Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0088-C05
Project Name Providing hot lunch in Municipality of Sapareva banya-2016"
Beneficiary 000261616 Municipality of Sapareva Banya
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 22.08.2016
Start Date 01.08.2016
End Date 31.12.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Кюстендил, Сапарева баня

Description

Brief description
С настоящото проектно предложение Община Сапарева баня цели да подпомогне най-нуждаещите се хора от общината, чрез осигуряване на топъл обяд. В проекта е предвидено, в рамките на 41 месеца да се подсигури безплатен обяд. Реализацията на проекта ще започне от началото на месеца следващ сключването на договора и получаването на авансовото плащане. Топлия обяд ще бъде предоставян в Домашен социален патронаж - гр. Сапарева баня. Реализирайки проект по настоящата оперативна програма, ще допринесе за постигане на общата й цел, свързана с намаляване на броя на живеещите в бедност лица, чрез подпомагането им с храни, както и ще подпомогнем значителна част от най-нуждаещите се лица на територията на общината.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Целевите групи са определени на база информация от ДСП - гр. Дупница. 1. Основна целева група: 1.1 Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за Социално подпомагане; 1.2 Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях 1.3 Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност; 2. Допълнителна целева група: 2.1.Лица и семейства, подпомагани по Наредба No РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; 2.2.Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 от Закона за семейни помощи за деца (ЗСПД); 2.3.Лица и семействата, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10а от ЗСПД; 2.4.Лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето. 2.5.Лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение. 2.6.Конкретни представители от целевата група по т.1., които не са включени в основната целева група на съответната трапезария. Ще се приемат заявления от целевите групи, след което ще бъде сформирана комисия със заповед на кмета на Общината за подбор на кандидатите. От старта на проекта до 31.12.2017г. броя на потребителите е 80 лица от целевите групи. От 01.01.2018г. броя им е увеличен на 100 лица. Със сключено последващо допълнително споразумение, броя на лицата от 100 е намален на 90, поради намаляване на числеността на целевата група. Считано от 01.09.2018г. броят на потребителите по проекта е 90 лица. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти: Хранителните продукти ще бъдат закупувани след провеждане на процедура по ЗОП, чл. 20, ал.4 , т. 3. Закупуването на хранителните продукти ще се извърши в съответствие с изискванията на националното законодателство по прозрачен начин и при спазване и гарантиране принципите на чл. 30 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата. Дата на стартиране на дейността по предоставяне на топъл обяд - 01.09.2016 г. ; дата на приключване на дейността по предоставяне на топъл обяд - 31.12.2019 г. Общ брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд - 166 дни Общ брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд - за 80 потребители до 31.12.2017г. и от 01.01.2018 до 31.12.2019г. за 100 потребители Ще се осигурява храна в следните работни дни по месеци: - септември - 20 дни; октомври - 21 дни; ноември - 22 дни; декември - 21 дни; януари - 22 дни, февруари - 20 дни; март - 22 дни; април - 18 дни- до 30.04.2017г. От 01.05.2017г. до 31.12.2017г. броят на работните дни в които се предоставя услуга са 167, за периода от 01.01.2018г. до 31.12.2019г. броя на работните дни е общо 504. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00761-2017-0007 и № на договори с избрани изпълнители - №14,№15,№16 от 026.02.2018г., №18 и №19 от 05.02.2018г. и №24 от 02.03.2018г., Contracted Amount: 162 921.26 , Reported Amount: 162 926.26
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд : Домашен социален патронаж предоставя грижи и подпомага възрастни хора и лица с увреждания, насочена е към доставяне на храна, поддържане на хигиената в жилището; поддържане на личната хигиена; извършване на битови услуги -закупуване на хранителни продукти, заплащане на топлинна енергия, електроенергия; предоставяне на административни услуги. Осигуряването на топъл обяд ще бъде посредством Домашен социален патронаж - гр. Сапарева баня Адрес: гр. Сапарева баня; ул. "Германея" 1, Община Сапарева баня, Област Кюстендил. Материална база: Фурни Пауталия - 6 бр.; Печки с котлони - 6 бр; Пържолник; Скара; Фризери - 2 бр; Хладилници- 2 бр; Работни маси - 10 бр.; Персонал: 5 души персонал: Готвач, Домакин-касиер, Социален работник, Калкулант, Разносвач на храна, Санитар. Ще бъдат назначени и 2 души помощен персонал., Contracted Amount: 8 146.06 , Reported Amount: 8 146.33
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: Община Сапарева баня, ще предоставя съпътстващи мерки, в които ще бъдат ангажирани служители от общинска администрация. Служителите, които ще бъдат ангажирани с изпълнението на тази дейност имат опит по предишни проекти в социалната сфера. При необходимост общината ще изпълнява функциите на посредник с другите институции имащи отношение към осигуряване на заетост, социални услуги и подпомагане на територията на общината. • През 2015г. Община Сапарева баня сключи договор с рег. BG05MOP001-2.002-0098-C001 за изпълнение на проект с наименование: „ПОДКРЕПА В СЕМЕЙНА СРЕДА”,финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014-2020”, процедура BG05M9OP001-2.002 „НЕЗАВИСИМ ЖИВОТ”. Проектът е в процес на изпълнение и цели подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване на хора с увреждания (в това число деца) и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване, чрез преодоляване на последиците от социалното им изключване. С реализирането на проекта ще се създаде Център за почасово предоставяне на социални услуги в домашна среда. В проекта е предвидено услугите да се предоставят 18 месеца и да обхващат 60 или повече потребители, в зависимост от нуждата. Предоставянето на услугите в домашна среда ще се извършва от 20 лични и 10 социални асистента, и 10 домашни помощника, социален работник, специален педагог – логопед, психолог и медицинска сестра. , Contracted Amount: 8 146.06 , Reported Amount: 8 146.33

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 90.00 , Reached amount: 170.00

Financial Information

Total Project cost 179 213.38 BGN
Grant 179 213.38 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 179 213.38 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN