Activities |
-
Activity: Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез актуализиране на вече въведената в ДИЛКОМ БЪЛГАРИЯ ООД система за упрвление на качеството към версията на стандарт БДС EN ISO 9001 от 2015 г. и ре-сертификация.: Целта на дейността е актуализиране на съществуващата в предприятието система за управление на качеството СУК с изискванията на новата версия на стандарт ISO 9001 от 2015 година и успешната и ре-сертификация. ДИЛКОМ БЪЛГАРИЯ ООД притежава валиден сертификат за съответствие с изискванията на ISO 9001:2008, с номер BG15/91427, валиден до 18 Май 2019.
Предвид изменение на стандарт ISO 9001 в нова версия от 2015г. и произтичащата от това необходимост за актуализиране на съществуващата система за управление на качеството СУК, с цел продължаване на сертификация, Ръководството на дружеството е взело решение за адаптиране на съществуващата системата за управление на качеството към актуалните изисквания на стандарта.
В тази връзка, организацията кандидатства по настоящия проект за консултантски услуги за актуализиране на СУК към новите изискванията на ISO 9001:2015 и успешна ре-сертификация на системата за управление.
Основната промяна в стандарта е свързана с приравняването към Annex SL на Директива на ISO организацията за уеднаквяване на структурата на всички ISO стандарти за системи за управление.
За извършване на плавен преход към новото издание и успешна подготовка за ре-сертифициране по ISO 9001:2015, трябва да бъдат взети необходимите мерки, относно актуализацията и преработването на наличната документация, обхваната от СУК. Промените са значителни и е необходимо време за тяхното разбиране и прилагане на практика. Разликата във версиите на стандарта ISO 9001 е съществена и поставя нови изисквания към организациите, които имат желание да ре-сертифицират системите си. Съществени са и промените в клаузите на стандарта, терминологията, както и в изискванията за приложимата документирана информация, която фирмата трябва да поддържа. По-важните акценти се отнасят до необходимостта от определяне на рисковете и възможностите за гарантирано постигане на набелязаните цели, определяне на контекста на организацията и заинтересованите страни. Новата версия на ISO 9001 изисква повече ангажираност от страна на висшето ръководство – лидерство. Важен момент се обръща на обратната връзка от всички заинтересовани страни, а не само от клиентите. Ревизията от 2015 на ISO 9001 въвежда три основни нови концепции, свързани с управление на риска, лидерство, документирана информация. В тази връзка от организациите се изисква сериозна работа във връзка с промяна на документацията на системата, която следва да е съобразена с новата терминология и новия подход.
Във връзка с това, ДИЛКОМ БЪЛГАРИЯ ООД кандидатства за консултантски услуги за актуализиране на съществуващата в предприятието система за управление на качеството към изискванията на стандарта от 2015 година.
Актуализираната система ще бъде подложена на одит за ре-сертификация от орган за сертификация, акредитирана от националния орган по акредитация на Република България - Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация”, от национален орган по акредитация на друга държава-членка на ЕС, от национален орган по акредитация – страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство и Конфедерация Швейцария или от национален орган по акредитация на държава, която е страна по Споразумението за взаимно признаване на Европейската организация по акредитация – EAMLA в област сертификация на системи за управление или страна по IAF MLA (International Accreditation Forum, Multilateral recognition Agreement).
За изпълнението на дейността са предвидени 10 месеца, като този период включва и резерв за отстраняване на потенциални несъответствия, установени при сертификационния одит. В рамките на 10-те месеца ще бъдат избрани и съответните външни изпълнители. Целта е ДИЛКОМ БЪЛГАРИЯ ЕООД да разполага с достатъчно време, за да отговори на всички изисквания и да получи сертификат за съответствие. ,
Contracted Amount: 14 000.00
,
Reported Amount: 10 000.00
-
Activity: Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез въвеждане на Система за управление на околната среда съгласно изискванията на стандарта ISO 14001:2015 : С цел предотвратяване или намаляване на негативното въздействие върху ОС при изпълнение на основните процеси на кандидата, се налага необходимостта от разработване, внедряване и сертифициране на СУОС, съответстваща на международно признатия стандарт ISO 14001:2015.
Чрез СУОС ДИЛКОМ БЪЛГАРИЯ ООД ще постигне надеждно и общопризнато доказателство, чрез което да гарантира пред своите клиенти, съседи, външни доставчици, бизнес-партньори, регулаторни органи и обществото като цяло, че е:
- разбрала техните потребности и очаквания относно околната среда;
- идентифицирала екологичните аспекти от своята дейност, продукти и услуги;
- осъзнала своята роля и социална отговорност за опазване на околната среда;
- познава добре и спазва разпоредбите на националното законодателство в областта на екологията и управлява успешно рисковете, свързани със заплахи и възможности по отношение на значимите аспекти на ОС на организацията и свързаните с тях задължения за съответствие,
- ангажирана на всички организационни нива да оценява резултатността спрямо ОС и предприема действия за нейното подобряване чрез прилагане на политиката и целите по околна среда.
Обхватът на системата за управление на ОС ще бъде определен от консултанта, отговорен за разработване и внедряване, като в последствие ще бъде съгласуван със сертифициращия орган.
При разработване и внедряване на СУОС ще бъдат извършени следните ключови дейности:
- Определяне на контекста на организацията – определяне на външните и вътрешни обстоятелства, условията на околната среда и събитията, касаещи продуктите и услугите на организацията, които се отчитат при определяне на стратегическата насоченост и целите на ДИЛКОМ за постигане на очакваните резултати от въвеждането на система за управление по околна среда.
- Планиране на действия за овладяване на рисковете и възможностите, свързани с аспектите на околната среда и задълженията за спазване, определени от правните и други изисквания по отношение на околната среда, насочени към предотвратяване или намаляване на нежеланите въздействия, включително възможността външните условия на околната среда да влияят на организацията.
- Идентифициране на аспектите на околната среда за всички дейности, продукти и услуги в Организацията и определяне на методика и последваща оценка на тяхната значимост.
- Определяне на средствата за вътрешен и външен обмен на информация, свързан със системата за управление по околна среда.
- Готовност за извънредни ситуации и способност за реагиране.
- Оценяване на резултатността и подобряване.
Въвежднето на СУОС ще се осъществява в периода между 5-ти и 8-ти проектен месец. Преди това, между 1-ви и 4-ти проектен месец ще бъде проведена процедура за избор на външен изпълнител (консултант).
Изборът на външен изпълнител е подробно описан в т.10 "План за външно възлагане" от Формуляра за кандидатстване.
Етапите за разработване и внедряване на СУОС стандарт ISO14001:2015 са детайлно описани в раздел "Начин на изпълнние" от дейността.,
Contracted Amount: 7 500.00
,
Reported Amount: 7 500.00
-
Activity: Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез сертифициране на Система за управление на околната среда в съответствие със стандарта ISO 14001:2015 : Целта на дейността е да се осигури съответствие, че въведената система за управление на околната среда, съответства на изискванията на стандарт ISO 14001:2015, на нормативната уредба и е приложена в практиката в ДИЛКОМ БЪЛГАРИЯ ООД. Оценката се извършва от трета, независима страна, каквато е сертификационна организация, акредитирана от националния орган по акредитация на Република България - Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация”, от национален орган по акредитация на друга държава-членка на ЕС, от национален орган по акредитация – страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство и Конфедерация Швейцария или от национален орган по акредитация на държава, която е страна по Споразумението за взаимно признаване на Европейската организация по акредитация – EAMLA в област сертификация на системи за управление или страна по IAF MLA (International Accreditation Forum, Multilateral recognition Agreement).
Когато една СУОС е изградена, поддържана и подобрявана, това създава убедителен потенциал на доверие и сигурност сред всички страни, с които работи организацията, а след като СУОС премине успешна сертификационна процедура, сертификатът за съответствие с ISO 14001 има стойност на категорична и универсална гаранция за системата, представена от сериозен, компетентен и независим орган.
Сертификацията на СУОС ще осигури доказателство за спазване на поетия ангажимент от организацията за опазване на околната среда чрез предотвратяване или смекчаване на неблагоприятните въздействия върху нея.
Контрола и въздействието върху начина, по който се проектират, произвеждат, разпространяват, потребяват и унищожават продуктите и услугите на организацията, предотвратявайки негативното въздействието върху околната среда чрез успешно приложение на изискванията на международния стандарт ISO 14001:2015, осигурява оптимални екологични резултати. Със сертификацията по стандарт ISO14001:2015 ще се гарантира опазването на околната среда от страна на организацията в отговор на променящите се условия в баланс със социално-икономическите потребности. Сертифицирането съгласно изискванията на стандарт ISO 14001:2015, е единствения начин за постигане на баланс в организацията, за налагане на тежестта на визията, традициите и начина на работа. Системата за управление на околната среда е набор от правила за работа, технологични решения, обучени хора, методи за обратна връзка, наблюдение, въздействие и управление. Експлоатацията на една система за управление превръща правилата в традиции и изгражда бизнес култура. Системата за управление на околната среда, ще осигури избор на подходящи механизми за контрол и въздействие, които ще защитават околната среда от замърсяване, неефективно използване на ресурсите, неправилно управление на отпадъците, изменение на климата, деградация на екосистемите, загуба на биоразнообразие и ще дават увереност у заинтересованите страни.
Етапите по сертифициране на СУОС по стандарт ISO14001:2015 са детайлно описани в раздел "Начин на изпълнение".
Самото сертифициране ще отнеме месеците 9- ти до 10-ти проектен месец, след внедряването на СУОС. Кандидатът е предвидил и 4 месеца за избор на сертификационен орган- от 1-ви до 4-ти месец.,
Contracted Amount: 7 500.00
,
Reported Amount: 4 000.00
-
Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез разработване и въвеждане на ИКТ базиран CRM модул в областта на маркетинга, продажбите и обслужването на клиентите в ДИЛКОМ БЪЛГАРИЯ ООД и интеграция към вече внедрения и действащ ERP софтуер, управляващ административните и производствени процеси на кандидата.: Цел: към наличния ERP софтуер да се внедри модул CRM , със следите функционалности:
1. Поддържане и у-е на профил и досие на клиент - Да има лесен за ползване интерфейс за въвеждане и съхраняване на необходимата инфо.за клиента, с която боравят отделите по обслужване на клиенти (ОК), търговски отдел (ТО), маркетинг, счетоводство. Всички активности, отнасящи се до всеки един клиент да бъдат хронологично записвани в досието. Да се поддържа инфо. за търговските условия, отстъпки, договорени цени, оферти - чрез регистър на офертите, обороти, задължения, регистър мостри.
2. Поддържане и у-е на профил и досие на потенциален клиент (ПК) - Да съдържа първоначалната информация за потенциалния клиент, необходима на ТО и маркетингов отдел за работа с клиента. Всички активности,отнасящи се до всеки ПК да бъдат хронологично записвани в досието. С възможност за преобразуване от "потенциален" в "реален" клиент.
3. Поддържане и у-е на профил на контрагенти и доставчици- с аналогични на останалите профили изиквания.
4. Поддържане на номенклатура "продукти" с техните х-ки и снимки - Да има възможност за въвеждане и съхранение на инфо.(наименование, описание, снимки, цени и др). Инфо. да може да се ползва от ТО за изготвяне на оферти, както и за автоматично прехвърляне към външни с-ми, като ERP или електронен магазин, интегрирани към CRM модула.
5. Поддържане на номенклатура на "продукция" (етикети). Да има възможност за въвеждане и съхранение на инфо. за продукцията, ръчно въведена или автоматично изпратена от ERP. Тази инфо. да се ползва от ТО за изготвяне на оферти, отдел ОК, мениджмънт и др.
6. У-е на Възможностите за продажба. Да генерира инфо. за текущия статус и сума на отверените сделки на база създадени, но не приключени оферти, като сеченията на анализа да обхващат данни на ниво клиент и на ниво търговски представител.
7. Сервизно обслужване - опис на вложени м-ли и труд.
8. Управление на Договори и Анекси - Подържане на регистър с автоматично следене на сроковете, чрез с-ма за напомняния.
9. Управление на Рекламациите - Поддържане на регистър на рекламациите, запис на резултата от разглеждането на всяка рекламацията с въможност за създаване на задачи за коригиращи действия.
10. Управление на Маркетингови кампании - Възможност за създаване, провеждане и отчитане на резултатите на общи или насочени към определена таргет група кампании.
11. Модул "Калкулатор" - калкулиране цената на етикетите в зависимост от типа на използваната технология, тиража и размера, интегриран със съществуващото ERP и ползващ разходната част от счетоводно-складовата програма. Резултатите автоматично да могат да се прехвърлят от модул "генериране на оферти".
12. Модул "генериране на оферти" - Да дава възможност да се генерират типови оферти, като се използва инфо. от профила на клиента, номенклатурите "продукт" и "продукция", регистър "договори", търговски условия, "калкулатор" и др. инфо. от CRM модула.
13. Модул "комуникация" - Да има възможност за директна комуникация между потребителите на с-мата, както и създаване и отчитане и затваряне на задачи към един или повече участници в п-са. Календар за срещи, с-ма за няпомняния.
CRM модулът следва да разполага с разработено мобилно решение за таблети и телефони, позволяващо търговците да изпълняват всички свои ежедневни задачи на място при клиента, без да им се налага да използват стационарни компютри.
Необходимо е осъществяване на цялостна интеграция между новото CRM решение и наличната ERP система- SAP Baseline.
Права на достъп до CRM следва да получат служители, на следните длъжности: търговци, "обслужване на клиенти", "сервиз", Управители, "маркетинг", сътрудник търговци, чрез индивидуален логин (потребителско име и парола)- 23 бр..
Задължителен документ, удостоверяващ въвеждането на CRM модула- лиценз/протокол/ръководство за функциониране, издадени от съответния изпълнител. ,
Contracted Amount: 330 500.00
,
Reported Amount: 330 500.00
-
Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез инвестиции в ново оборудване и специализирани софтуерни приложения, допринасящи за въвеждането и функционирането на ИКТ базирания CRM модул към наличната ERP система на ДИЛКОМ БЪЛГАРИЯ ООД.: За да бъде обезпечено успешното въвеждане в ДИЛКОМ БЪЛГАРИЯ ООД на предвидения по проекта CRM модул към наличен ERP софтуер, следва да се осигури необходимото за коректното му внедряване и функциониране оборудване и допълнителни софтуерни приложения. Като част от дейността ще бъдат закупени и внедрени:
1 бр. сървърна система, 14 бр. преносими компютри със сензорен дисплей и 25 бр. софтуерни приложния, които ще бъдат инсталирани на наличните и новозакупени компютри с цел синхронизация със CRM модула.
Необходимост от закупуване:
Редица пъти в рамките на проектното предложение е подчертано, че се предвижда интеграция между използваната към момента ERР систеа- SAP "Baseline' и разработения CRM модул- двупосочно. Ползата е, че голяма част от информацията ще се въвежда само веднъж и няма да се дублира, както и ще се избегне възможност за човешка грешка. За да бъде направена интеграцията е необходимо закупуването на сървърна система. Сървърът ще играе ролята на междинно звено/ медиатор, през който се осъществява обмена на информацията между ERP, CRM и фирмения уеб-сайт, като същевременно цялата тази информация се архивира. В допълнение, новият сървър ще е от особено значение и за създаването на нова организация за достъп до електронната поща и служебните файлове на служителите от търговски отдел, маркетингов отдел, сервизен отдел и мениджмънта. Цялата информация ще се съхранява на сървъра, а не на преносими компютри (както е към момента), което ще предотврати риска от загуба на данни и от констатиране на несъответствия. съгласно стандарт ISO 27001(въведен към момента в ДИЛКОМ).
Новта CRM система/ модул е изцяло насочена към процесите, свързани с обслужването на клиентите, продажбите и маркетинга. Една от основните концепции на съвременните CRM решения е мобилността на потребителите, т.е. възможността на търговците да водят записи и да имат пред себе си цялата необходима информация по време или непосредствено след среща с клиент. Бързо да изготвят оферта или да направят справка в процеса на преговори. Това е основна функционалност на CRM модула, но без необходимия хардуер, тази функционалност няма как да се ползва. В тази връзка в рамките на проекта се предвижда закупуването на преносими компютри със сензорен дисплей, които да са удобни за ползване и за лесно визуализиране на снимки, графики, чертежи, документи пред клиента. Предвидени са 14бр., което съответства на броят на "мобилните" служители на ДИЛКОМ към момента- 4 бр. служители от отдел "Сервиз", 8 бр. служители от търговски отдел и 2-ма Управители.
Към момента, на всички стационарни компютри в ДИЛКОМ има инсталиран безплатно софтуерно приложение Kingsoft Office. Изключение прави счетоводния отдел, където се използват лицензирани пакети на Microsoft Office. В годините след внедряването на наличното ERР, кндидатът среща трудности при генерирането на справки от софтуера, който се оказва несъвместим с Kingsoft Office. Подобен проблем ДИЛКОМ очаква и след въвеждането на CRM модула. Необходимо е преминаване към един общ формат на данните, който да се ползва едновременно от всички отдели - счетоводство, личен състав, производство, сервиз, обслужване на клиенти, търговски отдел, маркетинг и мениджмънт. За целта, в рамките на проекта се предвижда закупуването и инсталирането на софтуерни приложения, съдържащи програми за текстообработка и работа с таблици, като поддържаните файлове следва да бъдат във формат *.doc; *.docx; *.xls; *.xlsx. Приложенията ще бъдат използвани от 14-те нови преносими компютри и от 11 станционарни комп. (за служители от обслужване на клиенти, маркетинг, сътрудник търговци, мениджмънт). Наличието им ще позволи на кандидата да използват пълнта функционалност на интегрираните ERР и CRM- генериране на справки, изкарване на данни, зареждане на данни в масов режим.
Минималните технически и функционални изисквания са подробно разписани в Приложение Е към Формуляра за кандидатстване.,
Contracted Amount: 97 700.00
,
Reported Amount: 57 015.00
-
Activity: Визуализация на проекта: Цел: Информиране на обществеността за проекта и резултатите от него. Реализацията на дейността ще осигури съблюдаването на изискванията по отношение визуализацията на проекти, финансирани от ЕС.
Описание:
При спазване изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., са предвидени следните мерки за визуализация и разпространяване на резултатите:
• Поставяне на стикер на закупеното хардуерно оборудване (1 бр. сървърна система и 14 бр. преносими компютри със сензорен дисплей), съдържащ следната информация:
- визуализиране емблемата на ЕС;
- упоменаване „Европейски съюз“;
- наименование на съфинансиращия фонд;
- общото лого за следващия програмен период 2014-2020г.;
- номер на договора за безвъзмездна финансова помощ;
• При всички случаи на информация и комуникация по проекта, изрично ще бъде указвано съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне на:
- емблемата на Европейския съюз в съответствие с техническите характеристики, предвидени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията;
- посочване на подкрепата на проекта от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020;
- Общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност;
• Информиране на обществеността, чрез включване в уеб-сайта на компанията на кратко описание на проекта, съдържащо:
- описание на операцията;
- емблемата на ЕС;
- упоменаването „Европейски съюз“;
- наименованието на фонда;
- общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма;
- наименование на проекта;
- общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева;
• Поставяне на плакат на видно за обществеността място, с информация за проекта, с минимален размер формат А3, в който ще бъде спомената финансовата подкрепа от ЕС. Текстовата и визуалната информация ще включва:
- емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“;
- наименование на съфинансиращия фонд;
- общото лого за програмния период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма;
- наименование на проекта и главната му цел;
- обща стойност на проекта, също и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева;
- начална и крайна дата на изпълнение на проекта;
• Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността ще се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фонда.
Всяка публикация на Бенефициента във връзка с проекта, под каквато и да е форма и в каквото и да е средство за осведомяване, ще съдържа следното заявление: “Този документ е създаден с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от ДИЛКОМ БЪЛГАРИЯ ООД и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган.”,
Contracted Amount: 125.00
,
Reported Amount: 0.00
|