: 6 298.20
  • Differentiated position 2: Софтуерна платформа за геопространствени обекти
    Contractor: DUO SOFT
    Contract total funded value: 70 290.00
  • Differentiated position 3: Програмно приложни интерфейси и библиотеки, осигуряващи възможност за изграждане на корпоративни портали за онлайн заявки.
    Contractor: DUO SOFT
    Contract total funded value: 66 294.00
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване на ДМА: ПРЕКРАТЕНА - Обособена позиция 1 - Хардуерно оборудване, Обособена позиция 2 - Технологично оборудване , Estimated Amount: 99 052.22
  • Differentiated position 1: ПРЕКРАТЕНА Хардуерно оборудване: дисков масив - 1 бр, сървър - 2 бр., комутатор - 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Технологично оборудване - дрон - 1 бр, термо камера - 1бр.
    Contractor: VEOS LTD
    Contract total funded value: 26 262.00
Procedure 3 Subject to due process: Закупуване на хардуерно оборудване, Estimated Amount: 68 744.44
  • Differentiated position 1: Хардуерно оборудване: дисков масив - 1 бр, сървър - 2 бр., комутатор - 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Хардуерно оборудване: дисков масив - 1 бр, сървър - 2 бр., комутатор - 1 бр.
    Contractor: GLOBAL ELECTRONIC SOLUTIONS
    Contract total funded value: 55 133.24
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител за oрганизиране на промоционални събития в България, свързани с популяризиране на иновативния продукт , Estimated Amount: 555.56
Procedure 5 Subject to due process: Избор на изпълнител за дейности по визуализация, Estimated Amount: 1 950.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за дейности по визуализация
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Избор на изпълнител за консултантски услуги: Обособена позиция 1: Изработване на икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка (вкл. инвестиционен бизнес план) Обособена позиция 2: Изработване на маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт или процес, Estimated Amount: 58 000.00
  • Differentiated position 1: Изработване на икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка (вкл. инвестиционен бизнес план) на разработвания иновативен продукт
    Contractor: Bestconsult OOD
    Contract total funded value: 26 055.00
  • Differentiated position 2: Изработване на маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт
    Contractor: Bestconsult OOD
    Contract total funded value: 26 055.00
Procedure 7 Subject to due process: ПРЕКРАТЕНА - Закупуване на ДМА Обособена позиция 1: Хардуерно оборудване Обособена позиция 2: Технологично оборудване , Estimated Amount: 99 052.22
  • Differentiated position 1: Хардуерно оборудване: дисков масив, сървър, комутатор
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Технологично оборудване - дрон, термо камера
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 8 Subject to due process: ПРЕКРАТЕНА - Закупуване на хардуерно оборудване, Estimated Amount: 68 744.44
  • Differentiated position 1: Хардуерно оборудване: дисков масив - 1 бр, сървър - 2 бр., комутатор - 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN