Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0678-C01
Project Name Improving the energy efficiency of MM SERVICE
Beneficiary 103503538 MM SERVICE
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 20.11.2017
Start Date 20.11.2017
End Date 15.03.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Аксаково, гр.Аксаково

Description

Brief description
''ММ СЕРВИЗ“ ЕООД е създадено през 1991 година, като фирма за внос, доставка и сервиз на ново и основно рециклирано оборудване от Република Германия. Производствената площадка се намира в гр. Аксаково, обл. Варна. Заедно с вноса, рециклирането и подръжката на машини за месопреработвателната промишленост, фирмата развива и собствено производство на машини (смесители, месомелачки и др.) и съоръжения (маси, стерилизатори, мивки, плотове за транжиране и др.). Обхватът на дейност на фирмата се разширява ежегодно. Дружеството предствавлява фирми от Германия, Испания, Полша, Беларус, Италия, Франция и Финландия за месопреработващо и кетъринг оборудване. Клиенти на дружеството са над триста месопреработвателни цехове, транжорни, големи кухни, а в последните години и ресторанти и хотели от цяла България.
По проекта ще бъдат закупени тривалов електромеханичен вал (Мярка 1), хоризонтален шлайф (Мярка 2), тунелна машина за измиване и почистване (Мярка 3), конзолен кран (Мярка 4), мотокар газов (Мярка 5), профилоогъваща машина (Мярка 6), радиал бормашина (Мярка 7), хидравлична машина за рязане на ъгли (Мярка 8), система за мониторинг на енергопотреблението на Мерки 1, 2, 3, 6, 7 и 8 - хардуер (Мярка 9)- 6 броя вентилационна инсталация в производствена сграда, за оползотворяване на остатъчна топлина (Мярка 10), който ще допринесат за по-голяма производителност и по-нисък разход на енергия.
Activities
  • Activity: Закупуване на тривалов електромеханичен вал (Мярка 1): Триваловият електромеханичен вал служи за огъване на ламарина на част от цилиндър до пълен цилиндър (тръба) и пресечени конуси. Към момента на обследването, „ММ Сервиз” ЕООД не разполага с таква машина. За целите на сравнителния анализ е използван методът "Добра стара практика". Машините, с които се прави сравнението са собственост на „ИСАВ-1” ЕООД – гр. Пазарджик. Средно през двете машини се обработват около 180 kg/h суровина, което при режим на работа от 2 016 часа/година се равнява на 362 880 kg/година. На база основните технически параметри и режима на експлоатация на машините, е изчислено потребление на енергия в размер на 7 600,32 kWh/година. Предвижда се закупуване на нов тривалов електромеханичен вал със следните характеристики: - работна дължина – 2 050 mm; - капацитет на огъване с преден подгъв - 4,0 mm; - капацитет на огъване без преден подгъв - 4,5 mm; - диаметър на горния вал – 140 mm; - минимален диаметър на огъваното изделие – 210 mm; - мощност на ел. двигателя – 2,20 kW. Машината може да използва за дейността си рециклирани суровини. Реализирането на мярката ще доведе до енергийни спестявания в размер на 3 608,64 kWh/година, спрямо добрата стара практика. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 14 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 13 до 14 месец)., Contracted Amount: 17 749.60 , Reported Amount: 17 745.00
  • Activity: Закупуване на хоризонтален шлайф (Мярка 2): Хоризонталният шлайф се използва за заточване на режещите инструменти за месомелачки. Дружеството разполага с такъв шлайф, който е произведен преди повече от 40 години. Машината е с производителност 20 kg/h или 20 400 kg/година. Средната работна електрическа мощност на машината е 7,50 kW. На база основните технически параметри и режима на експлоатация на машините, е изчислено потребление на енергия в размер на 7 650 kWh/година. При средна цена на ел. енергията от 0,20 лв/kWh, годишните разходи за използваната енергия от шлайфа, са в размер на 1 530,02 лв без ДДС. Предвижда се подмяна на съществуващата шлайф машина с нов хоризонтален шлайф със следните характеристики: - Размери на масата – 300х1000 mm - Максимален работен обхват по ос Х – 1000 mm - Максимален работен обхват по ос Y – 300 mm - Максимална обиколка (ос Z) – 400 mm - Max тегло на заготовката – 550 kg - Хоризонтална скорост на работната маса – 3-22 m/min - Размери на диска – 350х127х40 mm - Обща мощност на моторите – 8,60 kW Машината може да използва за дейността си рециклирани суровини. Реализирането на мярката ще доведе до енергийни спестявания в размер на 44 876,14 kWh/година. Инвестиционните разходи, съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 36 671,81лв. Оперативните разходи са изчислени на база на експертна оценка за новото оборудване. Годишните разходи за експлоатация и поддръжка възлизат на 7 182,04лв/година, които са разходите за заплати на годишна база. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 14 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 13 до 14 месец)., Contracted Amount: 40 339.20 , Reported Amount: 40 336.00
  • Activity: Закупуване на тунелна машина за измиване и почистване (Мярка 3): При ремонта и рециклирането на машините за месопреработка, има много детайли за миене и почистване. Към момента на обследването, „ММ Сервиз” ЕООД не разполага с таква машина. Работата се извършва ръчно от трима души. За целите на сравнителния анализ е използван методът „Добра стара практика”. Машината, използвана за сравнението е DUWAMAT. Произведена е през 2003 година и е със следните характеристики: • полезно пространство – 535x412x150 mm; • мощност на отоплението – 12 kW; • мощност на сушенето – 2 х 6,6 kW; Средната производителност на машината е 40 kg/hсуровина, което при режим на работа от 2 016 часа/година се равнява на 80 640 kg/година. Предвижда се закупуване на нова тунелна машина за измиване и почистване със следните характеристики: - Дължина на конвейера – 3000 mm; - Ширина на конвейера – 545 mm; - Скорост на конвейера–1-4 m/min; - Дължина на тунела – 2000 mm; - Мощност eл. мотора – 0,55 kW; - Мощност на нагревателя на резервоара – 2,00 kW - Мощност на отоплението – 12,00 kW - Регулиране на температурата – автоматично; - Капацитет на вентилатора – 1200 m³/h. Машината може да използва за дейността си рециклирани суровини. Реализирането на мярката ще доведе до енергийни спестявания в размер на 9 162,72 kWh/година, спрямо добрата стара практика. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 14 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 13 до 14 месец)., Contracted Amount: 53 785.60 , Reported Amount: 53 780.00
  • Activity: Закупуване на конзолен кран (Мярка 4): Към момента на обследването, „ММ Сервиз” ЕООД не разполага с таква машина. В участъка за механична обработка се работи с приспособления с голямо тегло(патронник, планшайба, менгеме, делителен апарат, делителна маса). Налага се тези приспособления да се вдигат на масата на фрезата на височина около 1 m. Към момента това се прави ръчно, от двама или дрима души. За целите на сравнителния анализ е използван методът „Добра стара практика”. Машината, използвана за сравнението е със следните характеристики: -Товароподемност – 250kg -Дължина на рамото – 3 000mm -Височина на колоната (обща) – 4 050mm -Работен ъгъл на завъртане на стрелата – 270 градуса -Инсталирана мощност – 2,20 kW. Средната производителност на машината е 210 kg/h суровина, което при режим на работа от 2 016 часа/година се равнява на 423 360 kg/година. Предвижда се закупуване на нов конзолен кран със следните характеристики: -Товароподемност Q=250 kg; -Дължина на рамото L=3000 mm; -Височина на колоната (обща)H=4050 mm; -Въртене на крана-ръчно; -Кабеловодене на телфера; Оборудван с верижен телфер -Товароподемност – 250 kg; -Скорост на подема – основна 5 m/min, микро 1,3 m/min; -Височина на подем (Работна)– 3 m; -Скорост на придвижване на телфера– 10 m/min; -Инсталирана мощност – 1,00 kW. Машината може да използва за дейността си рециклирани суровини. Реализирането на мярката ще доведе до енергийни спестявания в размер на 1 290,94 kWh/година, спрямо добрата стара практика. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 12 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 13 до 14 месец)., Contracted Amount: 7 715.40 , Reported Amount: 7 710.00
  • Activity: Закупуване на мотокар газов (Мярка 5): Дружеството разполага с газов мотокар с товароподемност 1,50 тона. Често машините, които пристигат за ремонт са големи, с тегло по 4-5 тона (кутери). За разтоварването им се ползва кран, който се наема като външна услуга. Тъй като кранът не може да вкара машината в халетата, това се прави с хидравлични колички, ролки и участието на почти всички работници на фирмата. Средната производителност на машината е 950 kg/h суровина, което при режим на работа от 104,55 часа/година се равнява на 99 318 kg/година. Разходът на гориво е 2,20 kg/h. Предвижда се подобряване на производствения процес и повишаване на производствения капацитет на дружеството, посредством закупуване на нов газов мотокар с товароподемност 6,0 тона. Машината е със следните характеристики: -Повдигателна уредба Дуплекс на височина 3 000 mm; -Товароподемност 6 000 kg; -Височина на обслужване 3 000 mm; -Газов двигател; -Център на тежестта - 500 mm; -Наклон на повдигателната уредба - 6/12; -Минимална височина - 2 500 mm; -Дължина до рамената на вилиците - 3 250 mm; -Широчина - 2 000 mm; -Работен коридор с палет 1 000 х 1 200 : 4 950 mm; -Радиус на завиване - 3 160 mm; -Едноскоростна автоматична трансмисия; -Рог виличен, 1 070 mm - 2 бр. -Защитен покрив за водача; -Хидравлична спирачна система; -Виличен изравнител. Машината може да използва за дейността си рециклирани суровини. Реализирането на мярката ще доведе до енергийни спестявания в размер на 10 973,76 kWh/година. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 12 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 13 до 14 месец)., Contracted Amount: 60 390.00 , Reported Amount: 60 350.00
  • Activity: Закупуване на профилоогъваща машина (Мярка 6): Профилоогъващата машинаслужи за огъване по различни криви на тръби, профилни тръби, плътни метали, квадрати, шини. Разбъркващите органи на смесителите, производство на „ММ Сервиз” ЕООД се сгъстяват от две шини на стойки, огънати на част от спирала. Тъй като „ММ Сервиз“ ЕООД не разполага с такава машина, тези органи досега се изработват на външна поръчка. За сравнителния анализ е използвана стара профилоогъваща машинасъс следните характеристики: - капацитет на огъване, винкел 40х40х5 - минимален диаметър на огъване – 600mm - мощност –0,75 kW; - производителност 49,12 kg/h; На база основните технически параметри и режима на експлоатация на машината, е изчислено потребление на енергия в размер на 765 kWh/година. Предвижда се подобряване на производствения процес и повишаване на производствения капацитет на дружеството, посредством закупуване на нова профилоогъваща машина със следните характеристики: - Диаметър на осите - 60/60 mm - Диаметър на ролките - 177 mm - Мощност на мотора – 4,00 kW - Скорост на въртене (огъване) 6,4 m/min Машината може да използва за дейността си рециклирани суровини. Реализирането на мярката ще доведе до енергийни спестявания в размер на 16 444 kWh/година. Инвестиционните разходи, съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 19 558 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 12 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 13 до 14 месец)., Contracted Amount: 21 513.80 , Reported Amount: 21 510.00
  • Activity: Закупуване на радиал бормашина (Мярка 7): Към момента на обследването, „ММ Сервиз” ЕООД не разполага с таква машина. За целите на сравнителния анализ е използван методът „Добра стара практика”. Машината, използвана за сравнението е със следните характеристики:: - максимално разстояние от колоната до оста – 1 600 mm; - ел. мощност 11,00 kW. На база основните технически параметри и режима на експлоатация на машината, е изчислено потребление на енергия в размер на 11 220 kWh/година. Предвижда се подобряване на производствения процес и повишаване на производствения капацитет на дружеството, посредством закупуване на нова радиал бормашина със следните характеристики: - Максимален капацитет на пробиване - 50 mm - Максимално разстояние от оста до колоната - 1600 mm - Минимално разстояние от оста до колоната - 350 mm - Максимално разстояние от оста до масата - 1220 mm - Минимално разстояние от оста до колоната - 320 mm - Скорости - 16 броя - Обороти на шпиндела - 25-2000 об/мин - Подавания - 16 стъпки - Скорост на оста - 0,04÷3,20 mm/оборот - Мощност на мотора - 5,5 HP - Захранване - 380 V, 50Hz Машината може да използва за дейността си рециклирани суровини. Реализирането на мярката ще доведе до енергийни спестявания в размер на 25 200 kWh/година. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 12 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 13 до 14 месец)., Contracted Amount: 34 852.40 , Reported Amount: 34 820.00
  • Activity: Закупуване на хидравлична машина за рязане на ъгли (Мярка 8): Към момента на обследването, „ММ Сервиз” ЕООД не разполага с машина за рязане на ъгли. За целите на сравнителния анализ е използван методът „Добра стара практика”. Машината, използвана за сравнението е със следните характеристики:: - мощност на мотора 7 ½ HP ( 5,5 kW) - капацитет на рязане до 6 mm - постоянен ъгъл на рязане - 90° - брой рязания в минута – 12. На база основните технически параметри и режима на експлоатация на машината, е изчислено потребление на енергия в размер на 5 610 kWh/година. Предвижда се подобряване на производствения процес и повишаване на производствения капацитет на дружеството, посредством закупуване на нова хидравлична машина за рязане на ъгли със следните характеристики: - Дължина на рязане - 200 mm - Капцитет на рязане - 6 mm (42kg/mm²) - Капацитет на рязане - 3 mm (70kg/mm²) - Ъгъл на рязане - 5° - Диапазон на рязане - 30°÷140° - Брой рязания - 50 бр/min - Мощност на мотора - 4,00 kW - Захранване - 380 V, 50Hz Машината може да използва за дейността си рециклирани суровини. Реализирането на мярката ще доведе до енергийни спестявания в размер на 18 360 kWh/година. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 12 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 13 до 14 месец)., Contracted Amount: 20 223.50 , Reported Amount: 20 200.00
  • Activity: Система за мониторинг на енергопотреблението на Мерки 1, 2, 3, 6, 7 и 8 (Мярка 9), състояща се от: - Софтуер за енергиен мениджмънт- 1 брой; - Хардуер - електромерно табло- 6 броя.: За целите на проекта се предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мерки 1, 2, 3, 6, 7 и 8, която да записва консумацията на електроенергия, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, същевременно да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която се предвижда да бъде въведена по отношение на Мерки 1, 2, 3, 6, 7 и 8, представлява: • Софтуер за енергиен мениджмънт: o разработен на език HTML5; o с възможност за анализ на разходите по различни активи; o с възможност да задава нива на консумация и да известява с аларми при превишаването им; o с възможност да се конфигурират собствени клиентски екрани и ключови параметри; o с възможност да се достъпва от различни мобилни устройства; • Електромерно табло за всеки консуматор (6 броя)– табло с елктромер за измерване консумация на ток o Измерване на параметрите на електрическата енергия (Напрежение, Ток, Мощност, както и всички други параметри на електрическата енергия, които се използват и следят от индустрията) o Директно свързване до 400V L-L и разширение на токовите обхвати, чрез токови трансформатори с изход 5А, 1А. o Уредът е предназначен за монтаж върху ДИН-Шина. o Уредът създава и пази таблици с данни, като могат да се настройват условия, при които да създава запис. o Широк диапазон на комуникационни възможностти: RS 485, IR порт, и опционални: RS-232/422/485, 10/100Base T порт, PROFIBUS порт, GPRS модем. o Поддържа различни комуникационни протоколи: Modbus RTU, Modbus ASCII, DNP 3.0, IEC 60870-5-101/-104. На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена ел. енергия и съответно плануване на бъдещото потребление, чрез дневни графици на работа, съобразени с работния режим. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 12 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 13 до 14 месец)., Contracted Amount: 16 000.00 , Reported Amount: 15 850.00
  • Activity: Закупуване на система на вентилационна инсталация в производствена сграда, за оползотворяване на остатъчна топлина (Мярка 10), състояща се от: - Приточно-смукателен блок с рекуператор, ел. нагревател, комплект с два броя вентилатори и филтри; - Въздуховоди и вентилационни решетки: За целите на проекта, дружеството предвижда изграждането на високоефективна, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за опопзотворяване на остатъчната топлина в помещение в имота в гр. Аксаково. Рекуперацията е процес, при който отработения въздух се използва за затопляне на приточния пресен въздух. Изхвърляният от помещението въздух преминава през топлообменник (енерговъзстановяващ блок) и затопля постъпващият в помещението пресен въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния, но студен през зимата външен въздух. Проветряването на помещенията, чрез отваряне на прозорците води до огромни загуби на енергия. Интегрирането на управляеми рекуперативни вентилационни системи ще доведе до намаляване на тези загуби и значителни икономии на електроенергия. Мярката предвижда изграждане на система за вентилация, включваща 1 брой приточно-смукателен блок с рекуператор, ел. нагревател, вентилатори, вентилационни решетки, въздуховоди и управление за осигуряване на пресен въздух в ремонтната база на дружеството. Инсталацията ще осигурява дебит от 360 m³/h. Необходимото количество пресен въздух за помещението е направен на база следните технически параметри: • Климатични данни, съгласно местоположението на обекта - Климатична зона 1 – Варна; • Тип на сградата – производствена (ремонтна работилница); • Обем на помещението - V = 120 m³; • Брой хора, които работят в помещението - 4 души; • Кратност на въздухообмен - n = 3; • Ефективност на оползотворяване на отпадната топлина – 71%; Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 12 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 13 до 14 месец)., Contracted Amount: 6 050.00 , Reported Amount: 6 049.59
  • Activity: Енергиен одит: Дейността по изготвяне на енергийния одит в ММ СЕРВИЗ ЕООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предприятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предприятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността. , Contracted Amount: 19 900.00 , Reported Amount: 19 900.00
  • Activity: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой: Дейността включва: - Одит и анализ за съответствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 14 месец)., Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 980.00
  • Activity: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой: Системата за енергиен мениджмънт (БДС EN ISO 50001) обхваща следните основни процеси: - Енергийно планиране; - Енергиен преглед – включващ енергийното потребление и анализ на използваната енергия; - Енергийно обследване – включващ данни за енергийните характеристики на дейността и определянето на енергийна базова линия; - Планиране на управлението на енергията. Чрез изпълнението на дейността и въвеждането на БДС EN ISO 50001, очакванията са ЕТ ГАРАНТСТРОЙ - ГАНЧО ГРОЗЕВ да постигне следните резултати: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 14 месец)., Contracted Amount: 14 000.00 , Reported Amount: 13 800.00
  • Activity: Визуализация: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност, на уеб-сайта на предприятието ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, в което се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и ОПИК, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ (ако е приложимо). Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК и ЕФРР. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидатстващото предприятие задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г., Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 82.80

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Transpasific Cert. Ltd., Contracted Amount*: 12 420.00 , Reported Amount**: 13 800.00
  • Contractor: BAYER-BG ltd., Contracted Amount*: 179 515.70 , Reported Amount**: 256 451.00
  • Contractor: DJOYS RA Ltd., Contracted Amount*: 74.52 , Reported Amount**: 82.80
  • Contractor: Link It Ltd., Contracted Amount*: 882.00 , Reported Amount**: 980.00
  • Contractor: Eco Globe Ltd., Contracted Amount*: 17 910.00 , Reported Amount**: 19 900.00
  • Contractor: Daniel Standard Ltd, Contracted Amount*: 11 095.00 , Reported Amount**: 15 850.00
  • Contractor: Klimatronik Ltd, Contracted Amount*: 4 234.71 , Reported Amount**: 6 049.59
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 106.52 , Reached amount: 106.52
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 137.99 , Reached amount: 137.99

Financial Information

Total Project cost 316 519.50 BGN
Grant 229 143.65 BGN
Self amount 87 375.85 BGN
Total actual amounts paid 188 485.94 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Неправомерни срокове 100.00 37 646.00 16 134.00 53 780.00 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Визуализация, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Визуализация
    Contractor: DJOYS RA Ltd.
    Contract total funded value: 74.52
Procedure 2 Subject to due process: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой, Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой
    Contractor: Link It Ltd.
    Contract total funded value: 882.00
Procedure 3 Subject to due process: Енергиен одит, Estimated Amount: 19 900.00
  • Differentiated position 1: Енергиен одит
    Contractor: Eco Globe Ltd.
    Contract total funded value: 17 910.00
Procedure 4 Subject to due process: Закупуване на система за мониторинг на енергопотреблението на Мерки 1, 2, 3, 6, 7 и 8 (Мярка 9): хардуер- 6 броя и софтуер- 1 брой, Estimated Amount: 16 000.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на система за мониторинг на енергопотреблението на Мерки 1, 2, 3, 6, 7 и 8 (Мярка 9): хардуер- 6 броя и софтуер- 1 брой
    Contractor: Daniel Standard Ltd
    Contract total funded value: 11 095.00
Procedure 5 Subject to due process: Закупуване на система на вентилационна инсталация в производствена сграда, за оползотворяване на остатъчна топлина (Мярка 10), Estimated Amount: 6 050.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на система на вентилационна инсталация в производствена сграда, за оползотворяване на остатъчна топлина (Мярка 10)
    Contractor: Klimatronik Ltd
    Contract total funded value: 4 234.71
Procedure 6 Subject to due process: Закупуване, доставяне и въвеждане в експлоатация на: - един брой тривалов електромеханичен вал (Мярка 1); - един брой хоризонтален шлайф (Мярка 2); - един брой тунелна машина за измиване и почистване (Мярка 3); - един брой конзолен кран (Мярка 4); - един брой мотокар газов (Мярка 5); - един брой профилоогъваща машина (Мярка 6); - един брой радиал бормашина (Мярка 7); - един брой хидравлична машина за рязане на ъгли (Мярка 8)., Estimated Amount: 256 569.50
  • Differentiated position 1: Тривалов електромеханичен вал (Мярка 1)- 1 брой
    Contractor: BAYER-BG ltd.
    Contract total funded value: 12 421.50
  • Differentiated position 2: Хоризонтален шлайф (Мярка 2)- 1 брой
    Contractor: BAYER-BG ltd.
    Contract total funded value: 28 235.20
  • Differentiated position 3: Тунелна машина за измиване и почистване (Мярка 3)- 1 брой
    Contractor: BAYER-BG ltd.
    Contract total funded value: 37 646.00
  • Differentiated position 4: Конзолен кран (Мярка 4)- 1 брой
    Contractor: BAYER-BG ltd.
    Contract total funded value: 5 397.00
  • Differentiated position 5: Мотокар газов (Мярка 5)- 1 брой
    Contractor: BAYER-BG ltd.
    Contract total funded value: 42 245.00
  • Differentiated position 6: Профилоогъваща машина (Мярка 6)- 1 брой
    Contractor: BAYER-BG ltd.
    Contract total funded value: 15 057.00
  • Differentiated position 7: Радиал бормашина (Мярка 7)- 1 брой
    Contractor: BAYER-BG ltd.
    Contract total funded value: 24 374.00
  • Differentiated position 8: Хидравлична машина за рязане на ъгли (Мярка 8)- 1 брой
    Contractor: BAYER-BG ltd.
    Contract total funded value: 14 140.00
Procedure 7 Subject to due process: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой, Estimated Amount: 14 000.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой
    Contractor: Transpasific Cert. Ltd.
    Contract total funded value: 12 420.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN