Identification

UMIS Number BG05FMOP001-5.001-0085-C07
Project Name Warm lunch in Lyaskovets Municipality during the COVID-19 Pandemic
Beneficiary 000133844 LYASKOVETS MUNICIPALITY
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 16.02.2021
Start Date 01.01.2021
End Date 30.09.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Лясковец

Description

Brief description
Надграждане и разширяване обхвата на дейността на Обществена трапезария по целева програма Топъл обяд в дома в условията на извънредна ситуация -2020г.в периода: м.май.2020г. - м. декември.2020г.
проектното предложение ще се реализира, чрез изпълнение на следните дейности: 
1. Определяне на целевите групи.
2. Приготвяне на топъл обяд.
3. Предоставяне на топъл обяд.
4. Реализиране на съпътстващи мерки.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи : С реализацията на дейността се цели да се подберат конкретни бенефициенти, които имат нужда от най-висока степен на социална закрила. Предвижда се кандидатите да бъдат да принадлежат към следните целеви групи: - лица без доход или с ниски доходи под линията на бедност – хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора които поради възрастта си или налична степен на увреждане са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията; - лица поставени под карантина – без доход или с ниски с доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа; - лица, обектна социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са невъзможност да задоволяват основните си жизнени потребности. За идентифициране на най-нуждаещите се лица община Лясковец ще използва всякакви източници - сигнали от граждани подадени в общинска администрация, сигнали за нуждаещи се лица подадени в Домашен социален патронаж, сигнали предоставени от кметствата от населените места на общината, сигнали подали самите нуждаещи се лица, изпитващи затруднение да осигуряват своята прехрана, информация от Регионалната здравна инспекция за лицата поставени под карантина и др. Дейността се предвижда да стартира, преди реализацията дейностите на проекта по приготвяне и доставка на топъл обяд и да продължи до приключване на проектните дейности. Целта е да се извърши предварително потвърждаване на принадлежността на всички кандидати към основните целеви групи от Дирекция „Социално подпомагане” гр. Горна Оряховица. При попълнен капацитет на трапезарията от 60 правоимащи лица и при проявен интерес от страна на уязвимите лица попадащи в целевите групи имащи право да получават топла храна по Операцията същите ще бъдат вписани в списък „чакащи“ и включване при отпадане на някой потребител.Във връзка не допускане на двойно финансиране ще бъде изискана информация от Дирекция „Социално подпомагане” гр. Г.Оряховица и информация от управителите на социалните услуги на територията на общината. Предвижда първоначално да се одобрят 60 потребителя. Провижда се да има минимум 2 одобрени потребители, които да фигурират в списъка на „чакащите” . При възникнала необходимост одобрен кандидат от този списък ще получи топлата храна на одобрения ползвател неявил да получи обяда си. След изясняване на ситуацията екипа за управление на проекта ще предприеми действия за прекратяване договора с не явилото се лица и сключване на договор за ползване на социалната услуга с кандидата получил топлия обяд., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: С реализацията на тази дейност се цели закупуване на хранителни продукти за приготвяне на топъл обяд, считано от 01.01.2021 г. до 30.09.2022г. (включ.) в рамките на 435 работни дни. Териториалният обхват е във всички населени места на територията на община Лясковец – гр. Лясковец и съставните 5 села на общината. Храната ще бъде на стойност 2,70 лв. за 1 лице на ден, с включено ДДС до 28.02.2022г. включително и 2,90 лв. за 1 лице на ден считано от 01.03.2022 г. За приготвяне на топлят обяд е необходимо закупуване на хранителни продукти и тяхното влагане от следните групи: - хляб и хлебни изделия; - мляко, млечни продукти и яйца; - месо и месни продукти; - риба; - плодове и зеленчуци; - пакетирани изделия варива; - консерви. Всеки артикул на ХП ще е придружен с документи/сертификати,за удостоверяване произход на ХП и фактура за доставка.Ежедневно необходимите ХП за приготвяне на храната ще се отпуска по требвателни листи и калкулационни ведомости за вложени продукти,при стриктно спазване на „Сборник рецепти за заведения за обществено хранене“ от 1999г.,с които работи ДСП.Ежеседмично калкулантът-социален работник ще изпраща по ел.поща на доставчиците заявки за доставка на ХП,необ. за приготвяне на топлата храна., Contracted Amount: 72 204.60 , Reported Amount: 72 204.60
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Реализацията на тази дейност се предвижда да стартира на 01.01.2021 г. и да приключи до 30.09.2022 г., в рамките на 435 работни дни при капацитет- 60 уязвими лица. Топлият обяд ще включва – супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт на стойност 2,70 лв. за храноден за 1 лице до 28.02.2022 г. и 2,90 лв. за храноден за 1 лице считано от 01.03.2022 г. Реализацията на социалната услуга ще се извърши собствен ресурс. Предвижда се реализация на 1 трапезария, която ще приготвя ежедневно храната.Домашен социален патронаж- гр. Лясковец разполага с необходимата материална база, човешки ресурс имащи опит в предоставяне на такъв вид социална услуга. Служителите на ДСП са квалифицирани и имат опит в реализирането на такава социална услуга, тъй като през 2020 бе реализиран проект по Целева програма „Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация -2020 г.”, като бе осигурена топла храна на 60 нуждаещи се лица от общината. Структурата на Домашен социален патронаж са включени следните експерти: - Управител ДСП – 1 служител; - Счетоводител – 1 служител; - Калкулант- социален работник – 1 служител; - разносвач на храна – 2 служители; - Шофьори – 2 служители. - Готвач – 1 служител; - Помощник-готвач – 1 служител. Предвижда се наемане на допълнително лице на граждански договор в помощ на работещите в кухнята-майка на ДСП и при доставката на храна до дома на потребителите. Домашен социален патронаж разполага с два автомобила, които освен транспортирането на храна до пунктовете за раздаването във всяко прилежащо на общината населено място и при възникнала необходимост ще доставя и топъл обяд на бенефициенти със затруднение в своето придвижване или поставени под карантина, за периода на караната. Партньорската организация при възникнала необходимост ще осигури и допълнителен транспорт, с цел доставката на храна до адрес., Contracted Amount: 3 610.23 , Reported Amount: 3 610.23
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки : През периода на изпълнението дейностите на проекта по Операцията, паралелно с осигуряване на топлия обяд ще бъдат предоставени и съпътстващи на потребителите на социална услуга. Реализирането представлява едно от спецификата Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица в България за периода 2014-2020 г. Тук водещ принцип в предоставянето им в „центъра” нуждите и потребностите на „отделния човек”, при осигуряване на дейности, допринасящи за социалното приобщаване на най-нуждаещите се лица и съобразявайки ги с необходимите противоепидемични мерки в условията на пандемия от COVID-19. Предвижда се реализацията на съпътстващите мерки да бъдат под формата на: -социални консултации- предоставяне на информация към разрешаване на неблагоприятна социална ситуация, консултиране ползване на други социални услуги предоставени на територията на община Лясковец и консултиране ползване на услуги предоставени по програми и проекти реализирани по ОП „Развитие на човешките ресурси”; - консултиране управление на семенния бюджет, здравословно хранене; - консултиране ограничаване разпространението от COVID-19 – чрез разработване и разпространение на листовки за превенция срещу заболяването; - индивидуално/групово консултиране, съобразно индивидуалните нужди и проблеми на конкретните представители от целевите групи; - провеждане на индивидуални беседи – за реда и начина на отпускане на социалните помощи и начина и реда ползването на социални услуги за възрастни хора реализирани по програми и проекти. С цел намаляване на социалното изключване и справяне с извънредни социални ситуации преди всичко преодоляване на кризата от COVID-19, по еманципиран и устойчив начин се придвижа съпътстващата подкрепа да се изразява в снабдяване на потребителите с необходимите лекарства и продукти от първа необходимост, закупени с техни лични средства. , Contracted Amount: 3 610.23 , Reported Amount: 3 610.23

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "Hleboproizvodstvo i sladkarstvo EOOD, Contracted Amount*: 45 885.99 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Slavianka EAD, Contracted Amount*: 64 800.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Stelit 1 EOOD, Contracted Amount*: 574 089.51 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 60.00 , Reached amount: 103.00

Financial Information

Total Project cost 79 425.06 BGN
Grant 79 425.06 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 79 425.06 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Доставка на хранителни продукти по обособени позиции на нуждите на звената в Община Лясковец за периода 01.01.2021 г.-31.12.2021 г.", Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Позиция 3"Месо и месни продукти"
    Contractor: Stelit 1 EOOD
    Contract total funded value: 92 487.67
Procedure 2 Subject to due process: "Доставка на хранителни продукти по обособени позиции на нуждите на звената в Община Лясковец за периода 01.01.2021 г.-31.12.2021 г.", Estimated Amount: 54 000.00
  • Differentiated position 1: позиция 1 "Хляб и хлебни изделия"
    Contractor: Slavianka EAD
    Contract total funded value: 64 800.00
Procedure 3 Subject to due process: "Доставка на хранителни продукти по обособени позиции на нуждите на звената в Община Лясковец за периода 01.01.2021 г.-31.12.2021 г.", Estimated Amount: 54 524.13
  • Differentiated position 1: позиция 2 "Мляко, млечни продукти и яйца4
    Contractor: Stelit 1 EOOD
    Contract total funded value: 54 524.13
Procedure 4 Subject to due process: "Доставка на хранителни продукти по обособени позиции на нуждите на звената в Община Лясковец за периода 01.01.2021 г.-31.12.2021 г.", позиция 5 Плодове и зеленчуци, Estimated Amount: 46 000.00
  • Differentiated position 1: Позиция 5 Плодове и зеленчуци
    Contractor: Stelit 1 EOOD
    Contract total funded value: 46 666.64
Procedure 5 Subject to due process: "Доставка на хранителни продукти по обособени позиции на нуждите на звената в Община Лясковец за периода 01.01.2021 г.-31.12.2021 г.", позиция 4, Estimated Amount: 18 467.00
  • Differentiated position 1: Позиция 4 Риба
    Contractor: Stelit 1 EOOD
    Contract total funded value: 18 467.06
Procedure 6 Subject to due process: "Доставка на хранителни продукти по обособени позиции на нуждите на звената в Община Лясковец за периода 01.01.2021 г.-31.12.2021 г.", позиция 6 "Варива, подправки и други пакетирани изделия", Estimated Amount: 32 149.27
  • Differentiated position 1: озиция 6 "Варива, подправки и други пакетирани изделия"
    Contractor: Stelit 1 EOOD
    Contract total funded value: 32 149.27
Procedure 7 Subject to due process: "Доставка на хранителни продукти по обособени позиции на нуждите на звената в Община Лясковец за периода 01.01.2021 г.-31.12.2021 г.", позиция 6 Консерви, Estimated Amount: 19 688.85
  • Differentiated position 1: Позиция 6 Консерви
    Contractor: Stelit 1 EOOD
    Contract total funded value: 19 669.12
Procedure 8 Subject to due process: "Доставка на хранителни продукти по обособени позиции на нуждите на звената в Община Лясковец за периода 01.01.2022 г.-31.12.2022 г.", Estimated Amount: 42 166.89
  • Differentiated position 1: позиция 6 "Варива, подправки и други пакетирани изделия"
    Contractor: Stelit 1 EOOD
    Contract total funded value: 42 166.69
Procedure 9 Subject to due process: "Доставка на хранителни продукти по обособени позиции на нуждите на звената в Община Лясковец за периода 01.01.2022 г.-31.12.2022 г.", позиция 6 "Консерви", Estimated Amount: 19 788.88
  • Differentiated position 1: "Доставка на хранителни продукти по обособени позиции на нуждите на звената в Община Лясковец за периода 01.01.2022 г.-31.12.2022 г.", позиция 5
    Contractor: Stelit 1 EOOD
    Contract total funded value: 19 488.88
Procedure 10 Subject to due process: Доставка на хранителни продукти по обособени позиции на нуждите на звената в Община Лясковец за периода 01.01.2022 г.-31.12.2022 г.", позиция "Хляб", Estimated Amount: 45 885.99
  • Differentiated position 1: доставка на хранителни продукти по обособени позиции на нуждите на звената в Община Лясковец за периода 01.01.2022 г.-31.12.2022 г.", позиция1 "Хляб
    Contractor: "Hleboproizvodstvo i sladkarstvo EOOD
    Contract total funded value: 45 885.99
Procedure 11 Subject to due process: Доставка на хранителни продукти по обособени позиции на нуждите на звената в Община Лясковец за периода 01.01.2022 г.-31.12.2022 г.", позиция 2 "Мляко и млечни продукти", Estimated Amount: 73 506.62
  • Differentiated position 1: Доставка на хранителни продукти по обособени позиции на нуждите на звената в Община Лясковец за периода 01.01.2022 г.-31.12.2022 г.", позиция 2 "Мляко и млечни продукти"
    Contractor: Stelit 1 EOOD
    Contract total funded value: 73 506.62
Procedure 12 Subject to due process: Доставка на хранителни продукти по обособени позиции на нуждите на звената в Община Лясковец за периода 01.01.2022 г.-31.12.2022 г.", позиция 3 "Месо и месни продукти", Estimated Amount: 90 443.89
  • Differentiated position 1: Доставка на хранителни продукти по обособени позиции на нуждите на звената в Община Лясковец за периода 01.01.2022 г.-31.12.2022 г.", позиция 3 "Месо и месни продукти"
    Contractor: Stelit 1 EOOD
    Contract total funded value: 90 443.89
Procedure 13 Subject to due process: Доставка на хранителни продукти по обособени позиции на нуждите на звената в Община Лясковец за периода 01.01.2022 г.-31.12.2022 г.", позиция 4 "Риба", Estimated Amount: 24 988.63
  • Differentiated position 1: Доставка на хранителни продукти по обособени позиции на нуждите на звената в Община Лясковец за периода 01.01.2022 г.-31.12.2022 г.", позиция 4 "Риба"
    Contractor: Stelit 1 EOOD
    Contract total funded value: 24 958.63
Procedure 14 Subject to due process: Доставка на хранителни продукти по обособени позиции на нуждите на звената в Община Лясковец за периода 01.01.2022 г.-31.12.2022 г.", позиция 5 "Плодове и зеленчуци", Estimated Amount: 59 560.91
  • Differentiated position 1: Доставка на хранителни продукти по обособени позиции на нуждите на звената в Община Лясковец за периода 01.01.2022 г.-31.12.2022 г.", позиция 5 "Плодове и зеленчуци"
    Contractor: Stelit 1 EOOD
    Contract total funded value: 59 560.91

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN