Identification

UMIS Number BG05FMOP001-5.001-0101-C07
Project Name Provision of Hot Meals in Gabrovo Municipality 2021 - 2022
Beneficiary 000215630 Gabrovo Municipality
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 19.02.2021
Start Date 01.01.2021
End Date 30.09.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Габрово (BG322), Габрово

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение предвижда Община Габрово да предоставя услуга „Топъл обяд“ в периода 01.01.2021-30.09.2022 г. Всеки работен ден, в рамките на 435 р.д. ще се осигурява топъл обяд на общо 230 лица от различни рискови групи:
- Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност; 
- Хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната  или които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията;
 - Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа;
- Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, и които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности.
Дейностите по организация, администриране, управление и отчитане на проекта са възложени, със Заповед на Кмета на Община Габрово, на Заведения за социални услуги - второстепенен разпоредител с бюджетни средства. 
Услугата ще се предоставя при спазване принципите на балансирано хранене и изискванията за безопасност на храните и стандартите за хранене, както и съобразно спазване на всички мерки за превенция разпространението на COVID-19. Община Габрово ще осигури доставянето на храната до дома на всеки потребител. В случай, че епидемиологичната обстановка отпадне, ще бъдат разкрити пунктове за получаване на топлия обяд. За периода до 27.04.2021г. услугата по приготвяне на топъл обяд е въз основа на сключен договор, като е обявена процедура за избор на изпълнител на дейността след 27.04. 2021г. За периода след 28.04.2021г. е сключен договор с избран изпълнител по ЗОП.
Ще бъдат осъществявани и съпътстващи мерки на представителите на целевите групи.
Реализацията на дейностите ще допринесе за подобряване качеството на живот и задоволяване на потребностите от храна на хора, които не могат да си я осигурят сами.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: За да бъде осигурена непрекъсваемостта на предоставянето на услугата, реализирането на тази дейност ще започне преди стартирането на договора за безвъзмездна финансова помощ. В съответствие с целите на настоящата операция, целевите групи, които ще бъдат обхванати са следните: 1.Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. При идентифициране на нуждаещите се и последващото им определяне на принадлежност към конкретна целева група, ще бъдат спазени всички правила, описани в Ръководството на партньорските организации за изпълнение и управление на договорипо операция „3.1 - Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19“, както и посоченият Механизъм за обмен на данни с ДСП за уточняване на допустима принадлежност към целевите групи на потребителите., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: В рамките на периода от 01.01.2021 - 30.09.2022 г. /435 работни дни/ топлият обяд ще се приготвя от изпълнител на база на сключен договор с цел осигуряване на непрекъснатост на услугата. Номера на Договора е 1103-ОСД-20/30.12.2020г. В същото време е подготвена и публикувана обществена поръчка за избор на изпълнител за периода след 27.04.2021г. Сключен е Договор № 266-ОСД-21/27.04.2021г. за предоставяне на услуга след 28.04.2021г. с външен изпълнител по ЗОП. Обектътите, в които ще се приготвя храната през целия период на изпълнение на дейността притежават необходимите документи и лиценз за дейността. Топлият обяд ще включва супа, основно ястие, хляб и десерт поне веднъж седмично за 230 потребители. , Contracted Amount: 264 858.20 , Reported Amount: 197 109.80
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Тази дейност цели да осигури топъл обяд пряко на лицата от целевите групи ежедневно, в рамките на 435 работни дни, за периода от 01.01.2021г до 30.09.2022 г включително. Целевите групи и конкретните лица, които ще бъдат обхванати, като цяло попадат в рисковите групи от заразяване с корона вирусът и с оглед на тяхната безопасност, храната ще бъде доставяна до домовете им. Разходите за доставянето на храната до потребителите ще бъдат поети от Община Габрово или Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси". , Contracted Amount: 13 242.91 , Reported Amount: 80 991.32
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: През цялата проектна продължителност ще бъдат реализирани съпътстващи мерки като допълнение към получаването на храна от потребителите. Целта е намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Екипът за управление на проекта ще следи за възникване на конкретни нужда в преки разговори с потребители, както и при подадена информация от техни близки за необходимост от прилагане на мерките. Предвижда се изпълнението на тази дейност да се реализира от Екипа за управление на проекта, тъй като ще бъдат в пряк контакт с потребителите и техните близки, ще разполагат с предварителна информация за всяко от лицата, ползващи услугата от подадените документи, което ще им позволи адекватно да проследяват индивидуалните нужди на ползвателите и тяхното задоволяване. За провеждането на съпътстващите мерки от голяма важност е и притежавания от екипа за управление на проекта богат професионален опит и компетенции за работа с представители на целевите групи на настоящото проектно предложение, както и познаване спецификите за работа. Съпътстващите мерки ще се осъществяват посредством провеждането на индивидуални и/или групови дейности с потребителите на топлия обяд по различни теми и въпроси, актуални към момента, както и бъдещи такива. Формата на провеждането на срещите ще бъде съобразяван със ситуацията в страната и наличието/липсата на въведени противоепидемични мерки или други ограничения, свързани със събирането на неголяма група от хора. За провеждането на същите Екипа за управление на проекта периодично ще провежда неформални проучвания и ще се допитва до потребителите на топлия обяд за установяването на важни, актуални и интересни въпроси, които вълнуват лицата. При провеждането на срещите също така съобразно темата за участие ще бъдат канени и представители на различни институции и организации, имащи отношение. Паралелно с провеждането на групови и/или индивидуални срещи ще се разработват и информационни материали по различни теми, като същите ще се предоставят на потребителите. , Contracted Amount: 13 242.91 , Reported Amount: 13 242.92

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 230.00 , Reached amount: 351.00

Financial Information

Total Project cost 291 344.02 BGN
Grant 291 344.02 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 291 344.02 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN