Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.001-0743-C01
Project Name Improvement of Production Capacity and Export Potential of "Operation Management Services" Ltd.
Beneficiary 201007366 OPERATION MANAGEMENT SERVICES LTD.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 23.12.2015
Start Date 23.12.2015
End Date 10.05.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Стара Загора, Казанлък, гр.Крън

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е насочено към подобряване на експортния потенциал на дружеството "Оперейшън Мениджмънт Сървисис" ООД - целева група на проектното предложение - чрез оптимизиране на производствените процеси, подобряване на предлаганите услуги и повишаване на ресурсната ефективност във фирмата. Като малко предприятие, развиващо дейност в областта на Чистите технологии (приоритетна за Иновационната стратегия за интелигентна специализация - ИСИС) - една високотехнологична и глобална сфера на дейност, дружеството среща сериозна конкуренция най-вече на международния пазар.

Поради тази причина е необходимо засилване на позициите на външните пазари, чрез внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и модернизиране на предлаганите от "Оперейшън Мениджмънт Сървисис" ООД услуги. 

Общата цел на проекта - повишаване на производствения капацитет на "Оперейшън мениджмънт Сървисис" ООД и установяване на устойчив модел на растеж и разрастване на неговия бизнес на външния пазар, ще бъде постигната чрез закупуване на модерно оборудване и апаратура, както и високотехнологичен софтуер за подобряване на ресурсната ефективност и предлаганите от дружеството услуги.

Очакваните резултати от реализирането на проекта са засилване и утвърждаване на международното пазарно присъствие на "Оперейшън Мениджмънт Сървисис" ООД, както и постигане на по-добра ресурсна ефективност и повишена производителност.
Activities
  • Activity: Подобряване на производствените процеси (чрез закупуване на електрокар, челен товарач, два броя самоизкачваща се седалка, четири броя комплекти инструменти на батерии, осем броя екипировки за височинни работници, два броя екстенционери за смяна на шпилки за пера, три хидравлични комплекта за затягане на болтове на вятърни генератори, платформа за ремонт на пера): Подобряването на производствените процеси ще бъде постигнато чрез закупуване на посочената по-горе техника и апаратура, по следния начин: 1. Елетрокарът ще позволи по-бързото обслужване на заявки за резервни части от склада, тъй като към момента заявките се извършват ръчно от служители на фирмата, а за по-тежки резервни части се разчита на наем на електрокар от подизпълнител, което отнема време и създава допълнителен разход; 2. Челният товарач ще подпомага достъпа на сервизните екипи, като разчиства маршрута към ветрогенераторите от паднали дървета, свлачища и други. Предвидено е челният товарач да е с оптимизирано работно време с помощта на предвидения за закупуване по проекта софтуер (взаимовръзката е разяснена в раздел 11, поле "Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес"); 3. Самоизкачващата се седалка дава голяма гъвкавост за работа при силен вятър и е икономичен вариант за извършване на инспекции от въже - чудесно решение за малки неотложни ремонти по перата на ветрогенераторите. Досега са използвани седалки, които са манипулирани ръчно, като въвеждането на новата технология ще облекчи и времето за вдигане и спускане; 4. Електрическите инструмети на нисковолтови батерии са изключително удобни за работа от въже на трудно достъпни места или там където няма захранващ източник. Допринасят за бързо действие при работа и най-важното, бепзопасност на работника от токов удар при протриване на захранващ кабел, свързан към електропреносната мрежа; 5. Екипировката за височинни работници включва индивидуални комплекти от седалки, въжета, колани, устройства чрез които могат да се изпълняват важни инспекции и е алтернатива на традиционните методи за достъп, като тръбни скелета или подвижни работни платформи. Екипировката осигурява бърза и безопасна работа на височинните работници; 6. За поддръжка на всеки един вятърен генератор са необходими три броя хидравлични комплекти за затягане на болтове на вятърни генератори и два броя екстенционери за смяна на шпилки за пера. Тези две дейности са времеемки и наличието на оборудването води до оптимизиране на процеса и предполага работа на няколко различни обекта с по-малко екипи; 7. Платформата за ремонт на пера осигурява лесен външен достъп до перките на вятърните турбини, платформата оказва съдействие при инспекциите и подръжката на роторните пера, което прави работата лесна и рентабилна. Платформите за поддръжка намаляват използването на скъпи кранове и спестяват време за техническо обслужване, чрез осигуряване на работни позиции, даващи 360-градусов достъп до повърхностите на перата и кулите. Етапи за реализация на дейността(част от предвидените за доставка активи подпомагат и изпълнението на други дейности по проекта): 1. Подготовка и провеждане на тръжни процедури по ПМС 118/2014г, за избор на доставчик - всяка отделна тръжна процедура ще бъде изпълнена в две стъпки: 1.1) подготовка на тръжна документация за провеждане на процедурите; 1.2) обявяване и провеждане на процедурите; оценка на постъпилите оферти и сключване на договори с избраните доставчици С оглед облекчаване организацията и изпълнението на проекта, кандидатът възнамерява да подготви и проведе едновременно всички предвидени процедури, посочени в Плана за външно възлагане (раздел 10 от настоящия Формуляр за кандидатстване). Период за реализация на етапа - 1ви - 4ти месец; Документацията за предвидените процедури ще бъде изготвена от екипа по проекта (с детайлно разписани задачи и отговорности в раздел 9). 2. Авансови плащания (ако е приложимо), доставка на предвидените за закупуване активи, подписване на приемно-предавателни протоколи. Период за реализация на етапа - 5ти - 10ти месец; 3. Инсталация (ако е приложимо), тестове, пускане в експлоатация. Подписване на окончателни приемно-предавателни протоколи, плащане. Период за реализация на етапа - 11ти - 12ти месец., Contracted Amount: 577 361.85 , Reported Amount: 573 761.14
  • Activity: Добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги чрез закупуване на сървър, компютърен хардуер и софтуер ( сървър, два броя работни станции с по два 24-инчови монитора, софтуер за анализ, мониторинг и поддръжка на вятърни генератори): Подобряването на съществуващите услуги ще бъде постигнато чрез закупуването на посочените по-горе хардуер и софтуер по следния начин: Предвиденият софтуер за анализ, мониторинг и поддръжка на вятърни генератори ще позволи да се предлагат нови функционалности към услугата денонощен мониторинг и поддръжка на вятърни генератори; такъв тип функционалности са анализ на спиранията, активното им управление (изчистване на грешки, рестартиране, задълбочено анализиране на причините, довели до спиране), организиране на сервизни дейности, подкрепа на сервизни екипи, изпращане на прогнози, комуникация с регулаторни органи. Обслужването на вятърните паркове изисква справки от различно естество, свързани най-вече с работата и принудителното спиране на турбините, както и с оценка на работата на доставчика на услуга, залегнала в договора - т.нар. "Разполагаемост". Тази работа изиисква поне един допълнителен служител с технически познания, който да се занимава със справките по договора и поне още един служител със задълбочени технически познания за турбините, който да се занимава с анализа на спиранията, свързани с критериите за оценка на работата на доставчика (Разполагаемост). При наличие на Анализен софтуер тази работа може да се изпълнява само от един служител, който има само основни технически познания. Работата с анализен софтуер елиминира допускане на грешки от различен субективен характер поради автоматичния контрол на данните от софтуера. Това от своя страна оптимизира кореспонденцията свързана с извинения, опровергаване, или доказване на грешки в справките. Основните недостатъци при работата без предвидения софтуер са както следва: - Вписване на една и съща информация на повече от две места от повече от двама техника; възможност за пропуск на някое от спиранията на даден ветрогенератор; - Боравене с множество документи (дневен доклад, работен доклад, регистър на исканията за изключване); ръчна обработка на над 15000 реда в Microsoft Excel на ден; възможност за допускане на множество грешки поради обема информация; необходимост от много време за изготвяне на справки; - Възможност за допускане на грешки при обобщаване на файловете; ръчна обработка на над 50000 реда в Microsoft Excel; необходимост от много време за изготвяне на справки; - Възможност за пропуск на съществен технически проблем поради обема информация; работа на повече от двама оперативни служители по един и същ файл; лоша проследяемост на работата. Доставката на софтуера ще елиминира всички тези недостатъци и крайният продукт към клиента ще бъде изчистен от множество грешки. Предвидените за доставка сървър и работни станции ще обезпечат работата на софтуера. Етапи за реализация на дейността (част от предвидените за доставка активи са посочени и в други дейности по проекта): 1. Подготовка и провеждане на тръжни процедури по ПМС 118/2014г, за избор на доставчик - всяка отделна тръжна процедура ще бъде изпълнена на две стъпки: 1.1) подготовка на тръжна документация за провеждане на процедурите; 1.2) обявяване и провеждане на процедурите; оценка на постъпилите оферти и сключване на договори с избраните доставчици С оглед облекчаване на организацията и изпълнението на проекта, "Оперейшън Мениджмънт Сървисис" ООД възнамерява да подготви и проведе едновременно всички предвидени процедури, посочени в Плана за външно възлагане (раздел 10 от настоящия Формуляр за кандидатстване). Период за реализация на етапа - 1ви - 4ти месец; Документацията за предвидените процедури ще бъде изготвена от екипа по проекта (с детайлно разписани задачи и отговорности в раздел 9 - Екип). 2. Авансови плащания (ако е приложимо), доставка на предвидените за закупуване активи, подписване на приемно-предавателни протоколи. Период за реализация на етапа - 5ти - 10ти месец; 3. Инсталация (ако е приложимо), тестове, пускане в експлоатация. Подписване на окончателни приемно-предавателни протоколи, плащане. Период за реализация на етапа - 11ти - 12ти месец., Contracted Amount: 494 031.35 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес чрез закупуване на сървър, компютърен хардуер и софтуер (сървър, два броя работни станции с по два 24-инчови монитора, софтуер за анализ, мониторинг и поддръжка на вятърни генератори): Внедряването на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес чрез закупуването на посочения по-горе хардуер и софтуер ще се извърши по следния начин: Предвиденият за доставка софтуер ще намали чувствително загубеното време за ръчно обобщаване и обработка на данни. В допълнение, ще се постигне и оптимизация на времето на техниците, тъй като чрез софтуера те ще получават дистанционно работни задачи, а при пристигането им в сервизната база, предвидените за ремонтите резервни части и инструменти ще са комплектовани и няма да се губи време за тяхната подготовка. Не на последно място, софтуерът ще изпраща сигнал до оператора на челния товарач към кой обект да се отправи, ако има необходимост от него. Ако в даден момент има аварии в няколко генератора едновременно, софтуерът ще изчислява оптималния курс на челния товарач; по този начин няма да е необходимо да се правят "празни" курсове и ще се пести гориво и време. Предвижда се спестеното време за извършване на планови и/или аварийни ремонти да е в рамките на 20% на година, а спестеното гориво да достигне 15% на година. Допълнителна информация относно подобряването на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес е изложена по-долу в раздел 11 - Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение, поле "Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес". Етапи за реализация на дейността (обръщаме внимание, че част от предвидените за доставка активи са посочени и в други дейности по проекта): 1. Подготовка и провеждане на тръжни процедури по ПМС 118/2014г, за избор на доставчик - всяка отделна тръжна процедура ще бъде изпълнена на две стъпки: 1.1) подготовка на тръжна документация за провеждане на процедурите; 1.2) обявяване и провеждане на процедурите; оценка на постъпилите оферти и сключване на договори с избраните доставчици С оглед облекчаване на организацията и изпълнението на проекта, "Оперейшън Мениджмънт Сървисис" ООД възнамерява да подготви и проведе едновременно всички предвидени процедури, посочени в Плана за външно възлагане (раздел 10 от настоящия Формуляр за кандидатстване). Период за реализация на етапа - 1ви - 4ти месец; Документацията за предвидените процедури ще бъде изготвена от екипа по проекта (с детайлно разписани задачи и отговорности в раздел 9 - Екип). 2. Авансови плащания (ако е приложимо), доставка на предвидените за закупуване активи, подписване на приемно-предавателни протоколи. Период за реализация на етапа - 5ти - 10ти месец; 3. Инсталация (ако е приложимо), тестове, пускане в експлоатация. Подписване на окончателни приемно-предавателни протоколи, плащане. Период за реализация на етапа - 11ти - 12ти месец., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 493 690.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: EUROMARKET CONSTRUCTION, Contracted Amount*: 102 977.00 , Reported Amount**: 147 110.00
  • Contractor: Salamander Ltd, Contracted Amount*: 448 127.68 , Reported Amount**: 640 182.41
  • Contractor: Fluidexx , Contracted Amount*: 117 137.11 , Reported Amount**: 167 338.73
  • Contractor: EUROMARKET KARRY, Contracted Amount*: 33 691.00 , Reported Amount**: 48 130.00
  • Contractor: CNSYS, Contracted Amount*: 45 283.00 , Reported Amount**: 64 690.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 321 417.97 , Reached amount: 163 736.25
Indicator 3 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 30.80 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Вътрешна норма на възвръщаемост, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 58.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Нарастване на производителността, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 34.99 , Reached amount: 0.00
Indicator 7 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 8 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 19.67 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 1 071 393.20 BGN
Grant 749 975.23 BGN
Self amount 321 417.97 BGN
Total actual amounts paid 747 215.79 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Доставка на дълготрайни материални активи (ДМА) и дълготраен нематериален актив (ДНА) по проект BG16RFOP002-2.001-0743-C01, с 11 обособени позиции.”, Estimated Amount: 1 071 393.20
  • Differentiated position 1: Доставка на "Челен товарач с прикачен инвентар" - 1 (един) брой
    Contractor: EUROMARKET CONSTRUCTION
    Contract total funded value: 102 977.00
  • Differentiated position 2: Доставка на "Платформа за ремонт на пера (комплект с ремарке, дизелов генератор, електрическа лебедка и електрическа седалка)" - 1 (един) брой
    Contractor: Salamander Ltd
    Contract total funded value: 102 817.98
  • Differentiated position 3: Доставка на "Самоизкачваща се седалка" - 2 (два) броя
    Contractor: Salamander Ltd
    Contract total funded value: 12 321.16
  • Differentiated position 4: Доставка на "Комплекти инструменти на батерии" - 4 (четири) броя
    Contractor: Fluidexx
    Contract total funded value: 10 348.80
  • Differentiated position 5: Доставка на "Екипировки за работа на височинен работник" - 8 (осем) броя
    Contractor: Salamander Ltd
    Contract total funded value: 32 688.54
  • Differentiated position 6: Доставка на "Екстенционери за смяна на шпилки на пера" - 2 (два) броя
    Contractor: Fluidexx
    Contract total funded value: 24 643.46
  • Differentiated position 7: Доставка на "Хидравличен комплект за затягане на болтове на вятърни генератори" - 3 (три) броя
    Contractor: Fluidexx
    Contract total funded value: 82 144.85
  • Differentiated position 8: Доставка на "Сървър и мрежово оборудване" - 1 (един) брой
    Contractor: CNSYS
    Contract total funded value: 40 040.00
  • Differentiated position 9: Доставка на "Работна станция с 24-инчов монитор" - 2 (два) броя
    Contractor: CNSYS
    Contract total funded value: 5 243.00
  • Differentiated position 10: Доставка на "Софтуер за анализ, мониторинг и поддръжка на вятърни генератори" - 1 (един) брой
    Contractor: Salamander Ltd
    Contract total funded value: 300 300.00
  • Differentiated position 11: Доставка на "Електрокар" - 1 (един) брой
    Contractor: EUROMARKET KARRY
    Contract total funded value: 33 691.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN