Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0565-C01
Project Name Enhancement of the energy efficiency of “Interhold” Ltd., through investments in new high-tech equipment
Beneficiary 202357469 "Interhold" Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 24.11.2017
Start Date 24.11.2017
End Date 18.12.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Монтана, Монтана, гр.Монтана

Description

Brief description
Проектното предложение на "Интерхолд" ЕООД е за повишаване на енергийната ефективност на предприятието чрез закупуване на ново високотехнологично оборудване и въвеждане на системи и процеси необходими за подобряване на управлението на енергийните ресурси в производствения процес. По този начин дружеството ще може да отговори на нарастващото търсене на неговите услуги на пазара. За целта предвиждаме да закупим:
1. Колесен многофункционален багер с челен товарач и трошачна кофа
2. Колесен многофункционален багер с челен товарач
3. Верижен багер
4. Телехендлер
Предвиденото за закупуване оборудване представлява дълготрайни материални активи и е предназначено за осъществяване на основната производствена дейност. То е за нуждите на новооткрития офис на дружеството в гр. Монтана. Планираните инвестиции са в изпълнение на препоръчаните 4 мерки за повишаване на енергийната ефективност, описани в доклада на енергийния одит на "Джи Ер Ен Пауър България" ЕООД и одобрен със становище за съответствие на АУЕР № BG16RFOP-903/19.09.2016 г.
Реализацията на проектното предложение ще позволи на "Интерхолд" ЕООД да осъществи годишни енергийни спестявания в размер на 482 879 kWh/год., или 52,09% от досегашното потребление, като същевременно придобие нови, високопроизводителни строителни машини. Това ще увеличи производствените възможности и същевременно намали себестойността на единица продукция. Проектното предложение предвижда и въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт и управление на енергийните ресурси, съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001.
В резултат на това ще се осигури устойчив икономически растеж на дружеството и понижаване на енергийната интензивност на произвежданата от компанията строителна продукция. Очакваме този комплекс от дейности да спомогне за разширяване на производствения капацитет на дружеството и подобряване на неговата енергийна ефективност, чрез което ще се повиши неговата конкурентоспособност.
Activities
  • Activity: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на колесен многофункционален багер с челен товарач и трошачна кофа 1 бр., колесен многофункционален багер с челен товарач - 1 бр., верижен багер - 1 бр. и телехендлер 1 бр.): Като част от дейността ще бъдат закупени следните активи: Колесен многофункционален багер с челен товарач и трошачна кофа Колесен многофункционален багер с челен товарач Верижен багер Телехендлер. Изпълнението на дейността допринася за изпълнението на Специфична цел 1 на проекта - въвеждане на енергоефективни машини в производствената дейност на дружеството. Дейността включва подмяна на част от съществуващите остарели машини, които трупат много разходи за горива, смазочни материали, обслужване и амортизация, с нови високотехнологични, с по-висока обща производителност, които да осъществят икономия на енергия и понижение на отделяните в околната среда вредни емисии. С дейността се изпълняват препоръчаните 4 мерки за повишаване на енергийната ефективност, описани в доклада на енергийния одит - подмяна на 4 машини, необходими за осъществяване на производствената дейност на дружеството. Очакваният ефект на предвидените инвестиции по настоящата дейност ще бъдат, съобразно обследванията извършени в енергийния одит: - Планирани енергийни спестявания (ПЕС) - 52.09 %; - Общи енергийни спестявания - 482 879 kWh/год.; - Енергийни спестявания за единица продукция - 2,69 kWh/m3. - Фактор на енергийните спестявания - 55.71%.; - Понижение на вредните емисии - 395.48 t/год. Спестените емисии не се състоят изключително в CO2, но и от други вредни газове, отделяни при производството на електроенергия (SO2, CH4, прахови частици и др.) . Дейността е необходима за постигане на Специфична цел 1 на проектното предложение - въвеждане на енергоефективни машини в производствената дейност на дружеството. Всяка една от предвидените за закупуване машини съответства препоръчани в енергийния одит мерки, както следва: 1. Колесен многофункционален багер с челен товарач и трошачна кофа - съответства на Мярка 1. Предвидената машина е необходимо да бъде със следните минимални технически характеристики - мощност 75 kW, среден разход на гориво 4.5 л/м.ч., средна производителност 67 куб. м./ м.ч.. Очакваният процент на енергийно спестяване, след въвеждането и в експлоатация е 66.80 %. Срока за откупуване на инвестицията е 5.67 год., а експлоатационния период на машината е 20 години. 2. Колесен многофункционален багер с челен товарач - съответства на Мярка 2. Предвидената машина е необходимо да бъде със следните минимални технически характеристики - мощност 74.5 kW, среден разход на гориво 4.0 л/м.ч., средна производителност 67 куб. м./ м.ч. Очакваният процент на енергийно спестяване, след въвеждането и в експлоатация е 68.96 %. Срока за откупуване на инвестицията е 4.51 год., а експлоатационния период на машината е 20 години. 3. Верижен багер - съответства на Мярка 3. Предвидената машина е необходимо да бъде със следните минимални технически характеристики - мощност 110 kW, среден разход на гориво 9.0 л/м.ч., средна производителност 340 куб. м./ м.ч. Очакваният процент на енергийно спестяване, след въвеждането и в експлоатация е 47.75 %. Срока за откупуване на инвестицията е 4.94 год., а експлоатационния период на машината е 20 години. 4. Телехендлер - съответства на Мярка 4. Предвидената машина е необходимо да бъде със следните минимални технически характеристики - мощност 75 kW, среден разход на гориво 9.5 л/м.ч., средна производителност 63 куб. м./ м.ч. Очакваният процент на енергийно спестяване, след въвеждането и в експлоатация е 41.93 %. Срока за откупуване на инвестицията е 7.54 год., а експлоатационния период на машината е 20 години. Дейността ще бъде изпълнена по следния начин: 1. През м. 01 ще бъде публикувана и проведена процедурата за избор на изпълнители, която ще е с обособени позиции, за всяка една от машините. 2. През м. 02 ще бъдат сключени договори с избраният /те изпълнител/ и. 3. През м. 02 до м. 06 ще бъдат доставени машините и ще бъде извършено окончателното плащане по сключеният/ те договор/ и с избраният /те изпълнител/ и., Contracted Amount: 893 238.76 , Reported Amount: 893 202.00
  • Activity: Консултантски услуги за въвеждане на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001. Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на ISO 50001 и сертифицирането му: Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: 1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт 2. Акредитирана сертификация на система за управление на енергията Изпълнението на дейността допринася за изпълнението на специфична цел 2 на проектното предложение - подобряване на организацията и управлението на енергийните ресурси в производствения процес. По този начин "Интерхолд" ще може да установи системи и процеси, необходими за подобряване на енергийната ефективност. С въвеждането на стандарта ще могат да се определят изискванията, приложими за използване на енергия и потребление, включително за измерване, документиране и отчитане, проектиране и практики за изпълнението на договори с клиенти за оборудване, системи, процеси и персонал, които ще допринесат за подобряване на енергийните характеристики в производствената дейност на дружеството. Очакван ефект след въвеждането на стандарта е да се намалят емисиите на парникови газове, разходите за енергия и други въздействия, свързани с околната среда. Дейността е свързана с изпълнението на следните 2 поддейности: Поддейност 2.1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт, съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001, което ще бъде осъществено: 1 ЕТАП Преглед на състоянието на дружеството по отношение на околната среда и енергийното състояние: - идентифициране на енергийните потоци; - идентифициране на законовите и други нормативни изисквания, приложими за дружеството; - преглед на предишни обстоятелства, замервания и анализи. 2 ЕТАП въвеждащо обучение на работниците и служителите по стандарта: - разработване на документите от Системата за управление - процедури, оперативни документи / формуляри, наръчник и др.; - приемане на документите от съвместни работни екипи; 3 ЕТАП Внедряване: - определяне на обхвата на системата; - формулиране на политиката на дружеството по отношение на енергийното управление; разработване на методика за оценка на значимостта на аспекта на околната среда - идентифициране на аспектите и определяне на значимите от тях - определяне на общите и конкретни цели по отношение на енергийното управление; - разработване на програми по ефективно енергийно управление; 4 ЕТАП внедряване и пробна експлоатация на състемата: - провеждане на обучение на вътрешни одитори; - извършване на вътрешни одити; 5 ЕТАП Отстраняване на забележки и несъответствия, установени при вътрешния одит. Поддейност 2.1. Акредитирана сертификация на система за управление на енергията, съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 1. Сертификационна оценка - преглед за съответствие на документацията на системата за управление, прямо изискванията на стандарта - оценка на място на внедрената система за управление, за съответствие с изискванията на приложимите стандарти и нормативни документи, изпълнението на нейните регламенти и ефикасността й. Поддейност 2.2. 1. Сертификация Въз основа на положително заключение от прегледа на документацията и от проверката на място на системата за управление от одиторския екип, ще бъде издаден сертификат. Той се издава за определена от дружеството дейност, която ще бъде обект на проверката и потвърждение. Сертификатът ще бъде със срок на валидност 3 години. 3. Надзорни одити - целят потвърждение на съответствието с изискванията на стандарта. Ще бъдат провеждани на извадков принцип. 1. Въвеждане на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001: - м. 05 провеждане на процедура за избор на консултантска организация, която да извърши въвеждането на системата; - м. 06 сключване на договор с избрания изпълнител; - м. 06 до м. 08- въвеждане на стандарта в дейността на "Интерхолд" 2. Сертифициране на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 - м. 08- провеждане на процедура за изборна консултантска организация, която да извърши сертификацията; - м. 09. - сключване на договор с избраната организация - м. 09 и м. 15 - получаване на сертификат на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001., Contracted Amount: 24 490.00 , Reported Amount: 23 500.00
  • Activity: Информация и публичност: В рамките на дейността се предвижда популяризирането на проектното предложение и на програмата, съгласно изискванията за визуална идентификация на ЕС. Ще бъде разработен специален дизайн на информационни материали, според указанията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В офиса на фирмата и на строителната площадка, на която се извършва работната дейност ще бъдат разположени пояснителни табели, разясняващи и визуализираща помощта от европейските фондове. На закупеното оборудване, на видно място ще се разположат стикери с логото на ОПИК 2014-2020 г. и номера на проекта. В рамките на дейността е предвидено да бъдат публикувани общо 4 публикации в регионални и местни медии - по 1 при стартирането и 1 при приключването на проекта в местни печатни медии. Предвижда се да се направят 2 публикации в онлайн медии /интернет/. Ще бъдат изготвени и 500 бр. брошури, които ще бъдат раздавани на настоящи и потенциални клиенти на дружеството. В предвидените публикации и брошури ще се разпространява направеното по проекта с информация за финансиращата програмата, дейностите и резултатите от проекта. При изпълнение на проектната дейност задължително ще се спазват изискванията и мерките посочени в Договора за безвъзмездна финансова помощ и в Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейността ще бъде реализирана по следния начин: - м. 01 - провеждане на процедура за избор на изпълнител - м. 02 - сключване на договор с избрания изпълнител - м. 03 до м. 15 - изпълнение на дейността, Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 3 000.00
  • Activity: Консултантски услуги за изготвяне на доклад за енергийния одит. Като част от дейността беше извършена следната услуга - изготвен доклад на енергийния одит: Като част от дейността беше извършена услугата по изготвяне на доклад на енергийния одит, в който на предписани 4 мерки за подобряване на енергийната ефективност в производствената дейност на "Интерхолд". Изпълнението на дейността е необходимо условие за подготовката на проектното предложение "Повишаване на енергийната ефективност на "Интерхолд" ЕООД, чрез инвестиции в ново високотехнологично оборудване". Неговата подготовка се основава на препоръките от извършен енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”), изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване). Той е извършен от юридическо лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност с № 00067 - "Джи Ер Ен Пауър България" ЕООД. Екипът извършил обследването е подписал енергийният одит.Обследването за енергийна ефективност е извършено на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период (2013-2015 г.) и данни от измерванията, извършени в хода на обследването. Доклада на енергийния одит е одобрен със становище за съответствие на АУЕР № BG16RFOP-903/19.09.2016 г. Дейността беше изпълнена по следния начин: - през м.06.2016 г. беше проведена процедура, чрез събиране на 3 оферти и беше сключен договор с избрания изпълнител. - през периода м. 06 - 08.2016 г. - беше изготвено от избрания изпълнител енергийното обследване - през м. 08.2016 г. доклада на енергийния одит беше изпратен за становище и одобрение от АУЕР - през м. 09.2016 г. без забележки е одобрен доклада на енергийния одит със становище за съответствие на АУЕР № BG16RFOP-903/19.09.2016 г., Contracted Amount: 20 000.00 , Reported Amount: 20 000.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Zenit Consult AM LTD, Contracted Amount*: 7 650.00 , Reported Amount**: 8 500.00
  • Contractor: Mediablister Ltd., Contracted Amount*: 2 700.00 , Reported Amount**: 3 000.00
  • Contractor: OTC Bulgaria Ltd., Contracted Amount*: 13 500.00 , Reported Amount**: 15 000.00
  • Contractor: GRN Power Bulgaria Ltd., Contracted Amount*: 18 000.00 , Reported Amount**: 20 000.00
  • Contractor: EUROMARKET CONSTRUCTION JSC, Contracted Amount*: 625 241.40 , Reported Amount**: 642 665.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 472 879.00 , Reached amount: 482.88
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 395.48 , Reached amount: 128.93

Financial Information

Total Project cost 940 728.76 BGN
Grant 668 008.13 BGN
Self amount 272 720.63 BGN
Total actual amounts paid 667 091.40 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на ново високотехнологично оборудване, Estimated Amount: 893 238.76
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Доставка на колесен многофункционален багер с челен товарач и трошачна кофа
    Contractor: EUROMARKET CONSTRUCTION JSC
    Contract total funded value: 625 241.40
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Доставка на колесен многофункционален багер с челен товарач
    Contractor: EUROMARKET CONSTRUCTION JSC
    Contract total funded value: 625 241.40
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Доставка на верижен багер
    Contractor: EUROMARKET CONSTRUCTION JSC
    Contract total funded value: 625 241.40
  • Differentiated position 4: Обособена позиция 4: Доставка на телехендлер
    Contractor: EUROMARKET CONSTRUCTION JSC
    Contract total funded value: 625 241.40
Procedure 2 Subject to due process: Изготвяне на доклад за енергийно обследване (енергиен одит), Estimated Amount: 20 000.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на доклад за енергийно обследване (енергиен одит)
    Contractor: GRN Power Bulgaria Ltd.
    Contract total funded value: 18 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Консултации по въвеждане на система за енергиен мениджмънт, съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 , Estimated Amount: 8 990.00
  • Differentiated position 1: Консултации по въвеждане на система за енергиен мениджмънт, съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001
    Contractor: Zenit Consult AM LTD
    Contract total funded value: 7 650.00
Procedure 4 Subject to due process: Публичност и визуализация на проекта , Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Публичност и визуализация на проекта
    Contractor: Mediablister Ltd.
    Contract total funded value: 2 700.00
Procedure 5 Subject to due process: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт, съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 , Estimated Amount: 15 500.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт, съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001
    Contractor: OTC Bulgaria Ltd.
    Contract total funded value: 13 500.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN