Identification

UMIS Number BG16RFOP002-1.002-0230-C01
Project Name Developing innovative product - smart system for priority allocation of alternative electricity to private consumer
Beneficiary 204037254 SOLVENTER Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 31.07.2017
Start Date 31.07.2017
End Date 22.08.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Бургас, Бургас, гр.Бургас
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Варна, гр.Варна

Description

Brief description
С настоящото проектно предложение се кандидатства за подкрепа за разработване на иновативен продукт – интелигентна система за приоритетно разпределение на алтернативната електрическа енергия към собствен консуматор. Системата ще се разработва от стартиращата компания „СОЛВЕНТЕР” ООД.
Разработката на иновацията ще осигури нови конкурентни предимства и ще повиши добавената стойност на националните продукти, съобразно с цел 1 на ИСИС. Предлаганият за разработване продукт попада в приоритетно направление „чисти технологии с акцент върху транспорта и енергетиката (съхранение, спестяване и ефективно разпределение на енергия, електрически превозни средства и еко-мобилност, водород-базирани модели и технологии, безотпадни технологии, технологии и методи за включване на отпадъчни продукти и материали от производства в други производства)”, на тематична област „Мехатроника и чисти технологии” на ИСИС и е в съответствие с регионалната специализация на Северозападен и Югоизточен район на планиране, където ще се изпълнява основната част на проекта.
Цел на проекта е разработването на иновативен продукт с потенциал за внедряване в икономиката. В резултат на изпълнението на проекта се очаква да се повиши иновационният капацитет и конкурентоспособност на „СОЛВЕНТЕР” ООД.
Основните дейности, насочени към постигане на проектната цел, са извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, създаване и тестване на прототипи, изработване на икономическа, финансова и техническа оценка,  изработване на пазарен анализ и проучване, маркетингов план и организиране на промоционални събития в България.
Проектът съответства на целите на Оперативната програма, и специфичната цел и резултати на Инвестиционен приоритет 1.1„Технологично развитие и иновации” от Приоритетна ос 1 на ОПИК. При изпълнението на дейностите по проекта ще се съблюдава за спазването на хоризонталните политики за устойчиво развитие и недопускане на дискриминация.
Activities
  • Activity: Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на иновативния продукт (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на експерти и квалифициран персонал – 9 човека, придобиване на ДМА - 18бр. и наемане на помещение за развойна дейност – 1 бр.): За изпълнението на дейността е необходимо наемането на помещение в гр.Плевен, за работа по проекта.Предвиден е наем за период от 11месецах1200лв=13200лв без ДДС В дейността ще бъдат включени наетите по проекта: Експерти: 1.Пламен Ангелов-Ръководител информационни и комуникационни технологии и системи за управление 2.Христо Христов-Ръководител, информационни и комуникационни технологии 3.Янислав Желев-Експерт, проектиране и програмиране 4.Георги Кирoв-Инженер, телекомуникация(радио) Квалифициран персонал-ще бъде избран след подбор: 5.Инженер, контролно-измервателни прибори и апаратура-1човек 6.Инженер електроник-1човек 7.Инженер, електронни инструменти и прибори-1човек 8.Инженер, телекомуникация (сигнали и системи)-1човек 9.Техник промишлена електроника-1човек За изпълнението на дейността е необходимо закупуването на ДМА: 1.Специализиран мултимер-4бр, използвани от Ангелов и квалифициран персонал 5,6 и 8.Служи за измерване на ефективните стойности на измерваните величини при тестване и изпитване. 2.Осцилоскоп-2бр, използвани от Ангелов и Инженер, телекомуникация (сигнали и системи). Необходими за провеждане на специализирани измервания чрез визуализация и запис на сигналите по време и обработка на получените резултати (един от уредите ще участва и по време на създаване на прототипите). 3.Специализиран източник на регулируемо захранващо напрежение-2бр, използвани от квалифициран персонал 5 и 8. Необходими за захранване на лабораторните установки по време на приложните научни изследвания (един от уредите ще участва и по време на създаване на прототипите). Необходимото изходно напрежение на уреда осигурява захранване на всички електронни системи за провеждане на научни изследвания. 4.Специализиран измервателен генератор-2бр, използвани от квалифициран персонал 6 и 7. Необходими за генериране на тестови сигнали към лабораторните установки по време на приложните научни изследвания. Изходните параметри осигуряват стабилните входни сигнали за провеждане на специализираните технически измервания и изследвания за всички дейности на проекта (един от уредите ще участва и по време на създаване на прототипите). 5.Мобилна станция-1бр ще се използва от всички членове на екипа за: провеждане на всички предварителни проучвания, тестване на софтуера за разработките, запис на данните от всички специализирани измервания. 6.Соларна система с монокристални панели и свързващи проводници-1бр,използвана за генериране на захранването от алтернативният източник. Системата ще генерира данни осигурени от Инженер, телекомуникация(сигнали и системи) и използвани за целите на приложните научни изследвания и тестване на прототипите. 7.Монофазен инвертор-2бр, използвани от всички членове на екипа. Необходими за управление на соларната система и за провеждане на специализирани измервания и приложни научни изследвания. Един от уредите ще участва и по време на създаване на прототипите. 8.Метео станция-1бр, ще генерира данни, за техническото осигуряване. Те ще бъдат използвани за диференциално сравнение на метеорологичната обстановка по време на приложните научни изследвания за създаване на софтуерна разработка. 9.Логер-2бр за управление и обработка на данни. Необходими за осигуряване на данни от соларната система по време на приложните научни изследвания. 10.Принтер за директен печат-1бр необходим като специализиран товар по време на провеждане на специализираните приложни изследвания и тестване на прототипите. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1.Подписване на трудови договори с експертите(1месец) 2.Подбор на квалифициран персонал и сключване на договори(1месец) 3.Избор и наемане на помещение(1месец) 4.Избор на изпълнител за доставка на ДМА, сключване на договори и доставка (1-2месец) 5.Извършване на приложни научни изследвания,тествания,изпитвания и измервания(от 1-11месец).Етапите са подробно разписани в т.11.Христо Христов ще вземе участие само в етап Анализ на потребностите за хардуер и софтуер(от 1-3месец), Contracted Amount: 259 261.00 , Reported Amount: 228 355.19
  • Activity: Създаване и тестване на прототипи (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на експерти и квалифициран персонал - 6 човека, придобиване на ДМА - 18 бр. и наем на помещение за създаване и тестване на прототипи - 1 бр.): В изпълнението на дейността ще бъдат ангажирани: Експерти: 1. Пламен Ангелов - Ръководител информационни и комуникационни технологии и системи за управление 2. Янислав Желев - Експерт, проектиране и програмиране Квалифициран персонал, работил и по дейност 1: 3. Инженер, електронни инструменти и прибори - 1човек 4. Инженер електроник - 1 човек 5. Инженер, телекомуникация (сигнали и системи) - 1човек 6. Техник промишлена електроника - 1 човек Помещението наето за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на иновативния продукт в гр. Плевен ще бъде използвано и за създаването и тестването на прототипи за периода от 12 до 18 проектен месец (7 месеца х 1200 лв. = 8400лв. без ДДС). Една част от ДМА оборудването закупено за изпълнение на Дейност 1 "Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания" ще бъде използвано и в тази дейност което ще допринесе за цялостното създаване и тестване на 3 прототипа: 1. Специализиран мултимер - 1бр. 2. Осцилоскоп - 1бр. 3. Специализиран източник на регулируемо захранващо напрежение - 1бр. 4. Специализиран измервателен генератор - 1 бр. 5. Соларна система с монокристални панели и свързващи проводници - 1бр. 6. Монофазен инвертор - 1бр. 7. Метео станция - 1бр. 8. Логер - 1бр. 9. Принтер за директен печат - 1бр. Поради високата техническа сложност на системата трябва да се изпълнят много технически дейности които са свързани с изработване на различен хардуер, неговата съвместимост е сериозно техническо предизвикателство - особено за изцяло нов продукт, което налага и създаването на 3 отделни прототипа. Включените експерти и квалифициран персонал, наема на помещение и закупуването на ДМА са пряко необходими за създаването и тестването на прототипи на продукта, като етапите през които ще се премине са (от 12 до 18 месец): - Разработване на подробна структурна схема на електронната система - Създаване на електронни схеми на иновацията (за всеки от електронните модули) - Подбор на участващите електронни компоненти според техническите им параметри - Разработка на печатните модули за всяка приложна електронна схема - Провеждане на тестове върху прототипите - Създаване на пилотни прототипни серии на изделието - Създаване на система за контрол на консумацията - Тестване на системата за контрол на консумацията - Прототипиране на фърмуер и софтуер осигуряващ работата на макета - Имплементиране на фърмуер за макета - Тестване на разработения фърмуер - Отстраняване на бъгове от разработения фърмуер - Програмна доработка на фърмуера - Дизайн на потребителски интерфейс на софтуерно приложение - Имплементиране на софтуерно приложение - Представяне на няколко версии на софтуерно приложение - Тестване на работоспособността на версиите на софтуерно приложение - Отстраняване на бъгове от версиите на софтуерно приложение - Моделиране и 3D отпечатани са кутии за макетите В поле стойност са описани единствено разходите за възнаграждения за експертите и квалифицирания персонал и наема на помещение за периода на изпълнение на дейността. Разходите за ДМА са изцяло заложени в Дейност 1 Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на иновативния продукт., Contracted Amount: 85 330.00 , Reported Amount: 67 709.79
  • Activity: Изработване на икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка на разработвания иновативен продукт (Дейността ще бъде изпълнена чрез външно възлагане): След изпълнение на Дейност 1 и 2 ще бъде предоставен междинен отчет за свършена работа и след неговото одобрение от страна на УО (заложения от нас срок за одобрение е 3 месеца) фирмата ще пристъпи към изпълнение на следващите дейности. Като част от дейността ще бъде предоставена външна услуга по изработване на икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка на разработвания иновативен продукт– 1 бр. х 18000лв. = 18000лв. Посредством заплащане и получаване на горе цитираната външна услуга ще бъде изготвен Доклад за икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка на разработвания иновативен продукт - 1 бр.,с обхват анализ на пазарните нужди, анализ на икономическата среда, SWOT анализ, икономически анализ и ценова стратегия, финансова оценка и финансов модел за продажби. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 22 месец до 22 месец) 2. Сключване на договор (от 22 месец до 22 месец) 3. Предоставяне на външната услуга и подписване на приемо-предавателен протокол (от 22 месец до 24 месец) , Contracted Amount: 18 000.00 , Reported Amount: 17 500.00
  • Activity: Изработване на пазарен анализ и проучване и Маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт - 1 бр. (Дейността ще се изпълнява чрез външно възлагане): След изпълнение на Дейност 1 и 2 ще бъде предоставен междинен отчет за свършена работа и след неговото одобрение от страна на УО (заложения от нас срок за одобрение е 3 месеца) фирмата ще пристъпи към изпълнение на следващите дейности. Като част от дейността ще бъде предоставена външна услуга по Изработване на пазарен анализ и проучване и маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт - 1 бр. х 25000лв.=25000лв. Посредством заплащане и получаване на горе цитираната външната услуга ще бъде изготвен Доклад за пазарен анализ и проучване и маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт - 1 бр., с обхват маркетингово/пазарно/ проучване, маркетинг стратегии за въвеждане на продукта на пазара, план за пазарна реализация. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 22 месец до 22 месец) 2. Сключване на договор (от 22 месец до 22 месец) 3. Предоставяне на външната услуга и подписване на приемо-предавателен протокол (от 22 месец до 24 месец), Contracted Amount: 25 000.00 , Reported Amount: 24 400.00
  • Activity: Организиране на промоционални събития в България, свързани с популяризиране на иновативния продукт (Дейността ще бъде изпълнена чрез наем на зала - 4 бр.): След изпълнение на Дейност 1 и 2 ще бъде предоставен междинен отчет за свършена работа и след неговото одобрение от страна на УО (заложения от нас срок за одобрение е 3 месеца) фирмата ще пристъпи към изпълнение на следващите дейности. Като част от дейността ще бъдат организирани промоционални събития в 4 града в България (София, Варна, Бургас и Плевен), свързани с популяризиране на иновативния продукт. За целта фирмата ще наеме помещения във всеки град (4 бр. х 1000 лева = 4000лева) и ще покани представители на бизнеса и всички заинтересовани страни за да ги запознае с иновативната разработка. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Наем на помещение (от 23 до 24 месец) 2. Провеждане на промоционални събития в София, Варна, Бургас и Плевен (от 23 до 24 месец), Contracted Amount: 4 000.00 , Reported Amount: 939.99
  • Activity: Визуализация на проект (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на плакат – 2бр. и стикери – 18 бр.): Основната цел на дейността е информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ. Дейността ще бъде осъществена в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство. Като част от изпълнението на дейността ще бъдат закупени 2бр. плакат за Плевен и Бургас (2 бр. х 300 лв. = 600лв.) и 18 бр. стикери (18 бр. х 10 лв. =180лв.) за новозакупеното оборудване. Плакатът ще бъде с размери минимум формат А3 и ще включва информация за името на проекта и главната му цел, емблемата на Европейския съюз (в съответствие с графичните стандарти), логото на финансиращия фонд - Европейския фонд за регионално развитие, названието/абревиатурата - Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност”, логото на оперативната програма и всички останали задължителни елементи съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и действащото законодателство. На закупеното оборудване ще бъдат поставени стикери при доставката му, които ще съдържат необходимата визуализация съгласно Наръчника. В документите, свързани с изпълнението на дейността, ще бъде посочена информация относно оперативна програма, която предоставя подкрепата - Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. В трудовите договори на новоназначените служители, сключени по проекта, ще бъде описан номера на договора за БФП и информация, че проекта се финансира по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност”. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител (1 месец) 2. Доставка на визуализационните материали и подписване на приемо-предавателен протокол (1 месец) 3. Поддържане на визуализационните материали и изпълнение на изискванията за публичност и визуализация (от 1 до 24 месец), Contracted Amount: 780.00 , Reported Amount: 780.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: BRISTOL BG Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 240.83
  • Contractor: KREONI LTD, Contracted Amount*: 37 710.00 , Reported Amount**: 41 900.00
  • Contractor: TRUDOVA PROIZVODITELNA KOOPERATSIYA "MARA DENCHEVA", Contracted Amount*: 2 025.00 , Reported Amount**: 2 100.00
  • Contractor: Antoaneta, Contracted Amount*: 4 050.00 , Reported Amount**: 750.00
  • Contractor: TECHNOSUN, Contracted Amount*: 63 000.00 , Reported Amount**: 70 000.00
  • Contractor: HAMA EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 275.00
  • Contractor: ZONA ArtPRINT - 2 LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 780.00
  • Contractor: EXPRESS GARANTION LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 213.33
  • Contractor: ROSTOV AD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 210.83
  • Contractor: ARAGORN, Contracted Amount*: 26 977.50 , Reported Amount**: 29 975.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Private investment matching public support for innovation or R&D projects (all activities), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 20 061.61 , Reached amount: 17 368.07
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Финансирани проекти за еко-иновации, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 392 371.00 BGN
Grant 353 133.90 BGN
Self amount 39 237.10 BGN
Total actual amounts paid 300 820.50 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 1 980.00 220.00 2 200.00 КРЕОНИ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 2 835.00 315.00 3 150.00 КРЕОНИ ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на визуализационни материали - 2 бр. плакат и 18 бр. стикери, Estimated Amount: 780.00
  • Differentiated position 1: Доставка на визуализационни материали - 2 бр. плакат и 18 бр. стикери
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на ДМА както следва: 1. Специализиран мултимер (4 броя) 2. Осцилоскоп (2 броя) 3. Специализиран източник на регулируемо захранващо напрежение (2 броя) 4. Специализиран измервателен генератор (2 броя) 5. Мобилна работна станция (1 брой) 6. Соларна система (1 брой) 7. Монофазен инвертор (2 броя) 8. Метео станция (1 брой) 9. Логер (2 броя), Estimated Amount: 70 011.00
  • Differentiated position 1: „Доставка на ДМА както следва: 1. Специализиран мултимер (4 броя) 2. Осцилоскоп (2 броя) 3. Специализиран източник на регулируемо захранващо напрежение (2 броя) 4. Специализиран измервателен генератор (2 броя) 5. Мобилна работна станция (1 брой) 6. Соларна система (1 брой) 7. Монофазен инвертор (2 броя) 8. Метео станция (1 брой) 9. Логер (2 броя)”
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Доставка на ДМА както следва: 1. Специализиран мултимер (4 броя) 2. Осцилоскоп (2 броя) 3. Специализиран източник на регулируемо захранващо напрежение (2 броя) 4. Специализиран измервателен генератор (2 броя) 5. Мобилна работна станция (1 брой) 6. Соларна система (1 брой) 7. Монофазен инвертор (2 броя) 8. Метео станция (1 брой) 9. Логер (2 броя)
    Contractor: TECHNOSUN
    Contract total funded value: 63 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Принтер за директен печат (1бр.), Estimated Amount: 29 975.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Принтер за директен печат (1бр.)
    Contractor: ARAGORN
    Contract total funded value: 26 977.50
Procedure 4 Subject to due process: Наем на зали за промоционални събития в България - 4 бр., Estimated Amount: 4 000.00
  • Differentiated position 1: Наем на зала за промоционално събитие - гр. Варна
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Наем на зала за промоционално събитие - гр. Бургас
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Наем на зала за промоционално събитие - гр. София
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 4: Наем на зала за промоционално събитие - гр. Плевен
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Наем на помещение за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на иновативния продукт и създаване и тестване на прототипа - 1 бр., Estimated Amount: 21 600.00
  • Differentiated position 1: Наем на помещение
    Contractor: Antoaneta
    Contract total funded value: 4 050.00
  • Differentiated position 2: Наем на помещение
    Contractor: TRUDOVA PROIZVODITELNA KOOPERATSIYA "MARA DENCHEVA"
    Contract total funded value: 2 025.00
Procedure 6 Subject to due process: Предоставяне на външна услуга по обособени позиции както следва: Обособена позиция 1: Изработване на икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка на разработвания иновативен продукт Обособена позиция 2: Изработване на пазарен анализ и проучване и маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт, Estimated Amount: 43 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на външна услуга по обособени позиции както следва: Обособена позиция 1: Изработване на икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка на разработвания иновативен продукт
    Contractor: KREONI LTD
    Contract total funded value: 15 750.00
  • Differentiated position 2: Предоставяне на външна услуга по обособени позиции както следва: Обособена позиция 2: Изработване на пазарен анализ и проучване и маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт
    Contractor: KREONI LTD
    Contract total funded value: 21 960.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN