Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0495-C01
Project Name Optimizing the engineering processes in Biomashinostroene AD for increased management capacity and growth
Beneficiary 115006845 Biomashinostroene AD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 13.03.2017
Start Date 13.03.2017
End Date 27.09.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Пловдив, гр.Пловдив

Description

Brief description
Биомашиностроене АД е създадено през 1986 г. и е специализирано в проектиране и производство на технологично оборудване от неръждаема стомана за хранително-вкусовата, фармацевтична и химическа промишлености.

Като основно ограничение пред развитието си, фирмата отчита липсата на интегрирана информационна система за управление на продуктовите данни при извършване на основни инженерни процеси в предприятието, която води до забавяне при изготвянето на техническа документация, недостатъчна координация между отделите при управление на проектите и вероятност за допускане на технически грешки. Всичко това води до занижена производителност не само в техническия отдел, а в цялостната дейност на фирмата.

С настоящия проект се планира да се въведе система за управление на инженерните данни с възможност за 3D проектиране, която да представлява средство за проектиране, симулация, техническа комуникация и управление на данните и да оптимизира  бизнес процесите в Биомашиностроене АД. Също така фирмата предвижда да достави архивиращ софтуер и 5 бр. работни станции, необходими за работа със системата.

Основната цел е да се развие управленския капацитет в Биомашиностроене и да спомогне за техния растеж, като се оптимизират процесите в техническите отдели, което ще насърчи използването на ИКТ.

Специфични цели на проекта са:
- внедряване на специализирана система за управление на инженерните данни с възможност за 3D проектиране;
- закупуване на архивиращ софтуер и пет работни станции за водещите конструктори, допринасящи за въвеждането на ИКТ базираната система за управление на инженерните данни.

Като резултат от успешното изпълнение на заложените дейности ще се повиши капацитетът на Биомашиностроене АД за още по-успешно присъствие на интензивно конкурентните външни пазари чрез въвеждането на система за управление на инженерните данни с възможност за 3D проектиране и оптимизирането на инженерните процеси в предприятието за повишаване на управленския капацитет и растеж.
Activities
  • Activity: Придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите (чрез закупуване на специализирана система за управление на инженерни данни с възможност за 3D проектиране, бюджетно подперо 27.1 от т. 5 Бюджет): Дейността насърчава използването на информационни и комуникационни технологии в Биомашиностроене АД и предвижда придобиване и въвеждане на система за управление на инженерни данни с възможност за 3D проектиране, която ще оптимизира инженерните процеси и ще повиши управленския капацитет и растеж на предприятието. Специализираната PDM (product data management, управление на продуктови данни) система ще представлява цялостно решение за управление на инженерните процеси, включващи проектиране, подготовка на чертожна документация, създаване, валидиране, обмен на информация и управление на инженерни проекти. Софтуерната система ще автоматизира задачите, оптимизира бизнес процесите и съкрати сроковете за изпълнение и вероятността от технически грешки, като представи средства за проектиране, симулация, техническа комуникация и управление на данните. Предвидената за закупуване Специализирана система за управление на инженерните данни с възможност за 3D проектиране ще бъде с включени лицензии и операционна система и ще позволи на Биомашиностроне да: - управлява инженерните данни, като се създават, редактират и записват в базата всякакъв тип документи, включително и CAD файлове; - има достъп до централизирана база данни с регламентиран достъп, възможност за търсене и проследяване на референциите между документите; - участва в управлението на документопотока чрез одобрение или връщане на документи, като се създават, редактират и записват в базата не-CAD документи (текстове, таблици, изображения и др); - синхронизира работа върху обща база данни между географски-отдалечени обекти; - получава вътрешен или отдалечен достъп за общо управление и разглеждане на базата данни; - автоматизира създаването на спецификации: автоматично генериране на пълни и асоциативни спецификации на изделията; - получава базов анализ на флуиди, с които да се изчислява траекторията на преминаващите през всякакви детайли или сглобени единици вода или въздушни потоци; - работи с файлове от типовете .sldprt, .sldasm, .slddrw, като предлага възможност за директна работа с градивните компоненти от структурата на 3D моделите, включително и тяхната редакция; - обменя инженерни данни с не-CAD потребители (клиенти, партньори); - оптимизира избора на използваните материали, геометричната форма и консумацията на енергия; Нуждата от придобиване на гореописаните възможности е подробно описана в т. 11.3 от настоящия формуляр. След придобиване на системата тя ще бъде въведена в дейностите на Биомашиностроене чрез цялостно внедряване и регламентиране на структурата на базата данни, групите потребители и права, описание на карти на документите, схеми на работните процеси, номериране на документацията и управление на версиите. Ще бъде създадена мрежова среда за работа със системата, която ще бъде интегрирана към наличната в предприятието ERP система. Съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, фирмата ще осигури визуализация и публичност на финансирането от ЕФРР чрез ОПИК. При всички мерки за информация и комуникация задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г. Кратка информация за проекта ще бъде включена и на уеб-сайта на фирмата (http://www.biomashin.com) в рамките на два дни от датата на сключване на договора за БФП. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Сформиране на екип по проекта (1 м.) 2. Провеждане на тръжна процедура и избор на подизпълнител (1-3 м.) 3. Подписване на договор с избран изпълнител (4 м.) 4. Доставка, инсталация и въвеждане на специализирана система и интеграция към наличната ERP система (4-15 м.) 5. Обучение на инженерния и мениджърския състав за работа със системата (5-17 м.) 6. Прилагане на мерки за публичност и информираност (1-18 м.)., Contracted Amount: 391 500.00 , Reported Amount: 400 900.00
  • Activity: Инвестиции в ново оборудване и специализирани софтуерни приложения, допринасящи за въвеждането на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите (закупуване на архивиращ софтуер и работни станции, бюджетни подпера 26.1 и 28.1 от т. 5 Бюджет): За въвеждането и оптималното функциониране на системата за управление на инженерните данни с възможност за 3D проектиране в Биомашиностроене са необходими допълнителни инвестиции в архивиращ софтуер и 5 бр. работни станции за водещите конструктори. Това се налага поради следните причини: 1. Закупуване на архивиращ софтуер: Към настоящия момент архивирането на данните се прави от различни програми, като не всички от тях позволяват да се автоматизира процеса и имат ограничени функционалности. Изключително важно е системата за управление и нейната база данни да бъдат защитени от повреди, сривове и злонамерен софтуер. Важно условие е и системата да е постоянно онлайн, за да не прекъсва бизнес процесите. Тези изисквания могат да бъдат изпълнени чрез придобиване на качествен архивиращ софтуер, който да гарантира съхранението и възстановяването на всякакъв вид информация от всякакви източници. Софтуерът за архивиране ще позволи да се стартират задачи за архивиране по предварително зададен график на файлови сървъри, виртуални инфраструктури, сървъри за оторизация и бази данни; да се архивира върху лентови устройства за запис, за да е възможно създаване на „офлайн“ копие на основните данни; да свързва със SAN и NAS дискови масиви; да може бързо да извежда данните от архивните копия. Предвиденият за закупуване архивиращ софтуер ще има следните характеристики: - пълно възстановяване на виртуални машини върху оригиналния или различен хост; - възстановяване на индивидуални файлове, приложения и виртуални машини директно от моменти снимки от различни дискови масиви; - създаване на синтетичен пълен архив чрез създаване на постоянни частични архиви; - вградена функция за дедупликация; - улеснено мигриране на данните с нулева загуба на данни; - архивиране и възстановяване директно от SAN и NAS дискови масиви. 2. Закупуване на работни станции: Конструкторите обработват поръчките една по една, което значи, че работните им станции не поемат много голямо натоварване (не повече от 10 000 – 30 000 отделни части). С въвеждането на системата за управление на инженерни данни с възможност за 3D проектиране и реорганизирането на работния процес за конструкторите, разликата в необходимата мощност няма да е голяма. За водещите конструктори това не е така, тъй като ще е необходимо да работят с много по-големи модели, които ще обединяват целия проект в една обща работна повърхност. Такива модели са от порядъка на 800 000 – 1 000 000 отделни части. Това се налага, за да могат водещите конструктори да имат реален поглед над проекта, да управляват промените и да контролират изпълнението на задачите. С увеличението на броя части се увеличава и броя на допълнителните спомагателни дейности и изчисления, които трябва да извършват работните станции, за да осигурят безпроблемна и ефективна работа на екипите. Сегашните машини не могат едновременно да поемат такова натоварване и да не спират други важни процеси като комуникацията и обработката на други документи. Това налага и закупуването на по-мощни работни станции, които да отговорят на изискванията на системата и натоварването при реалните работни условия. Те ще притежават следните характеристики: - памет минимум 16 GB; - специализирана видеокарта за работа с CAD софтуерни продукти; - възможност за работа едновременно с два монитора. Съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, ще се осигури визуализация и публичност на финансирането от ЕФРР чрез ОПИК. При всички мерки за информация и комуникация задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР. Стъпки за изпълнение: 1. Сформиране на екип (1 м.) 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител/и (1-3 м.) 3. Подписване на договор с избран/и изпълнител/и (4 м.) 4. Доставка, инсталация и въвеждане на архивиращ софтуер и работни станции (4-15 м.) 5. Интегриране на активите към системата за управление и обучение за работа с тях (10-17 м.) 6. Прилагане на мерки за публичност и информираност (1-18 м.)., Contracted Amount: 24 500.00 , Reported Amount: 14 900.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: DiTra, Contracted Amount*: 291 060.00 , Reported Amount**: 415 800.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 63 809.23 , Reached amount: 63 779.53

Financial Information

Total Project cost 416 000.00 BGN
Grant 291 200.00 BGN
Self amount 124 800.00 BGN
Total actual amounts paid 291 060.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка, инсталация и въвеждане в експлоатация на специализирана система за управление на инженерни данни, софтуер и работни станции с три обособени позиции;, Estimated Amount: 416 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Специализирана система за управление на инженерни данни с възможност за 3D проектиране - 1 бр.
    Contractor: DiTra
    Contract total funded value: 274 015.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Архивиращ софтуер - 1 бр.
    Contractor: DiTra
    Contract total funded value: 6 615.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Работни станции - 5 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Доставка, инсталация и въвеждане в експлоатация на специализирана система за управление на инженерни данни, софтуер и работни станции с три обособени позиции;, Estimated Amount: 15 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 3: Работни станции - 5 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 3: Работни станции - 5 бр.
    Contractor: DiTra
    Contract total funded value: 10 430.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN