Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0473-C01
Project Name Targeted investment for support of managerial capacity and increase of overall competitiveness of CleverBook LTD
Beneficiary 201088845 CLEVER BOOK LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 13.03.2017
Start Date 13.03.2017
End Date 29.06.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Настоящият проект се явява естествено продължение на усилията на ръководството на „Клевър Бук“ за подобряване общата конкурентоспособност на компанията и засилване на пазарното й присъствие чрез реализацията на иновативни дигитални продукти за обучение, насочени към образованието на деца посредством ангажирането им в занимателен процес на четене и учене чрез игра, при който интуитивно се развиват ключови интелектуални и социални умения.
Концепцията за него възникна в следствие на извършения обстоен анализ по отношение ефективността на процесите, свързани с пазарната реализация на продуктите на компанията и е насочен към разработка и придобиване на комплексна софтуерна платформа за управление на отношенията с клиентите. Целта е постигане на оптимизация при предлагането, продажбата и доставката на образователни дигитални и книжни продукти на местния и международния пазар. 
Обосновката на това инвестиционно решение е свързана с изследване динамиката на промените в методите на обучение като следствие развитието на интернет като организирана форма на образование и възпитание. Тази ситуация предлага множество възможности, които ние като компания активно ангажирана в процеса на създаване на условия за учене през целия живот, се стремим да използваме в максимална степен, като за целта активно използваме потенциала на информационните технологии.
Не на последно място за ефективното ни развитие и разширяване позициите ни на глобалния пазар в проекта е заложено и въвеждане на система за управление по стандарта ИСО 14001, което се налага в следствие растящите изисквания при работа с чуждестранни партньори и контрагенти, които искат да са сигурни, че нашите продукти отговарят на актуалните стандарти за опазване на околната среда. Предвиденото сертифициране ще гарантира възможностите за пълно усвояване на наличния пазарен потенциал и ще направи възможно снижаването на екологичния отпечатък от дейността ни – важна цел от стратегията ни за корпоративна социално отговорност.
Activities
  • Activity: Услуги за разработване и въвеждане в експлоатация на специализиран софтуерна система за управление на работата с клиенти: Планираната за разработка софтуерна система за управление ще съчетава серия от компоненти, които трябва да бъдат в състояние да се развиват и ъпгрейдват с оглед нарастващите нужди на компанията. В този аспект процеса по разработка ще се фокусира върху осигуряване на функционалните характеристики в единна система на следните основни елементи: - Аналитичен модул на реакциите на клиента спрямо различни рекламни кампании. Чрез него искаме да се възползваме в пълна степен от възможностите, които предлагат съвременните аналитични софтуерни алгоритми, като по този начин ще таргетираме по-точно и по-успешно клиентите си с кампании през социалните мрежи. - Аналитичен модул за по-ефективно управление на отношенията и анализ на отделните групи клиенти – родители и учители; деца –ученици, Това е един от най-иновативните елементи от СМР системата, която ще има за цел да следи и анализира профилите на регистрираните потребители чрез интеграция с протоколите и системите на различните приложения от социални мрежи – Facebook, Instagram, Google+, Pinterest, и др. На база семантичен анализ на активността на тези профили ще бъде генериран и съответен списък с най-вероятно интересни за потребителя продукти, услуги и ще може да бъде изготвяна специализирана към нуждите на клиента оферта. - Интегриран модул за автоматично изпращане на рекламни мейли с промоционални кодове и специализирани оферти, в следствие извършения анализ от по-горе описания модул на клиентските предпочитания, история на покупки и др. - Модулна система за управление на лоялността на потребителите, която ще следи дали даден клиент извършва последващи покупки и на база на аналитичния софтуерен модул, ще бъде бонифициран с точки или специално изпратен от системата код за намаление или друг тип предпочитана от него промоционална услуга. Очакваме този маркетингов подход към клиентите на компанията да ни позволи да реализираме амбициозния ръст на оборота, който в рамките на 3-тата година от изпълнение на проекта трябва да надмине 200% - Мулти-платформена система за разплащания в електронния магазин, която ще интегрира както стандартните възможности за плащане, налични на пазара, така и мобилни разплащания, предоставящи опции за реализиране и с телефон и онлайн Тук ще се търси максимална степен на улеснение на клиентите ни в чужбина, за които предпочитани форми на разплащания остават Paypal, GoogleWallet, AmazonPayments, както и възможности за плащания с кредитни карти Visa, Mastercard, Dinersclub, и др - Модул, който осигурява възможност за интеграция на външни търговци, като им позволява да поддържат актуални предложения за клиенти чрез уеб-базиран интерфейс или чрез фронт-енд мобилно клиентско приложение и сами да определят намаленията на всяка стока или услуга, която предоставят за продажба - Модул за добавка на чужди езици към интерфейса – английски, румънски, словенски, чешки, турски; с опция за лесно добавяне на нови такива съобразно плановете ни за бъдещо предлагане на немска, испанска и френска езикова литература и книги-игри - Модул за следене на наличности, който ще бъде в постоянна връзка със складова програма и ще елиминира възможността да бъде поръчан продукт, който не можем да доставим поради изчерпана наличност. - Модул за връзка със система на куриери за проследяване и управление на пратките – от нашата практика сме достигнали до извода, че това е от ключово значение за ефективното функциониране на една онлайн книжарница. - Модул за връзка със счетоводна система за издаване на фактури, следене на плащания и др. Чрез този модул клиентът ще получава автоматично финансовите документи, свързани с покупката от нашия онлайн магазин. С оглед гарантиране на техническа обезпеченост за изпълнение на проекта бе проведен задълбочен анализ на наличното хардуерно и офис и оборудване в компанията. Уверенията на екипът от ИТ специалисти, които извършиха диагностиката е, че то е на ниво, достатъчно за обезпечаване успешното внедряване на предвидената СРМ система. , Contracted Amount: 312 000.00 , Reported Amount: 310 000.00
  • Activity: Консултантски услуги за внедряване на система за управление по ИСО 14001 и сертифициране: Настоящата дейност е насочена към ефективното внедряване на система за управление на околната среда в работните процеси на компанията, както и последващото сертифициране, гарантиращо постигнато желано ниво на стандартизиране на процесите. Основната цел за избор на подобен инструмент в проекта е стремежът за постигане устойчиво, социално-отговорно развитие и повишаване на конкурентоспособността на компанията на европейския пазар. Целта е да се минимизира вредното влияние върху околната среда, породено от употребата на суровини, енергия, вода, опаковки, транспорт и отделянето на всички видове отпадъци, чрез създаване и поддържане на система за управление на всички дейности на бизнеса и за непрекъснатото им подобряване по отношение на влиянието върху околната среда Причина за инвестицията е нарастващата загриженост на ръководството по отношение на липсата на реално действаща система за гарантиране спазването на най-съвременните екологични изисквания и контролиране на влиянието от въздействието на продуктите ни и предоставяните услуги върху околната среда. Това се извършва в контекста на все по-строгите законови разпоредби в тази област у нас, както и общата грижа на чуждестранните ни партньори и контрагенти по въпросите на опазването на околната среда. В този смисъл е важно да бъде постигнато разбиране на потребностите и очакванията на ръководството на компанията от въвеждането на стандарта, тъй като освен фирмата и служителите се разглеждат интересите и на външни за компанията страни – партньори, доставчици, посетители, съседи, местни жители, контролни органи, инвеститори, неправителствени организации. Въпреки че стандартът не определя конкретни показатели за резултатност спрямо околната среда, ще се търси определяне на измерими показатели за оценка на изпълнение на целите, които да бъдат обективни, удостоверими и възпроизводими; За изпълнение на тези специфични особености при въвеждането на системата за управление на околната среда от страна ще се изисква външна за организацията ни експертиза, като за целта ще бъде проведен избор на външна фирма за извършване на консултантски услуги по подготовка, разработване и внедряване на системата за управление, съобразно спецификите на работа в "Клевър Бук" ООД. Фирмата, която ще се ангажира с изпълнението на тази сложна задача ще има за своя основна цел да подпомогне ръководството на компанията в следните направления: - Определяне на контекста на организацията и свързаните с него рискове, които биха могли да повлияят върху постигането на целите и повишаването на резултатността спрямо околната среда; - Оценяване и управление на рисковете, свързани със заплахи и възможности; - Доброволно поемане на ангажименти по отношение на околната среда и активен обмен на информация със заинтересованите страни; - Акцент върху отговорността на висшето ръководство за поемане на водеща роля в подобряването на резултатите спрямо околната среда - Концепция за жизнения цикъл на продукта, включително дейностите след доставка, използването и обезвреждането; - Засилен контрол върху изнесените процеси; , Contracted Amount: 9 000.00 , Reported Amount: 8 800.00
  • Activity: Осигуряване на визуализация и публичност: Изпълнението на всички дейности в рамките на проекта включва осигуряване на необходимата информация и публичност, съгласно чл.8 от Регламент на ЕК №1828/2006 и правилата за визуална идентификация, информиране и публичност (оповестени в актуалното Ръководство за изпълнение на Договори по ОПИК) относно финансовия принос на ЕФРР чрез ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. Той се оповестява във всички отчети, документи, публикации и др., свързани с изпълнение на договора. , Contracted Amount: 300.00 , Reported Amount: 150.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Semantic Interactive LTD, Contracted Amount*: 217 000.00 , Reported Amount**: 310 000.00
  • Contractor: COIS BULGARIA Ltd, Contracted Amount*: 4 200.00 , Reported Amount**: 6 000.00
  • Contractor: SGS BULGARIA LLC, Contracted Amount*: 1 960.00 , Reported Amount**: 2 800.00
  • Contractor: MAKER LTD, Contracted Amount*: 105.00 , Reported Amount**: 150.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 321 300.00 , Reached amount: 48 923.71
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 321 300.00 BGN
Grant 224 910.00 BGN
Self amount 96 390.00 BGN
Total actual amounts paid 223 265.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Внедряване на система за управление на околната среда ISO 14001, Estimated Amount: 9 000.00
  • Differentiated position 1: Внедряване на система за управление на околната среда ISO 14001
    Contractor: COIS BULGARIA Ltd
    Contract total funded value: 4 200.00
Procedure 2 Subject to due process: Дизайн, изработка и доставка на визуализационни материали за популяризиране на проекта, Estimated Amount: 300.00
  • Differentiated position 1: Дизайн, изработка и доставка на материали за информиране и публичност
    Contractor: MAKER LTD
    Contract total funded value: 105.00
Procedure 3 Subject to due process: Процедура за Разработване / придобиване на специализирана система за управление на работа с клиенти - 1 бр ДНА , Estimated Amount: 312 000.00
  • Differentiated position 1: Процедура за Разработване / придобиване на специализирана система за управление на работа с клиенти - 1 бр ДНА
    Contractor: Semantic Interactive LTD
    Contract total funded value: 217 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Сертификация на система за управление на околната среда ISO 14001, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на въведена система за управление съгласно стандарт БДС EN ISO 14001:2015
    Contractor: SGS BULGARIA LLC
    Contract total funded value: 1 960.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN