Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.008-0153-C01
Project Name Improving safety and working conditions in "Katya Stoinova" ET
Beneficiary 112012883 "Katya Stoinova" ET
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 04.07.2018
Start Date 04.07.2018
End Date 31.12.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Велинград, гр.Велинград

Description

Brief description
„Катя Стойнова“ ЕТ е създадена през 1994 г. и произвежда столове и маси от масивна дървесина. Дейността е специализирана предимно в създаването на класически и съвременни модели маси и столове. Асортиментът от маси, в зависимост от размера, цвета и използвания материал (бук, дъб или чам) превишава 800 модела, а столовете са над 1000. Продукцията се реализира предимно в чужбина–както чрез директен износ, така и чрез работа на ишлеме. 
Целевата група, включена в проектното предложение са всички заети лица в дружеството, общо 45 работещи, като 9 от тях са над 54 годишна възраст. Ангажимент на ръководството е да запази заетостта на мин. 50 % от целевата група за период от 6 месеца след приключването на дейностите по проекта. 
Дейностите по проекта предвиждат: Организация и управление на проекта; Информация и публичност; Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието и въвеждане на иновативни модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда чрез Разработване на стратегия за въвеждане на нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, на основата на която да бъде разработен софтуер за управление на човешките ресурси; Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез закупуване на ЛПС и специално работно облекло, и специфични обучения на служителите; Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка. 
Очакваните резултати по проекта са: Въведени иновативни модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда; Подобрени условия на труд на 45 работещи; Осигурени предпоставки за преход към икономика, която е нисковъглеродна, устойчива на изменението на климата, екологично устойчива и използваща ефикасно ресурсите.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Дейността Организация и управление на проекта е свързана с цялостното администриране на проектните дейности в съответствие с правилата и процедурите на Договарящия орган за успешното приключване на проекта. Обявените процедури ще гарантират принципа на лоялна и честна конкуренция, като изпълнителите ще бъдат подбирани в зависимост от техните умения, ефективност, опит и надеждност за предоставяне на конкретните услуги. Организационната дейност е една от най-важните за проекта. Организирането на качествен план и методи за работа на екипа по проекта е критерий за постигането на добри резултати. Сформирането на екип, с ясно разпределени задачи е гаранция за качествено изпълнение на проекта и постигане на специфичните цели на настоящия проект. Дейността ще допринесе за установяване на ясни и конкретни правила и разпределяне на отговорностите при изпълнение на проекта, които са от изключителна важност за успешната му реализация. Дейността включва сформиране на проектен екип, който се състои от Ръководител проект, Счетоводител, Координатор. Ще бъдат сключени договори с екипа на проекта. За да се гарантира равенството между половете и недискриминационният принцип при назначаване на квалифицирани кадри и определяне на задачите и отговорностите ще се спазват критериите за равнопоставеност. Изборът на членовете на екипа и възлагането на ангажиментите е без оглед на тяхната етническа принадлежност, религия, раса, възраст, пол, увреждания, възраст или сексуална ориентация. Ръководителят на проекта ще подготви система за вътрешен мониторинг и оценка на резултатите от проектните дейности и срокове за възлагане и изпълнение на всяка задача в съответствие със заложения план на действие, система за конфиденциалност, отчетност и контрол, той отговаря за цялостното управление на проекта. Счетоводителят на проекта носи отговорност за финансовата отчетност на проекта, като следи, контролира и изготвя необходимата финансова документация и оперативно отговаря за разплащанията по проекта. Счетоводителят на проекта отговаря за воденето на документацията свързана с трудовото законодателство в България, досиетата на работещите по отношение на специалното работно облекло и ЛПС. Координаторът отговаря за планиране и контрол при изпълнение на предвидените дейности по отношение на дейностите свързани с осигуряването на безопасни и здравословни условия на труд, обучението, въвеждането и сертифицирането на системата за управление в съответствие със BS OHSAS 18001:2007. Също така ще участва в планирането и организация на отчетната дейност по проекта, подготовка на изискваните доклади за изпълнението. В неговите задължения е включено и да отговаря за провеждане на цялостната дейност свързана с популяризирането на проекта в съответствие с изискванията за визуализация на Договарящия орган. Той и ръководител проект ще осъществяват контактите със средствата за масова комуникация и ще подготвят необходимата информация за етапното изпълнение на проектните дейности, като ще следи навреме да се популяризира извършената дейност. Дейността включва и провеждането на избор на изпълнители за дейностите по проекта. Процедурите ще бъдат организирани в съответствие с изискванията на приложимото законодателство – ЗУСЕСИФ и поздаконовата нормативна уредба, ръководствата и указанията на за допустимост на разходите по ОП „РЧР”. Екипът на проекта е отговорен за изготвянето и провеждането и правилното прилагане на външното възлагане на дейностите по проекта. Дейността обхваща 100 % от целевата група по проекта - всички заети във фирмата лица., Contracted Amount: 28 224.00 , Reported Amount: 28 224.00
  • Activity: Информиране и публичност: Дейностите за информиране и публичност се основават на задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС, Регламент /ЕС/ № 1303/2013 и техническите характеристики посочени в Регламент /ЕС/ № 821/2014 с правилата за прилагането на Регламент /ЕС/ № 1303/2013. Предвижда се информация за проекта да бъде оповестена на интернет страницата на "Катя Стойнова" ЕТ, разпространена сред обществеността посредством срещи и сред целевата група в най-кратък срок, след сключването на административния договор. За оповестяване приноса на Европейския социален фонд и Агенция по заетостта ще бъде направена публикация в печатно издание, която в едно с изготвянето на информационна табела и плакати по проекта ще бъде възложена на външен изпълнител при спазване на правилата на ЗУСЕСИФ. На закупените активи по проекта свързани с подобряване на условията на труд ще бъдат поставени стикери в съответствие с изискванията посочени Единния наръчник. За стриктното изпълнение на дейността в съответствие с правилата разписани в Единен наръчник на бенефициентите за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и комуникацията с всички страни участващи в процеса на изпълнение на проекта е предвиден Координатор проект, който е член на екипа проекта и ще има възложени отговорности. Визуализацията на всички документи по проекта има задължителен характер и контрола ще се осъществява от ръководителя на проекта. По време на провеждането на дейностите по проекта при всички срещи и кореспонденции ще се споменава финансовия принос на фондовете на ЕС и по-специално на Европейския социален фонд. Освен поредица целенасочени действия за популяризиране на факта, че проектът се финансира от Европейския социален фонд и се изпълнява по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси”, бенефициентът си поставя задачата да разгласява факта, че всички дейности в рамките на проекта създадат условия, които да гарантират равенството между половете и недискриминационният принцип като се прилагат критериите за равнопоставеност. В допълнение за дейностите ще бъдат използвани идентифицираните добри практики в тази област от собствените проекти на "Катя Стойнова" ЕТ, чрез привличане на всички заинтересовани страни и постигане на диалог и толерантност, като стабилна основа за надграждане на постигнатите резултати. Дейностите за информация и публичност представляват съпътстващи изпълнението на проекта дейности, които ще допринесат като цяло за разпространение на резултатите от настоящия проект, както и за популяризиране на ОП „РЧР”. Предлаганите дейности са разнообразни и разнородни като с това се цели достигане до всички представители на целевата група и заинтересовани страни. Ще бъдат направени публикации на интернет страницата и в печатно издание, които представляват изпитан метод за повишаване на информираността на участниците, както и за популяризиране и разпространение на проектните резултати. В допълнение, публикациите в интернет пространството представляват съвременен и популярен метод за разпространение на информация, чрез което ще допринесе за разпространение на резултатите от проекта и промотиране на финансовата подкрепа получена по ОП „РЧР”. Дейността обхваща 100 % от целевата група по проекта - всички заети във фирмата лица., Contracted Amount: 2 800.00 , Reported Amount: 2 800.00
  • Activity: Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието и въвеждане на иновативни модели за организация на труда чрез Разработване на стратегия за въвеждане на нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, на основата на която да бъде разработен софтуер за управление на човешките ресурси.: Дейността е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. Стратегията за развитие на компанията включва развитие на продуктите на международния и националния пазар. В ситуация, в която дефицитът на кадри става все по-остър проблем за всички сектори, ние се стремим не само да привличаме доказани професионалисти, но и да осигурим комфортна работна среда и професионално развитие,и лична удовлетвореност.Това налага целенасочени организационни промени от различен характер за оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост(гъвкаво работно време,ротация на работното място и др.)и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот.Друг ключов момент е,че предвид факта, че 20 % от служителите ни са над 54 год. е важно да се набележат мерки и практически да се въвеждат практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните служители. Други сериозни предизвикателства пред компанията са необходимостта от обслужването на множество клиенти на международно ниво,непрестанната нужда от повишаване на квалификацията на служителите в различни области и проследяване на тяхната ефективност и ценз.Идентифицираните нужди биха могли да бъдат преодолени чрез обезпечаване на фирмата със софтуер за управление на човешките ресурси. Набелязването на такъв тип мерки във фирми с дългогодишна практика е най-ефективно да бъде направено от външна организация,тъй като външната обективна гледна точка е гаранция за адекватност и безпристрастност на изводите.Имплементирането на такива мерки чрез използването на последните достижения на информационните технологии е сред методите за промяна в позитивна посока и резултира в компетентни и всеотдайни служители, позитивни клиенти и създава стойност.В допълнение въвеждането на иновативни модели за организация на труда неминуемо рефлектират в повишаване на производителността и опазване на околната среда.Основните акценти в стратегията,на базата на чийто изводи следва да бъде разработен софтуер за управление на човешките ресурси, ще бъдат фокусирани върху: • Въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане; • Подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот; • Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива. Набелязаните мерки и тяхното практическо внедряване в компанията ще допринесат за повишаване производителността на труда и за опазване на околната среда. Възможностите за отдалечен достъп, намаляване на пътуванията от точка до точка и използването на иновативни методи и последните достижения в областта на информационните технологии безспорно рефлектират в нисковъглеродна и ресурсноефективна икономика. Предвидено е да се набележат и подходящи мерки за насърчаване на по-възрастните работници и служители и удължаване на професионалния им живот, както и инициативи, насърчаващи съвместяването на професионалния, семейния и личния живот. Практическото въвеждане в действие на разработените в настоящата дейност промени ще бъдат осъществени на два основни етапа: 1. След разработването на стратегията тя ще бъде утвърдена от Висшето ръководство на компанията, и ще бъде имплементирана в сертифицираната система на дружеството за управление на качеството в съответствие със стандарт ISO 9001, както и във всички релевантни вътрешни документи; 2. След внедряването на софтуер за управление на човешките ресурси, той ще бъде интегриран към наличната система за управление на бизнеса в дружеството. Ще бъдат набелязани мерки, които ще бъдат ефективно внедрени в предприятието и ще допринесат за опазване на околната среда. Мерките ще обхванат както представителите на целевата група над 54 годишна възраст, така и останалите заети в компанията. , Contracted Amount: 59 890.00 , Reported Amount: 59 290.00
  • Activity: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите, чрез осигуряване на средства за колективна защита, закупуване на ЛПС и специално работно облекло: Основната цел на дейността е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на служителите чрез осигуряване на средства за колективна защита, закупуване на ЛПС и СРО с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. Фирмата периодично извършва оценка на риска съвместно със службата по трудова медицина. Въз основа на оценката е изготвен и се поддържа актуален, списък на видовете дейности, за които се предоставят лични предпазни средства и СРО. Закупуваните съгласно списъка СРО и ЛПС осигуряват необходимата защита срещу съществуващите основни рискове от неблагоприятен микроклимат; шум; вибрации; производствен прах; механични увреждания; режещи и пробождащи елементи. Предвижда се да се закупят по-добри и по-модерни ЛПС от настоящите с което се цели: • Повишаване на защитата от студ на използваното специално работно облекло, чрез използване на хидрофобиран плат и студоизолираща подплата • Повишаване на пропускливостта и хигроскопичността на работното облекло за летния сезон, за да създава чувство за комфорт. • Допълнителна защита и усилване на здравината в областта на коляното на работните панталони за операторите. • При работните обувки и боти целта е да се подобри комфорта и цялостната защита чрез подходяща подметка осигуряваща поглъщане на енергията в петата. Правилната комбинацията от кожа и плат осигурява проветривост при летните обувки и студонепропускливост при зимните боти. • Новите антифони притежават по-ефективен предпазител на слуха с двойна стена на мидата, осигуряващ минимален вътрешен резонанс. • Предпазните очила „открит тип“, ще са устойчиви на надраскване и незапотяващи се, с гъвкави рамки и с увеличено зрително поле, като анатомичната им форма и възможността за регулиране на дължината на рамката ще осигурява отлично прилягане към лицето. • Предвижда се закупуването на няколко различни вида ръкавици според характеристиките на опасностите произтичащи от дейностите. Предпазните ръкавици за монтаж, са със висока чувствителност при допир и висока сигурност при хващане. За зимните месеци и за работата на открито при товаро-разтоварни дейности са предвидени ръкавици с повишена защита от студ и същевременно висока сигурност при хващане. • Предвидените за закупуване полулицеви маски са със двоен филтър осигуряващ по-малко съпротивление при дишане. Към маската освен предвидените филтри за защита от фини прахови частици, могат да се закупуват и използват и химични филтри за защита от газове и пари, в случай че възникне такава необходимост – например при използване на лепила съдържащи опасни вещества, при боядисване и лакиране и др. Предвиденото за закупуване на ЛПС и специално работно облекло ще минимизира рисковете от неблагоприятен микроклимат, шум и вибрации, производствен прах, механични увреждания, режещи и пробождащи елементи, чрез подходяща защита, която съчетание с ергономичност и дизайн ще осигури и допълнителна свобода на работните движения. Дейността включва закупуване на аспирационни маси – 4 броя и система за водни продукти – 1 бр. Необходимостта е породена от данните от последният анализ на заболеваемостта с временна нерабопоспособност в ЕТ „Катя Стойнова“. В анализа е посочено, че е възможна причинно-следствена връзка с факторите на работната среда и трудовия процес и по-конкретно с въздействието на производствения прах – регистрирани са тридесет случая (тридесет първични болнични листа) със заболявания на дихателната система, като най-показателен е фактът, че двадесет и осем от случаите засягат долните дихателни пътища и/или хронифицират. Много висок е и делът на често и дългоболедуващите лица (зачесто и дълго боледуващи лица се считат тези с четири и повече първични болнични листа и/или с повече от 30 дни неработоспособност за една календарна година). Дейността ще подобри работната среда и намали идентифицираните рискове за здравето и безопасността на работещите., Contracted Amount: 109 838.60 , Reported Amount: 109 677.31
  • Activity: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд чрез внедряване и сертифициране на стандарт за здравословни и безопасни условия на труд BS OHSAS 18001:2007.: Стремежът към постоянно подобрение на условията за труд и концентрацията на усилията по посока превенция на инцидентите на работното място са основен приоритет на "Катя Стойнова" ЕТ, като дружество стремящо се към повишаване на производителността на труда, чрез грижа за работоспособността и здравето на работниците. Освен това, по този начин ще се демонстрира ангажираността по отношение на управлението и минимизирането на рисковете за здравето и безопасността на работещите в "Катя Стойнова" ЕТ, както и информираност и координация с всички заинтересовани страни във връзка с осъществяваните от дружеството дейности. Основните предимства и ползи, до които ще доведе внедряването на стандарт за здравословни и безопасни условия на труд са: подобряване управлението и контрола на спазването на правилата за здраве и безопасност по време на работа; възможност ръководството да насочи ресурси и усилия към намаляването и/или ограничаването на дейностите с висок риск; осигуряване на механизми за самоконтрол по познаването и спазването на приложимите законови и други външни изисквания за здравословни и безопасни условия на труд. Внедряването на стандарт за здравословни и безопасни условия на труд в "Катя Стойнова" ЕТ цели свеждането до минимум на трудовите злополуки и инциденти. Целта е да се намали риска както за работещите така и евентуално за външни временно пребиваващи лица, да се подобрят финансовите резултати чрез намаляване на разходите за трудови злополуки, трудов травматизъм и временна работоспособност, да се подобри имиджа на организацията на пазарите, на които тя оперира. След успешното разработване и внедряване на СУЗБУТ се преминава към етап сертификация, която по същество представлява независима експертна оценка и верификация за съответствие с нормативно изискуеми и международно пазарно признати стандарти и практики за управление. Сертификацията от независима сертификационна компания завършва с придобиване на международно валиден сертификат съгласно изискванията на стандарт OHSAS 18001:2007. Едно от най-важните задължения на работодателите е да осигурят условия за безопасен труд на своите служители, стремейки се към максимално ограничаване и въздействие върху рисковете за здравето и безопасността на персонала. Безопасните условия на труд са регламентирани в редица национални нормативни актове, които от друга страна са хармонизирани с изискванията на Европейския Съюз. Сертификацията на "Катя Стойнова" ЕТ съгласно международния стандарт OHSAS 18001:2007 по същество надгражда нормативните изисквания и е безспорно доказателство за ангажимента на ръководството при осигуряване на безопасни условия за труд, нещо повече, това е начин да се демонстрира на персонала, клиентите и контролните органи, предприетите мерки и инвестициите на ръководството за подобряване на работната среда и стремежа към минимизиране на трудовите злополуки. Планираната продължителност на дейността е 12 месеца, като в това време за изпълнение е включен подбор на компетентни доставчици на планираните услуги и сключване на договор с избраните изпълнители. Към изпълнителите ще бъде поставено изискване всички документи да съдържат необходимата визуализация свързана с публичността и финансирането на проекта от ОПРЧР. Предведените разходи в бюджета на проекта са: Внедряване на СУЗБУТ – 24400,00 лв. и за сертификационен одит на СУЗБУТ – 4000,00 лв.Дейността обхваща 100 % от целевата група по проекта - всички заети във фирмата лица. , Contracted Amount: 28 400.00 , Reported Amount: 28 400.00
  • Activity: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване.: Целта на дейността е обучение, информираност и практическа помощ за идентифициране, превенция и управление на психосоциалните рискове и стреса на работното място, както и ергономия и ограничаване на рисковете за здравето, свързани с индивидуалното работно място.Дейността включва провеждане на 3 вида обучения на всички представители на целевата група, която на практика обхваща всички заети в компанията.Предвидено е всички работещи в "Катя Стойнова" ЕТ да преминат през следните обучения: 1.Психосоциални рискове и стрес на работното място–за 45 работещи в дружеството; 2.Психосоциални рискове и управление на конфликти на работното място–за 45 работещи в дружеството; 3.Ергономия на работното място–за 45 работещи в дружеството. Психосоциалните рискове и стресът на работното място са сред най-големите предизвикателства за безопасността и здравето при работа. Те оказват значително въздействие върху здравето на отделните лица и организацията като цяло. Приблизително половината европейски работници смятат стреса за обичайно явление на своето работно място, на което се дължи почти половината от всички загубени работни дни. Подобно на много други проблеми, засягащи психичното здраве, стресът често пъти е неправилно разбиран или заклеймяван. Ако се разгледат обаче като организационен проблем, а не като личен недостатък, психосоциалните рискове и стресът могат да бъдат управлявани като всеки друг риск на безопасността и здравето при работа. При правилен подход психосоциалните рискове и стресът на работното място могат да бъдат овладяни и успешно управлявани, независимо от размера и вида на предприятието. Те могат да се управляват по същия логичен и систематичен начин, по който се минимизират всички други рискове, свързани със здравето и безопасността при работа. Управлението на стреса е не само морално задължение и добра инвестиция за работодателите, но и правно изискване, определено в Рамкова директива 89/391/ЕИО и подкрепено от рамковите споразумения на социалните партньори относно стреса, тормоза и насилието на работното място. Освен това в Европейския пакт за психично здраве и благоденствие се признават променящите се изисквания и повишаващото се напрежение на работното място и работодателите се насърчават да прилагат допълнителни, доброволни мерки в подкрепа на психичното благоденствие. Въпреки че работодателите имат законовата отговорност да гарантират, че рисковете на работното място правилно се оценяват и контролират, от съществено значение е и участието на работещите, както и тяхното обучение за намаляването им. Обучението на служителите във връзка с идентифицираните рискове, техники за борба със стреса, разрешаване и управление на конфликти, ергономия на работното място, както и осигуряването на тяхната съпричастност чрез непосредственото им включване в процеса на намиране на подходящите решения гарантира, че въведените мерки са както адекватни, така и ефективни. Цената на психосоциалните рискове и стреса във всяка орагнизация може да се прояви като високо текучество, увеличен брой болнични, намалена производителност, неспазване на сроковете и оплаквания от страна на контрагенти. Психосоциалните рискове и стресът на един от работещите може да рефлектира и върху останалия персонал, който трябва да поеме работата и на колегата си. Работодатели, които не се отнасят сериозно към проблема психосоциалните рискове и стрес на работното място, могат да бъдат поставени в редица неблагоприятни ситуации, ако не се предприемат навременни и адекватни мерки за ограничаване и предотвратяване на тези рискове, които при това не изискват сериозни финансови ресурси. Всички тези обстоятелства налагат всички работещи в дружеството да преминат и трите вида идентифицирани обучения - 100 % о целевата група. Предвижда се всяко едно от трите обучения да бъде с продължителност от 2 дни, като 45-те работещи ще бъдат разделени в две учебни групи, а самите обучения ще бъдат организирани в модули, вкл. интерактивни такива., Contracted Amount: 28 998.00 , Reported Amount: 28 863.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и др.: Висшето ръководство на компанията осъзнава, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план. "Катя Стойнова" ЕТ е компания, която се стреми да осигури максимално комфортна, безопасна и недискриминационна работна среда за своите служители, като за тази цел на работещите се осигуряват оптимални условия на работа. Понастоящем фирмата разполага с производствена площ, в която не е обособено помещение за хранене и краткотраен отдих. На работещите са осигурени съблекални и място за личен багаж. Идентифицирана е нуждата от текущ ремонт и преустройство на помещението за преобличане, като е необходимо да се извърши СМР за обособяване на битова стая за хранене и отдих, в която също така да се разположи необходимото за осигуряването на нормално хранене и почивка на работещите – като микровълнова печка – 2 бр., кафе машина – 1 бр., хладилник 2 бр., 4 бр. маси за хранене и столове, 1 бр. телевизор, кухненски шкафове с мивка и миялна машина – 1 бр. За отопление на помещението през зимния сезон е необходим климатик – 1 бр. , който през лятото ще може и да се използва и за охлаждане на стаята за почивка на работещите като се осигури оптимален микроклимат през цялата година. Освен това, поради повишения брой работещи е необходимо да се осигурят мин. 2 броя хладилника и 2 бр. микровълнови фурни, за нуждите на 45 служители. Необходим е и бойлер за непосредствено осигуряване на топла вода, тъй като наличния е с малък обем, който много бързо се изчерпва. В помещението за хранене и почивка на персонала е предвидено да се монтира и миялна машина за битова употреба за чашите и чиниите, които работодателят ще осигури, като по този начин ще се прекрати използването на посуда за еднократна употреба от пластмаса, която в момента се събира разделно, тъй като среднодневното й потребление е значително, а компанията се стреми да налага практики, щадящи околната среда. Предвиденото обособяване на помещението за хранене и отдих налага и текущ ремонт на настоящото битово помещение за преобличане на персонала, тъй като лицата първо ще влизат там за да могат да се преоблекат поради факта, че рабтното облекло е с полепнали частици дървесен прах. Предвидените ремонтни дейности обхващат свързване с: права и обратна вода; с електрическата мрежа, както и други ремонтни дейности до финишно боядисване на помещението за хранене и почивка на персонала. Съгласно изискванията на НАРЕДБА № 15/31 май 1999г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа при работа с намалена двигателна активност, леко и умерено физическо натоварване и/или нервно-психично напрежение, монотонна и еднообразна работа, принудителна работна поза, се прилагат активни почивки по време на работа. Активните почивки включват двигателна дейност и физически упражнения за осъществяването на които е необходимо оборудвано помещение със спортни съоръжения. В тази връзка ще бъдат закупени 1 бр. велоергометър и 1 бр. бягаща пътека. Дейността обхваща участниците, включени като целева група в дейностите по проекта, които са повече от 50% от общата численост на персонала в организацията. Конкретните резултати са насочени към постигането на целите на проекта и са предназначени изцяло за целевата група по проекта. Времевият обхват на дейността е реалистичен като са взети предвид периодите за провеждане на тръжни процедури и взаимната свързаност на всички останали дейности по проекта. Дейността обхваща 100 % от целевата група по проекта - всички заети във фирмата лица., Contracted Amount: 26 000.00 , Reported Amount: 25 978.90

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Dimitar, Contracted Amount*: 9 408.00 , Reported Amount**: 9 408.00
  • Contractor: ÖHMI EuroCert GmbH, Contracted Amount*: 4 000.00 , Reported Amount**: 4 000.00
  • Contractor: Veneta, Contracted Amount*: 7 056.00 , Reported Amount**: 7 056.00
  • Contractor: BULTEX 99, Contracted Amount*: 36 528.31 , Reported Amount**: 36 528.31
  • Contractor: KONSORCIUM VPVAV GD, Contracted Amount*: 9 984.00 , Reported Amount**: 9 984.00
  • Contractor: KREA DIZAIN LTD, Contracted Amount*: 15 994.90 , Reported Amount**: 15 994.90
  • Contractor: PROMOOR LTD, Contracted Amount*: 2 800.00 , Reported Amount**: 2 800.00
  • Contractor: INVICTUS LTD, Contracted Amount*: 112 553.00 , Reported Amount**: 112 553.00
  • Contractor: Veselina, Contracted Amount*: 11 760.00 , Reported Amount**: 11 760.00
  • Contractor: PLASTO, Contracted Amount*: 36 927.00 , Reported Amount**: 36 927.00
  • Contractor: TN Machines, Contracted Amount*: 36 222.00 , Reported Amount**: 36 222.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 45.00 , Reached amount: 58.00
Indicator 2 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 284 150.60 BGN
Grant 284 150.60 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 208 252.17 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Дейности за информиране и публичност, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Дейности за информиране и публичност: 1. Информационна табела – 1 брой; 2. Плакат – 3 броя; 3. Публикация в печатно издание – 1 брой.
    Contractor: PROMOOR LTD
    Contract total funded value: 2 800.00
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване на специално работно облекло и ЛПС, Estimated Amount: 36 689.60
  • Differentiated position 1: Закупуване на специално работно облекло и ЛПС: 1. Тениска къс ръкав- 70 броя; 2. Ватирана блуза- 70 броя; 3. Полугащеризон и яке, летни- 41 броя; 4. Ватиран полугащеризон и яке- 41 броя; 5. Защитни обувки летни, защитна пластина, противопрободно ходило- 41 броя; 6. Защитни обувки зимни, защитна пластина, противопрободно ходило- 41 броя; 7. Ръкавици за механична защита- 108 броя; 8. Антифони, външни, пасивни 24 dB- 36 броя; 9. Очила затворен тип, с индиректна вентилация, сменяем визьор, допълнително покритие, осигуряващо устойчивост при удар, с възможност за комбиниране с респираторна маска- 36 броя; 10. Полулицева маска за дихателна защита с два сменяеми филтъра и комплект филтри – 35 броя; 11. Цялолицева маска за дихателна защита с две гнезда, филтри с байонетно присъединяване- 1 брой; 12. Ръкавици за химична защита, противосрезни- 6 брой; 13. Сигнален елек със светло отразителни ленти- 1 брой.
    Contractor: BULTEX 99
    Contract total funded value: 36 528.31
Procedure 3 Subject to due process: Закупуване на средства за колективна защита: Обособена позиция 1. 1. Аспирационни маси- 4 броя. Обособена позиция 2. 1. Система за водни продукти- 1 брой., Estimated Amount: 73 149.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1. Закупуване на средства за колективна защита: 1. Аспирационни маси- 4 броя.
    Contractor: TN Machines
    Contract total funded value: 36 222.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2. Закупуване на средства за колективна защита: 1. Система за водни продукти- 1 брой.
    Contractor: PLASTO
    Contract total funded value: 36 927.00
Procedure 4 Subject to due process: избор на координатор по проекта, Estimated Amount: 9 408.00
  • Differentiated position 1: Услуга по организация и управление на проекта – избор на координатор
    Contractor: Dimitar
    Contract total funded value: 9 408.00
Procedure 5 Subject to due process: избор на счетоводител по проекта, Estimated Amount: 7 056.00
  • Differentiated position 1: Услуга по организация и управление на проекта – избор на счетоводител по проекта
    Contractor: Veneta
    Contract total funded value: 7 056.00
Procedure 6 Subject to due process: Извършване на строително монтажни работи, Estimated Amount: 16 000.00
  • Differentiated position 1: Извършване на строително монтажни работи на обекта на дружеството с адрес: УПИ V-6516, кв. 101 на гр. Велинград, Промишлена зона, обл. Пазарджик, включващи: 1. Текущ ремонт на помещение с площ 150 кв.м. за обособяване на битова стая за хранене и отдих, включващ ремонт на ел. инсталация, водоснабдяване на помещението, шпакловане, боядисване; 2. Текущ ремонт на съществуващи битови помещения с обща площ 120 кв.м. за обособяване на помещения за преобличане- мъжка и женска съблекалня, включващ свързване с права и обратна вода, свързване с електрическата мрежа и други ремонтни дейности до финално боядисване.
    Contractor: KREA DIZAIN LTD
    Contract total funded value: 15 994.90
Procedure 7 Subject to due process: Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване, Estimated Amount: 28 998.00
  • Differentiated position 1: Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване: 1. Обучение „Психосоциални рискове и стрес на работното място“- за 45 лица; 2. Обучение „Психосоциални рискове и управление на конфликти на работното място“- за 45 лица; 3. Обучение „Ергономия на работното място“ – за 45 лица.
    Contractor: INVICTUS LTD
    Contract total funded value: 28 863.00
Procedure 8 Subject to due process: Осигуряване на социални придобивки за служителите чрез закупуване на: Об. позиция 1: 1. Бойлер- 1 брой; 2. Климатик- 1 брой; 3. Съдомиялна машина- 1 брой; 4. Микровълнова фурна- 2 броя; 5. Хладилник- 2 броя; 6. Телевизор- 1 брой; Об. позиция 2: 1. Маса за хранене- 4 броя; 2. Стол за хранене- 24 броя; 3. Кухненски шкафове с мивка- 1 брой. Об. позиция 3: 1. Велоергометър- 1 брой; 2. Бягаща пътека- 1 брой.“, Estimated Amount: 10 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на социални придобивки за служителите чрез закупуване на: Об. позиция 1: 1. Бойлер- 1 брой; 2. Климатик- 1 брой; 3. Съдомиялна машина- 1 брой; 4. Микровълнова фурна- 2 броя; 5. Хладилник- 2 броя; 6. Телевизор- 1 брой;
    Contractor: KONSORCIUM VPVAV GD
    Contract total funded value: 9 984.00
  • Differentiated position 2: сигуряване на социални придобивки за служителите чрез закупуване на: Об. позиция 2: 1. Маса за хранене- 4 броя; 2. Стол за хранене- 24 броя; 3. Кухненски шкафове с мивка- 1 брой.
    Contractor: KONSORCIUM VPVAV GD
    Contract total funded value: 9 984.00
  • Differentiated position 3: Осигуряване на социални придобивки за служителите чрез закупуване на: Об. позиция 3: 1. Велоергометър- 1 брой; 2. Бягаща пътека- 1 брой.
    Contractor: KONSORCIUM VPVAV GD
    Contract total funded value: 9 984.00
Procedure 9 Subject to due process: Разработване и внедряване на система за управление на здравословни и безопасни условия на труд (СУЗБУТ) съгласно стандарт BS OHSAS 18001:2007 , Estimated Amount: 24 400.00
  • Differentiated position 1: Разработване и внедряване на система за управление на здравословни и безопасни условия на труд (СУЗБУТ) съгласно стандарт BS OHSAS 18001:2007
    Contractor: INVICTUS LTD
    Contract total funded value: 24 400.00
Procedure 10 Subject to due process: Разработване на софтуер за управление на човешките ресурси, Estimated Amount: 29 900.00
  • Differentiated position 1: Разработване на софтуер за управление на човешките ресурси- 1 брой
    Contractor: INVICTUS LTD
    Contract total funded value: 29 600.00
Procedure 11 Subject to due process: Разработване на стратегия за въвеждане на нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда , Estimated Amount: 29 990.00
  • Differentiated position 1: Разработване на стратегия за въвеждане на нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда - 1 брой.
    Contractor: INVICTUS LTD
    Contract total funded value: 29 690.00
Procedure 12 Subject to due process: Сертифициране на Система за управление на здравословни и безопасни условия на труд (СУЗБУТ) съгласно стандарт BS OHSAS 18001:2007, Estimated Amount: 4 000.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на Система за управление на здравословни и безопасни условия на труд (СУЗБУТ) съгласно стандарт BS OHSAS 18001:2007- 1 брой
    Contractor: ÖHMI EuroCert GmbH
    Contract total funded value: 4 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN