Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.008-2017-C02
Project Name Modernization of conditions and organization of work at "Geostroy" AD
Beneficiary 175102326 GEOSTROY AD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 01.08.2017
Start Date 01.09.2017
End Date 01.08.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
В проектното предложение „Модернизация на условията и организацията на работа в "Геострой"АД“ са предвидени дейности, касаещи:
- иновативни инструменти за развитие, управление на човешките ресурси и подобряване организацията на работните процеси, включващи и специализирани мерки за лица над 54 г. за удължаване на професионалния им живот и съвместяване с личния;
- внедряване на мерки за управление на ползваните ресурси и процеси с цел опазване на околната среда;
- подобряване на личната защита на служителите и намаляване въздействието на вредните фактори от работната среда;
- осигуряване на мерки за лица с увреждане, заети в предприятието.

Проектът е изцяло насочен и отговаря на нуждите на служителите в „Геострой" АД“ -  778 лица, от които 211 над 54 годишна възраст и 9 лица с увреждане, представителите на целевата група и обхваща следните дейности:
-	Управление и организация на проекта;
-	Информиране и публичност за популяризиране на проекта, приноса на Европейския социален фонд и ОП "Развитие на човешките ресурси";
-	Разработване и внедряване на система за оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси, насочена към подобряване на условията на труд на заетите в предприятието лица, повишаване на производителността, оптимизация на работните процеси и въвеждане на мерки за опазване на околната среда; 
-	Повишаване безопасността при работа на заетите в предприятието лица, посредством осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло;
-	Осигуряване на  мерки, насочени към подобряване на физическия и психически комфорт на хора с увреждания, заети в предприятието.

       Предвидените дейности ще допринесат за постигането на стратегическите цели на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" (ОП „РЧР“) при изпълнение на стратегията „Европа 2020“ в областта на трудовата заетост, борбата с бедността и социалното изключване.
Activities
  • Activity: Управление и организация на проекта: Дейността "Управление и организация на проекта" цели да се организира ефективното, качествено и акуратно изпълнение на дейностите, заложени в настоящето проектното предложение. Дейността ще се осъществява в пълно съответствие с изискванията на действащата нормативна уредба, Договора за БФП, Насоките за кандидатстване по схемата, Ръководство за бенефициента за управление и прилежащите пояснителни документи. Обхваща следните отговорности и етапи на изпълнение: - Разпределяне на всички отговорности, задължения и функции, както и сключване на граждански договор с ръководителя на проект "Модернизация на условията и организацията на работа в "Геострой"АД". - Планиране, разработване и провеждане на тръжна процедура за избор на външен изпълнител на услуга за осъществяване на дейността за управление и организация на проекта, по реда на ПМС 118 на МС от 20.05.2014г. Ръководителят на проекта ще има следните задълженията: - ръководи, организира, планира и контролира цялостния процес по управление на проекта; - следи за навременното, качествено и законосъобразно провеждане на процедурите за избор на външни изпълнители; - организира, отговаря и следи за административно и финансовото управление и отчитане на всеки един етап от изпълнението на дейностите по проекта; - незабавно оповестява, докладва и сигнализира бенефициента при наличието на установени нарушения и нередности свързани с изпълнението и отчитането на проекта; - обсъжда, предлага и изготвя предложения и решения за предотвратяването или минимизиране на последиците вследствие на възникнали проблеми при реализацията на проекта. С избраният външен изпълнител на услугата „Управление и организация на проекта“ ще бъде подписан договор, с който ще бъдат включени следните задължения: - Осъществяване на кореспонденцията, оперативните комуникации с физически и юридически лица, имащи отношение с реализирането на проекта; - Осъществяване на своевременното и точно свеждане на информацията до ръководителя на проекта, бенефициента и заинтересованите страни по проекта; - Отчитане пред ръководителя на проекта за текущото изпълнение на планираните задачи; - Осъществяване на координация и контрол върху качеството на изпълнение на дейностите; - Изготвяне на технически и финансови отчети и документацията за авансово, междинно и окончателно искане за плащане; - Изготвяне на заданията, организирането и провеждането на процедури за избор на външни изпълнители по проекта; - Осъществяване взаимодействието и координацията между кандидата и доставчиците на външни услуги или други външните организации, имащи отношение за реализирането на проекта; - Проследяване качественото и своевременно изпълнение на услугите и доставките, извършвани от външни доставчици; - Проследяване спазването на изискванията за публичност и мерките за информиране по проекта; - Управление и координация на всички платежни процедури, планиране и контрол на разходите; - Изготвяне на всички работни и отчетни документи по проекта. Съвместно с ръководителя по проекта и бенефициента извършват планиране на изразходването на средства и следи за тяхната законосъобразност; - Завеждане и съхраняване на цялостната документация. Стриктното изпълнение на тази дейност е основата, от която ще зависи качеството на работата по проекта във всяка една фаза от управлението му и е основна предпоставка за постигане на общата и специфични цели на проектното предложение; Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта. Избраният външен изпълнител, заедно с ръководителя на проекта ще: - разработят актуален план за изпълнение на дейностите по проекта, съгласно изготвения в проектното предложение график, които да осигури навременното изпълнение на всички дейности; - планира, разработи и проведе тръжни процедури за избор на външни изпълнители на услуги по проекта по реда на ПМС 118 на МС от 20.05.14г.; - съдействие при изготвянето на цялостната документация за изпълнение и отчитане на дейностите по проекта., Contracted Amount: 28 080.00 , Reported Amount: 18 508.00
  • Activity: Информиране и публичност на проекта и ОП "Развитие на човешките ресурси": Дейността „Информиране и публичност на проекта и ОП “Развитие на човешките ресурси“ цели популяризирането на осигурения финансов принос от Европейския социален фонд и в частност ОП "Развитие на човешките ресурси". Основната цел, която следва да бъде постигната в процеса на осъществяване на дейността, е повишаване на информираността на обществото и потенциалните бенефициенти за значимостта, важността на помощта и солидарността на Европейския социален фонд като основен инструмент за подпомагане на областта на трудовата заетост, борбата с бедността и социалното изключване. Освен това изпълнението на дейността за информиране на обществото и постигане на публичност на ОП ”РЧР” и на проектното предложение има и следните специфични цели: - популяризиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото осъществяване; - популяризиране на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ; - популяризиране на важността от инвестиране в човешкия капитал и утвърждаването му като успешна практика в бъдеще; - популяризиране на мерките за гарантиране на всеки, пълноценно участие в обществото и право на достоен труд. В процеса на изпълнение на дейността ще се извърши информационна кампания за запознаване на широката общественост с целите на проекта, реализацията на дейностите, включени в неговия обхват и постигнатите резултати. Изпълнението на дейността ще доведе до изработването, доставянето и разпространението на следните материали за информиране и публичност: - Изработени и поставени 10 броя плакати с размер А3. - Изработване и поставяне на информационен банер/транспарант -1 бр. - Изработени и разпространени 400 бр. диплянки. - Реализирани 3 бр. публикации в интернет. - Изработване на 80 бр. химикалки. - Изработване на 80 бр. тефтери. Информационните материали ще бъдат поставяни на видно място и разпространени сред широк кръг потенциални бенефициенти и обществеността. Предвижда се във всички документи, изготвени от Бенефициента и външните изпълнители по проекта да се поставя емблемата на ЕС, да се упомене ЕСФ, общото лого за програмен период 2014-2020 и ОП РЧР и изискванията в съответствие с графичните правилата за визуална идентичност, заложени в Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. За осигуряване на качеството се предвижда изготвяне на коректни по отношение съдържанието и атрактивно оформени рекламни материали – диплянки, плакати, стикери, и публикации при спазване на правилата, стандартите и техническите характеристики за изпълнение на дейностите за информиране и публичност при визуализацията на подкрепата от ЕСФ и ОП „РЧР”, съгласно правилата на Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на съвета от 17 декември 2013 г. и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта като във всеки документ, свързан с изпълнението на дейностите, който се използва за информиране на обществеността или на участниците, договор или друг доказателствен материал се посочва, че финансиращата го Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014-2020” се осъществява с подкрепа на ЕСФ. Финансовият ресурс, необходим за изпълнението на дейността включва и предвижда разходи свързани единствено с обезпечаване на изискванията за популяризиране на финансовия принос на ЕСФ и ОП „РЧР“ и залагането му е от изключителна важност, за да може проектното предложение да отговори в максимална степен на изискванията за кандидатстване по настоящата схема., Contracted Amount: 3 093.51 , Reported Amount: 3 013.00
  • Activity: Разработване и внедряване на система за оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси: В съвременността, човешките ресурси са признати като най-ценния ресурс за съществуването на организацията, гарантиращ конкурентоспособност, растеж и устойчивост. Динамичното развитие на пазарните отношения, агресивната конкуренция и прогресивното развитие на организационните структури са малка част от аргументите, които карат стратегическия мениджмънт да се замисли за решения, които да оптимизират дейността и да сведат до минимум рискът от неефективно управление на човешките ресурси и загубата на кадри. Управлението на човешките ресурси не може да се разглежда като самостоятелни елементи, а като система от съвкупни такива и връзки между тях, работещи като едно цяло. Поддържането на максимално ефективна и работеща система е от съществено значение за мениджмънта на „Геострой“ АД и са изключително ефективен и полезен начин да се обединят човешките с останалите ресурси на организацията, за постигане на мисията на компанията, силно зависима от хората, техните знания, умения, качества, навици и поведение. Във връзка с поддържането на голям брой персонал заети в предприятието, множеството по вид и големина обекти и непрекъснатo променящи се условия на пазара на труда, в организацията възникват множество проблеми свързани с ефективното управление на човешките ресурси. Целта на настоящата дейност е решаването на възникналите проблеми, чрез адаптиране на стратегията, оперативното управление и интегрирани политики за развитие на персонала, по-специално: • Разработване и внедряване на система за оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси; • Разработване на система за оценка на длъжностите; • Изграждане на мотивационна и бонусна система; • Подобряване на комуникацията между служителите; • Запазване на знанията в компанията – Knowledge Management; • Подобряване на процесите по атестации и обучение; • Повишаване на мотивация на служителите, за предоставяне на редовни възможности за изказване на мнението и проблемите, справедлива оценка на представянето и планиране на професионалното развитие съвместно с мениджмънта на компанията; • Подобряване на информираността на висшия мениджмънт, което да способства адекватно делегиране и проследяване на изпълнението на оперативни задачи, както и да концентрира вниманието си върху стратегическото управление на компанията; • Постигане на хармонична работна среда с ясно поставени цели пред служителите; • Система за гъвкаво управление на работното време на персонала, за успешното съчетаване на професионалния и личния живот, която ще позволи да се отчита ефективния труд на служителите при произволно (ненормирано) работно време, работа на различни работни места, включително и извън територията на предприятието; • Практики за удължаване на професионалния живот на служители над 54 год.; • Система за анализ на човешките ресурси, необходими за оптимизацията на предприятието. Разработени са механизми, подпомагащи планирането, подбора и наемането на нови служители; • Мерки за опазване на околната среда, чрез изграждане на електронни досиета на служителите, в които могат да се съхраняват всички документи. Реализиран е принципът на безхартиения документооборот, касаещ трудовите взаимоотношения на предприятието с конкретните служители във връзка с опазването на околната среда. При необходимост ще бъдат поставени допълнителни контейнери за разделно събиране на отпадъци и други мерки за запазване на чиста работна среда; Система за оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси ще бъде разработена специално за всички длъжности и групи служители в „Геострой“ АД – 778 лица, които са целевата група по проекта, в т.ч. 211 лица над 54 години и 9 лица с увреждане. Човешките ресурси създават добавена стойност и тяхното адекватно и компетентно управление е проблем на всяка организация. Създавайки работеща система е предпоставка да се обединят дейностите и да се управляват ефективно от мениджъра по човешките ресурси., Contracted Amount: 28 000.00 , Reported Amount: 27 500.00
  • Activity: Модернизация на личните предпазни средства и специалното работно облекло: Основната цел на дейността е повишаване на нивата на лична защита на работното място, намаляване на въздействието на вредните фактори на работната среда и предотвратяване на рискове от злополуки, чрез осигуряването на нови, съвременни, с по-добри експлоатационни и технически характеристики лични предпазни средства и специално работно облекло, спомагащи за запазване на здравето при извършване на специфичните дейности на служителите, в това число: - строителство на промишлени и граждански обекти; - минна дейност; - изпълнение на инфраструктурни проекти; - хидротехническо строителство - изграждане на пречиствателни станции за питейни и отпадъчни води, водопроводни и канализационни мрежи; - консервация, реставрация и социализация на археологически недвижими културни ценности. Коефициентът за трудов травматизъм, свързан с изпълнението на горепосочените дейности е 1,15 - един от най-високите, което показва ежедневните рискове, на които са изложени служителите и необходимостта от осигуряването на най-високо качество на защитни средства. Върху служителите ежедневно влияят редица вредни фактори като силно запрашена среда, наднормен шум, досег с вредни вещества, работа на открито независимо от сезона, рискове от наранявания, травми и професионални заболявания. Изброените фактори поставят необходимостта за постоянното подобряване и осигуряване на ЛПС с висок клас на защита за служителите, мерки за подобряването на тяхното здравословно състояние и ограничаване на възможностите за професионални травми и рискове. Възможността да се осигури закупуването на нови, съвременни, качествени и по-модерни ЛПС и специално работно облекло ще доведе до още по-висока лична защита на работещите. Съобразявайки се с предписаните мерки за минимизиране на професионалния риск, списъка на длъжностите (към момента на кандидатстване е общо 778 постоянно заети служители на трудов договор, в т.ч. 211 лица над 54 годишна възраст и 9 лица с увреждания, разпределени 110 различни длъжности) и съответстващите им ЛПС, в рамките на дейността ще бъдат осигурени: - Защитно работно облекло със светлоотразителни ленти /зимно/.Комплект гащеризон/топлозащитен панталон, блуза и яке от дишаща материя, топло и ветрозащитен, студозащитен - 382 бр. - Защитно работно облекло със светлоотразителни ленти /лятно/.Комплект гащеризон/защитен панталон, тениска, яке, дишаща материя - 382 бр. - Защитни обувки с метално бомбе /летни/ - 382 бр. - Защитни обувки с метално бомбе /зимни/ - 382 бр. - Шапки, плетена /зимна/ - 382 бр. - Предпазни ръкавици с 5 пръста - 354 бр. - Жилетка /светлоотразителна/ - 398 бр. - Защитна каска - 398бр. - Ботуши гумени, противохлъзгащи - 371 бр. - Дъждобран - 371 бр. - Предпазители за ушите /антифони/ - 176 бр. - Предпазни ръкавици за заваряване, кожени - 11 бр. - Маска за заварчик - 11 бр. - Комплект гащеризон/полугащеризон и сако за заварчик, кожени - 11 бр. - Гамаши - 11 бр. Ще бъдат осигурени и индивидуално изработени ортопедични стелки - 9 чифта за част от лицата с увреждания на опорно-двигателния апарат и затруднена подвижност. Изработката им ще позволи: намаляване на умората, произтичаща от двигателните дефицити, компенсиране разликата в дължините на двата крайника, правилно преразпределение тежестта на тялото, поддържане нормалните за съответното ходило сводове.Тези мерки ще помогнат за намаляване на физическия и психологически дискомфорт и минимизиране на риска за лицата с увреждане, произтичащ от спецификата на тяхното здравословно състояние, което се характеризира с намалена свобода на движение и възможност за реакция при възникване на рискови фактори в работна среда. Изпълнението на дейността ще доведе до намаляване на травматизма, риска за здравето на работното място, запазване и подобряване на здравния статус, мотивацията за труд на работещите в „Геострой” АД. Това ще се осъществи чрез по-добра защита от професионалните рискове и заболявания на работното място., Contracted Amount: 250 177.00 , Reported Amount: 190 852.21

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: DECISION, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 27 500.00
  • Contractor: KAMMARTON BULGARIA , Contracted Amount*: 190 852.21 , Reported Amount**: 190 852.21
  • Contractor: SIS PRODJECT, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 24 748.00
  • Contractor: AGENCY FOR ADVERTISING AND DESIGN EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 013.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 778.00 , Reached amount: 783.00
Indicator 2 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 309 350.51 BGN
Grant 247 480.40 BGN
Self amount 61 870.11 BGN
Total actual amounts paid 196 769.07 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка на специално работно облекло и ЛПС“ , Estimated Amount: 250 000.00
  • Differentiated position 1: „Доставка на специално работно облекло и ЛПС“
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: „Доставка на специално работно облекло и ЛПС“
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: „Доставка на специално работно облекло и ЛПС“
    Contractor: KAMMARTON BULGARIA
    Contract total funded value: 190 852.21

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN