Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 657 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project plans the realization of Program for accelerated development of innovation entrepreneurship in knowledge-based industries for students and recent graduates. The program provides conditions for high success rate of starting business.
The project will take place in the Southwest region in Bulgaria and targets young people up to 29 years old - students or recent graduates within the last 6 months. Those who are willing to participate in the acceleration program will pass a preliminary test to identify 50 of them. They will go through first phase of motivational training in 5 groups of 10 people and will then proceed with individual consulting and mentorship to start their own business. The program is a combination of meetings, workshops, short entrepreneurship courses, interactive business games, mentorship, consultations and support for initial financing. The duration is 12 months.
The project includes 3 main activities:
1.Organization of 5 motivational and information meetings, specialized forum and demo- workshop to promote and disseminate the developed model and the best practices for accelerated development of innovation entrepreneurship in the context of the program scheme of OP HRD among student organizations and HEIs in the SW region. We also aim to attract the potential candidates. Period: months 1-4.
2.Training Program for preselected and tested candidate entrepreneurs in 3 parts: 1) Test and analysis of the candidates; 2) Creativity and innovation entrepreneurship – 20 acad. hrs in total; 3) Standardized courses Management of starting business – 30 acad. hrs training in total, 6 hrs for a business game and 2 hrs preparation of individual plans. Period: months 2-7.
3.Program for consulting and mentorship based on the individual plans of the entrepreneurs/candidates to start their own business. It includes 40 hrs for direct individual support to turn ideas into business concepts with high commercialization readiness level. Period: months 5-12.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране и мотивиране на студентите (и тези до 6 м. от тяхното завършване) от Югозападен район на България към базирано на иновации предприемачество в индустрии базирани на знание: Дейност 1 цели да осигури достъп до целевата група на проекта и да осигури възможност за ефективно включване на нейни представители в реализацията на настоящата Програма за ускорено развитие на иновативно предприемачество за посочената целева група. В конкретния случай тази дейност е сведена до изпълнението на следните три задачи: Задача 1. Провеждане на пет отворени мотивационни и дискусионни срещи. Цел: Съвместно с представители на студентското предприемачество се провеждат пет последователни срещи (две в София и по една в Благоевград, Перник и Ботевград) за представяне на модела за иновационно предприемачество и на практиката на Академия по иновационен мениджмънт в тази област, дискусия за възможностите и проблемите на предприемачеството базирано на знания и иновации, обсъждане на добри практики, разпространение на Програмата за ускорено развитие на иновационното предприемачество в контекста на програмната схема, набиране на кандидати за включване в програмата. Участници: Студенти, преподаватели, ментори, консултанти, експерти, научни работници. Участници: ок. 50 души на среща или общо ок. 250 души. Място: В наети конферентни зали. Времетраене: 3 часа; Задача 2. Организиране на специализиран форум на тема : Предприемачество, базирано на иновации и мястото на университетското образование в този процес. Цел: Дискусия и изводи от състоянието на иновационното предприемачество в България и Европа в контекста на глобалните предизвикателства, получаване на обратна информация по зададени въпроси, обсъждане на последните изследвания в тази област и възможностите за създаване на общо достъпни инструменти, обсъждане на добри практики, разпространение на Програмата за ускорено развитие на иновационното предприемачество в контекста на програмната схема, набиране на кандидати за включване в програмата, онлайн разпространение на информация за резултатите от форума. Участници: ок. 100 души, в т.ч. студенти, преподаватели, ментори, консултанти, експерти, научни работници, политици; Място: Наета зала. Времетраене: 4 часа; Задача 3. Демонстрационна работилница за иновационно предприемачество Цел: Активно възприемане на опита на иновационните акселератори за предприемачество и модела на академията, запознаване с Програмата и набиране на кандидати за включване в нея, разпространение на онлайн информация. Участници: ок. 30 студенти и успешни иновационни предприемачи. Място: Наета зала, интернет страниците на партньорите и на академията, социални медии и виртуални форуми. Времетраене: 4 часа. 9 055.00 0.00
Предоставяне на специализирано интензивна програма за обучение за развитие на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес концепции, модели и планове за управление на самостоятелна стопанска дейност.: Тази дейност предвижда обучение на 50 младежи до 29 години в 5 последователно обучавани групи по 10 участника в продължение на 56 учебни часа (7 календарни дни) в 3 последователни части. Част първа представлява провеждане на няколко теста за оценка на кандидат - предприемачите и формиране на добре балансирани 5 групи обучаеми. Тестът включва оценка за: нагласи, индивидуалности, комуникационни умения и начини на действие; предприемаческа компетентност; личностни умения. Тестът гарантира включване в програмата на най-подходящите и мотивирани кандидат - предприемачи. Цел: по-висока ефективност, измерена като процент участници в самостоятелна заетост при приключване на проекта. Част втора предвижда създаване на нагласа за генериране на иновативни идеи, поощряване на знанията и развиване на креативност и предприемачество чрез обучение с продължителност от 20 учебни часа. Въведени са два модула: М1: Креативно мислене и генериране на иновативни бизнес идеи с продължителност 8 учебни часа и М2: Оценка на идеи и модели за развитие на бизнеса с продължителност 12 учебни часа. Част трета - включва, 30 уч. часа, разпределени в 10 модула, в т.ч. осем от задължителните, както следва: 1) Вие като предприемач - стартиране, първи стъпки в бизнеса, отговорности, необходими умения и знания. Казуси: Резултатите от тестовете; 2 уч. часа; 2) Бизнес идея - от начална към бизнес идея, стъпки след формулиране на бизнес идея, дискусия с ментора - какво, колко къде, как; 1 уч. час; 3) Бизнес план - планиране на старта, правни и финансови аспекти, процедури и документи, изисквания на пазара ; плана като инструмент за старт и развитие, съдържание и процес на разработка и внедряване; кой, кога и защо, пазарни, технологични и финансови аспекти; 4 уч. часа.; 4) Маркетингов план - пазарни потребностите, клиенти и клиентски нагласи, развитие на собствени продукти, въвеждане на пазара, технологии и иновации, бизнес рискове, процес на планиране и изпълнение на маркетинг, целеви сегменти, пазарен потенциал, позициониране; 5 учебни часа; 5) Форми на дейност - производство, услуги, търговия, планиране и управление, методи и системи за контрол, качеството; 3 уч. час.; 6) Персонал, правни отговорности и застраховка - оценка, мотивиране, обучение, договаряне назначаване и развитие на персонала, изисквания към работодателя, работодател и бизнес лидер. 3 уч. часа.; 7) Капитал и видове източници - собствени и привлечени - 2 уч.ч.; 8) Икономика на фирмата - микроикономика, бизнес резултати, данъци, печалби, финансови показатели и роля, отчетност, инвестиции и начини на финансиране на фирмата - 4 уч.ч.; 9) Финансово планиране- видове планове, капитал, приходи и разходи, паричен поток - 3 уч.ч.; 10) Бизнес среда - елементи (институции, банки, организации, програми), бранд, конкуренция и конкуренти, доставки и продажби, бизнес комбинации и партньорства. 3 уч. ч. Обучението приключва с провеждане на бизнес игра - за затвърждаване на придобитите знания и умения чрез състезание в реално време. Играта ще симулира обстановка близка до реалната с участието на конкурентни екипи, чиито успех ще зависи от собствените им решения и от решенията на конкурента. Това ще бъде ролева игра в реално време, обхващаща три модула, завършваща с класиране и анализ на резултатите. Представлява интерактивен метод за развиване на умения по планиране, преговори, сделки, маркетинг, договаряне, работа в екип, иновации и т.н. Играта включва: Модул 1 - планиране, пазарен риск, работа в екип; Модул 2 - търговски преговори, маркетинг, сключване на договори и др.; Модул 3 – създаване на иновации. Времетраене: 6 учебни часа. 31 050.00 0.00
Предоставяне на индивидуализирани консултантски услуги и менторство за кандидат - предприемачи за създаване на собствен бизнес: Дейност 3 е комбинация от консултации и менторство в полза на подготвяните предприемачи, които са завършили цикъла на обучение по предприемачество при Дейност 2 (виж начин на изпълнение по-долу). Планирано е 100% от преминалите обучение да продължат участието си в този проект за получаване на индивидуални консултации за подготовка за самостоятелна стопанска дейност. Изпълнението започва не по-рано от два дена след приключване на обучението на първа група предприемачи (общо 5 групи) и се извършва по индивидуален план за всеки участник. Тази дейност в този етап на програмата започва от петия (5) месец на проекта и приключва в дванадесетия (12) месец на проекта. Дейността за всеки отделен предприемач приключва след изчерпване на планираните часове и в съответствие с напредъка в изпълнението на индивидуалния план. Всеки предприемач ще получи 40 часа пряко съдействие и подкрепа за разработване на бизнес идеята, генерирана, развита и оценена в предходния етап и съобразена с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група (по индивидуален план) както и допълнителна преценка на жизнеспособност и дефиниране на тази идея за по-нататъшна разработка. Ще се ползват изработените по време на обучението „Карта на възможностите” и развитата и избрана с помощта на преподавателя / ментора „Бизнес концепция” (бизнес канава). В процеса на изпълнение на тази дейност всеки предприемач ще има ментор, който ще подпомогне управлението на бизнес дейността, ще разшири контактната мрежа и ще окаже съдействие - съвети за подготовка на бизнес плана на генерираната по време на обучението бизнес идея. В изпълнение на индивидуалния план и в съответствие с потребностите си всеки предприемач може да получи и консултации и насочване към кандидатстване за начално финансиране на дейността от наличните финансови източници и/или финансови инструменти както и подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност. В основата на тази дейност е одобрения от ръководството на проекта „Индивидуален план на предприемача”. Той ще съдържа най-малко следните реквизити: име на предприемача, оценка от завършеното обучение, идентифицирани потребности от консултантски услуги, описание на бизнес идеята, степен на готовност на идеята, цели, задачи, дейности, резултати, показатели, етапи и дати за изпълнение. 65 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).