Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0199-C01
Project Name Improving energy efficiency in "STROY - SPEED" OOD
Beneficiary 147086217 STROY - SPEED OOD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 30.11.2017
Start Date 30.11.2017
End Date 12.03.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Несебър, с.Тънково

Description

Brief description
Настоящият проект ще бъде изпълнен от „СТРОЙ - СПИЙД“ ООД - компания, специализирана в предоставянето на изкопни услуги, разрушителни дейности, подготовка на терени за строеж или озеленяване, транспорт на инертни материали, почистване на речни корита и др.

Проектът предвижда реализирането на мерки за подобряване на енергийната ефективност и повишаване капацитета на предприятието:

1. Мярка 1 - Подмяна на багер CAT M 315 с нов;

2. Мярка 2 - Подмяна на багер CAT 325 DLN с нов.

Конкретните мерки са основани на препоръките от извършено Обследване за енергийна ефективност, одобрено от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР), чрез Становище № BG16RFOP-148 / 01.08.2016 г.

Реализирането на проекта и предвидените мерки ще доведат до:
* Планирани енергийни спестявания (ПЕС) в размер на 20.85%; 
* Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 57.30%.

Срокът за откопуване на предвидените инвестиции е 5,34 години, при вътрешна норма на възвръщаемост от 18.07%

В рамките на проекта са предвидени дейности по:
Елемент А „Инвестиции“: 
* Инвестиции за изпълнение на предвидените мерки за енергийна ефективност - избор на доставчик и доставкана оборудването.

Елемент Б „Услуги“: 
* Извършване на обследване за енергийна ефективност; 
* Въвеждане и сертифициране на Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001; 
* Публичност и визуализация.

Общата стойност на проекта е 821 660,00 лв., без ДДС.
Планираната продължителност е 14 месеца.
Activities
  • Activity: Дейности по извършване на енергиен одит: В съответствие с Условията за кандидатстване по настоящата процедура, дейността е извършена в подготвителната фаза на проекта. Изпълнителят „ЕнЕфект - Консулт“ ЕООД е вписан в в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност, с номер на Удостоверението за вписване 00025. Извършването на одита включва обследване на предприятието и производствената му дейност, идентифициране на „проблеми“ места и набелязване на мерки за подобряване на енергийната ефективност: 1. Мярка 1 - Подмяна на багер CAT M 315 с нов; 2. Мярка 2 - Подмяна на багер CAT 325 DLN с нов. Идентифицираните мерки са подробно анализирани, в резултат на което одитът доказва значителни спестявания, които ще се постигнат при реализацията на проекта: * Планирани енергийни спестявания (ПЕС) в размер на 20.85%; * Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 57.30%. Освен енергийните спестявания, одитът доказва и икономическата обоснованост от реализацията на проекта: * Вътрешна норма на възвращаемост: 18,07% * Срок на откупуване на инвестицията: 5,34 години; Извършеното Обследване за енергийна ефективност е одобрено от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР), чрез Становище № BG16RFOP-148/01.08.2016 г., Contracted Amount: 3 900.00 , Reported Amount: 3 900.00
  • Activity: Придобиване на нови машини (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването на: Колесен багер с обем на кофата 0,91 m3 - 1 бр.; Верижен багер с обем на кофата 1,97 m3 - 1 бр.): Реализирането на предвидените в Обследването за енергийна ефективност мерки изисква закупуване на следното оборудване: 1. Колесен багер с обем на кофата 0,91 m3 - 1 бр. (Мярка 1 от Обследването за енергийна ефективност); 2. Верижен багер с обем на кофата 1,97 m3 - 1 бр. (Мярка 2 от Обследването за енергийна ефективност). Колесният багер с обем на кофата 0,91 m3 ще е с максимална дълбочина на копане от 5,89 м., като средната му производителност в реални работни условия ще е 85 м3/час, а средения разход на гориво в реални работни условия ще е не повече от 10 л/час. Верижният багер с обем на кофата 1,97 m3 ще е с максимална дълбочина на копане от 7,25 м., като средната му производителност в реални работни условия ще е 189 м3/час, а средения разход на гориво в реални работни условия ще е не повече от 19 л/час., Contracted Amount: 787 500.00 , Reported Amount: 787 500.00
  • Activity: Дейности по въвеждане Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: Дейностите по въвеждане на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ), съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 в "СТРОЙ - СПИЙД" ООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Диагностика: - Формиране съвместен екип по проекта; - Провеждане на обучение за запознаване със структурата и изискванията на стандарта ISO 50001; - Провеждане на първоначални интервюта; - Извършване на анализ на настоящото състояние на енергийните характеристики; - Анализ на документите и записите, свързани с енергийните характеристики, определяне на необходимата документация, средства (включително и за мониторинг), персонал и обучения, произтичащи от изискванията на стандарта. 2. Проектиране и разработка на СЕМ: - Извършване на енергиен преглед, в който: * ще се определят настоящите енергийни източници; * ще се оцени миналото и настоящето потребление на енергия; * ще се определят областите на значимо използване на енергия; * ще се идентифицират и определят приоритети на благоприятните възможности, водещи до подобряване на енергийните характеристики. - Изготвяне на детайлен план за разработване и внедряване на СЕМ; - Разработка на документите, свързани със СЕМ. 3. Внедряване на СЕМ: - Провеждане на обучение за запознаване на персонала с изискванията на стандарта ISO 50001; - Изменения и корекции на СЕМ; - Провеждане на вътрешни одити на СЕМ. Между внедряването на СЕМ и стартирането на сертификационния одит, СЕМ ще функционира минимум 6 месеца, като по този начин ще се осигури изискването на сертифициращите органи за наличие на минимална продължителност на работеща Система преди процедура по сертификация от 6 месеца., Contracted Amount: 15 000.00 , Reported Amount: 14 980.00
  • Activity: Дейности за услуги по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ) в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001: Дейностите по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ) в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 в „СТОЙ - СПИЙД“ ООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Одит на първи етап – преглед и оценка на внедряването на СЕМ на място при „СТОЙ - СПИЙД“ ЕООД за адекватност с изискванията на стандарта – уточняване на обхвата, местоположения, процеси на СЕМ, оценка на готовността за провеждане на втори етап от одита. Изготвяне на доклад от първи етап на одита, получаване и преглед от „СТОЙ - СПИЙД“ ООД, планиране на втори етап на сертификационния одит. 2. Одит на втори етап – оценка на внедрената СЕМ: - събиране на доказателства и оценка на внедряването и ефикасността на СЕМ; - анализиране на информацията от събраните доказателства от одита и оповестяване на констатациите и заключението от одита; - документиране на несъответствията (ако бъдат установени); - определяне на срок за отстраняване на несъответствията (ако бъдат установени); - изготвяне на доклад от втори етап на одита, получаване и преглед от „СТОЙ - СПИЙД“ ООД. Времето между етап 1 и етап 2 зависи от това, дали са открити проблеми в прилагането на СЕМ, които трябва да бъдат отстранени до одита на етап 2. След преглед на документите от одита, при положителен резултат, се взема решение за сертификация и се издават сертификати, които се предават на „СТОЙ - СПИЙД“ ООД., Contracted Amount: 15 000.00 , Reported Amount: 14 980.00
  • Activity: Дейности за визуализация: Дейността ще бъде извършена съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Целта е да се постигне широка публичност относно резултатите от проекта и информиране на общността относно ролята на Европейския фонд за регионално развитие (EФРР) чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ (ОПИК) 2014-2020 в неговата успешна реализация. Осигуряването на предвидените в рамките на дейността средства за визуализация на проекта - 2 бр. информационни табели (временна и постоянна) и 2 бр. стикери бъде осъществено чрез външно възлагане. На мястото на изпълнението на проекта - на входа на фирмената база на предприятието, ще бъдат поставени, в съответствие с графичните стандарти, 2 бр. информационни табели (временна и постоянна), със следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС, упоменаването на „Европейския съюз", ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 и наименованието на финансиращата програма - ОПИК, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева. На временната табела ще бъдат изписани също и началната и крайната дата на изпълнение на проекта. Временната табела ще бъде монтирана при стартиране на дейностите по проекта, а постоянната табела ще замени временната веднага след приключване на предвидените по проекта дейности. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за широката общественост, ще се посочва че се финансира от ОП „Иновации и конкурентоспособност“ чрез Европейския фонд за регионално развитие. Дейността ще бъде осъществявана по време на цялото изпълнение на проекта и ще продължи общо 18 месеца. Основните стъпки за реализацията й са следните: 1. Утвърждаване на образци на документи, съдържащи средствата за визуализация. 2. Прилагане на правилата за информираност и публичност във всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта. 3. Сключване на договор за изработка на 2 информационни табели - временна и постоянна и 2 бр. стикери. 4. Доставка на средствата за визуализация. 5. Монтиране на временна информационна табела на входа на сградата. 6. Монтиране на постоянна информационна табела след края на проектните дейности., Contracted Amount: 260.00 , Reported Amount: 250.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ZENIT CONSULT AM EOOD, Contracted Amount*: 13 482.00 , Reported Amount**: 14 980.00
  • Contractor: ENEFECT-CONSULT EOOD, Contracted Amount*: 3 510.00 , Reported Amount**: 3 900.00
  • Contractor: CONSULTATION CENTER EUROPROJECT EOOD, Contracted Amount*: 250.00 , Reported Amount**: 250.00
  • Contractor: ELTRAK BULGARIA EOOD, Contracted Amount*: 551 250.00 , Reported Amount**: 787 500.00
  • Contractor: TUV Nord Bulgarien EOOD, Contracted Amount*: 13 482.00 , Reported Amount**: 14 980.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 130.12 , Reached amount: 130.12
Indicator 3 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 487.36 , Reached amount: 487.36
Indicator 4 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 821 660.00 BGN
Grant 581 994.00 BGN
Self amount 239 666.00 BGN
Total actual amounts paid 581 949.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Дейности по извършване на енергиен одит , Estimated Amount: 20 000.00
  • Differentiated position 1: Дейности по извършване на енергиен одит
    Contractor: ENEFECT-CONSULT EOOD
    Contract total funded value: 3 510.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на машини по проект BG16RFOP002-3.001-0199-C01 „Подобряване на енергийната ефективност в „СТРОЙ - СПИЙД“ ООД, Estimated Amount: 787 500.00
  • Differentiated position 1: Доставка на Верижен багер – 1 брой
    Contractor: ELTRAK BULGARIA EOOD
    Contract total funded value: 322 560.00
  • Differentiated position 2: Доставка на Колесен багер – 1 брой
    Contractor: ELTRAK BULGARIA EOOD
    Contract total funded value: 228 690.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на машини по проект BG16RFOP002-3.001-0199-C01 „Подобряване на енергийната ефективност в „СТРОЙ - СПИЙД“ ООД -ПРЕКРАТЕНА !!!, Estimated Amount: 787 500.00
  • Differentiated position 1: Доставка на Верижен багер – 1 брой
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Доставка на Колесен багер – 1 брой
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Услуги по въвеждане Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001, Estimated Amount: 15 000.00
  • Differentiated position 1: Услуги по въвеждане Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001
    Contractor: ZENIT CONSULT AM EOOD
    Contract total funded value: 13 482.00
Procedure 5 Subject to due process: Услуги по осигуряване на публичност и визуализация, Estimated Amount: 260.00
Procedure 6 Subject to due process: Услуги по сертифициране Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001, Estimated Amount: 15 000.00
  • Differentiated position 1: Услуги за сертифициране на Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001
    Contractor: TUV Nord Bulgarien EOOD
    Contract total funded value: 13 482.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN