Identification

UMIS Number BG14MFOP001-4.048-0001-C02
Project Name Development of fishing and cultural tourism in the RR of FLAG - Pazardzhik
Beneficiary 176367997 Vi Art Foundation
Funding EFMDR ==> Maritime and Fisheries Programme
Date of the Contract/Order 25.02.2021
Start Date 25.02.2021
End Date 09.05.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Пазарджик

Description

Brief description
Проектното предложение представлява стремежа на Фондация Ви Арт към създаване на нов устойчив туристически продукт в РР посредством разработване на туристическа маркетингова стратегия на дестинацията, туристически атракции, фестивални събития и рекламна кампания. 
Нуждите и потенциала на района на МИРГ - Пазарджик са част от приоритетните сектори за развитие, залегнали в стратегията на ВОМР. Към момента не се използва наличния потенциал и възможности на територията, затова заложихме на силните страни на риболовния и културно познавателен туризъм за решаване на проблемите в тази сфера. А те са свързани с липса на достатъчно средства, липса на компетенции за маркетинг и реклама на територията, липса на компетенции сред доставчиците на туристически услуги и недостатъчно използване на мрежата за рекламиране на дестинациите, недостатъчни инвестиции в регионалното развитие на туризма. 
За разрешаването на тези проблеми фондация Ви Арт предлага комплекс от мерки за стимулиране и развитие на туризма в района. Посредством разработени и приложени маркетингова и рекламна стратегии и създаване на нов туристически продукт и атракции се цели постигане на развитието на устойчив риболовен и културно познавателен туризъм в РР на МИРГ - Пазарджик.
Activities
  • Activity: Дейност 1 Проучване и разработване на туристическа маркетингова стратегия за РР на МИРГ - Пазарджик: Маркетинговата стратегия представлява стратегическия документ, който ще очертае развитието на туристическия потенциал на РР на МИРГ - Пазарджик, ще разработи и позиционирана на пазара туристическия продукт, като повиши туристическия поток в територията. Това ще доведе до повишаване на привлекателността на рибарския район като място за живеене и за подобряване средата на живот чрез инвестиции в риболовния туризъм, насърчаване на туризма в областта на културните дейности и културно-историческото наследство. В синхрон със стратегията на ВОМР и целите на процедурата, прилагането на подобни мерки ще даде възможност за диверсификация на дейностите в рибарския район и повишаване потенциала за създаване на заетост и възможности за укрепване на чувството за местна идентичност. Процесът на маркетинговата стратегия на дестинацията на РР на МИРГ - Пазарджик ще включва най-общо следните етапи: - Анализ на настоящата ситуация в дестинацията; - Особености на пазара; - Фактори, оказващи влияние върху туризма; - Външна и вътрешна маркетингова среда; - Идентифициране на продукта; - Подбор на целевите пазари; - Формулиране на цели; - Стратегия за насърчаване предлагането на туристическия продукт; - Резултати и оценка. Стратегията ще обхване всички дейности и процеси, които са необходими, за да се преодолее дистанцията между купувачите и продавачите на туристическия продукт. Посредством проучване - анкета, ще се определят акцентите в туристическия продукт. Анкетата ще съдържа минимум следните реквизити: Период на анкетата, начин на провеждане, Анкетирани рибовъдни стопанства, кметства и заинтересовани страни, Видове и брой туристически атракции, Цел на анкетата. Ще бъде извършено обобщение на анкетите и окончателен доклад за систематизиране на информацията. Посредством проучването ще бъде направен анализ за развитие и потенциала на РР на МИРГ - Пазарджик. Стратегията ще бъде качена на страницата на Фондацията и в социалните мрежи, от където ще бъде достъпна за всички заинтересовани страни., Contracted Amount: 8 100.00 , Reported Amount: 8 010.00
  • Activity: Дейност 2 Разработване и маркетинг на туристически продукт и включени атракции в РР на МИРГ - Пазарджик: Разработването и маркетингът на даден туристически продукт e една от най-важните дейности в туризма и в управлението на дестинацията. Обединяването в маркетинговото позициониране на всички участници в сферата на туризма на местно ниво, може да предложи адекватна туристическа възможност на потребителя. Туристическият маркетинг има за цел да развие конкретна регионална икономика. Той създава, управлява и прилага методи, чрез които потенциалните клиенти да бъдат провокирани, информирани и мотивирани да посетят рибарския регион. За да постигнем тези резултати ще обединим любителския риболов, природните и културно-исторически дадености в един общ туристически продук, разпознаваем за аудиторията. С изпълнение на дейността ще създадем туристически продукт за РР и ще го издадем в Книжка, в която ще бъде специално и уместно представен обхвата от продукт, услуги и атракции, които да представят комплексността на дестинацията на МИРГ - Пазарджик и да я позиционират като уникална и привлекателна за туриста със своите възможности в две основни направления: 1. Риболовен туризъм. Риболовът на територията на РР е традиция и има голямо икономическо и обществено значение. Главната водна артерия в МИРГ - Пазарджик е р. Марица с притоците й. Любителски риболов може да се практикува освен по брега на Марица, също така и във влажните зоните около реката в общината, които не са малко предвид, че голяма площ от тях са в Натура 2000 и във вътрешните водоеми. По поречието на реката риболовът може да се практикува и като форма за приятно прекарване на свободното време и туристическа атракция. Официално по данни ИАРА на територията функционират 6 фирми, които отглеждат аквакултури. Има изградени и се стопанисват редица места за спортен риболов, като допълнение към рибопроизводството, както и 16 микроязовира. Активните рибовъдни стопанства са няколко - Рибовъдно стопанство "Алеко", "Мало Конаре", "Величково", Мирянци, Овчеполци, Сбор, Звъничево, язовир "Танова могила", др. Всички тези възможности предполагат развитието на риболовен туризъм, което ще увеличи конкурентоспособното участие на секторите на рибарството и аквакултурите в устойчивото развитие на рибарския район и ще насърчи иновативни подходи за осигуряване на растеж и работни места посредством добавяне на стойност към продуктите от риболов и аквакултури. 2. Културно познавателен туризъм. Развитието на туризма и повишаването на привлекателността на района на МИРГ - Пазарджик ще даде възможност за диверсификация на дейностите в рибарския район и повишаване потенциала за създаване на заетост и възможности за укрепване на чувството за местна идентичност. Културно познавателният туризъм може да бъде изключително вълнуващ и удовлетворяващ. Туристите, които го практикуват, са по-мобилни и харчат повече средства от обикновените туристи за нова информация и преживявания за задоволяване на нуждите им чрез посещение на исторически обекти, артистични и културни прояви извън постоянното им местожителство. РР на МИРГ - Пазарджик е богат на културно-историческите паметници и забележителности; материални културни ценности - художествени предмети, народни занаяти, шевици, култовите предмети; фестивали, спектакли, изложби, панаири и др. Повечето от населените места в рибарския регион провеждат ежегодно редовни събития като празници на селата, тържества и събори, но са богати и на природни и културни забележителности и атракции - „Селищна могила Юнаците“ с. Юнаците, Баткунския манастир „Св. Св. Петър и Павел“ с.Паталеница, църквата „Св. Димитър“ с.Паталеница, църквата „Успение на Пресвета Богородица“ с.Паталеница, православна църква „Света Великомъченица Неделя“ от 1761 г. паметник на културата в с.Дебръщица, Шекспирова театрална школа „Петровден“ с.Паталеница, и др. След разработванета на туристическия продукт с включените атракции, ще бъде издада Книжка с 12 стр. за туристическия потенциал на дестинацията на РР на МИРГ - Пазарджик., Contracted Amount: 13 680.00 , Reported Amount: 13 500.00
  • Activity: Дейност 3 Организиране и провеждане на рибен фестивал #ФотоФишФест за популяризиране на туристическия потенциал в РР на МИРГ - Пазарджик: Провеждането на фестивални събития е съществена част от цялостното развитие на даден регион, част от популяризиране на туристическия потенциал и част от устойчивостта на даден туристически продукт. Затова настоящето проектно предложение включва създаването и организирането на рибен фестивал #ФотоФишФест на територията на РР в МИРГ - Пазарджик. За планирането и провеждането на събитието ще се създаде Организационен щаб на фестивала и ще се изготви детайлен план и цялостната концепция със следните основни стъпки: - Избор на дата - Избор за мястото - Сценарий - Включване на доброволци - Обезпечаване на мястото - Осигуряване на дежурен медицински екип С помощта на аниматори и доброволци ще се проведе анкета с публиката и участници във фестивала, което ще позволи на организаторите да осъществяват постоянен мониторинг върху нагласите на участниците. Дейностите по време на фестивалните събития ще са свързани основно с провеждане на риболовни инициативи - състезания по риболов, кулинарни изненади и демонстрации за приготвяне на рибни гозби, уъркшоп. В рамките на фестивала ще организираме изложение на риба и рибни продукти, бира и вино, като ще поканим за участие основно местни фирми производители. За още по-широко популяризиране на събитието ще приобщим любители и професионалисти от фотографската общност, които да отразят събитието, но и да бъдат и част от него. Доброволци и аниматори ще осъществяват контрол върху екологичния отпечатък на събитието за постоянно почистване на зоните, шатрите и маршрутите на фестивала. Организационният щаб предварително ще раздаде чували и ръкавици на доброволците и техническите екипи, за да може всички зони да са добре почистени финално. В Приложенията в 8_Programa izpalnenie е представена Индикативна програма на фестивала #ФотоФишФест., Contracted Amount: 15 900.00 , Reported Amount: 15 780.00
  • Activity: Дейност 4 Рекламна кампания на разработения туристически продукт и фестивал в МИРГ - Пазарджик - подготовка, разработване на визия, изпълнение, изработване на рекламни и информационни материали: За да се наложи определен туристически брад е необходимо създаването на качествена рекламна и промоционална кампания, която да създаде познаваемост на потребителите. Брандът на дадено място е може би най-силното налично средство, което може да се използва за съвременното маркетиране на дестинацията. Много важен фактор за популяризирането е информацията, насочена към различните туристически пазари на местно, национално и международно ниво. Да се създаде ефективна информационна база за дестинацията, тя трабва да е лесно достъпна, с изчерпателна информация, която да е разбираема и с богат илюстративен материал. Основната цел на дейността е разработването на цялостна визия и изработване на рекламни и информационни материали, както и осъществяване н арекламна кампания. За достигане на целевата група участници се предвижда създаване на комуникативна и рекламна организация, промотиране и популяризиране на територията на РР в МИРГ - Пазарджик, представяне на вече изработената Книжка за предлагания туристически продукт и включените атракциии. След създаването на визията и дизайна ще се отпечатат рекламни материали за популяризиране на дейността на РР сред потребителите. Задача на дейността е да бъдат създадени рекламни материали, които да промотират туристическия потенциал на РР за риболовен и познавателен туризъм, както и стопанствата и продуктите от аквакултура в МИРГ - Пазарджик. С помощтта на изпълнение на дейността целим да привлечем максимално голям брой посетители, ползватели на създадения туристическия продукт. Дизайн и отпечатване на стимулиращи потреблението рекламни материали: - плакати - 500 бр - брошури - 3000 бр. - флаери - 5000 бр. Организирането на рекламната кампания ще се осъществи на 3 етапа в 3 различни населени места на територията на РР в МИРГ - Пазарджик. С тази кампания ще обхванем и ще достигнем до максимален брой потребители и хора, които да се запознаят с дейностите по проекта. Като резултат от фестивалните дейности ще организираме фотоизложба, която ще стане част от рекламната кампания на проекта. Всички стъпки от дейността са планирани с цел да се оповести приносът на Европейската общност, Програма за морско дело и рибарство 2014-2020, финансирана от Европейския фонд за морско дело и рибарство, стратегията на ВОМР на МИРГ - Пазарджик в реализирането на настоящото проектно предложение. За постигане на пълна информираност на населението относно реализацията на проекта е планирано на ключови места в РР в МИРГ - Пазарджик да бъдат разпространени плакати, които да информират обществеността за дейностите по проекта. , Contracted Amount: 18 300.00 , Reported Amount: 18 180.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: IVAN PALASHEV - IPAL, Contracted Amount*: 29 580.00 , Reported Amount**: 29 280.00
  • Contractor: CONSULTAL EOOD, Contracted Amount*: 8 100.00 , Reported Amount**: 8 010.00
  • Contractor: BIO GALANT EOOD, Contracted Amount*: 18 300.00 , Reported Amount**: 18 180.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой разработени туристически атракции, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Брой организирани и проведени фестивални събития за популяризиране на туристическия потенциал в РР, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Брой реализирани реклами кампании за общи туристически продукти в РР, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 55 470.00 BGN
Grant 55 470.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 55 470.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 100.00 6 675.00 0.00 6 675.00 КОНСУЛТАЛ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 100.00 11 250.00 0.00 11 250.00 ЕТ ИВАН ПАЛАШЕВ - ИПАЛ
Нарушения в документацията за обществени поръчки 100.00 15 150.00 0.00 15 150.00 БИО ГАЛАНТ ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Проучване и разработване на туристическа маркетингова стратегия за РР на МИРГ – Пазарджик - 1 брой“ , Estimated Amount: 8 100.00
  • Differentiated position 1: „Проучване и разработване на туристическа маркетингова стратегия за РР на МИРГ – Пазарджик - 1 брой“
    Contractor: CONSULTAL EOOD
    Contract total funded value: 8 100.00
Procedure 2 Subject to due process: "Организиране и провеждане на рибен фестивал #ФотоФишФест за популяризиране на туристическия потенциал в РР на МИРГ - Пазарджик", Estimated Amount: 15 900.00
  • Differentiated position 1: „Организиране и провеждане на рибен фестивал #ФотоФишФест за популяризиране на туристическия потенциал в РР на МИРГ - Пазарджик“
    Contractor: IVAN PALASHEV - IPAL
    Contract total funded value: 15 900.00
Procedure 3 Subject to due process: "Разработване и маркетинг на туристически продукт и включени атракции в РР на МИРГ – Пазарджик", Estimated Amount: 13 680.00
  • Differentiated position 1: "Разработване и маркетинг на туристически продукт и включени атракции в РР на МИРГ – Пазарджик"
    Contractor: IVAN PALASHEV - IPAL
    Contract total funded value: 13 680.00
Procedure 4 Subject to due process: „Рекламна кампания на разработения туристически продукт и фестивал в МИРГ - Пазарджик - подготовка, разработване на визия, изпълнение, изработване на рекламни и информационни материали“, Estimated Amount: 18 300.00
  • Differentiated position 1: „Рекламна кампания на разработения туристически продукт и фестивал в МИРГ - Пазарджик - подготовка, разработване на визия, изпълнение, изработване на рекламни и информационни материали“
    Contractor: BIO GALANT EOOD
    Contract total funded value: 18 300.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN