Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.005-0001-C01
Project Name Integrated services for children and adults at risk and their families.
Beneficiary 131090776 FOUNDATION "Social norms"
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 27.03.2017
Start Date 01.05.2017
End Date 01.11.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Окръг, Костенец, гр.Момин проход

Description

Brief description
Настоящето проектно предложение е в пълно съответствие със  стратегията на Европейския съюз „Европа 2020”, Дългосрочната стратегия за заетост на хората с увреждания 2011-2020 г., 
 Националната стратегия за дългосрочна грижа и Националната здравна стратегия 2014- 2020 г. Дейността включва предоставяне на комплекс от интегрирани мерки, насочени към подобряване достъпа до заетост на хора с увреждания, както и родители на деца с увреждания, осигуряване на социални и здравни услуги, които допринасят за водене на независим и самостоятелен живот, разширяване на мрежата от услуги за деца и възрастни в риск. Проектът ще обхване 30 хора с увреждания от община Костенец, както и поне 20 родители/членове на семействата на деца с увреждания.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта : Включват се стандартни дейности за управление на проекта като: Сформиране и управление на екипа по проекта, планиране, счетоводство и финансово управление, мониторинг и контрол, управление на доставките и тръжни процедури, отчетност към Управляващ орган и други институции /напр.ДАЗД, Агенция за социално подпомагане, Дирекция „Социално подпомагане”/, комуникация със заинтересованите страни, контрол върху постигането и изпълнението на индикаторите и други. Ежедневно екипа по проекта ще осъществява работа по реализирането на конкретните дейности, спазването на времевия график, изготвянето на необходимите документи, воденето на документация и работно досие на проекта, създаването на контакти и работни взаимоотношения. Ежемесечно ще се разглежда работата и напредъка по проекта и евентуално възникналите трудности. Срещите на екипа ще се протоколират. За ефективен вътрешен мониторинг се предвижда попълване на анкетни карти от целевата група/или обкръжаващите ги лица/, които ще бъдат анализирани от ръководителя на проекта. Екипът следи за прецизното оформяне на всички приложими документи, съгласно указанията в Ръководството за бенефициенти по Схемата. , Contracted Amount: 10 000.00 , Reported Amount: 10 000.00
  • Activity: Информация и комуникация : Всички дейности, които фондация „Социални норми” ще предприеме за да популяризира проекта, са съобразени с документа „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020”. Целта на дейността е информиране на заинтересованите страни и местната общност, създаване на публичност и прозрачност на заложените дейности., Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 1 000.00
  • Activity: Предоставяне на услугата ЦСРИ: Реализацията на дейността се основава на извършен анализ на нуждите на целевите групи и техните семейства, извършен от мултидисциплинарен екип. Идентифицирани са 30 деца и младежи, с увреждания, колкото ще бъде и капацитета на ЦСРИ.В рамките на изпълнение на дейността ще се осъществяват разнообразни консултативни, терапевтични и рехабилитационни дейности, насочени към създаване, поддържане и разширяване на социалните умения, както и обучение за водене на самостоятелен начин на живот. Ще има значителен спектър от дейности, насочени и към семействата на потребителите. Помещенията, където ще функционира ЦСРИ са ремонтирани съгласно Наредба №6 от 2003г., основните помещения са разположени и оразмерени така, че да осигуряват удобно разполагане на необходимото обзавеждане и оборудване за индивидуална или групова работа/занимания с потребителите, като има и места за изчакване от родители и придружители. При ремонта на ЦСРИ е осигурен достъп на следните елементи:- входни и комуникационни пространства;- помещения и пространства за общо ползване;- санитарно-хигиенни и спомагателни помещения.Изграден е достъпен санитарен възел за хора в инвалидни колички, свързан с достъпен маршрут до ЦСРИ. Основните дейности са: - подкрепа на лица от различни рискови групи, чрез целенасочени дейности за интеграция и превенция на социалното изключване. -социализиране на деца и младежи с увреждания, подпомагане личностното им развитие и надграждане на предоставяните услуги от фондация „Социални норми” чрез изпълняването на комплексни социални дейности – логопед, кинезитерапия, трудотерапия, социална, педагогическа и психологическа подкрепа. - комплексно въздействие, водещо до възстановяване и развитие на увреденото дете или младеж чрез мултидисциплинарен подход, осигуряване на индивидуализирана грижа и подкрепа. На трудов договор ще работят седем специалисти. Със следните задължения: -възпитател- участва в предоставянето на социални услуги и консултации на потребителите на ЦСРИ. Участва и изготвянето и актуализирането на индивидуален план за грижи, както и в разработването и реализирането на обучителни, рехабилитационни и терапевтични индивидуални планове и програми за работа с потребителите в ЦСРИ. -психолог- изпълнява дейности, ориентирани към цялостното личностно развитие на потребителите. Формира умения и навици; стимулиране на тяхното интелектуално развитие за повишаване пригодността им за успешна социализация и реализация. - трудотерапевт- способства за постигане на самостоятелност и улесняване участието в обществения живот чрез придобиване на трудови навици, развиване на нови умения, осмисляне на времето и развиване на естетично чувство. -рехабилитатор- прилага рехабилитационни методи за подобряване и възстановяване на увредените функции и засегнати части с оглед постигане на самостоятелност и независимост в ежедневния живот. -логопед- Провежда корекционно-възпитателната работа с лицата, като работи индивидуално и групово с тях. Осъществяване на дейности за развитие на обща и фина моторика. Прилагане на сензорна стимулация. Изготвя речева карта на всеки представител на целевата група. -социален работник- отговорен е за организирането, разпределянето, координирането и контролиране на всички дейности. Организира цялостната дейност, като основната цел е комплексно въздействие, водещо до повишаване качеството на живот на потребителите. Формира умения и навици у потребителите, стимулиране на тяхното интелектуално развитие за повишаване пригодността им за успешна социализация и реализация. -сътрудник „Социални дейности”- поддържа реда и чистотата в работните, битовите помещения и дворното място на ЦСРИ. Подпомага останалите специалисти при работата им с потребителите., Contracted Amount: 104 014.80 , Reported Amount: 102 013.85
  • Activity: Обучения и индивидуална подкрепа на уязвимите групи и на членове на семейства, които се грижат за зависим член на семейството - разработване и прилагане на индивидуални програми с цел подобряване на достъпа до пазара на труда. : Преди създаването на настоящия проект екип на фондация „Социални норми” направи обстоен анализ на предлаганите социални услуги на територията на община Костенец, като ги съпостави с потребностите на целевите групи. На територията на общината не се предоставят услуги за деца и младежи с увреждания, извън предлаганата услуга „Личен асистент”/”Домашен помощник” и „Домашен социален патронаж”. Фондацията разполага с база данни на хора с увреждания, които да се включат в проекта. С приемането на стратегическите документи за период 2014-2020 се създават реални условия за осигуряване на устойчивост на дейността, като настоящия проект е само началото на инициативите, насочени към пободряване качеството на живот на хората с увреждания, както и създаване на реални условия за заетост на техните близки. Това е така защото хората с увреждания ще бъдат обхванати от ЦСРИ, а техните близки ще имат възможност да търсят работа или да упражняват професиите си. Целта на настоящата дейност е създаване на условия за повишаване качеството на живот на хората в риск, както и насърчаване равните възможности на уязвимите групи за заетост. Основния акцент е работа със семействата на хората с увреждания. Дейността включва следните мерки: - Подготовка на потребителите за усвояване или възстановяване на навици /обучителни и трудови/, които съответстват на здравословното им състояние и образование. - Изготвяне на индивидуални програми с цел подобряване достъпа до пазара на труда. - Провеждане на обучения за семействата и близкото обкръжение на хора с увреждания с цел подобряване на достъпа до пазара на труда. За изпълнение на дейността ще се наемат две външни физически лица – специалисти. Целта е потребителите да имат интервенция с външни лица, а не с персонала, който те ежедневно познават от ЦСРИ. Ще се наемат двама експерти, които ще осъществяват следната дейност: - Експерт „Придобиване на самостоятелни умения за живот” – извършва дейности по взаимодействие с хората с увреждания, техните родители и близки, както и със специалистите, с които работят в екип, за постигане в най-висока степен развитие на индивидуалните дадености на всяко лице. - Експерт „Придобиване на трудови умения” – извършва дейности по обучение и практикуване на различни социални умения и компетентности, които ще опосредстват процеса на пълноценно включване в живота на общността и в трудова заетост., Contracted Amount: 6 000.00 , Reported Amount: 6 000.00
  • Activity: Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за целевата група, според тяхната индивидуална потребност - консултиране, медицинска, социална, образователна и психологическа подкрепа с цел подобряване на достъпа до пазара на труда. : Характерна отличителна черта на целевата група на хората с увреждания е липсата на мотивация, умения за професионално ориентиране, инициативност, вземане на решения и отстояване на позиции, както и ниската икономическа активност. Съчетаването на ниска квалификация, недостатъчно образование и здравословни проблеми правят тези лица неконкурентноспособни на пазара на труда. Целта на дейността е реализация на различни интервенции, като ще се съчетават комплексни действия в посока улесняване достъпа до заетост, включително интегрирани услуги, услуги по превенция и целенасочени дейности във връзка с улесняване достъпа до заетост на представителите на целевата група. Планира се дейността да обхване 15 хора с увреждания. Дейността включва следните мерки: - създаване на възможности за социална интеграция чрез обучения в умения за самостоятелен живот и създаване на условия за социални контакти, различни изяви и възстановителни дейности чрез различни методи. - създаване, поддържане и разширяване на уменията. - подпомагане процеса на социализация и социално включване. - придобиване на умения за общуване и работа в група. Дейността ще се изпълнява от специалистите наети за работа по проекта. Всеки специалист изготвя собствен график за работа с целевите групи, така, че да има проследимост на дейността и да се избегне риска от дублиране на потребителите при различни специалист по едно и също време. Задълженията на специалистите в тази дейността са: -Психолог - обсъжда с потребителите и техни близки въпроси, свързани с личностни нужди и потребности. Работи с потребителите самостоятелно или групово. Оказва психологическа подкрепа, съдейства при възникнали трудности в общуването и в поведението. -Социален работник – оценява статуса на лицата, следи за хода на дейността, отразява напредъка и проблемите от участието в мотивационната подкрепа на всеки един участник. -Трудотерапевт – провежда функционална, битова, занимателна, развлекателна, индустриална, обучение в самообслужване. -Рехабилитатор – участва в определянето на медицинските показатели за формиране на трудово поведение, подпомага лица с физически увреждания във връзка с мотивацията и адаптация в различна среда от обичайната. -Логопед- Провежда корекционно-възпитателната работа с лицата, като работи индивидуално и групово с тях. -Възпитател- участва в предоставянето на социални услуги и консултации на потребителите по проекта. -Сътрудник „Социални дейности”- поддържа реда и чистотата в работните, битовите помещения и дворното място. Подпомага останалите специалисти при работата им с потребителите., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Доставка на подходящо оборудване и обзавеждане във връзка с предоставянето на социалните/интегрирани услуги: Настоящата база в ЦСРИ отговаря на критериите и стандартите за предоставяне на социални услуги. Сградата, помещенията, наличното обзавеждане е поддържано в добър вид и в добро функционално състояние. Парапетите и другите средства, подпомагащи придвижването, са разположени на подходящи за хора с увреждания места. Стълбите са адаптирани и безопасни за всички потребители. Санитарното помещение е достъпно и съобразено с нуждите на потребителите от уединение, запазване на достойнството и сигурността им. Съществуващите помощни средства и съоръжения са надлежно съхранени и годни да се използват по настоящия проект. Необходимо е обаче закупуване на съвременно оборудване и обзавеждане, което да Оборудването и обзавеждането, което е планирано за закупуване по проекта е изцяло съобразено с грижа за здравето и пълноценното развитие на децата и младежите.То е съобразено с основните дейности в ЦСРИ, които са насочени към социално включване, според възможностите на потребителя, както и придобиване на знания и умения в различни сфери на социалния живот. , Contracted Amount: 82.00 , Reported Amount: 8 082.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Capricorn-92-Radka Rashkova ET, Contracted Amount*: 9 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Primary School "Hristo Smirnenski" - Momin Prohod, Contracted Amount*: 1 600.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: INS INS INSURANCE COMPANY, Contracted Amount*: 82.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ART TECHNO GROUP LTD, Contracted Amount*: 1 170.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: PROFICON V LTD, Contracted Amount*: 11 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ART TECH GROUP LTD, Contracted Amount*: 8 830.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities above 18 years of age who are engaged in job searching or are in employment, including self-employment, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.00 , Reached amount: 5.00
Indicator 2 Participants with disabilities over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.00 , Reached amount: 19.00
Indicator 3 Inactive or unemployed participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 38.00
Indicator 4 Inactive and unemployed participants who are engaged in job searching or are in employment, including self-employment, after provision a child care service, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 20.00
Indicator 5 Participants with disabilities above 18 years of age receiving services, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.00 , Reached amount: 19.00

Financial Information

Total Project cost 129 096.80 BGN
Grant 129 096.80 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 127 095.02 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN