Извършване на спасителни теренни археологически проучвания: При изпълнението на дейността ще се възлагат конкретни договори, сключени въз основа на рамковото споразумение. В обхвата на възложените проучвания ще бъдат изпълнявани следните дейности:
- Получаване на Разрешения за извършване на теренни археологически проучвания, съгласно чл. 148, ал. 2 от Закона за културното наследство (ЗКН);
- Извършване на спасителни теренни археологически проучвания (издирване на археологически обекти и последващи спасителни теренни археологически проучвания) във връзка с реализацията на обекта;
- Изготвяне на теренна документация и предаването й по реда на глава четвърта на Наредба № Н-00-0001,съгласно чл. 23, ал. 2 и чл. 25 от Наредбата;
- Дейности по приемане на теренните археологически проучвания или приключил техен етап във връзка с чл. 158а от ЗКН и съгласно условията на глава четвърта „а“ от Наредба № Н-00-0001 за извършване на теренни археологически проучвания (Наредба № Н-00-0001).
Дейностите по извършване на спасителни теренни археологически проучвания, в зависимост от конкретната необходимост, ще включват изпълнение на определени видове теренни археологически проучвания съгласно чл. 147, ал. 4 от ЗКН и глава Втора от Наредба № Н-00-0001, а именно издирване на археологически обекти и извършване на археологически разкопки на археологически обекти.
Обхватът на отделните поръчки, възлагани въз основа на рамковото споразумение, ще зависи от конкретната необходимост на „Булгартрансгаз“ ЕАД, както и от изискванията на нормативната уредба в срока на действие на рамковото споразумение.
В рамките на изпълнение на тази дейност ще бъдат завършени започнатите от Министерство на енергетиката спасителни археологически проучвания на известните по трасето обекти, ще бъдат издирени нови обекти в участъците на изменение на трасето и ще бъдат възложени разкопките на новорегистрираните обекти (в случай че има такива).
Дейността е заложена, тъй като дружеството не разполага с информация за наличие на археологически обекти в участъците на трасето, подлежащи на изменение. Като нов възложител на инвестиционната инициатива, „Булгартрансгаз“ ЕАД е законово задължен да проведе издирвания и информацията за новорегистрираните обекти да бъде включена в проектите за разработка на измененията на одобрения ПУП (дейност № 2). Дейността е необходима и за да бъдат изпълнени актуални мерки за опазване на културното наследство за всеки един от обектите по трасето на интерконектора, както за новорегистрираните, така и за обектите, чието проучване е започнало от Министерство на енергетиката. При изпълнение на дейността „Булгартрансгаз“ ЕАД ще разполага с необходимите документи по чл. 158а от Закона за културното наследство за освобождаване на терените за строителство. |
2 735 000.00
|
2 026 694.93
|
Извършване на изменение, съгласуване и одобрение на Подробния устройствен план – парцеларен план (ПУП-ПП) и актуализиране на регистрите на засегнатите имоти от сервитута и технологичните площадки: Дейността включва изменение и допълнение на ПУП-ПП окончателен проект за обект: „Междусистемна газова връзка България – Сърбия на българска територия”, одобрен от министъра на регионалното развитие със Заповед № РД-02-15-156/13.11.2015 г.
Основните дейности за изменение, допълнение, съгласуване и одобрение на ПУП-ПП (окончателен проект) съгласно чл. 134, ал. 1, т. 2 и чл. 134, ал. 2, т. 3 от ЗУТ са с цел съобразяване с напредъка на реализация на инфраструктурни проекти, пресичащи проектното трасе на газопровода и запазване на разкрити археологически недвижими културни ценности, в т.ч.:
- Запознаване с одобрения подробен устройствен план – парцеларен план за обект „Междусистемна газова връзка България – Сърбия на българска територия“ и получените в процеса на съгласуване становища и разрешителни от компетентните администрации и получаване на актуални изходни данни от компетентните администрации и експлоатационни дружества по цялото трасе;
- Съобразяване на трасето на газопреносна инфраструктура на територията на области София – град и Софийска област с настъпилите промени в нормативната уредба и новите изисквания на компаниите, стопанисващи и изграждащи съоръженията, чиито трасета се пресичат от газопровода;
- Съобразяване на трасето на газопреносна инфраструктура на територията на области София – град и Софийска област с влезли в сила Общи устройствени планове на засегнатите общини или проекти на Общи устройствени планове;
- Подготовка на екземпляри на ПУП – Парцеларен план, необходими за провеждане на съгласувателни процедури и одобряване на изменението/допълването.
В процеса на изпълнение на дейността трябва да се извършат необходимите изменения на одобрения ПУП-ПП (при съобразяване с актуалните изходни данни), като се направят промени на: трасето на газопровода, технологични площадки (ако се налага) и инфраструкурни трасета към тях, които ще гарантират запазване на разкритите археологически ценности на обект с № 4 и спазване на нормативните изисквания за пресичане на газопровода с инфраструктурни съоръжения и допълнение за трасета на В и К мрежи. Промените на ПУП-ПП и съвместяването им със запазените участъци да се извърши съгласно изискванията на: Наредба № 8 за обема и съдържанието на устройствените схеми и планове, действащите нормативни документи при изработване на одобрения ПУП-ПП и техните изменения или нови нормативни актове (ако има такива) по време на проектиране. Направените изменения ще се съгласуват със заинтересовните лица, контролни органи и Възложителя, което ще осигури одобряване на променения ПУП-ПП - окончателен проект от МРРБ.
Ще бъде събрана необходимата изходна информация за трасета на В и К мрежи, пресичане на инфраструктурни проекти, археологически обекти и ще се разработи проект за изменение на ПУП-ПП окончателен проект в участъците в които това е наложително, съобразявайки се с действащите ОУП на съответните общини. След одобрение на ПУП от Възложителя, ще се предприемат необходимите действия за получаване на разрешение за изменение на ПУП, съгласуване на ПУП с всички държавни и общински администрации и експлоатационни дружества и неговото одобряване от компетентния орган.
Въз основа на одобрените изменения и допълнения на ПУП-ПП ще се определят размери на сервитутна зона и територията за превантивна устройствена защита (охранна зона) за линейна част, площадкови обекти, пътни връзки, ел. захранващи кабели, водопровод, канализация и др. съпътстващи съоръжения съгласно одобрения изменен и допълнен ПУП-ПП на обекта; Ще се извърши съвместяване на трасето, сервитутната и охранните зони с актуални извадки от Кадастрални карти и регистри и Картите на възстановена собственост; ще се изготвят на регистри на засегнатите имоти от сервитутна и охранна зони на линейна част и площадкови обекти за обекта. |
110 000.00
|
68 143.29
|
Изработване, съгласуване и одобряване на инвестиционен проект във фаза технически проект: Строежът е “Първа категория” съгласно чл. 137, ал. 1, т. 1, буква „б” от Закона за устройство на територията (ЗУТ) и чл. 2, ал. 2, т. 3 от Наредба № 1 от 2003 г. за номенклатурата на видовете строежи.
Обект „Междусистемна газова връзка България – Сърбия на българска територия“ ще бъде реализиран на пет етапа, изпълнявани едновременно:
• Етап: Линейна част
• Етап: АГРС Сливница
• Етап: АГРС Драгоман
• Етап: Очистно съоръжение и ГИС Калотина
• Етап: Очистно съоръжение Нови Искър
С изпълнението на дейността ще се осигури проектна готовност за получаване на разрешения за строеж и последващо изграждане на обект: „Междусистемна газова връзка България – Сърбия на българска територия”.
Изграденият обект ще свърже газопреносните мрежи на двете страни с реверсивна връзка, с което ще се постигне по-голяма сигурност и диверсификация на доставките на природен газ за България и Сърбия.
Тази дейност включва изпълнението на:
- проучвателни дейности;
- осигуряване на изходни данни за изработване на инвестиционни проекти;
- изработване на инвестиционни проекти във фаза технически проект;
- съгласуване на инвестиционните проекти с компетентните контролни органи, експлоатационни дружества, Консултанта по чл. 166, ал. 1 от ЗУТ, Възложителя и други заинтересовани лица и одобряването му по реда на чл. 144, ал. 1 от ЗУТ.
Техническите проекти ще обхващат:
- Цялото трасе на преносния газопровод и оптична кабелна линия включително и новите участъци съгласно изменения ПУП-ПП окончателен проект;
- Технологични площадки и трасета на техническата инфраструктура към тях
- Проверка и промяна (ако се налага) на параметрите на технологичните площадки, които запазват местоположението си;
- Пресичане на трасета от газопровода, оптична кабелна линия, външни ел. захранвания към технологични площадки и В и К мрежи и съоръжения със съществуваща техническа инфраструктура и естествени препятствия като реки, дерета, канали и др.;
- Основни технически изисквания към материали и оборудване;
- Спецификация на необходимите материали и оборудване;
След провеждането на процедура по реда на ЗОП, избраният за изпълнител участник ще:
- Съгласува изработените от него инвестиционни проекти, в съответствие с изискванията на действащите нормативни актове, с: Възложителя, Консултанта по чл. 166, ал. 1 от ЗУТ и всички специализирани държавни контролни органи (РО на ИДТН; РИОСВ; Басейнови дирекции към МОСВ, МОСВ и др.), експлоатационни дружества, чиито съоръжения се пресичат от газопровода и други лица, имащи отношение към строежа и да осигури положително становище по чл. 143, ал. 1, т. 2 от ЗУТ от органите по ПБЗН.
- съгласува техническия проект с Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ), НКЖИ и всички общини през териториите на които преминава трасето на преносния газопровод относно пресичанията му с пътища от републиканската или общинска пътна мрежа и жп линии.
Техническите проекти следва да бъдат окомплектовани за всеки етап с цел внасяне за одобрение в компетентния орган и издаване на разрешения за строеж за всеки един етап.
Предвижда се разработването на проектни части за всеки етап на обекта - Част "Геодезическа", Част "Технологична - технологични тръбопроводи", Част "Водоснабдяване и канализация", Част "Пътна", Част "Пробивни работи" (при необходимост), Част "Рекултивация", Част "Противоерозионни мероприятия и други защитни мерки", Част "Електрическа", Част "Архитектурна", Част "Конструктивна", Част "Автоматизация на технологичните процеси" (АТП) (включително за КВ, СОГ и СКЗ), Част "Антикорозионна защита" (АКЗ), Други проектни части, по преценка на проектанта. |
600 000.00
|
555 229.33
|
Извършване на оценка за съответствие с основните изисквания към строежите на техническия проект: Целта на изпълнението на дейността e да се гарантира спазването на изискванията на чл. 142, ал. 4, ал. 10 и ал. 11 от ЗУТ и с изискванията на други свързани с тях нормативни (законови и подзаконови) актове, приложими към проектирането при реализацията на обект: „Междусистемна газова връзка България – Сърбия на българска територия“.
По време на изпълнение на дейността, избраният изпълнител ще се запознае с цялата изходна информация за етапите на обекта. В рамките на дейността избраният изпълнител ще оказва съдействие на Проектанта при разрешаване на проблеми, възникнали по време на проектиране и ще извършва текущ контрол в процеса на изработване на инвестиционните проекти относно изискванията на чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ.
Ще бъде извършена оценка за съответствието с основните изисквания към строежите съгласно чл. 142, ал. 5 и ал. 11 от ЗУТ за всички части на инвестиционните проекти - фаза технически проект (за всеки етап на обекта).
Ще се извърши проверка на инвестиционните проекти относно съответствието им с основните изисквания към строежите преди съгласуването им с компетентните контролни органи, експлоатационни дружества и другите заинтересовани лица. След проверката избраният за изпълнител участник ще предостави на Възложителя (в срока съгласно договора) своите писмени забележки (в случай че има такива) към отделните проектни части за тяхното отстраняване от проектанта (за всеки етап на обекта).
Чрез лице, упражняващо Технически контрол по част „Конструктивна“ ще се извърши оценка за съответствието на част „Конструктивна” съгласно чл. 142, ал. 10 от ЗУТ.
Ще се проверят и съгласуват приложените към всяка проектна част количествени сметки както и взаимната съгласуваност между проектните части.
Оценката за съответствието, съгласно чл. 142, ал. 5 и чл. 169б във връзка с чл. 169 и 169а от ЗУТ, ще обхваща проверка за съответствие с:
- Техническите спецификации;
- Основните изисквания към строежите;
- Предвижданията на подробния устройствен план;
- Правилата и нормативите за устройството на територията;
- Изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ;
- Обхвата и съдържанието на инвестиционния проект и взаимната съгласуваност между частите на проекта;
- Пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления;
- Изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръженията с повишена опасност, ако в обекта има такива;
- Други специфични изисквания към този тип строежи, съгласно нормативен акт;
- Изискванията за влезли в сила административни актове, които в зависимост от вида и големината на строежа е необходимо условие за разрешаване на строителството по Закона за опазване на околната среда (ЗООС), Закона за биологичното разнообразие, Закона за културното наследство или друг специален закон, както и отразяване на мерките и условията от тези актове в проекта;
- Изискванията за предотвратяване на големи аварии с опасни вещества и ограничаване на последствията от тях за човешкото здраве и околната среда по глава седма, раздел I от ЗООС.
След съгласуване на техническите проекти с компетентните контролни органи, експлоатационни дружества и другите заинтересовани лица (задължение на проектанта), придобиване на вещни права върху имотите необходими за изграждане на компресорните станции и учредяването на сервитут за линейни части (задължение на Възложителя), ще бъде извършена Оценка за съответствие на инвестиционния проект.
Оценката за съответствие по чл. 142, ал. 5 и ал. 11 от ЗУТ се извършва като комплексен доклад съгласно чл.142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ при спазване на изискването на чл. 142, ал. 9, изречение второ от ЗУТ.
Дейността е задължителна за одобрението на техническия проект от МРРБ (дейност № 3) и се извършва върху разработените проектни части в процеса на изпълнение на дейност № 3. Оценката стъпва и върху предвижданията на изменения ПУП (дейност № 2) и на уредените вещни права (дейност № 5). |
35 000.00
|
34 000.00
|
Придобиване на вещни права и учредяване на сервитут: Съгласно чл. 64, ал.4 от Закона за енергетиката (ЗЕ), сервитутът на енергийния обект възниква при наличие на влязъл в сила ПУП и след като титулярът на сервитута изплати или внесе еднократно обезщетение по реда на ал. 6 на разположение на собственика и на носителите на други вещни права върху засегнатия имот. Разпоредбата на чл. 64, ал. 6 гласи, че определянето на размера и изплащането на обезщетенията за сервитутите на енергийните обекти се извършват по реда на чл. 210 и чл. 211 от Закона за устройство на територията или по взаимно съгласие на страните въз основа на оценка от независим оценител. Обжалването на размера на обезщетението от заинтересованите лица не препятства упражняването на сервитутните права от лицата по ал. 1.
„Булгартрансгаз“ ЕАД има специфичен опит в уреждането на вещните права за инфраструктурни обекти предвид основната дейност на дружеството и ще подсигури извършването на необходимите съпътстващи изпълнението на дейността координиращи дейности. Тези организационни и координиращи дейности ще се изпълняват от служители на "Булгаргрансгаз" ЕАД, различни вътрешни за дружеството работни групи и допълнителни привлечени специалисти при необходимост.
Дейността използва одобрения ПУП и актуализирани регистри (дейност № 2), за да се закупят имотите за площадковите обекти по трасето и да се учреди сервитут на линейната част (газопровода). Завършването на тази дейност е задължителна предпоставка за завършване на дейност № 3 (одобряване от МРРБ) въз основа на комплексен доклад след оценка на съответствие (дейност № 4). |
5 500 000.00
|
2 565 124.72
|