Identification

UMIS Number BG05FMOP001-5.001-0063-C07
Project Name Providing hot meals Municipality Ugarchin
Beneficiary 000291716 Municipality Ugarchin
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 11.02.2021
Start Date 01.01.2021
End Date 30.09.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Ловеч (BG315), Угърчин

Description

Brief description
В периода от 06.01.2021 до 30.09.2022 г. по проект „Осигуряване на топъл обяд в условията на пандемия от COVID-19 в Община Угърчин” ще се осигури топла храна на лица, които не могат да си го осигурят сами поради материални, финансови, здравословни и други проблеми от целевите групи на територията на Община Угърчин. Ще бъдат обхванати 200 представители на целевите групи одобрени от Дирекция "Социално подпомагане" гр. Ловеч , /с писмо техен изх. № 1101-08-00-1054#1/22.12.2020 г./ Подборът ще се извърши съгласно Наредба № РД 7-01 от 4 април 2016 г. на МТСП и утвърден механизъм за определяне на най-нуждаещите се лица в общината, след съгласуване със социалните работници и кметовете на населени места. Целеви групи обхванати по проекта са: 1.лица  без  доходи  или  с  ниски  доходи  под  линията  на  бедност -хора  в  затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си  или  налични  увреждания  са  в  по-висок  риск  от  заразяване  и  неблагоприятно протичане на инфекцията. 2.Лица,  поставени  под  карантина-без  доходи  или  с  ниски  доходи под  линията  на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа.3.Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка,са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Комисията за подбор ежемесечно ще прави преглед на списъците от ДСП, както и ще разглежда проблемни ситуации, съотносими към проекта. Хранителните продукти се доставят от изпълнител, избран с процедура по ЗОП. Храната ще се приготвя в базата на Домашен социален патронаж в гр. Угърчин и Домашен социален патронаж с. Лесидрен. Готовата храна ще се доставя  чрез превозните средства на ДСП и ще се разнася по домовете на потребителите. 
Проектът ще се реализира на територията на община Угърчин и обхваща всички 11 населени места
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи : Дейността се подчинява на Наредба № 07-1 от 4 април 2016 г. и включва информиране на всички заинтересовани лица и институции, консултации с кметските администрации и включване на представители на Дирекция „Социално подпомагане“. Подобряване на социалната закрила и превенция на социалното изключване на уязвими групи хора на територията на община Угърчин, в условията на пандемия, произтичаща от необходимостта от ограничаване на разпространението на COVID -19. Община Угърчин се ангажира в условията на пандемия от COVID-19 гъвкаво да използва всички възможности за идентифициране на нуждаещите се лица на територията на общината, чрез информация от институции, в т.ч. Дирекция „Социално подпомагане“ гр. Ловеч, РЗИ, служебни лица, граждани, разговор по телефона и др., както и използване на информацията, с която тя вече разполага във връзка с изпълнение на проект „Осигуряване на топъл обяд в Община Угърчин“. Подборът на конкретните представители от целевите групи, ще се извърши на база заложени критерии, съобразени с Ръководството на партньорските организации за изпълнение и управление на договори по операция 3.1 - "Топъл обяд в условията на пандемия от COVID-19. Община Угърчин ще създаде организация по поддържане на документална отчетност, с което ще се гарантира, че подборът на потребителите е съобразен с изискванията за допустимост и е извършен по прозрачен и обективен начин. Основни целеви групи, допустими като потребители на социалната услугата "Топъл обяд": - лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност -хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията; - Лица, поставени под карантина-без доходи или с ниски доходи под линията на бедности нямат близки, които да им окажат подкрепа; - Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Ползватели на услугата "Топъл обяд" ще бъдат 200 лица включени от всички населени места от общината. Преди фактическото стартиране на проекта се проведоха консултации със социалните работници и кметове и кметски наместници по населените места в Община Угърчин. На официалната страница на общината беше качена информация, относно проекта, както и на видни за целта места по кметства, съгласно Ръководството на партньорските организации за изпълнение и управление на договори по операция 3.1 - "Топъл обяд в условията на пандемия от COVID-19". Кандидат-потребителите са поканени да подадат заявления за включване в проекта, принадлежността на идентифицираните от общината лица към допустимите целеви групи е насочена за потвърждение от Дирекция "Социално подпомагане" гр. Ловеч. Приемът на заявления остава отворен по време на изпълнение на проекта. При обмен на данни между общината и ДСП се използва задължително защитен канал, във връзка с необходимите проверки на кандидат потребителите за принадлежността към целевите групи., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 49 479.80
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Хранителните продукти , необходими за приготвяне на топъл обяд ще бъдат доставяни от фирма, избрана от Община Угърчин по реда на ЗОП, чрез открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет "Доставка на хранителни продукти за нуждите на Домашен социален патронаж "., Contracted Amount: 238 409.80 , Reported Amount: 189 089.30
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд : Домашен социален патронаж гр. Угърчин стопанисва кухненски блок със съответните помещения в гр. Угърчин в сградата на СОУ "Св.Св.Кирил и Методий" гр.Угърчин, която е собственост на Община Угърчин. Домашен социален патронаж с.Лесидрен стопанисва кухненски блок със съответните помещения с.Лесидрен, общ. Угърчин в сградата на бивш Здравен дом с.Лесидрен, която е собственост на Община Угърчин. Базата на Домашен социален патронаж се състои от кухненски блок, подготвителни кътове за първична обработка на суровините, миялно помещение, междинен склад, складови помещения, оборудвани със стелажи и хладилници за разделно съхранение на различните групи храни при температурни условия, указани от производителя, баня, санитарни възли, канцелария. Прилага се системата за безопасност на храните HACCP. При предоставяне на услугата се използват четири транспортни средства: Пежо"Партнер" с рег № ОВ4647ВС Опел "Виваро" с рег.№ ОВ6134 ВВ Дачия "Докер" с рег.№ ОВ3522ВН Ситроен "Берлинго" с рег.№7197ВВ Домашен социален патронаж гр. Угърчин е регистриран със санитарно разрешително № 137/29.07.2011 г от ОДБХ гр. Ловеч.Базата е собственост на Община Угърчин и е оборудвана, съгласно изискванията за безопасност на храните . Домашен социален патронаж с. Лесидрен е регистриран със санитарно разрешително № 2974/07.02.2014 г от ОДБХ гр. Ловеч.Базата е собственост на Община Угърчин и е оборудвана, съгласно изискванията за безопасност на храните . Оборудвани са с необходимото кухненско оборудване, обезпечаващо нормалното функциониране. ДСП-Угърчин е с численост на персонала 7 бр. в т.ч. касиер - домакин; готвач; 2-ма помощник готвачи;2-ма санитари(разносвачи на храна) и шофьор. ДСП с.Лесидрен е с численост на персонала 5 бр. в т.ч. касиер - домакин; готвач; помощник готвач; санитар(разносвачи на храна) и шофьор. Храната от ДСП - Угърчин с адрес: гр.Угърчин, ул.Васил Левски" 54 ще се предоставя до дома на трудноподвижните потребители от гр.Угърчин и потребителите от селата Катунец, Каленик и Орляне с Пежо"Партнер" с рег № ОВ4647В и Опел "Виваро" с рег.№ ОВ6134 В Храната от ДСП - Лесидрен с адрес: с.Лесидрен, ул."Ал.Стамболийски" 19 ще се предоставя до дома на трудноподвижните потребители от с.Лесидрен и потребителите от селата Кирчево, Микре , Голец, Сопот и Славщица със Ситроен "Берлинго" рег. №7197ВВ и Дачия "Докер" с рег.№ ОВ3522ВН., Contracted Amount: 11 920.49 , Reported Amount: 11 928.46
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки : Екипът на проекта ще извършва поредици от срещи и колсултации по телефона, при спазване на всички противоепидеомогични мерки, консултиране за основни социални права и насочване към други услуги. При реализирането на съпътстващите мерки екипа по проекта ще спазва изискванията на Регламент № 223/2014 на Европейския парламент и на Съвета, относно Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица, предоставянето както на топъл обяд. Основни дейности по предоставянето на съпътстващи мерки: - консултиране/насочване към програми и проекти, финансирани от ЕСФ - за социални услуги; - консултиране/насочване към програми и проекти, финансирани от ЕСФ - за квалификация и заетост и други мерки, финансирани от ЕСФ; - консултиране/насочване за предоставяне на социални помощи; - консултиране/насочване за предоставяне на социални услуги ; - консултиране и помощ за управление на семейния бюджет; - консултиране относно здравословно и балансирано хранене; - съдействие за попълване на формуляри и ползване на общински или други административни услуги; - осигуряване на подслон, в т.ч. и временен за скитащи и бездомни лица; - съдействие за ползване на здравни и образователни услуги; - друго, установено в съответствие с конкретни нужди и проблеми на целевите групи /посочете конкретно/; Ще подготви и отпечата листовки за възможностите, които по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане. В рамките на проекта община Угърчин разполага с необходимия капацитет за предлагане на съпътстващи мерки, изразени в индивидуално консултиране, консултиране по телефона. Предоставяне на съпътстващите мерки ще са в унисон с всчики противоепидеомологични мерки., Contracted Amount: 11 920.49 , Reported Amount: 11 928.46

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 200.00 , Reached amount: 293.00

Financial Information

Total Project cost 262 250.78 BGN
Grant 262 250.78 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 262 250.78 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Липса на добро финансово управление 115.83 0.00 115.83 Project-level financial correction
Липса на добро финансово управление 59.40 0.00 59.40 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN