Identification

UMIS Number BG16RFOP002-1.002-0551-C01
Project Name UV/D Balance Redox system
Beneficiary 204058451 SYMBIOTECH LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.05.2017
Start Date 09.05.2017
End Date 26.02.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Ловеч, Ябланица, с.Златна Панега

Description

Brief description
По проекта ще бъде разработен иновативен продукт – специализирана фотопротективна напитка на основата на живи микроорганизми (цианобактерии Spirulina Platensis) и екстракти от уникално за България и ендемично за Родопите „възкръсващо“ растение Haberlea Rhodopensis (т.нар. „Орфеево Цвете“), допълнени със синергични натурални съставки. Приемът на тази иновативна фотопротективна напитка ще активира естествените механизми за защита от UV радиация, като същевременно запазва възможността за синтез на витамин Д в кожата.

Иновацията попада изцяло в обхвата на тематичната област „Индустрия за здравословен живот и биотехнологии“ на Иновационната стратегия за интелигентна специализация, като изпълнението на проекта пряко ще доведе до разработка на иновативен продукт в приоритетното направление „производство на специализирани храни и напитки (бебешки и детски, „космически“ храни)”, който ще бъде новост на световния/европейския пазар и ще превъзхожда съществуващите конкурентни решения.

Изпълнението на настоящия проект ще повиши иновационния капацитет на предприятието и неговата конкурентоспособност и ще подпомогне пряко разработването на иновативния продукт. В тази връзка проектът предвижда реализацията на следните основни дейности:
1. Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с разработването на иновативния продукт.
2. Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии.
3. Изработване на маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт.
4. Визуализация по проекта.

Дейностите ще се реализират чрез сформиране на екип по разработване на иновативния продукт, закупуване на специализирано лабораторно оборудване и материали в подкрепа на реализиране на иновационният продукт UV/D Balance Redox system, възлагане на външни услуги по разработка на маркетинг план и визуализация.
Activities
  • Activity: Дейност 1. Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с разработването на иновативния продукт (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал 9 бр. квалифицирани експерти и придобиване на оборудване и материали, вкл. 9 бр. ДМА) : Изпълнението на тази дейност ще допринесе пряко за постигането на първите две специфична цел на проекта "UV/D Balance Redox system", а именно да се сформира подходящ квалифициран екип, както и да се осигурят необходимо специализирано оборудване, материали за тестване и лабораторни консумативи, необходими за разработване на иновативния продукт и гарантиращи техническата осъществимост на проекта. Дейността по извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с разработването на иновативния продукт ще бъде изпълнена на два етапа: Етап 1. Идентифициране и изследване на ключови съставки. Разработване на примерни комбинации от синергични компоненти по отношение на търсените качествени характеристики на продукта – намаляване на оксидативен стрес на кожата и фотопротективност. Основна цел на този етап е идентифициране на синергични съставки, доставящи функционалните качества на продукта. Продължителност: 4 месеца Етап 2. Разработване на серии от подбраните комбинации и изследване на биологичните и технологичните им качества. Основна цел на този етап е достигане до конкретни рецептури с търсени физико-химични, органолептични и биологични качества. Продължителност: 4 месеца За реализацията на двата етапа по разработването на иновацията (подробно описани и в приложения анализ), ще бъде сформиран екип от квалифицирани експерти, които ще бъдат назначени на следните позиции по проекта и съответно длъжности по НКПД 2011: - Научен ръководител и методология (проф. Денев), длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 14 м. общо, от които 8 м. за настоящата дейност; - Главен изследовател медикобиологични ефекти върху човека (Д-р Петров), длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 14 м. общо, от които 8 м. за настоящата дейност; - Технолог безалкохолни напитки, 2149-6025 Инженер-технолог, хранително-вкусова промишленост - за период от 12 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Изследовател, дерматологични изпитвания, длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 12 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Изследовател еколог, длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 12 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Общ изследовател, длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 12 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Анализатор, длъжност 2120-6002 Аналитик, изследване на операциите - за период от 12 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Изследовател, биотехнолог, длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 12 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Изследовател лабораторни анализи, длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 10 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; Във връзка с назначаването на екипа по проекта на посочените позиции, ще бъдат спазени изискванията на българското трудово и осигурително законодателство, както и изискванията на програмата. Необходимо е осигуряване на съответния технологичен капацитет за разработването на иновацията чрез следните инвестиции в специализирано оборудване и материали, планирани за доставка и работа в офиса на компанията в гр. Ябланица. - Лиофилизатор, 1 бр. - Портативен уред за измерване на оксидативен стрес на кожата - неинвазивно, 1 бр. - Микроскоп, 1 бр. - Преносим компютър, 3 бр. - Спектрофотометър, 1 бр. - Центрофуга, 1 бр. - Ламинарен бокс 1 бр. - Автоклав, 1 бр. - Инкубатор, 1бр. - Материали за тестване, лабораторни консумативи, дребни лабораторни инструменти и материали. Всички доставки по проекта са технически осъществими и ще бъдат извършени съгласно принципа за добро стопанско управление, действащата нормативна рамка и изискванията на процедура BG16RFOP002­1.002 "Подкрепа за разработване на иновации в стартиращи предприятия" и Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020, при спазване на най-адекватното съотношение между очакваните разходи и ползи., Contracted Amount: 251 142.86 , Reported Amount: 249 138.61
  • Activity: Дейност 2. Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал 9 бр. квалифицирани експерти и придобиване на оборудване и материали, вкл. 1 бр. ДМА) : Изпълнението на тази дейност също ще допринесе пряко за постигането на първите две специфична цел на проекта "UV/D Balance Redox system", а именно да се сформира подходящ квалифициран екип, както и да се осигурят необходимо специализирано оборудване, материали за тестване и лабораторни консумативи, необходими за разработване на иновативния продукт и гарантиращи техническата осъществимост на проекта. Дейността по създаване и тестване на прототипи и пилотни линии е пряко свързана с разработването на иновативния продукт и ще бъде изпълнена на два етапа: Етап 3. Преход от рецептура към прототип. Продуктово моделиране – съдържание, опаковка, етикет и технологичен процес. Основна цел на този етап е достигане на завършен прототип на "UV/D Balance Redox system". Продължителност: 4 месеца Етап 4. Изпитване на прототип, анкетна карта и фокус групи Основна цел на този етап е провеждане на тест и достигане на готов продукт за пазарна реализация на напълно функционален прототип в реални условия. Продължителност: 2 месеца За реализацията на двата етапа по разработването на иновацията (подробно описани и в приложения анализ), вече сформирания екип ще продължи работа на съответните позиции по проекта и съответно длъжности по НКПД 2011: - Научен ръководител и методология (проф. Денев), длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 14 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Главен изследовател медикобиологични ефекти върху човека (Д-р Петров), длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 14 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Технолог безалкохолни напитки, 2149-6025 Инженер-технолог, хранително-вкусова промишленост - за период от 12 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Изследовател, дерматологични изпитвания, длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 12 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Изследовател еколог, длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 12 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Общ изследовател, длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 12 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Анализатор, длъжност 2120-6002 Аналитик, изследване на операциите - за период от 12 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Изследовател, биотехнолог, длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 12 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Изследовател лабораторни анализи, длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 10 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; Във връзка с продължаването на заетостта на екипа по проекта на посочените позиции, ще бъдат спазени изискванията на българското трудово и осигурително законодателство, както и изискванията на програмата. Необходимо е осигуряване на съответния технологичен капацитет за разработването на иновацията чрез следните инвестиции в специализирано оборудване и материали, планирани за доставка и работа в офиса на компанията в гр. Ябланица, като освен доставените в дейността по извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, ще бъде доставен още един специализиран актив, а именно: - Полуавтоматичен обемен дозатор, 1 бр. Също, ще бъдат ползвани още от предвидените материали за тестване, лабораторни консумативи, дребни лабораторни инструменти и материали. Всички доставки по проекта са технически осъществими и ще бъдат извършени съгласно принципа за добро стопанско управление, действащата нормативна рамка и изискванията на процедура BG16RFOP002­1.002 "Подкрепа за разработване на иновации в стартиращи предприятия" и Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020, при спазване на най-адекватното съотношение между очакваните разходи и ползи., Contracted Amount: 161 357.14 , Reported Amount: 162 432.14
  • Activity: Дейност 3. Изработване на маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт (дейността ще бъде изпълнена чрез предоставяне на съответната услуга): Изпълнението на тази дейност ще допринесе пряко за постигането на третата специфична цел на проекта "UV/D Balance Redox system", а именно да се осигури маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт. Дейността ще бъде извършена след като бъде разработена иновацията след приключване на изпълнението и верификация от страна на УО на Дейности 1 и 2, съгласно изискванията на процедурата от избран външен изпълнител. СИМБИОТЕХ ООД се нуждае от ясен, смислен и най-вече изпълним маркетинг план, който да доведе до постигне стратегическите цели на организацията за последваща пазарна реализация на "UV/D Balance Redox system". Дейността включва съставяне на маркетинг план, който да очертае подходящи, достижими и измерими маркетингови цели и дейности. Консултацията по изготвяне на маркетингов план ще включва: 1. Информация за иновативния продукт – положение на иновацията на европейския/световен пазар: - сведения за продукта – статистически данни, технически характеристики (включително и за конкурентните продукти – спецификация, цени, пазарни дялове); - описание на маркетинговата ситуация – сегмент, характеристики на потребителите, конкуренти, фактори на средата; - заплахи и възможности; 2. План по продажбите и печалбата на база съществуващите пазарни тенденции; 3. Маркетингова стратегия – конкретни стратегии по целеви пазари по 4 основни фактора: - позиция на продукта на пазара; - ниво на разходи за маркетинг; - комплекс маркетингови дейности; - разпределение на средствата между пазарите; 4. Комплекс маркетингови дейности: - оптимизиране на маркетинг микса (цена, реклама, стимулиране на продажбите) и съответни предполагаеми обем на продажбите и печалба., Contracted Amount: 20 000.00 , Reported Amount: 20 000.00
  • Activity: Визуализация по проекта: Изпълнението на тази дейност ще допринесе пряко за постигането на четвъртата специфична цел на проекта "UV/D Balance Redox system", а именно да се осигурят съответните задължителни мерки за информиране и публичност (визуализация) на проекта. С изпълнението на дейността ще се гарантира спазването на всички изисквания и правила за визуализация и публичност на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020, като се осигури популяризиране на финансиращата програма, изпълнението на проекта и неговата полза за СИМБИОТЕХ ООД като стартиращо предприятие и бенефициент по BG16RFOP002­1.002 "Подкрепа за разработване на иновации в стартиращи предприятия" и Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020. В изпълнение на дейността по визуализация на проекта, СИМБИОТЕХ ООД ще спази изискванията в процеса по информиране и публичност от задължителен характер в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014­-2020 г., а именно: 1. При изпълнението на всички дейности ще бъдат предприети мерки за информация и комуникация, предприети от дружеството по проекта, като изрично ще се окаже съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие чрез поставяне: ­- емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; ­- упоменаването на Европейския фонд за регионално развитие, Оперативна програма Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020 , по които се финансира проекта; - ­ общото лого за програмен период 2014-­2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. 2. Ще бъде информирана обществеността за получената от фондовете подкрепа, като: - ще бъдат публикувани кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати и упоменаване на финансовата подкрепа от ЕС, на интернет страницата на СИМБИОТЕХ ООД, както и 2 бр. кратки съобщения до медиите, също публикувани на интернет страницата на дружеството; ­- ще бъдат поставени 2 бр. плакати с информация по проекта (минимално размер А3), в които се упоменава финансовата подкрепа на ЕС, на видно за обществеността място, където ще е мястото на изпълнение на проекта; ­- ще бъдат поставени стикери/табели на закупеното по проекта оборудване; ­- ще се ползва специално създадена бланка на документи по проекта, в съответствие с изискванията и посочения образец от единния наръчник. 3. По време на изпълнение на дейностите по проекта, дружеството ще приложи необходимите комуникационни мерки, за да информира всички участници по проекта за полученото финансиране, като задължително ще бъдат информирани всички представители на екипа по проекта. 4. Във всеки изготвен документ по време на изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или участниците, или за доказателствен материал, ще бъде посочено, че проектът се финансира по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020, Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет на Република България. Широката общественост ще бъде информирана за резултатите на проекта, реализирани вследствие финансовата помощ на оперативната програма., Contracted Amount: 1 980.00 , Reported Amount: 1 980.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: OGRA LTD, Contracted Amount*: 19 782.00 , Reported Amount**: 21 980.00
  • Contractor: BGS LTD., Contracted Amount*: 8 005.50 , Reported Amount**: 8 895.00
  • Contractor: BIOPLAST LTD, Contracted Amount*: 129 060.00 , Reported Amount**: 143 400.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Финансирани проекти за еко-иновации, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Private investment matching public support for innovation or R&D projects (all activities), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 22 214.61 , Reached amount: 22 194.32

Financial Information

Total Project cost 434 480.00 BGN
Grant 391 032.00 BGN
Self amount 43 448.00 BGN
Total actual amounts paid 347 118.69 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Възлагане на услуга по изготвяне на информационни материали за визуализация по проекта, Estimated Amount: 1 980.00
  • Differentiated position 1: Възлагане на услуга по изготвяне на информационни материали за визуализация по проекта
    Contractor: OGRA LTD
    Contract total funded value: 1 782.00
Procedure 2 Subject to due process: Възлагане на услуга по разработване на маркетинг план за пазарна реализация на иновативния продукт , Estimated Amount: 20 000.00
  • Differentiated position 1: Възлагане на услуга по разработване на маркетинг план за пазарна реализация на иновативния продукт
    Contractor: OGRA LTD
    Contract total funded value: 18 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на специализирано оборудване и материали, Estimated Amount: 152 400.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1 "Полуавтоматичен обемен дозатор, 1 бр."
    Contractor: BIOPLAST LTD
    Contract total funded value: 10 800.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2 "Компютърно оборудване"
    Contractor: BGS LTD.
    Contract total funded value: 8 005.50
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3 "Лабораторни апарати"
    Contractor: BIOPLAST LTD
    Contract total funded value: 61 650.00
  • Differentiated position 4: Обособена позиция 4 "Материали за тестване"
    Contractor: BIOPLAST LTD
    Contract total funded value: 39 600.00
  • Differentiated position 5: Обособена позиция 5 "Лабораторни консумативи"
    Contractor: BIOPLAST LTD
    Contract total funded value: 9 000.00
  • Differentiated position 6: Обособена позиция 6 "Дребни лабораторни инструменти и материали"
    Contractor: BIOPLAST LTD
    Contract total funded value: 8 010.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN