Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0006-C08
Project Name Hot lunch in "Slatina" and "Krasno Selo" districts
Beneficiary 0006963270545 Sofia Municipality Slatina District
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 30.11.2022
Start Date 01.10.2022
End Date 31.12.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична

Description

Brief description
В проекта са заложени четири дейности, които включват: 1) Определяне на целевите групи, 2) Приготвяне на топъл обяд (във всеки делничен ден от седмицата след спазване на процедура за определяне на крайните потребители); 3) Доставката до дома на потребителите на топъл обяд и 4)Реализиране на съпътстващи мерки (консултации, насочване към други институции, спрямо нуждите на хората и други подкрепящи услуги). С дейностите, изпълнявани по проекта се подпомага ежедневието на жителите в район "Слатина", "Красно село" и „Оборище“. Ползвателите на услугата „топъл обяд“ ежедневно разчитат на тази помощ и са силно зависими от нея. Проектът е насочен към лица, имащи ежедневна нужда от подкрепа и достъп до храна. Предоставянето на топъл обяд ще се допълва с индивидуално ориентирани съпътстващи мерки за подкрепа. Четвъртата дейност - Съпътстващи мерки и подкрепа ще е свързващ елемент, осигуряващ допълняемост с другите програми, реализирани от района на Столична община. Изпълнението на дейностите цели да подпомогне изпълнението на цялостната национална политика за смекчаване и намаляване на бедността и за преодоляване на социалното изключване. Приготвянето и доставката на топлия обяд до потребителите ще бъде възложено на външен изпълнител, избран с процедура по реда на ЗОП (чл. 20, ал.4, т.2). Изпълнението на съпътстващите мерки ще се изпълняват от екипа за управление на проекта (служители на район Слатина). Проектът ще се изпълнява 27 месеца и ще осигури топъл обяд за 220 жители, живеещи в крайна бедност.
Activities
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд за нуждаещите се хора в район "Слатина", "Красно село" и "Оборище".: Топъл обяд ще се предоставя на лица, които имат ежедневна нужда от подкрепа и липса на достъп до ежедневна храна. Ще се изпълнява методиката за прилагане на опростени правила за възстановяване на база разход за единица продукт - обяд, финансирана от Програма за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г. от Европейски социален фонд плюс . Преди стартиране на дейността, всички идентифицирани нуждаещи се лица подлежат на потвърждаване от съответната ДСП „Слатина“, "Красно село" и „Оборище“ за принадлежност към допустимата целева група. Ще бъде извършван ежедневен мониторинг от страна на СО - район "Слатина". Услугата по приготвяне на топъл обяд на територията на район „Слатина“ и "Красно село" се възлага на външен изпълнител. РО "Слатина" е провела процедура по ЗОП за избор на Външният изпълнител, Джое кетъринг ЕООД, има сключен договор с РО Слатина №РСЛ 22- ДГ 55-8-16.5.2022г. със срокът на договора до 30.12.2022г. На 20.12.2022 г. е сключен Анекс № РСЛ 22- ДГ 55-20-1 с външния изпълнител и срокът на договора е удължен до 31.01.2023 г. Район Слатина прилага процедура по директно възлагане на обществена поръчка (чл. 20, ал.4, т.2 от ЗОП) за периода от 03.10.2022 до 31.12.2022г., общо 62 работни дни, съобразно условията посочени в BG05СФПР003-1.001, като със склюения Анекс периодът е удължен до 31.01.2023 г., за общо 83 работни дни. Район Слатина прилага процедура по възлагане на обществена поръчка с № от Регистъра на обществените поръчки 01272-2022-0005 за периода от 01.02.2023 до 31.01.2025 г., общо 500 работни дни, съобразно условията посочени в BG05СФПР003-1.001, като със сключения договор с изпълнител № РСЛ23-ДГ55-1 от 16.01.2023 г. Периодът за изпълнение на услугата Топъл обяд се удължава до 31.12.2024 г., за общо 561 работни дни, с анекс № РСЛ23-ДГ55-1-[2]/22.12.2023 г. В размера на „Стандартна скала на единичен разход за топъл обяд. (Т.1.Разходи за закупени хранителни продукти, използвани за приготвянето на топъл обяд, който включва единствено разходите за продуктите, вложени в приготвянето на супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт, на стойност 3,20 лв. и в 2.Административните и транспортните разходи и разходите за съхранение и приготвяне, поети от бенефициентите, разпределящи храните и/или основното материално подпомагане на най-нуждаещите се лица, под формата на единна ставка в размер на 7% от разходите по т. 1.). Обществената поръчка, с която е избрана Джое кетъринг ЕООД е проведена при спазване на принципите на прозрачност, пропорционалност, равно третиране и недискриминация при осигурена конкуренция на най- широка основа. Фирмата изпълнител приготвя храната в одобрено от БАБХ работно място. Фирмата има един обект за произжодство на храни - стол /кетъринг в 23-то СУ "Фр. Ж. Кюри", София с удостоверение 57455/1.1.2021г. на ОДБХ - София. Фирмата разполага с необходимия брой квалифициран кухненски персонал - 12 броя, от които двама са на позиция главен готвач.Разполага с автопарк от адаптирани коли за транспопрт на храна (хладилни и товарни автомобили), които също са сертифицирани. На база сключен нов договор, фирмата - изпълнител, ще бъде ангажирана да приготвя ежедневно 5 пъти седмично (всеки работен ден) топъл обяд за потребител и утвърдени да ползват услугата. Храната следва да бъде пълноценна и разнообразна, съобразно общоприети рецептурни норми в страната и при спазване на изискванията за безопасност на храните. , Contracted Amount: 384 476.00 , Reported Amount: 196 755.20
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд.: Към потребителите, по утвърден списък, ще се представя прясно приготвената топла храна за 561 дни, под формата на супа, основно ястие и хляб и поне веднъж седмично десерт. Топлият обяд ще бъде доставен/транспортиран до домовете на потребителите. Услугата по транспортирането на топъл обяд на територията на район „Слатина“, "Красно село" и район „Оборище“ е възложена на външен изпълнител „Джое кетъринг“ ЕООД, фирмата е определена чрез състезателна, прозрачна, недискриминационна и безусловна процедура, при пазарни условия по реда на ЗОП (чл. 20, ал.4, т.2) и при спазване на разпоредбите на т. 89- 96 от Известие на Комисията относно понятието за държавна помощ , посочено в член 107, параграф 1 от ДФЕС. Новият договор с фирмата е с нанесени промени за срока на действие, а именно до 31.01.2023 г. и единна ставка в размер на 7% от разходите по топлия обяд за 220 души на стойност 3,20 лв. с включено ДДС. С анекс № РСЛ22-ДГ55-20-1 срокът на действие на договора е удължен до 31.01.2023 г. и договор №РСЛ23-ДГ55-1/16.01.2023 г. и анекс №РСЛ23-ДГ55-1-[2]/22.12.2023 г. до 31.01.2025 г. Дейностите, предмет на поръчката по ЗОП, приготвяне на топъл обяд и доставка са неделими. Като се е съобразил с разпоредбите на чл. 46, ал. 1 от ЗОП, възложителят е взел мотивирано решение да не разделя поръчката на обособени позиции. Това се обуславя от факта, че всички дейности, които следват да се реализират в рамките на изпълнение на договора, са от такова естество и са взаимни свързани по начин и в степен, които при разделяне на позиции биха довели до съществени затруднения за постигане на желания краен резултат. Изпълнителят е доказал, че разполага с превозните средства, отговарящи на изисквания на Закона за храните по отношение на транспортирането на храни. В хода на изпълнение на договора между район Слатина и избрания Изпълнител, е създадена необходимата организация за доставка на храната до дома на потребителите., Contracted Amount: 26 913.32 , Reported Amount: 13 772.87
  • Activity: Съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки ще са съобразени с поставяни предварително въпроси от представената целева група към служителите на района. Мерките включват предоставяне на съвети за достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. Тази дейност ще бъде възложена на екипа за управление на проекта към район Слатина. Разходите, определени за изпълнение на дейността, са в съответствие с изискванията на програмата и са на стойност, ненадвишаваща 7% от допустимите по проекта преки разходи, предназначени за закупуване на хранителни продукти., Contracted Amount: 26 913.32 , Reported Amount: 13 772.87
  • Activity: Определяне на целевите групи: Дейността „Определяне на целевите групи“ ще се изпълнява в началото и ще се актуализира през целия период на проекта. Чрез проведена информационна кампания ще популяризираме проекта "Топъл обяд в район "Слатина" и "Красно село". Преди стартиране на дейността по приготвяне и доставка на топлия обяд, всички идентифицирани от ПО нуждаещи се лица подлежат на потвърждаване от съответната ДСП „Слатина“, ДСП "Красно село" и ДСП „Оборище“ за принадлежност към допустимата целева група. Във връзка със задължителното използване на защитен канал и начин за обмен на данни между общинска администрация и ДСП за утвърждаване на кандидат-потребителите за принадлежност към допустимите целеви групи, обменът на информация ще се извършва чрез системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на Министерството за „Електронно управление“ (МЕУ) или чрез средата за електронен обмен на съобщения (СЕОС) на МЕУ. Декларациите за разкриване на данъчна и осигурителна информация, приложени към заявленията на кандидат-потребителите, ще се представят на ДСП „Слатина“, "Красно село" и „Оборище“ в оригинал. Ще бъдат предприети мерки, свързани с недопускането на всякаква дискриминация на основата на пол, възраст или етнически произход, религия или убеждение, увреждане, или сексуална ориентация, политически или други мнения, като се имат предвид потребностите на различните целеви групи, изправени пред риск от подобна дискриминация. В рамките на изпълнението на дейностите ще се гарантира зачитането на достойнството на най-нуждаещите се лица. Актуализират се списъците при промяна на обстоятелствата: • при отказ от страна на потребителя да получава обяд по обективни причини (хоспитализиран и временно непребиваващ на територията на район „Слатина” "Красно село" и „Оборище“; • във връзка със справка от ДСП, от която е видно, че има промяна на обстоятелствата на лица – потребители на услугата; • при настъпила смърт на потребител., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: persons, Base Value: 0.00 , Target amount: 220.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 438 302.64 BGN
Grant 438 302.64 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 287 856.40 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN