Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.002-0083-C01
Project Name Strengthening the municipal capacity in the field of social services in the Municipality of Berkovitsa
Beneficiary 000320559 OBSHTINA BERKOVITSA
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 06.04.2023
Start Date 06.04.2023
End Date 06.04.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Монтана (BG312), Берковица

Description

Brief description
Настоящето проектно предложение е насочено към надграждане и повишаване на капацитета и ефективността на служителите на общинската администрация и социалните услуги в Община Берковица в изпълнението на правомощията им по Закона за социалните услуги (ЗСУ), Закона за хората с увреждания (ЗХУ) и Закона за лична помощ (ЗЛП).
Настоящото проектно предложение ще подкрепи Община Берковица в процеса на реформирането на системата на социалните услуги и улесни прехода към новите механизми на местно ниво, като осигури достъп до специализирани обучения, пряко свързани с дейността на служителите.
В рамките на проекта ще бъдат изпълнени дейности по създаването на фронт-офис; наемане, обучения и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите по ЗЛП, ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги; провеждане на разяснително-информационни кампании и разпространение на рекламни материали за предоставяните услуги в общината; методическа помощ за прилагане на социална политика на местно ниво и др. Всички дейности ще се изпълняват в съответствие с хоризонталните принципи и политики по програмата.
В резултат от изпълнението на проекта ще бъде повишена квалификацията на служителите и информираността на обществото. Реализацията му ще ускори предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от уязвимите групи.
Activities
  • Activity: Наемане на персонал: Основните цели на тази дейност са свързани с: подобряване капацитета на общинската администрация; повишаване на мотивацията на служителите, работещи в социалната сфера; подобряване на професионалната им компетентност за по-ефективно и ефикасно изпълнение на служебните им задълженията; усъвършенстване на знанията и практическите им умения. За изпълнение на целите ще бъдат извършени следните поддейности: Поддейтост 1. Наемане на персонал за фронт-офис За укрепване и подобряване на капацитета на администрацията, е необходимо да бъдат назначени двама нови служители в Общинска администрация - Берковица. За целта ще бъде разработена процедура за определяне на критериите, реда за кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите. Ролята и отговорностите, които ще изпълняват новоназначените служители, ще са пряко свързани с изпълнението и правомощията на общината по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги., Contracted Amount: 87 411.00 , Reported Amount: 34 176.60
  • Activity: Създаване на фронт-офис, информационни материали и осигуряване на подкрепа : С цел обезпечаване правомощията на Община Берковица в сферата на социалните услуги и хората с увреждания ще бъдат извършени следните поддейности: Поддейност 1: Ремонтни дейности, закупуване на оборудване и обзавеждане за обособяване на фронт-офис Чрез изпълнението на първата поддейност ще се обособи стая за фронт-офис, с достъп за хората с увреждания и в непосредствена близост до Дирекция „Социално подпомагане“-Берковица, в който гражданите могат да получат информация за услугите, съотносими към ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. За целта ще се извърши необходимия „текущ ремонт“ на стая в сградата на Общинска администрация (ОбА) – Берковица, пл. Йордан Радичков №4 (общинска собственост). Ще се закупи и достави необходимото оборудване и обзавеждане, както и основни канцеларски материали, консумативи и принадлежности за обезпечаване на работата във фронт-офиса. Лицата, които ще се помещават във фронт-офиса в ОбА – Берковица ще са двамата новоназначени служители, както и експерт „Здравеопазване, социални и хуманитарни дейности“ с цел комплексно и ефективно предоставяне на информация и услуги по насочване на всички заинтересовани лица, касаещи дейностите и правомощията на общината по трите закона., Contracted Amount: 34 964.40 , Reported Amount: 13 670.64
  • Activity: Наемане на персонал - продължение: Поддейност 2. Наемане на персонал за провеждане на обучения и супервизии на лицата от целевите групи Изпълнението на дейността ще даде възможност на работещите в сферата на социалните услуги и по Закона за личната помощ да повишат своята професионална компетентност, да получат повече увереност и мотивация за предоставянето на услугите и своевременно да се справят с възникнали трудности и проблемни ситуации. За целта ще бъде назначен външен експерт за провеждане на обучения и супервизии на представителите от целевите групи. Планираните обучения ще са съобразени с техните потребности и идентифицираните нужди на грижещите се за лица с увреждания. Обученията ще подкрепят работещите в процеса на реформиране в социалната сфера, като по този начин ще се улесни прехода към новите механизми на местно ниво. Ще подпомогнат за подобряването на капацитета и повишаване качеството на работа. Подкрепата чрез супервизии е задължителен компонент в тази сфера. Тяхната основна роля е оказване на помощ за преодоляване на негативните последици и професионална подкрепа. По време на супервизиите ще бъдат коментирани и въпроси, касаещи перспективата за дългосрочна професионална реализация, с оглед постигане на устойчивост на предлаганите на услуги. Супервизиите ще помогнат за изграждане на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, поддържане на самочувствие на специалистите, както и за разрешаване на трудни или конфликтни ситуации, снемане на напрежението и професионалния стрес., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Създаване на фронт-офис, информационни материали и осигуряване на подкрепа - продължение: Поддейност 2: Информационни кампании и рекламни материали Естеството на поддейност 2 е повишаване на информираността на обществото за предоставяните услуги в Община Берковица, чрез разпространение на актуални рекламни материали и разяснително-информационни кампании за информиране. За целта ще се изработят печатни информационни и рекламни материали (брошури) за предоставянето на личната помощ и социалните услуги в Община Берковица. Ще се проведат разяснително-информационни кампании, чрез организиране на срещи за информиране на обществото на местно ниво, относно предоставянето на личната помощ и социалните услуги в Община Берковица, както и информиране на населението относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липса на достъпност за хората с увреждания, на които ще се разпространяват разработените вече брошури. Поддейност 3: Подкрепа при анализиране на предоставянето на социални услуги Целта на поддейност 3 е да се окаже методическа помощ на СУ в Община Берковица, при разработване на програмите за развитие на качеството. Ще се извърши анализ на качеството и ефективността на социалните услуги, които се предоставят на територията на общината с предложения за мерки за подобряване им. Ще бъдат направени проверки и препоръки за спазване на стандартите за качество на социалните услуги в Община Берковица. За изпълнението й ще бъде сключен договор за услуга с външен експерт., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Tsonka, Contracted Amount*: 26 230.00 , Reported Amount**: 8 804.40
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 169.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Employed persons who have increased their competences, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 169.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 122 375.40 BGN
Grant 122 375.40 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 54 702.66 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN