Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-0508-C01
Project Name New Workplace 2015
Beneficiary 160059004 VIP PROPERTY
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 22.07.2016
Start Date 22.07.2016
End Date 22.01.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Пловдив, гр.Пловдив

Description

Brief description
Целта на проекта е осигуряване на заетост на 8 (осем)  лица за 12 месеца субсидирана заетост (вкл. и чрез ползване на  инвестиционна подкрепа), както и след това за още 12 месеца Бенефициента да предостави запазване на минимум 4 (четири) работни места. 

Бенефициент на проекта е ВИП ПРОПЪРТИ ООД, дружество с опит в изпълнение на дейности, подобни на тези, включени в проектното предложение. Предложеният ръководител на проекта има повече от 10 годишен опит с проекти с Европейско финансиране и е участвал в организацията и управление на над 15 броя проекти по ФАР Човешки ресурси и ОП "Развитие на човешки ресурси".

Представителите на целевата група са безработни и неактивни лица, като се предвижда следното: 
- да се осигури заетост на 8 (осем)  лица, от които: 
--  минимум  1 (един)  младеж до 29 год. вкл.
--  минимум 4 (четири) лица  с ниска степен на образование (под ISCED 3); 

Общата стойност на проекта и на безвъзмездното финансиране е 103 347,52 лева без ДДС. Предвидени са 4 (четири) дейности - Д1: Организация и управление на проекта и индикативна стойност 10 300 лева без ДДС, ; Д2: Информиране и публичност - с инд. стойност 2000 лева без ДДС; Д3: Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца - инд. стойност - 61067,52 лева и Д4: Придобиване оборудване/стопански инвентар на новите работни места - 29980 лева без ДДС. Разходите по проекта са ефективни, ефикасни и икономически обосновани, както и е спазена структурата на бюджета и изискванията на схемата. 

Проектът е в синхрон и изпълнява трите хоризонтални принципа на ОП РЧР . Срокът на проекта е 18 месеца, но не по-късно от 31.12.2017 г. Място на изпълнение на проекта е гр. Пловдив, България. Индикатор за изпълнение (1) е включени в заетост безработни и неактивни участници с целева стойност - 8 лица, а индикатор за резултат (2) е безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа - целева стойност - 4 лица.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Целта на дейността е успешното, целево и финансово ефективно реализиране на проекта. Тя ще включва в себе си два етапа - подготвителен и изпълнение. Подготвителният етап ще представлява - създаване на екип, ръководен от Ръководителя на проекта. В екипа ще бъдат включени представител на ръководство на Дружеството, както и ще бъде направен избор на "външен изпълнител" , вкл. ЮЛ, съобразно разпоредбите на ПМС 118/2014г., с цел да се подпомогне администрирането и координацията на проекта. Дружеството е наясно, че за да се признават разходите по тази дейност, в случай на избор на външен изпълнител - този избор е обект на избор по реда на ПМС № 118/20.05.2014 г. След като се направи проучване ще се направи избор на икономически най-изгодното предложение и ще се направи конкретния избор. Тъй като индикативната цена е под границата от 30 000 лева без ДДС се очаква да се приложи "Избор без прилагане на процедура по указания на УО", съобразно ПМС 118/2014г. В случай, че към момента на изпълнение има промяна в нормативната уредба по този повод, Дружеството е наясно, че е длъжно да се съобрази. В този етап се планира документално да се регламентират отношенията между дружеството, ръководителя на проекта и изпълнителя (изпълнителите). Предвижда се детайлно определяне на отговорностите, както и точно и ясно запознаване с проекта и изискванията на схемата, включително Ръководството за бенефициенти. Ще бъдат изготвени процедури за вътрешен мониторинг и оценка. Всички действия, отговорности и задължения на ръководителя на проекта и изпълнителите ще подлежат на контрол и окончателно изпълнение след одобрението на Управителя на дружеството, който има единствено право да представлява дружеството. Същинската част от дейността ще е - проекто-управление. Изпълнението на дейността "организация и управлението" ще се изпълнява от структура ангажирани експерти, вкл. ръководител на проекта, създадена и подчинена на управителя на дружеството, който има юридическото право да представлява дружеството и да поема задължения от негово име. Изпълнението на тази дейност "Организация и управление на проекта" се планира да бъде извършена съобразно дадените подробни и изчерпателни инструкции в Ръководството за бенефициента. Ангажираните експерти по проекта (ръководител, външни изпълнители и др.) ще имат задължение да провеждат среща и да запознават управителя на дружеството с всички текущи въпроси, да докладват за свършената работа и да планират дейността си за следващия месец. Екипът е длъжен да информира ръководството на дружество в лицето на неговия управител за всички възникнали непредвидени ситуации и трудности и да се изяснява необходимостта от взимане на корективни мерки. Документите, които ще са необходими за отчитането на планираните разходи за организация и управление ще бъдат подготвени, съобразно описанието в Ръководството за бенефициента. Отговорност и задължение на ръководителя на проекта ще са да ръководи цялостно проекта: • Избор на лица за включване в проекта • Назначаване на лицата на работа в Дружеството • Изготвяне на стандартни документи на всички членове на екипа; • Изготвяне график за оперативни срещи на екипа; • Подготовка на документи за избор на доставчици. • Отчетност и изпълнение на проекта, според най-добрите практики в тази област • Координиране работата на външните изпълнители и др, (моля виж, т.7 - екип) Отговорности по администриране и координация на проекта, които ще залегнат, като ангажимент на избран "външен изпълнител" съобразно ПМС 118/2014г. • Административно ръководство; • Координиране връзките с финансиращата институция; • Финансово управление и отчетност; • Подготовка на документацията към финансираща институция; • Следене спазването на сроковете; • Подготовка на мониторинг от финансиращата институция; • Подготовка на архив на проекта; • Корекция и проверка на междинни и финални отчитания; • Координиране дейности по публичността на проекта; • Подготовка на процедури за избор на изпълнители., Contracted Amount: 10 300.00 , Reported Amount: 10 300.00
  • Activity: Информиране и публичност: Целта на дейността е популяризиране на Проекта, ОП и ЕСФ, запознаване с проекта - неговите цели, резултати и ползи. По време на изпълнение на проекта ще бъдат приложени подходящи мерки за информиране и публичност, в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Конкретните мерки предвидени по проекта с цел публичност и информиране са: 1. Изготвяне и монтиране на информационна табела на входа на офиса на Дружеството. 2. Изготвяне и разпространение на 600бр. информационни брошури 3. Осъществяване на 2 бр. публично събитие в началото и края на проекта. 4. 2бр. прес-публикации в местни и/или регионални медии и 2 бр. ПР - съобщения 5. Поставяне на визуализационни символи на всичко , придобито по проекта 6. Използване на визуализационните символи на всички документи, публикации и др. по проекта. 7. Публикуване на актуална информация за проекта на сайта на дружеството , Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 2 000.00
  • Activity: Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца : Целта на дейността е подбор и наемане на лица от целевата група и осигуряване на тяхната заетост - Дружеството ще осигури чрез проекта субсидирана заетост за период до 12 месеца на 8 осем лица - безработни и неактивни лица. Дейността ще премине през два етапа - - първи етап: подбор на лицата - втори етап: назначаване и осигуряване на заетост. Дружеството ще направи подбор на лицата , следвайки своите процедури и практики, като целта е да се направи анализ на професионалните и личностни качества, както и задължителните изисквания, съобразно програмата и изискванията към длъжността. Вторият етап цели да се осигури заетост - лицата да се мотивират и да станат интегрирана част от работната сила. Предвид това, че трудовата дейност е основна част от човешкия живот – то проектът ще има принос към постигане на високо качество на живот, лична реализация, социално включване и активна гражданска позиция в динамично променящите се условия в цялостната макросреда. Трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на проекта лица от работодателя, ще се уреждат при условията на българското трудово и осигурително законодателство, следвайки най-добрите практики в тази област. Дружеството е наясно, че когато назначението не представлява нетно увеличение на броя на персонала в съответното предприятие в сравнение със средния брой на персонала през последните дванадесет месеца, длъжността трябва да е била овакантена поради пенсиониране по възраст, правомерно уволнение поради извършено нарушение, а не в резултат от съкращаване на персонал. По своята същност трудовият договор е двустранно споразумение, което постановя права и задължения за всяка от страните, а взаимоотношенията между тях се определят от основните правила, регламентирани от трудовото законодателство. Дружеството ще предложи съчетаването в максимална степен на интересите и на двете страни по повод предоставянето и използването на работната сила. Предвид ограниченията на проекта Дружеството ще предложи трудово възнаграждение в рамките на МОД за длъжността, но все пак ще има предвид и личностните качества, като образование, професионален опит, умствени и физически възможности, както и сложността, отговорността и специфичните условия на труда и резултатите от изпълняваната работа. За защита на интересите на наетите работници Дружеството ще изпълнява стриктно Кодекса на труда и свързаните нормативни актове по неговото прилагане във връзка с трудовото възнаграждение, отпуските и обезщетенията, които са задължителни за спазване от работодателите. Общият брой на лицата/работните места, които ще бъдат назначавани/открити, са 8 човека и като задължително условие за тях е да бъде назначен минимум 1 (един) младеж до 29 год. вкл. и минимум 4 (четири) лица с ниска степен на образование (под ISCED 3); Тези осем лица се планира да бъдат подбрани и в последствие назначени на следните позиции: - 4 (четири) лица на длъжност „Строител жилища“ с код по НКПД 7111 2001; - 2 (две) лица на длъжност „Кофражист“ с код по НКПД 7114 2003; - 2 (две) лица на длъжност „Арматурист“ с код по НКПД 7114 2001. (Приложение 4 към Заповед № PД01-931/27.12.2010 г. с влезлите в сила промени в НКПД-2011 от 01.01.2015 г.) Дружеството е длъжно и ще запази работните места за минимум 12 месеца на минимум 50% от наетите по проекта лица, след приключване на дейностите по проекта - а именно минимум 4 работни места. Това задължение към момента Дружеството декларира в своето писмо за намерение и е наясно, че това условие ще бъде записано и в договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по настоящата процедура. , Contracted Amount: 61 067.52 , Reported Amount: 65 426.01
  • Activity: Придобиване оборудване/стопански инвентар на новите работни места: Целта на тази дейност е придобиването на оборудване/стопански инвентар за работа на наети лица за тяхната работна дейност. По проекта се предвижда да се придобие система за изпълнение на кофраж - а именно: трислойно слепени кофражни платна за многократна употреба с размер 1000 кв.м., при дебелина на платната 0,27м. (+/- 7 % отклонение). Предвиденото по проекта оборудване е необходимо за създаването на новите работни места. Предвиденото оборудване е конкретно и само за ползване от целевата група- планираната нова бригада от осем нови работници, включваща двама кофражисти, двама арматуристи и четирима строители жилища. Предвижда се включване в бригадата на опитни работници с цел плавно усвояване на умения и познания и от по-неопитни работници. Предвиденото оборудване е планирано да отговаря на най-съвременните стандарти за енергийна ефективност, ергономичност, опазване на околната среда и изискванията за безопасен труд. Наличното кофражно оборудване в Дружеството, към момента е достатъчно за обезпечаване работата на сегашните работници, но не може да осигури работа и заетост на новата бригада от осем нови работника. Придобиването на кофражната система е необходима, за да се изпълнява ежедневната ангажираност на строителните работници. Строителството се извършва на етапи и изграждането на кофража преди изливането на бетон или стоманобетон е основна дейност. Кофражът е временна или постоянна конструкция, използвана в строителството за формуване на изделия или конструктивни елементи от бетон или стоманобетон. Кофражите имат 3 основни функции - вместяват бетон, формуват повърхност и носят товарите по време на строителството. Дори от самото си наименование е очевидна връзката му и необходимостта за осигуряване на работата на кофражистите - работници, които директно работят с него и формират конструкцията. Но той е необходим и за изпълнение на трудовите ангажименти и на другите длъжности, защото след изграждането на част от кофражна конструкция се преминава към поставяне и монтиране на арматурата, която дейност се изпълнява от арматуристите. Също така кофражното оборудване е основата и дава възможност за изпълняване на другите строителни дейности по изграждането на сградите - тези, които ще се извършват от "строители- жилища" и не са толкова строго специфицирани, както другите две длъжности. Кофражът се явява "носеща конструкция" и с неговото придобиване и използване се дава възможност да се изпълняват всички останали дейности по строителството на сградата. Кофражното оборудване е оборотно оборудване и след определен срок - когато бетона или стоманобетона е придобил якост, поетапно се демонтира и използва на следващата конструктивна част, етаж или сграда. Дружеството разполага с всичкото останало оборудване и има съоръженията за обезпечаване останалите строителни дейности на планираните новоназначени лица, както ще има ангажимент за своя сметка да обезпечи работниците с работно облекло, лични и колективни предпазни средства, стопански инвентар и да осигури услугите на Служба по трудова медицина и др. , Contracted Amount: 29 980.00 , Reported Amount: 33 727.50

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ARAGORN Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 000.00
  • Contractor: N and B technology Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 33 727.50
  • Contractor: Nikolina, Contracted Amount*: 10 300.00 , Reported Amount**: 10 300.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 4.00 , Reached amount: 4.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 8.00 , Reached amount: 9.00

Financial Information

Total Project cost 103 347.52 BGN
Grant 103 347.52 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 103 347.52 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: ПУБЛИЧНО СЪОБЩЕНИЕ ЗА НАБИРАНЕ НА ЦЕНОВИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ - „Услуги за информиране и публичност“ , Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: ПУБЛИЧНО СЪОБЩЕНИЕ ЗА НАБИРАНЕ НА ЦЕНОВИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ - „Услуги за информиране и публичност“
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: ПУБЛИЧНО СЪОБЩЕНИЕ ЗА НАБИРАНЕ НА ЦЕНОВИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ - Доставка на стопански инвентар - Система за изпълнение на кофраж, Estimated Amount: 29 980.00
  • Differentiated position 1: ПУБЛИЧНО СЪОБЩЕНИЕ ЗА НАБИРАНЕ НА ЦЕНОВИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ - Доставка на стопански инвентар - Система за изпълнение на кофраж
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN