Identification

UMIS Number BG16RFOP001-1.030-0004-C01
Project Name Renovation of administrative building of the Regional Police Directorate
Beneficiary 000261517 Kyustendil Municipality
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 10.08.2017
Start Date 10.08.2017
End Date 05.11.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Кюстендил, Кюстендил, гр.Кюстендил

Description

Brief description
Проектът е насочен към повишаване на енергийната ефективност на обществена сграда на държавната администрация - сградата на
Областната дирекция на МВР-Кюстендил, чрез осъществяване на енергоспестяващи мерки. 

Дейностите по проекта ще спомогнат за намаляване разходите за поддръжката на материалната база и разходи за енергопотребление и отопление на сградата, като от друга страна ще подобри комфорта и енергийната характеристика на сградата.

Проектното предложение отговаря на Плана за развитие на община Кюстендил 2014-2020г. и по-точно на:

СЦ 1.Развитие на местната икономика и създаване на работни места, чрез ефективно използване на местния потенциал и привличане на инвестиции в селското стопанство, туризма и услугите с цел намаляване на безработицата и повишаване на доходите, Стратегически приоритет 2.3. Подобряване на институционалната среда и административния капацитет в помощ на обществото и бизнеса 

СЦ 3. Балансирано пространствено развитие чрез подобряване на техническата инфраструктура, разширяване на възможностите за териториален достъп, приоритет 3.3. Енергийна ефективност и намаляване на енергийната зависимост, Мярка 3.3.1. Развитие и оптимизация на енергийната инфраструктура и;
 
Сградата не е ремонтирана през годините и няма внедрени мерки за енергийна ефективност. 

Общото конструктивно състояние на сградата е добро, като през периода на експлоатация над 40 години не са настъпвали аварийни събития.

С настоящето проектно предложение се предвижда внедряването на  ЕСМ и постигане на най-малко енергиен клас "С" на сградата.
Activities
  • Activity: Дейност 1:Организация и управление на проекта: В рамките на проектната дейност се предвижда да бъде сформиран екип за организация и управление на проекта. Екипът по управление ще изпълнява функции по организационни и административни въпроси и ще улеснява цялостния работен процес по управление на проектния цикъл. Членовете на екипа ще обсъждат начините за постигане на най-качествено изпълнение на заложените дейности и тяхната последователност. Дейността цели, да се осигури успешно изпълнение на проекта и постигането на заложените проектни цели и резултати, да се оптимизира използването на проектните ресурси, да се постигне ефективна координация и комуникация с всички участници в проектния процес, да се осигури прозрачност в управлението на проекта, както и добра отчетност и контрол върху изпълнението. Екипът на проекта ще се състои от трима членове: – Ръководител на проекта; – Координатор на проекта; – Счетоводител на проекта; , Contracted Amount: 18 745.80 , Reported Amount: 17 847.31
  • Activity: Дейност 2: Публичност и визуализация на проекта: В рамките на проектната дейност се предвиждат серия от действия за повишаване информираността и публичността сред населението по отношение на предприетите мерки от страна на община Кюстендил за повишаване на енергийната ефективност на сградата на ОД на МВР - Кюстендил, както и на източника на финансиране в лицето на ОП Региони в растеж и ЕК. Предвидените в проекта мерки ще са съобразени с правилата за информиране, комуникация и реклама, предвидени в чл.115 § 4 от Регламент 1303/2013 г. и в чл.3, чл.4, чл.5 и Приложение ІІ от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014- 2020г. По време на реализацията на проектните дейности ще бъдат осигурени следните материали и дейности: Стартова пресконференция с осигурен кетъринг за 40 участника – 1 бр.; Финална пресконференция с осигурен на кетъринг за 40 участника – 1 бр.; Поставяне на временен билборд – 1 бр.; Поставяне на обяснителна табела – 1 бр.; Организиране на събитието "Първа копка" - Събитието ще е с осигурено озвучаване, кетъринг и снимков материал ; Изготвяне на информационни брошури в различен формат –500 бр.; Ще бъдат изготвени рекламни материали в това число: – брандирана бизнес чанта за документи или лаптоп, с къса и дълга дръжка – 80 бр. – тефтер-бележник с твърди корици и спирала Формат А5 , с твърди корици, – 500 бр. – "рекламни чаши" материал: стъклен мат и ситопечат/сублимация – 250 бр. , Contracted Amount: 9 372.90 , Reported Amount: 5 448.00
  • Activity: Дейност 3: Изпълнение на инженеринг - проектиране; авторски надзор и изпълнение на дейности по СМР: В рамките на настоящата дейност се предвижда изготвяне на инвестиционен проект за подобряване енергийната ефективност, извършване на строително-монтажни работи и авторски надзор на сградата на ОД на МВР - Кюстендил. Дейностите, които предстоят да се извършат съответстват на предписаните мерки в доклада за извършено обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията на чл. 169, ал. 1 (т. 1-5) и ал. 3 от ЗУТ, както и в доклада за извършено обследване за енергийната характеристика на сградата на ОД на МВР - Кюстендил. Тези дейности /Доклада за извършено обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията на чл. 169, ал. 1 (т. 1-5) и ал. 3 от ЗУТ, както и Доклад за извършено обследване за енергийната характеристика на сградата на ОД на МВР - Кюстендил/ са извършени от ОД на МВР - Кюстендил, като партньор с цел подготовка на проектното предложение и разходите за тях са допустими съгласно Насоките за кандидатстване по настоящата процедура и същите ще бъдат възстановени на ОД на МВР - Кюстендил след като бъдат верифицирани на бенефициента община Кюстендил. Проектирането ще се извърши от екип от правоспособни проектанти съгласно нормативните изисквания на ЗУТ, Наредба 4 от 2001 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба. За база на инвестиционният проект ще послужи изготвеното техническо обследване, както и обследването за енергийна ефективност на сградата. Проектът ще бъде съгласуван с всички експлоатационни дружества, контролни органи и одобрени от главния архитект на община Кюстендил. В обяснителната записка проектантите подробно ще опишат изходните данни, дейности, технико-икономически показатели, спецификация на предвидените за влагане строителни материали, както с и в съответствие с действащата нормативна уредба подробна количествено-стойностна сметка. В обхвата на доклада за обследване на енергийна ефективност и техническото обследване, неразделна част от проектното предложение се планират и дейности по СМР, което да доведе до подобряване на енергийните характеристики на сградата, което да доведе до ефективно и ефикасно протичане на работния процес. При извършване на СМР дейностите по проектното предложение се предвижда и извършване на авторски надзор. След изпълнението на строително-монтажните дейности се предвижда сградата да премине в най-малко енергиен клас С. Основните мерки, които ще бъдат изпълнени по сградата са: – изпълнение на енергоспестяващи мерки, които са предписани в обследването за енергийна ефективност; –изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата); – изпълнение на мерки предписани като задължителни мерки извън тези по конструктивно укрепване на сградата, които се явяват недопустим разход по ОПРР 2014-2020 и ще бъдат изпълнени със средства на бенефициента; Тъй като към момента в сградата на ОД на МВР Кюстендил са налични мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите, в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания, по проектното предложение не се предвиждат такива разходи. Наличната инфраструктура ще бъда запазена при извършване на строително-монтажните работи. По време на изпълнението на дейността общината ще извършва допълнителен инвеститорски контрол, чрез служители на Общинска администрация Кюстендил. За изпълнение на тази дейност се предвижда срок от 15 месеца. , Contracted Amount: 1 072 418.86 , Reported Amount: 1 092 295.40
  • Activity: Дейност 4: Упражняване на строителен надзор и изготвяне на доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти и въвеждане на обектите в експлоатация: Дейността включва изготвяне на доклад за съответствие по смисъла на член 143, ал.1 от ЗУТ и упражняване на строителен надзор при изпълнение на мерки осигуряващи енергийна ефективност. Дейността е разделена в две отделни, но взаимосвързани дейности, съобразно специфичните изисквания на ДБФП и ЗУТ: 1. изготвяне на доклад за съотвествие на проектната документация със съществените изисквания към строежа 2. упражняване на строителен надзор по време на строителството Дейностите по изпълнение на задълженията ще започнат след като работния проект е предаден на възложителя и ще продължат до приключване на строителството. Тази дейност ще бъде извършена от фирмата, избрана в рамките на проекта и която ще се занимава с осъществяването и на строителен надзор в процеса на реализиране на СМР дейностите. Изпълнителят ще бъде отговорен за: - Откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво за строежа само в присъствието на служители по чл. 223, ал. 2 от ЗУТ, като състави необходимия за това протокол по Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - В тридневен срок от съставянето на Протокола за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво да завери Заповедната книга на строежа и да уведоми писмено в 7-дневен срок от заверката Общината, специализираните контролни органи и регионалната дирекция за национален строителен контрол (РДНСК); - съответствието на изпълняваните строителни работи с одобрените технически проекти; - контрола на продуктите, влагани при изпълнението на строителните работи; - спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - коректното изпълнение на работите свързани с осигуряване на достъп на хора с увреждания; - пълнота и правилно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството съгласно наредбата на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите; - годността на строежа за въвеждане в експлоатация. След приключване на строително-монтажните работи упражняващият строителен надзор ще изготви окончателен доклад до възложителя, както и ще съгласува констативния акт по чл.176, ал.1 от ЗУТ за предаване на строежа от строителя на възложителя и ще изготви и регистрира на технически паспорт на обекта съгласно чл. 176а от ЗУТ. , Contracted Amount: 33 000.00 , Reported Amount: 11 070.00
  • Activity: Дейност 5: Извършване на финансов одит на проекта: Правилата за управление на проекти, финансирани от Структурните фондове изискват осъществяване на независим финансов одит на финансовите отчети за всички проекти на стойност над 200 000 лв. Дейността по одитиране на направените разходи по проекта ще се извършва с оглед гарантиране на прозрачност, ефективност, целесъобразност и правомерност. Дейностите по одит се планира да бъдат извършени от регистриран одитор – член на института на експерт-счетоводителите или от фирма за одит, които извършват текущ контрол върху разходването на средства през целия период на изпълнение на дейностите. Изпълнението на тази дейност ще бъде съобразено с: • спазване на приложимите международни и национални счетоводни и одитни стандарти - Закон за независимия финансов одит, Закона за счетоводството, Международни одиторски стандарти, Приложимите счетоводни стандарти, Закон за обществените поръчки, Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки, Постановление № 189 от 28 юли 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмния период 2014-2020 г., Документи и ръководства (указания, наръчници, насоки, ръководства, вътрешни правила и др.) по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 и др. Извършването на одита ще включва следните дейности: • извършване на проверки на дейностите по проекта, в съответствие с принципите за добро финансово управление; • извършване на проверки, удостоверяващи, че всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и национално законодателство относно допустимост на разходите по програмата; • извършване на проверки на наличността и валидността на първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и др.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност; • проверка за спазване на изискванията поддържане на адекватна одитна пътека; • проверка и удостоверяване, че всички дейности са надлежно документирани и всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване; • извършване на проверка на докладваните нередности; • удостоверяване, че исканията за средства, подадени от община Кюстендил, са точни, пълни и във формат, изискван от УО на ОПРР; • проверки за удостоверяване, че неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред; • проверки на счетоводните системи и осчетоводявания; • проверки за двойно финансиране; • проверки за спазване на законодателството в областта на държавните помощи; • проверки на мерките за информация и публичност., Contracted Amount: 9 372.90 , Reported Amount: 4 140.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: MINISTRY OF INTERIOR, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: Radmila, Contracted Amount*: 9 862.93 , Reported Amount**: 9 393.46
  • Contractor: Konsultantska injenerna grupa OOD, Contracted Amount*: 18 149.20 , Reported Amount**: 18 149.00
  • Contractor: "EVROSTILL MVR" DZZD, Contracted Amount*: 1 067 056.76 , Reported Amount**: 1 077 416.40
  • Contractor: GRAND PLYUS EOOD, Contracted Amount*: 6 300.00 , Reported Amount**: 6 300.00
  • Contractor: Borislava, Contracted Amount*: 1 107.05 , Reported Amount**: 1 107.05
  • Contractor: Pro Dizain Konsult EOOD, Contracted Amount*: 396.00 , Reported Amount**: 396.00
  • Contractor: Stanislava, Contracted Amount*: 3 619.03 , Reported Amount**: 3 391.51
  • Contractor: DNSK, Contracted Amount*: 1 500.00 , Reported Amount**: 1 500.00
  • Contractor: Eliza, Contracted Amount*: 4 156.79 , Reported Amount**: 3 955.29
  • Contractor: "Di em ai Divelopmant" EOOD, Contracted Amount*: 5 052.00 , Reported Amount**: 5 052.00
  • Contractor: Odit Konsult MD EOOD, Contracted Amount*: 4 140.00 , Reported Amount**: 4 140.00
Subcontractors
  • Subcontractor: "Gazteh Bg"EOOD, Contracted Amount*: 0.00
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: "Nikmar Kanstrakshan" EOOD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: "Geoproekt injenering"OOD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: "Ai Kyu Logistik"EOOD, Contracted Amount*: 0.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Estimated annual decrease of GHG, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 283.07 , Reached amount: 266.47
Indicator 3 Decrease of annual primary energy consumption of public buildings, Measure Unit: kWh/година, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 271 947.00 , Reached amount: 1 190 680.00

Financial Information

Total Project cost 1 058 429.38 BGN
Grant 1 058 429.38 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 058 429.38 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 53 352.84 0.00 53 352.84 "ЕВРОСТИЛЛ МВР" ДЗЗД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 478.50 0.00 478.50 Консултантска инженерна група ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 414.00 0.00 414.00 Одит Консулт МД ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на изпълнител за извършване на финансов одит по проекти, финансирани по ОП"Региони в растеж" 2014-2020, Estimated Amount: 33 602.16
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 2: Извършване на финансов одит на Проект BG16RFOP001-1.030-0004-C01 "Обновяване на административна сграда на Областна дирекция на МВР", ОП "Региони в растеж"2014-2020"
    Contractor: Odit Konsult MD EOOD
    Contract total funded value: 4 140.00
Procedure 2 Subject to due process: Извършване на оценка на съответствието на инвестиционен проект чл.142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ и упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР. , Estimated Amount: 90 170.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 2: Извършване на оценка на съответствието на инвестиционен проект чл.142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ и упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР за обект "Обновяване на административната сграда на Обласна дирекция на МВР"
    Contractor: Konsultantska injenerna grupa OOD
    Contract total funded value: 9 570.00
Procedure 3 Subject to due process: Инженеринг - проектиране, авторски надзор и изпълнение на дейности по СМР на обект "Въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата на ОД на МВР гр. Кюстендил" по Проект "Обновяване на административната сграда на Областна дирекция на МВР "Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020", Estimated Amount: 893 682.38
  • Differentiated position 1: Инженеринг - проектиране, авторски надзор и изпълнение на дейности по СМР на обект "Въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата на ОД на МВР гр. Кюстендил" по Проект "Обновяване на административната сграда на Областна дирекция на МВР "Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020"
    Contractor: "EVROSTILL MVR" DZZD
    Contract total funded value: 1 067 056.76
Procedure 4 Subject to due process: Публичност и визуализация, Estimated Amount: 42 102.15
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 4 Публичност и визуализация по проект "Обновление на административна сграда на Областна дирекция на МВР"
    Contractor: "Di em ai Divelopmant" EOOD
    Contract total funded value: 5 052.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 5 Изработване на брошури по проект "Обновление на административна сграда на Областна дирекция на МВР"
    Contractor: Pro Dizain Konsult EOOD
    Contract total funded value: 396.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN