Identification

UMIS Number BG06RDNP001-7.021-0025-C03
Project Name Building, re-construction and or re-building and rehabilitation of water supply infrastructure in living areas under 2000 citisens in Elin Pelin municipality
Beneficiary 000776242 Municipality ELIN PELIN
Funding EZFRSR ==> Rural Development Programme
Date of the Contract/Order 06.06.2023
Start Date 06.06.2023
End Date 15.09.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Област (BG412), Елин Пелин

Description

Brief description
По проектното предложение са заложени дейности по по реконструкция на водопроводната мрежа в североизточна част на с. Лесново в община Елин Пелин. Реконструкцията представлява Етап 2.1 от изготвен по-голям технически проект, който обхваща цялата водопроводна мрежа на населеното място. Чрез планираната в проекта реконструкция на водопроводна мрежа ще се постигне цялостна реконструкция обща дължина от 5524 л.м на водопроводна отсечка в североизточната част на с. Лесново. Водопроводната мрежа в тази част на населеното място е в лошо състояние, налагат се постоянни ремонтни дейности Към проекта е
приложен документ от „Водоснабдяване и канализации“ ЕООД, с което се удостоверява, че по планираното за реконструкция водопроводно трасе се случват постоянни аварии по разпределителната мрежа и това удостоверява „воден стрес“ за конкретното населено място. Чрез осъществяване на проектните дейности се цели постигане на съществено подобряване на ВИК мрежата в този участък и по този начин изпълнението на проекта ще доведе до подобряване на достъпа до качествена и чиста питейна вода в с. Лесново, община Елин Пелин. Проектът ще даде пряко отражение върху живота на 1743 жители на общината. Подобрената водоснабдителна инфраструктура би предоставила възможност за развитие на икономиката в селските райони, създаване на по-добра среда за живот и работа и смекчаване на тенденцията за обезлюдяване на малките общини в страната. Устойчивото социално-икономическо развитие на Елин Пелин е неразривно свързано със съществуващата инфраструктура и качеството на предлаганите услуги за населението. Проектът компенсира недостига на инвестиции за обновяване на съществуващата инфраструктура и неадекватното качество на предлаганите услуги,  който  е пречка за създаването на равни възможности в социално-икономическото развитие на селските райони. Проектът подобрява пряко качеството на живот на 1743 жители в с. Лесново и подпомага  способността на общината да задържа населението и да привлича инвестиции.
Activities
  • Activity: СМР по реконструкция на водопроводната мрежа в североизточна част на с. Лесново / етап 2 - 2,1/: По дейността ще се изпълни реконструкция на водопроводната мрежа в североизточна част на с. Лесново с обща дължина от 5524 м. /етап 2,1/ Дължините по диаметри на етапа са както следва: ф90мм - 3751 м Ф110мм - 755 м Ф125мм - 399 м Ф140мм - 619 м Това са всички главни и второстепенни водопроводни клонове, заключени между осови точки: 1, 4, 15, 263, 147, 126, 76, 102, 116, 29 и 23. С цел да не се затруднява движението по основната пътна артерия на селото, Гл. Кл. II, кл. 49‘, кл. 49, кл. 31, кл. 95, кл.144 и кл. 238 са предвидени да се изградят по безизкопна технология, която е иновативен метод при решенията за реконструкция. По диаметри, дължините са както следва: ф90 – L = 100 м, ф110 – L = 508 м, ф140 – 64 m. Реконструкцията на уличната водопроводна мрежа ще бъде изпълнявана от ПЕВП 100MRS-1,0МРа. Тези тръби са с отлични физико-механични характеристики, като при ползването им се очаква да се постигне: • Пълна липса на корозия • Липса на налепи благодарение на отличната гладкост на вътрешните стени на тръбите. • Висока механична якост. • По-голяма пропускателна способност при еднакви вътрешни диаметри • Бързина на монтаж. • Икономия в себестойностите на транспорта, полагането и монтажа. В дейността са включени и 5 % непредвидени разходи за СМР, които са допустими по финансиращата програма. В реализацията на тази дейност ще се приложат иновативни практики с ясен екологичен ефект след изпълнение на инвестицията: Предотвратяване загубите на вода по водопроводните мрежи вследствие на съществуващите остарели и амортизирани водопроводи - Твоа ще стане като се подменят стари, етернитови ВИК тръби, с изчерпан полезен срок на експлоатация, което ще минимизира риска от спуквания, аварии и неефикасни разходи по закърпване на ВИК трасето. - принос към намаляване концентрацията на вредни вещества във водата; С реализацията на инвестицията новите тръби имат дълъг срок на експлоатация, като ще се редуцират рисковете от течове и аварии на отпадни замърсени води, които при авариите в момента предизвикват замърсяване на почвата и подпочвените води в периметър от поне 5 -20 км при всяка авария. В допълнение при отстраняването на самите аварии се компроментират пътни настилки, налага се сеч и се генирарт допълнителни строителни отпадъци, което ще сведем до минумум с реализацията на инвестицията. Ще се облекчат разходите на ВИК оператора по поддръжката на ВИК мрежата и ще се подпомогне намаляването на разходите за поддръжка на ВИК мрежата в с. Лесново. - ограничаване замърсяването на водата от селскостопански източници или органични замърсители - ще бъде постигнато, чрез подмяна със съвременни ВИК части и нови методи в строителството - безизкопно полагане на тръби в ключовите зони от трасето. - предотвратяване използването на питейната вода за напояване - ще се подобри контрола върху наличната и новоизградената ВИК мрежа. - намаление в ползването на природни ресурси и енергия - ще се спестят течовете при аварии, както и рисковете от замърсяване, поради подмяната на остарели и амортизирани ВИК части - ограничаване влошаването на биоразнообразието и ландшафта - ще се намали количеството на генерираните строителни отпадъци вследствие на чести аварии, а в хода на СМР ще се спазват добрите практики за извозване на строителните отападъци. Към избрания изпълнител ще бъдат поставени изисквания за ненанясане на значителни екологични вреди и прилагане на зелени практики в хода на реализацията / като в методиката за оценка/ ще бъдат предвидени насърчаване на изпълнители, които прилагат енергийно ефективни практики и решения в своята дейност и СМР. - цялостно подобрение качествата на водата, въздуха и почвите, в дългосрочен план, чрез подновени ВИК съоръжения, свеждащи до минимум риска от аварии, течове, необосновани допълнителни разходи по ремонти на остарели ВИК части / тръби/, намаляване рисковете от свлачища и генериране подпочвени води поради течове. , Contracted Amount: 2 748 728.17 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Консултантски услуги по управление на проекта: Изпълнител на тази дейност ще бъде избран след одобрение на проектното предложение. От изпълнителя по тази дейност ще се очаква да може да осъществи следните услуги: Подготовка на документи за избор на изпълнители по проекта - СМР, авторски надзор и строителен надзор Участие в периодични срещи между Възложителя, избраните изпълнители по проекта и консултанта. Мониторинг на изпълнението и документацията, която предоставят изпълнителите на СМР по проекта и строителния надзор Подготовка на документи за плащания по проекта; Изготвяне на писма и документи до ДФ Земеделие, подготовка и представяне на документи за доказване започване на изпълнение, проследяване необходимостта от непредвидени СМР, подготовка на документи за анекси по договора за подпомагане при необходимост Подпомагане в изготвянето на тръжната документация, и в частност по отношение на прилагане на хоризонталните принципи - прозрачност, ефективност, равнопоставеност, екологична устойчивост - в цялостната реализация на проекта, както и по отношение на избора на изпълнители, техники и технологии за реализация на СМР изпълнението. Консултантът ще подпомага опитният екип на общината в реализацията на проектното предложение, съгласно Ръководствата за Бенефициенти, и в допълнение ще подпомага спазването на дейностите за визуализация и публичност - съобразно насоките за информираност и публичност, приложими за бенефициенти по ОПРСР, за да се популяризира финансовата подкрепа, получена по проекта и да се осигури публичност и прозрачност във всички етапи и документи, свързани с проектното изпълнение. Изготвеният работен проект съдържа част „План за управление на отпадъците” (ПУСО). С управлението на строителните отпадъци се предотвратява и ограничава замърсяването на въздуха, водите и почвите, както и ограничаването на риска за човешкото здраве и околната среда в резултат на третирането и транспортирането на строителните отпадъци (СО); създава се екологосъобразна система за управление и контрол на дейностите по събиране, транспортиране и третиране на СО; изисквания за влагане на рециклирани строителни материали в строителството; изисквания за управление на СО в процеса на строителство и премахване на строежи. Целта на проектната част е: 1) да се предотврати и минимализира образуването на СО; 2) да се насърчи рециклирането и оползотворяването на СО за постигане на целите по чл. 32 от Закона за управление на отпадъците (ЗУО); 3) да се увеличи употребата на рециклирани строителни материали; 4) да се намали количеството на депонираните СО. Общината ще упражнява текущ качествен контрол във връзка с това и ще следи за нормативните показатели, съвместно с консултанта, който ще информира за добри практики в реализацията на инвестицията и с оглед на хоризонталните принципи на ЕС. , Contracted Amount: 26 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Независим строителен надзор: Строителният надзор ще има основна роля в контрола върху качественото, безопасно и в съответстващо с приложимата нормативна база изпълнение на предвидените по проект строително-монтажни работи. Изпълнителят на тази дейност ще бъде активен участник по време на изпълнението на всички СМР, като изготвя всички видове актове по време на строителния процес. След приключване на строителните дейности той изготвя цялостен доклад за извършените дейности по обекта, издадените актове и протоколи за извършена работа., Contracted Amount: 78 000.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

None

Financial Information

Total Project cost 2 815 896.82 BGN
Grant 2 815 896.82 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 364 598.40 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN