Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-1379-C02
Project Name CREATING SUSTAINABLE JOBS IN "GREEN TAXI" LTD FOR UNEMPLOYED AND INACTIVE PERSONS
Beneficiary 201765343 Green Taxi Ltd
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 20.09.2016
Start Date 20.09.2016
End Date 20.04.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
По настоящото проектно предложение кандидат-бенефициент е „Грийн такси“ ООД (накратко ГТ). Дружеството е създадено в края на 2011 г. Основната му дейност е да осъществява  таксиметрови услуги на територията на град София чрез използване на  екологични автомобили, вкл. пълни хибриди (задвижвани само от електродвигателя, само от двигателя с вътрешно горене или от двата едновременно) или такива, задвижвани само с електрически двигател. С този си подход ГТ реализира своята идея за устойчив и зелен бизнес и полага основите за развитие на общодостъпен,  екологичен и устойчив градски транспорт в столицата.
Проектното предложение предвижда създаването на 30 устойчиви работни места за безработни и неактивни лица като по този начин си стреми да  въздейства активно на пазара на труда и да намали безработицата сред чувствителните групи. ГТ планира да осигури заетост за безработни и неактивни лица, които спадат към две от най-рисковите групи на пазара на труда, а именно – безработни младежи до 29 години и безработни лица над 54 годишна възраст. 
Така ще се посрещнат по подходящ начин предизвикателствата пред развитието на „Грийн такси“ и нуждата от експанзия на фирмата в отговор на все по-голямото търсене на екологични таксиметрови услуги, особено в големия столичен град. 
Основните дейности, включени в настоящото проектно предложение, се отнасят до:
- Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца, вкл. създаване на 30 устойчиви работни места (както следва: 17 места за таксиметрови шофьори, 6 – за диспечери, 4 – за началник смяна, 1 – за административен сътрудник и 2 - за счетоводители) с ангажимент за запазването на поне половината от тези работни места за още 12 месеца;
- Закупуване на оборудване, свързано със създадените на нови работни места – 2 бр. хибридни автомобили за осъществяване на таксиметрови превози;
- Дейности за осигуряване на информираност и публичност;
- Организация и управление на проекта.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Дейността включва създаването на екип за организация и управление на проекта, който да гарантира коректното и навременно изпълнение на основните дейности по проекта. За изпълнението й ще бъде създадена ефективна организация за управление на дейностите по проекта с ясно делегирани отговорности и задачи за всеки член на екипа. Екипът по проекта ще бъде отговорен за правилното провеждане на процедурите за избор на изпълнители, където това е предвидено. Ще следи за правилното изпълнение и отчитане на дейността на изпълнителите. Ще извършва разплащания с тях. Ще изготвя междинни и финални технически и финансови отчети. Ще осигури изпълнението на мерки за информираност и публичност. Предвижда се назначаването на Ръководител на проекта, координатор и счетоводител. Автобиографията на ръководителя на проекта е приложена към проектното предложение. Ръководителят на проекта ще има за задача да създаде организация за изпълнение на дейностите по проекта като разпределя задачите на отделните членове на екипа и да следи за точното и навременно отчитане на планираните дейности и постигнатите резултати. Тя ще отговаря за коректното и навременно провеждане на процедурите за избор на изпълнители на дейностите по проекта в съответствие с ПМС № 118. Друга основна отговорност на Ръководителя е да организира и координира изпълнението на мерките за информираност и публичност. Задължение на координатора е да съгласува работата на отделните членове на екипа, да следи графика за изпълнение на дейностите по проекта и да координира дейностите, предвидени в него. Координаторът ще участва в подготовката и провеждането на процедурите за избор на изпълнители, ще подпомага екипа в подготовката на отчетната документация по проекта и ще отговаря за нейното надлежно съхраняване. Основните отговорности на счетоводителя на проекта са да следи за коректното документиране на изразходваните средства, заложени в бюджета, да обработва финансово- счетоводната документация по проекта и да участва в изготвянето на отчетите за извършените дейности по него. Сред другите му задължения са да участва в процеса на избор на изпълнители, да отговаря за изплащането на договорените суми на изпълнителите на база на съответните разходо-оправдателни документи, да подготвя нужната документация във връзка с изплащането на възнагражденията и осигуровките на екипа на проекта на месечна база, както и да подготвя междинните и окончателния финансови отчети по проекта. , Contracted Amount: 27 991.12 , Reported Amount: 28 861.56
  • Activity: Закупуване на оборудване, свързано със създадените нови работни места: Дейността включва закупуването на 2 броя хибридни леки автомобила, които ще бъдат адаптирани за оказване на таксиметрови услуги. Автомобилите ще се ползват от повече от един представител на целевата група, според изработени графици и смени. Кандидатът развива своя бизнес като използва изключително и само екологични автомобили - пълни хибриди или такива, задвижвани с електрически двигател. В рамките на настоящата дейност се предвижда закупуването на 2 бр. лек хибриден автомобил Тойота Приус - един от най-екологичните автомобили в света, символ на хибридните технологии, развиван вече повече от 18 години и неслучайно един от най-предпочитаните от еколозите автомобили. Този автомобил е особено подходящ за дейността на кандидата, тъй като по време на задръствания, при тежък трафик с чести спирания, потегляния и при ниски скорости, бензиновият двигател се изключва и Приус работи само на електромотор, с нулев разход на гориво и нулеви емисии на въглероден диоксид. Избирането на екологични хибридни автомобили за оборудване на новоразкритите работни места не само се вписва в стратегията на кандидата за развитие на екологосъобразен и устойчив бизнес чрез оказване на „зелени“ таксиметрови услуги, но и ще допринесе в немалка степен за гарантирането на здравословни и безопасни условия на труд на новоназначените служители. Причината за това е, че този тип автомобили са значително по-тихи от други алтернативи, както и че имат ниски нива на отделяни отработени газове. , Contracted Amount: 80 850.00 , Reported Amount: 79 376.20
  • Activity: Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца: Дейността предвижда създаването на нови работни места и осигуряване на заетост за период от 12 месеца за 30 души, представители на целевата група. Кандидатът е провел задълбочено проучване на тенденциите на пазара на труда в България и в частност този в град София и близките общини, и на открояващите се на него рискови групи. Идентифицирани са две основни групи безработни и неактивни лица, които се определят като основна целева група за интервенции по настоящия проект: - Безработни лица на възраст над 54 г. и - Безработни младежи до 29 г. вкл. Бяха изследвани основните характеристики на целевата група и отчетени потребностите им. Установи се съвместимост на потребностите на целевата група с нуждите на кандидата от развитие на дейността си. Счита се, че представителите на тази целева група ще се впишат добре в екипа на ГРИЙН ТАКСИ и в спецификата на работа на компанията. Кандидатът възнамерява да разкрие 30 устойчиви нови работни места, в т.ч.: - 17 места за таксиметрови шофьори (код 83222005), - 6 места за диспечери (код 43232007), - 4 места за началник смяна (код 31226001), - 1 място за административен сътрудник (код 33413004) и - 2 места за счетоводители (код 24116004). , Contracted Amount: 216 624.04 , Reported Amount: 247 526.08
  • Activity: Информиране и публичност : Дейността предвижда провеждането на серия от взаимодопълващи се дейности, които да привлекат обществения интерес към целите и задачите на настоящия проект, както и към финансовия принос на Европейския социален фонд за реализацията му: Ще бъдат организирани две информационни събития – по едно в началото и в края на проекта с цел оповестяване на приноса на Европейския съюз чрез Европейския социален фонд за реализацията на настоящото проектно предложение, за целите и постигнатите резултати. За осигуряване на подходяща визуализация на информационните събития ще бъдат изработени и поставени два броя банери, с всички реквизити и графични символи изготвени в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 – Приложение Ж към насоките за кандидатстване. На видно място в предприятието на кандидата ще бъде поставена информационна табела. Успоредно с горепосочените мерки за визуализация и публичност, кандидатът ще разработва и публикува на интернет страницата си подходящи информационни материали. , Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 300.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: MEDIC CONSULTING, Contracted Amount*: 490.00 , Reported Amount**: 490.00
  • Contractor: Mariya, Contracted Amount*: 6 785.28 , Reported Amount**: 6 818.40
  • Contractor: Nina, Contracted Amount*: 11 308.80 , Reported Amount**: 11 363.00
  • Contractor: LINK IT, Contracted Amount*: 300.00 , Reported Amount**: 300.00
  • Contractor: TM - AUTO LTD, Contracted Amount*: 74 983.34 , Reported Amount**: 74 983.34
  • Contractor: ZASTRAHOVATELNA KOMPANIA LEV INS AD, Contracted Amount*: 5 850.00 , Reported Amount**: 4 392.86
  • Contractor: OFIS KONSUMATIVI LTD, Contracted Amount*: 100.79 , Reported Amount**: 436.10
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.00 , Reached amount: 15.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 30.00 , Reached amount: 37.00
Indicator 3 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията придобиват квалификация, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 326 465.16 BGN
Grant 326 465.16 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 324 878.30 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на канцеларски материали - II, Estimated Amount: 110.00
  • Differentiated position 1: Доставка на канцеларски материали - II
    Contractor: OFIS KONSUMATIVI LTD
    Contract total funded value: 100.79
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване на 2 бр. хибридни леки автомобила за осъществяване на таксиметров транспорт., Estimated Amount: 90 000.00
  • Differentiated position 1: Закупуването на 2 броя хибридни леки автомобила, които ще са за оказване на таксиметрови услуги.
    Contractor: TM - AUTO LTD
    Contract total funded value: 74 983.34
Procedure 3 Subject to due process: Застраховки „Каско” на 2 бр. хибридни автомобили, във връзка с изпълнение на проект BG05M9OP001-1.003-1379 „СЪЗДАВАНЕ НА УСТОЙЧИВИ РАБОТНИ МЕСТА В „ГРИЙН ТАКСИ“ ООД ЗА БЕЗРАБОТНИ И НЕАКТИВНИ ЛИЦА“, Estimated Amount: 5 000.00
  • Differentiated position 1: Застраховки „Каско” на 2 бр. хибридни автомобили, във връзка с изпълнение на проект BG05M9OP001-1.003-1379 „СЪЗДАВАНЕ НА УСТОЙЧИВИ РАБОТНИ МЕСТА В „ГРИЙН ТАКСИ“ ООД ЗА БЕЗРАБОТНИ И НЕАКТИВНИ ЛИЦА“
    Contractor: ZASTRAHOVATELNA KOMPANIA LEV INS AD
    Contract total funded value: 5 850.00
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител - Служба по трудова медицина, Estimated Amount: 500.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител - Служба по трудова медицина
    Contractor: MEDIC CONSULTING
    Contract total funded value: 490.00
Procedure 5 Subject to due process: Избор на Ръководител на проекта, Estimated Amount: 11 308.80
  • Differentiated position 1: Избор на Ръководител на проекта
    Contractor: Nina
    Contract total funded value: 11 308.80
Procedure 6 Subject to due process: Избор на Счетоводител на проекта, Estimated Amount: 6 785.28
  • Differentiated position 1: Избор на Счетоводител на проекта
    Contractor: Mariya
    Contract total funded value: 6 785.28
Procedure 7 Subject to due process: Изработване и доставка на информационна табела и два броя банери, във връзка с oсигуряване на публичност и визуализация по проект BG05M9OP001-1.003-1379 „СЪЗДАВАНЕ НА УСТОЙЧИВИ РАБОТНИ МЕСТА В „ГРИЙН ТАКСИ“ ООД ЗА БЕЗРАБОТНИ И НЕАКТИВНИ ЛИЦА“, Estimated Amount: 500.00
  • Differentiated position 1: Изработване и доставка на информационна табела и два броя банери
    Contractor: LINK IT
    Contract total funded value: 300.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN