Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 054 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Grossmann LTD is a family enterprise founded in 1995. The company specializes in the production of knitwear and knitwear, owning a trademark. The company works for both domestic and foreign markets and the company strives to maintain good relations with its partners and expand its position on the foreign market. On the territory of the company there are two sewing workshops, a cutting room, ironing and packing room, offices for the employees of the administration, as well as rooms for rest and rest of the workers. By its nature, production is flowing. The company has a code of main economic activity 14.14 "Manufacture of underwear".
The strategy of Grosmann Ltd. is directed both to the Bulgarian market and to the global market. In order to improve the production and management capacity as well as its export potential, a project is underway which envisages the purchase of new production equipment and the introduction of a process management system that will ensure the modernization of the overall production process. This project proposal also envisages investing in the qualification of the persons employed in the enterprise in order to increase the adequacy of their skills so that they meet the new needs of the business and the production process to increase the productivity of the workforce persons and the quality of work, which is a prerequisite for creating conditions for sustainable employment.
The overall objective of the project is to provide opportunities for employees to learn at Grossmann Ltd. and to introduce an in-company training system in order to increase the competitiveness and efficiency of the enterprise, to increase the adequacy of the skills of the employees according to the current needs of the company, as a prerequisite for stable and strategic development of the applicant on the Bulgarian as well as the global market.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 "Провеждане на обучение за служителите на фирмата за придобиване на професионална квалификация "Шивач": Дейността предвижда провеждане на обучение за придобиване на проф. квалификация на 25 заети лица в Проф. направление 542 Производствени технологии – текстил, облекло, обувки и кожи, Наименование на професията - 542110 Шивач, Наименование на специалността 5421101 Шивачество, Степен на професионална квалификация – I СПК. Професионалното обучение ще се осъществява в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО) . - Обучението е включена в Списъка на професиите за професионално образование и обучение, утвърден от Националната агенция за професионално обучение и образование (НАПОО) - http://www.navet.government.bg/bg/aktualen-spisak-na-profesiite-za-poo/ и ще се бъде удостоверено със съответния документ, съгласно чл. 38, ал. 2 и ал. 3 от ЗПОО. - Лицата, включени в обучение, ще бъдат разпределени по групи за постигане на максимална ефективност от обучението. - Обучение за придобиване на професионална квалификация по професия 542110 Шивач, ще отговаря на изискванията за минимална продължителност и допустима цена, както следва: за първа квалификационна степен – мин. 300 учебни часа и цена за обучение на едно лице 600 лв.; Индикативната стойност, за която ще бъде извършено обучението за придобиване на професионална квалификация на 25 служители ще бъде 15 000 лв., която е образувана както следва: 25 лица при цена обучение на едно лице от 600,00 лева или общо 15 000 лв. Обучението по ПК ще се се възложи на ЦПО с необходимата активна лицензия от НАПОО за професията, по която ще проведе обучение. Хорариумът на на обучението е минимум 300 учебни часа, при продължителност на курса в учебни часове (45 минути); Брой на обучаваните лица - 25; Документ, доказващ завършеното обучение - Свидетелство за придобиване на професионална квалификация. Предвиденото обучение съответства на нуждите на работодателя, дейността на фирмата, и има за цел повишаване на адекватността на уменията на заетите лица, така че е да отговорят на новите потребности на бизнеса и производствения процес (технологично модернизиран производствен процес), изискващ квалифицирани лица, което ще допринесе до повишаване на производителността на труда на заетите лица и качеството на работа, предпоставка за създаване на условия за устойчива заетост, повишена конкурентоспособност на предприятието и разширяване на пазарите и експортния потенциал. Целевата група е сформирана от лица, работещи в дружеството на длъжности: машинен оператор шиене на облекла, оператор гладене на преса, окачествител, организатор производство, технически организатор - лица, пряко заети в производството, които имат нужда от знания и умения в областта на шивашкото производство. Това ще разшири и надгради техния професионален капацитет, подобри качеството на знанията и моделирането на уменията на наетите лица, съгласно нуждите на заеманите позиции. В резултат на проведеното проф. обучение целевата група, ще придобие задълбочени знания и умения по специалността "Шивачество " в главните направления: 1. разпознаване на основните видове шевни машини и техните части, работа с тях, изпълнение на определени операции; 2. Познаване на видовете ръчни инструменти и приспособления и предназначението им, работа с тях, извършване на ръчни операции; 3. Разпознаване детайлите на облеклото, съединяване на части от облеклото в технологична последователност, посредством извършване на машинни операции. 4. Разпознаване и посочване видовете, свойствата и приложението на основните и помощни материали, използвани в шевното производство; 5.Познаване на съоръженията за влаготоплинна обработка - ютия, преса за гладене и подлепване. Подбиране параметри за влаготоплинна обработка на изделието в съответствие с технологичните изисквания. 6.Познаване и използване правилно на техниките за гладене на различни детайли на изделия от различни по състав текстилни материали; 7. Познаване техниките за сгъване на изделията, подготвяне на готовото изделие за клиента. 15 000.00 17 175.00
Дейност 2 "Провеждане на обучение за придобиване на ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност": Необходимостта от такъв тип обучение се обуславя от динамиката на развитие в бранша, както и дългосрочната стратегия за развитие на предприятието. Технологиите заемат голяма част от ежедневието професионално и лично. В конкретния случай на фирма Гросман ООД се извършва цялостна технологична модернизация на производствения процес. Закупуването на ново производствено оборудване и внедряване на система за управление на процесите, които ще осигурят модернизиране на цялостния производствен процес, изисква и придобиване на допълнителни компетентности от заетите лица, за да могат те адекватно да отговорят на новите изисквания във връзка с въвеждане на високотехнологичното оборудване и системи за управление на процесите в предприятието. Предвиденото обучение съответства на нуждите на работодателя, дейността на фирмата във връзка с въвеждане на ново високотехнологичното оборудване и система за управление на процесите в предприятието. Същото е в съответствие със заеманите длъжности, задълженията на обучаващите се и новите изискванията към техните компетентности, а именно притежаване на дигитална компетентност, необходима във връзка технологичната модернизация на производството, внедряване на машини и системи с програмно управление и изискващи от работещите притежаване на дигитална компетентност. Обученията по КК трябва да бъдат извършени от организация и преподаватели с опит в предоставянето на най - малко едно обучение от същия вид през последните две години, предхождащи годината на кандидатстване; - Обучението по КК, следва да завърши със съответен документ, удостоверяващ придобитите знания и умения - сертификат. - Обучаемите лица ще бъдат разпределени по групи в зависимост за постигане на максимална ефективност. Обучението по КК 4 следва да отговаря на изискванията за минимална продължителност и допустима цена, както следва:  по ключова компетентност 4 - мин. 45 учебни часа – 250 лв.; В рамките на тази дейност е планирано да се извърши следното: 1. Подготовка за изпълнението на дейността, която включва прецизиране на времевия график като гаранция за ефективното и навременното изпълнение на заложеното в проекта обучение. Изготвяне на учебен график, съобразен с работодателя и заетостта на служителите. 2. Провеждане на следното обучение за 28 заети лица: - Обучение по Ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" - Обучаеми лица: 2 групи от 10 човека и една група от 8 заети лица; - Продължителност на обучението: 45 учебни часа - Форма на обучение: дневна - Документ, доказващ завършеното обучение: Сертификат; - Знания и умения, които ще бъдат придобити: В резултат на провеждането на обучението по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност", целевата група ще получи допълнителни знания и умения, които значително ще подпомогнат изпълнението на основните задължения на всеки служител, особено важно в процеса на технологична модернизация на предприятието, внедряване на нови машини и системи за управление на производствените процеси, които предполагат дигитална грамотност на операторите. В резултат на обучението служителите ще могат да : разпознават основните функции на компютърното управление, да работят с текстообработващи програми, да работят с дигитални устройства, да използват възможностите на интернет пространството. Индикативната стойност, за която ще бъде извършено обучението за придобиване на професионална квалификация на 28 служители ще бъде 7 000,00 лв., която е образувана както следва: 28 лица при цена обучение на едно лице от 250,00 лева или общо 7 000,00 лв. 7 000.00 6 750.00
Дейност 3 "Разработване и въвеждане на системи за вътрешно-фирмено обучение": Целта на дейност 3 "Въвеждане на система вътрешно-фирмено обучение" е осигуряване на възможности за продължително и постоянно обучение в организацията, като по този начин ще се постигне и развитие, както на компанията, така и на нейните служители. Това ще стане чрез разработване на програми за индивидуална и групова работа във връзка с подкрепа на личностното развитие. Тази дейност е изключително важна за реализацията на политиката за повишаване на квалификацията на своите служители, предприета от Гросман ООД. Тя ще обезпечи бъдещите нужди от квалифициран персонал, създавайки възможност да бъде обучаван постоянно и на място. Липсата на квалифицирани кадри на територията, необходими за дейността, обуславят включването на тази дейност, с цел преодоляване на този проблем. Тази дейност включва следните поддейности: - Поддейност 1 "Разработване на стратегия и план за развитие на човешките ресурси" Разработването на стратегията следва да включва следните етапи: Етап I Оценка на капацитета на човешките ресурси, с които организацията разполага към момента Етап II Предвиждания за бъдещите нужди, отнасящи се до човешките ресурси (брой служители, постове, нужен набор от компетенции. Тук е удачно да се вземат предвид и трудностите, с които тя ще се сблъска при подбора на персонала, произтичащи от влиянието на външната среда и липсата на квалифицирани кадри); Eтап III Анализ на отклонението между сегашното и желаното състояние (изучаване на всички практики за управление на човешките ресурси във фирмата; определяне на онези от тях, които биха могли да бъдат подобрени; въвеждане на нови); Етап IV Изграждане на стратегия за човешките ресурси (позволява наличието на обща насока, включваща разнообразни програми и дейности, които засягат множество функции и които се реализират в продължение на години). - Поддейност 2 "Внедряване на системи за обучение чрез: въвеждане на системи за самообучение и въвеждане на собствена система за вътрешно - фирмено обучение" Тази поддейност ще включва следните етапи: Етап І – Оценка на потребностите Следва да бъдат изведени потребностите от обучения като това може да стане, чрез: - Провеждане на интервюта с висши мениджъри или ключови фигури в организацията; - Провеждане на фокус групи с потенциални участници в обученията; - Проучване с анкети с потенциални участници в обученията; - Анализ на документи и резултати от оценка на изпълнението на дейността за определен период. Етап ІІ – Разработване на обучителните дейности На база резултатите от оценката на потребностите изпълнителят следва да разработи окончателен дизайн на обучителните дейности (тренинг -семинари, програми и др.) Обучителните програми може да включват следните елементи: - Тренинг – семинари, стъпващи на методологията „обучение чрез опит”; - Разработване на практически задания; - Дейности в работни групи по методологията „обучение чрез действие” (action learning); - Поддейност 3 "Методически насоки за въвеждане на системата за самообучение и вътрешно - фирмено обучение" Методологията на обученията трябва да бъде основана на модел за учене чрез собствен опит и принципите за обучение на действащи професионалисти. Те следва да се структурират така, че да включват всички аспекти на ученето – в интерактивен процес, съответен на обучителната ситуация и съдържание. Индикативната стойност за дейността в размер на 15 015 лв. е в съответствие с приложения проектобюджет , като са взети предвид Часовата ставка - един астрономически час, която включва възнаграждение на експерта за извършената работа и осигурителни вноски за сметка на работодателя, както и всички допълнителни разходи, които могат да възникнат. Същата е съобразена с Методология за регламентиране на възнагражденията по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 и подкрепена с представена оферта. 15 015.00 15 015.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).