Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0571-C01
Project Name Developing management capacity and creation of opportunities for growth in Mnemonica AD by introducing of a enterprise resource planning system.
Beneficiary 200579325 Mnemonica AD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 13.03.2017
Start Date 13.03.2017
End Date 16.08.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Проектът цели подобряване на конкурентоспособността, развитие на управленския капацитет и възможностите за растеж на Мнемоника АД чрез насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии (ИКТ) и услуги посредством придобиване и въвеждане на ИКТ базирана система за управление на ресурсите в предприятието. 
Изпълнението на заложените проектни дейности и цели ще доведат до задоволяване на потребността на Мнемоника АД от оптимизация и подобряване на процесите на управление и организация на дейността на фирмата. 
Целевите групи по проекта включват служителите, клиентите и доставчиците на фирмата.

Планираните по проекта дейности са: 
•	Насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез придобиване и въвеждане на система за управление на ресурсите (ERP система) в Мнемоника АД
•	Насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез закупуване на ново оборудване, необходимо за функционирането на системата за управление на ресурсите (ERP система) в Мнемоника АД
•	Визуализация на проекта

Успешното изпълнение на проектните дейности ще доведе до реализиране на заложените цели чрез постигане следните резултати: 
•	Придобита и въведена система за управление на ресурсите (ERP система)
•	Оптимизация на бизнес процесите в предприятието
•	Подобряване на процесите на планиране и взимане на решения в организацията и по-голяма удовлетвореност на служителите
•	Подобряване на организацията на ресурсите
•	Повишена производителност на предприятието с 19%
•	Подобряване на взаимоотношенията с клиенти и повишено качество на предоставяните услуги
•	Повишаване на нетните приходи от продажби в резултат от оптимизирания търговски процес и по-доброто качество на предоставяните услуги
•	Интернационализация на услугите и увеличаване на средните генерирани приходи от износ
Activities
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез придобиване и въвеждане на Система за управление на ресурсите (ERP система) в Мнемоника АД.: С оглед постигане целите на компанията за повишаване предлагането на информационни и комуникационни технологии и услуги, по проекта ще бъде придобита и внедрена интегрирана система за управление на процесите и ресурсите. Закупуването и внедряването на ERP системата ще пoзволи нa компанията да използвa сиcтема oт интегрирaни пpиложения зa управлениe нa бизнес процесите и автоматизиране на редица дейности, свързани с технологията на работа, услyгите, човешките ресурси и производствените процеси във фирмата. Системата за управление на бизнес процеси се състои от взаимосвързани функционални модули, чиято интегрираност позволява всяко въвеждане на данни да се отразява във всеки един от модулите. Функционалностите и модулите ще управляват всички ключови за компанията ресурси и процеси – доставки, търговска дейност, проекти, маркетинг и продажби, финанси, документооборот, включително спeцифични аспекти от фирмената дейност, като услуги по информационна сигурност, съхранение и обработка на данни, облачни технологии и други. Основните процеси, които ще бъдат оптимизирани са: • Управление на финансите • Управление на веригата с доставки • Управление на отношенията с клиенти и партньори • Управление на проекти • Управление на човешки ресурси • Управление на отпадъци Внедряването на ERP ще автоматизира целият процес на работа в компанията – ръководна и търговска дейност, доставки, склад, проекти. Наличието на една добра бизнес методика, засилен контрол, добра координация между различните звена в компанията и интегрирана информация като база за вземане на решения несъмнено ще направят бизнеса високо ефективен и конкурентен. Това от своя страна ще рефлектира в ускоряване на всички останали процеси по веригата, което не само ще оптимизира работните процеси, но ще доведе и до разширяване дейността на фирмата, което ще подобри и финансовите резултати на Мнемоника АД. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността са както следва: (1) Организация на процедура "Избор с публична покана" за избор на изпълнител (2) Провеждане на процедура за избор на изпълнител (3) Сключване на договор с избрания доставчик (4) Доставка и внедряване на система за управление на ресурсите (5) Подписане на приемо-предавателен протокол за извършване на доставката, Contracted Amount: 381 386.85 , Reported Amount: 380 586.00
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), допринасящи за функционирането на Система за управление на ресурсите (ERP система) в Мнемоника АД.: Наличието на добре изградена и работеща вътрешна ИТ инфраструктура е задължително условие за успешното функциониране на ERP системата. Поради това по проекта се предвижда и инвестиционна подкрепа за закупуване на оборудване за изграждане на сървърна инфраструктура. Това ще бъде постигнато чрез закупуването на 2 броя високонадеждни приложни сървъри, сървърите ще работят в режим на резервираност и ще осигурят непрекъсната и надеждна работа на системата. Предвиждаме и 1 брой сторидж/бекъп сървър, на който периодично ще се прави копие и архив на данните, това ще осигури в кратки срокове възстановяване работноспособността на системата при физическа повреда в приложните сървъри, кражба, пожар и др. Внедреното оборудване ще подпомогне за цялостното управление, мониторинг и контрол на процесите и информационните потоци в организацията. С помощта на инвестициите по проекта ще се постигне оптимизация и автоматизация на информационния, производствения и управленски процеси на предприятието чрез използването на информационни и комуникационни технологии. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността са както следва: (1) Организация на процедура "Избор с публична покана" за избор на изпълнител (2) Провеждане на процедура за избор на изпълнител (3) Сключване на договор с избрания доставчик (4) Доставка и внедряване на система за управление на ресурсите (5) Подписане на приемо-предавателен протокол за извършване на доставката, Contracted Amount: 99 913.55 , Reported Amount: 99 220.00
  • Activity: Визуализация на проекта: Дейностите по информация и публичност по проекта ще се осъществяват съобразно правилата на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на информация и комуникация 2014-2020. Те ще бъдат изпълнявани през целия период на изпълнение от Ръководителя. Дейността включва публикуване на актуална информация на уеб-сайта на Мнемоника АД относно цели и резултати на проекта, напредък по изпълнение на дейностите, размер на финансиране. Ще бъдат закупени информационни стикери за закупените по проекта дълготрайни материални активи, необходими за функционирането на системата за управление на ресурсите (ERP система): приложен сървър – 2 броя и сторидж/бекъп сървър – 1 брой. Ще бъде монтирана информационна табела с детайли относно наименованието и предназначението на проекта и в съответствие с техническите характеристики, приети от Европейската комисия. Дейността ще включи и две платени публикации в медиите за отразяване на резултатите, постигнати по проекта. С тази дейност ще бъде предоставена на всички заинтересовани страни, както и на широката общественост, информация за целите и резултатите от проекта. При реализиране на проекта ще бъде разпространена информация за финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта, както и ролята на ОПИК. , Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 680.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: STOUN COMPUTERS, Contracted Amount*: 69 454.00 , Reported Amount**: 99 220.00
  • Contractor: ARTIPO EOOD, Contracted Amount*: 476.00 , Reported Amount**: 680.00
  • Contractor: NAVTECH GROUP, Contracted Amount*: 266 410.20 , Reported Amount**: 380 586.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 74 132.27 , Reached amount: 73 701.71
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 483 300.40 BGN
Grant 338 310.27 BGN
Self amount 144 990.13 BGN
Total actual amounts paid 336 340.20 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Визуализация на проекта, Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: Визуализация на проекта
    Contractor: ARTIPO EOOD
    Contract total funded value: 476.00
Procedure 2 Subject to due process: Придобиване и внедряване на Система за управление на ресурсите (ERP система) и закупуване на ДМА допринасящи за функционирането на Системата в Мнемоника АД., Estimated Amount: 481 300.40
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Придобиване и внедряване на Система за управление на ресурсите (ERP система) - 381 386.85 лева
    Contractor: NAVTECH GROUP
    Contract total funded value: 266 410.20
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на дълготрайни материални активи, необходими за функционирането на Системата за управление на ресурсите (ERP система) - 99 913.55 лева
    Contractor: STOUN COMPUTERS
    Contract total funded value: 69 454.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN