Identification

UMIS Number BG05M9OP001-6.002-0114-C01
Project Name Patronage Care+ in Municipality Novi Pazar
Beneficiary 000931575 Novi Pazar Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 26.04.2021
Start Date 01.05.2021
End Date 09.11.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Шумен (BG333), Нови пазар

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.Проектното предложение ще даде възможност да се осигури изграждане на мрежа от услуги в домашна среда и ще осигури предоставянето на почасови мобилни здравно-социални услуги по домовете за лица с увреждания и възрастни хора в невъзможност за самообслужване. Съобразно индикативния брой потребители определени за всяка община за включване в проекта се предвижда минимум 54 лица да ползват интегрираната социално - здравна услуга.
Операцията ще се осъществи чрез прилагане на вече изградения модел и единни програми за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги и обучение на персонала. Чрез изпълнението на дейностите по проекта ще се гарантира по–висока ефективност на предоставяните услуги при използване на значително малък финансов ресурс, чрез прилагане на гъвкави механизми за съчетано почасово ползване на интегрирани социално- здравни услуги,ориентирани към индивидуалните нужди на всеки нуждаещ се.С настоящият проект ще се подобри качеството на живот и достъпа до услуги за социално включване, в отговор на комплексни потребности, включително и здравни на хора с увреждания и хора  в невъзможност за самообслужване,с цел преодоляването на последиците от социалното изключване.
За оптималното функциониране на услугата ще бъде ремонтирана и обзаведена и оборудвана стая за екипа за управление на услугата и специалистите. С цел разширяване обхвата на социално - здравните услуги на територията на цялата община и осигуряване на равен достъп на лицата до тях ще бъде закупено транспортно средство с което специалистите по социално – здравни грижи ще могат да достигнат до всеки един от потребителите .
Activities
  • Activity: Патронажна грижа: Патронажната грижа в Община Нови пазар ще обхваща следните дейности: предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора; предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция); транспорт на персонала, предоставящ грижа, от/до домовете на лицата. Общият размер на компенсацията за 54 потребители на Патронажната услуга е в размер на 108 864.00 лв. за 12 месеца, като 82 425.60 лв. са предвидени разходи за персонала и 26 438.40 лв. са други разходи за услугата. Разходите, които формират размера на компенсацията по вид и стойност, са описани в точка 11.4 от формуляра. Дейността ще надгради изпълнявания договор от общината по процедура „Патронажната грижа“ ще се изпълнява от отдел на специализираната администрация на община Нови пазар. Координацията на услугата ще се извършва в сградата на общинската администрация. „Патронажната грижа“ ще осигури здравна, социална и психологическа подкрепа на минимум 54 лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19. Териториално услугата ще обхване община Нови пазар. Ще се предоставя в продължение на 12 м. Всеки потребител ще получава здравно-социална грижа до 2 часа на ден. „Патронажната грижа“ ще интегрира комплекс от услуги като помощ в дома (почистване, пране, социални контакти и др.); медицински услуги, които не се предоставят по НЗОК в домашна среда като: мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, измерване на кр. захар с глюкомер, контрол върху приема на лекарства и др.; психологическа подкрепа с фокус към възстановяване на социалната интеграция на лицата в обществения живот; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Екипът, който ще бъде ангажиран за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги е както следва: координатор - 1 човек на 4 ч., шофьор – 1 човек на 4 ч., социален работник –1 човек на 4 ч., медицинска сестра – 2 лица на 4 ч., санитари – 6 броя / 4,6 или 8 часа/б.р 1.1. и психолог и социален работник на граждански договор б.р 2.1. Транспортът на персонала ще се осъществява с 1 превозно средство от общината, закупено по проект "Патронажна грижа- Компонент 2, което ще се ползва по предварително изготвен график. Ръководителят на проекта ще контролира целесъобразното използване на средства, покриващи разхода за гориво, а отчитането на изразходваното гориво ще е на база утвърдената норма на общинския автомобил и изминати километри. Проектната дейност ще се осъществява по разработената от МЗ методика за предоставяне на услугата „Патронажна грижа“. Преди регламентиране на трудовите отношения с лицата, реализиращи услугата, за тях ще бъде проведено обучение по утвърдената от МЗ програма, което ще допринесе за единни указания на специалистите. Предвиждаме 2 месеца подготвителни дейности., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 55 602.86
  • Activity: Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: Превенцията на COVID-19 в социалните услуги ще се осъществи посредством извършване на следните дейности: • осигуряване на лични предпазни средства на персонала в социалните услуги; • въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности; • тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19 при нужда; • осигуряване на компютърна техника с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно (онлайн консултиране). Общият размер на разхода за тази дейност е 271 486.43 лв., в т.ч. 205 554.01 лв. разходи за персонал и 65 932,42 лв. други разходи, различни от посочените разходи за персонала.Община Нови пазар е доставчик на 8 социални услуги, ДДД. Щатната численост на персонала, предоставящ услугите е 112 щатни служители. Индикативният капацитет на социалните услуги е 240 потребители.Кризата, свързана с разпространението на COVID-19 е ситуация, която не е предвидена при определянето размера на стандартите за социални услуги, делегирани от държавната дейност (ДДД). Изпълнението на тази проектна дейност е в пряка връзка с изпълнението на следни разпоредби на АСП:• Указание, относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги;• Указателно писмо №08-00-11691 от 02.09.2020 г., относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги;• Указание №08-00-5443 от 30.04.2020 г., относно предприемане на мерки и действия от общините при установяване на потребители с корона вирус инфекция в социалните услуги. Превантивните мерки за ограничаване на заразата в социалните услуги ще бъдат финансово обезпечени по проекта, което ще допринесе за опазване здравето както на ползвателите на социалните услуги, ДДД, така и на служителите, предоставящи тези услуги. Предвиждаме да назначим на трудов договор помощен персонал 18 лица, като във всяка услуга ще бъдат назначение на длъжността: чистач/хигиенист НКПД 91120004. В изпълнение на работните си задачи, назначените лица ще спазват всички необходими противоепидемиологични мерки. Ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, с цел превенция на корона вирусната инфекция. За персонала на услугите и допълнително назначените лица ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства. Персоналът и потребителите на услугите ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. Към момента служителите в услугите работят, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествени и безопасни услуги на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в назначаването на допълнително чистач/хигиенисти в размер на 205 554,01 лв. Предвиждаме назначаването на помощен персонал - 18 бр. изпълнител, НКПД 9112000, на 8 ч. работен ден, които да извършват дезинфекция и почистване на помещенията и да отговарят за пропускателния режим в сградата и други спомагателни дейности, свързани с епидемиологичната обстановка. Разходите за възнаграждения са планирани на база – 798,00 лв. и 19,22% осигурителни вноски за сметка на работодателя, за 12 месеца - общо разходи 205 554,01 лв. съгласно Методология за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР. Предвиждаме социалните услуги, ДДД, предоставяни от община Нови пазар да бъдат адаптирани към въведените ограничения от епидемичната обстановка с цел подсигуряване на дистанционна форма на работа. Във тази връзка е необходимо да се осигури допълнителна техника, като мобилни телефони,лаптопи, мултифункционално устройство и таблети в социални услуги ДДД. Същите ще се използват от всички специалист в социалните услуги.Предвид факта, че повечето социални услуги не са добре оборудване се надяваме, че с така предвидения брой технически средства ще успеем да покрием крайно големите нужди от тях., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 333 174.40

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 112.00 , Reached amount: 127.00
Indicator 2 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 294.00 , Reached amount: 440.00
Indicator 3 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 294.00 , Reached amount: 440.00
Indicator 4 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 130.00 , Reached amount: 133.00

Financial Information

Total Project cost 388 777.26 BGN
Grant 388 777.26 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 388 777.26 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN