Identification

UMIS Number BG16RFOP001-1.008-0012-C04
Project Name Construction and Improvement of Listopad Street of Subregion IV
Beneficiary 000024695 MUNICIPALITY OF BLAOEVGRAD
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 18.06.2020
Start Date 18.06.2020
End Date 30.05.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Благоевград

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е насочено към благоустрояване на градската среда в Община Благоевград, с цел подобряване на качеството на живот в гр. Благоевград, създавайки предпоставки за превръщането му в по-добро място за живот. В проектното предложение e предвиден един обект на интервенция: 
1) Изграждане и благоустрояване на ул. "Листопад" в IV микрорайон.
Основната цел е да се създаде трайно подобряване на транспортно-експлоатационните характеристики и носимоспособността на настилката, осигуряване на условия на безопасност на движение, комфорт на пътуването и добро отводняване на улицата, осигуряване на естетична и хармонична среда, обвързана с комуникацията, с администрацията, търговска и жилищна част на града. 
Проектното предложение е продължение на облагородяването и благоустройството на инфраструктурата в IV микрорайон в гр. Благоевград, с което се надграждат инвестициите, реализирани до момента, предвидени в Инвестиционната програма на Община Благоевград.
Цялостният естетически облик на Благоевград ще бъде подобрен чрез обновяване на съществуващи и изграждане на нови елементи на градската среда, чиито архитектурни и пространствени решения са в пълно съответствие с архитектурната среда на града. С реализацията на проекта ще се подобри привлекателността на града, а оттам ще се повиши и местната конкурентоспособност.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Дейността предвижда цялостно управление на проекта, отчетност, мониторинг, финансово, техническо и административно управление. За изпълнение на дейността ще бъде сформиран екип за организация и управление на проекта, които ще притежават необходимата квалификация и опит в дейностите, в които са пряко ангажирани в рамките на проекта и ще включва следните 5 позиции: - Ръководител на проекта - Експерт "СМР" - Счетоводител - Юрист - Технически сътрудник Дейността на екипа ще се ръководи от Ръководител, отговарящ на условията от изискванията в Насоките за кандидатстване по настоящата процедура. Избрания екип ще осъществява задълженията си през целия период на изпълнение на проекта. Експертите в екипа ще бъдат служители на общинска администрация Благоевград, които ще отговарят за цялостното техническо, финансово и административно управление на проекта. Задълженията им ще бъдат свързани с планиране, организация, координиране, контрол и отчитане на проектните дейности с цел постигане на заложените цели и индикатори по проекта в съответствие с изискванията на ОПРР 2014-2020. Основните отговорности на екипа ще са свързани с клаузите на подписания договор за БФП и спазване на изискванията на процедурата и действащата нормативната уредба. Екипът по проекта ще осъществява постоянен контрол за спазване на времевия график, целесъобразното изразходване на средствата и отчитане на резултатите от вече проведените дейности. За целта ще бъдат провеждани работни срещи на екипа през целия период на изпълнение на проекта. На работните срещи ще се обсъжда напредъка на проекта, ще се отчитат изпълнени задачи, ще се планират и възлагат предстоящи задачи и срокове за изпълнението им, ще се обсъждат възникнали проблеми и ще се взимат решения за разрешаването им, което ще гарантира качественото изпълнение на проекта и постигане на заложените цели и индикатори. Екипът по проекта ще подготвя и внася през системата на ИСУН регулярни технически и финансови отчети за напредъка на изпълнение на предвидените дейности. Водещи принципи за осъществяването на дейността ще бъдат икономичност, прозрачност, финансов контрол и съответствие на проекта с хоризонталните принципи на ЕС. Разходите за възнаграждения на екипа за организация и управление на проекта са изчислени на база актуалните брутни месечни възнаграждения на служители от администрацията, с включени разходи за осигурителни вноски за сметка на работодателя и възлиза на обща стойност 20 842,60 лв. Разпределението на заложените средства е както следва: - Ръководител на проекта - обща продължителност на заетостта по проекта 460 часа и предвидени средства за възнаграждение и осигурителни вноски - 7 042,60 лв., за целия период на изпълнение на проекта. - Експерт "СМР" - обща продължителност на заетостта по проекта 460 часа и предвидени средства за възнаграждение и осигурителни вноски - 3 638,60 лв., за целия период на изпълнение на проекта. - Счетоводител - обща продължителност на заетостта по проекта 460 часа и предвидени средства за възнаграждение и осигурителни вноски - 3 261,40 лв. за целия период на изпълнение на проекта. - Юрист - обща продължителност на заетостта по проекта 460 часа и предвидени средства за възнаграждение и осигурителни вноски - 3 638,60 лв. за целия период на изпълнение на проекта. - Технически сътрудник - обща продължителност на заетостта по проекта 460 часа и предвидени средства за възнаграждение и осигурителни вноски - 3 261,40 лв. за целия период на изпълнение на проекта. При промяна на основното брутно възнаграждение, респективно - часова ставка, или процент на дължими осигуровки, ще се промени броят на отработените часове, но възнаграждението ще остане в рамките на заложеното., Contracted Amount: 20 842.60 , Reported Amount: 20 423.45
  • Activity: Подготовка на тръжни документи и провеждане на процедури за избор на изпълнители: В процесът на изпълнение на настоящото проектно предложение определени дейности, поради специфичния си характер и необходимостта от извършването им от специализирани експерти, ще бъдат възложени за изпълнение на външни изпълнители по реда на ЗОП и Правилникът за прилагането му чрез подготовка на документации и провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки. Изборът на изпълнители ще бъде съобразен изцяло със законовите разпоредби, за да се гарантира, че той ще бъде законосъобразен, спазвайки принципите за лоялност, прозрачна конкуренция, равно третиране и недопускане на дискриминация при изготвянето на документите и заложените в тях условия за участие в процедурите. Юристът, част от екипа за организация и управление по проекта, ще бъде отговорен за изготвянето на тръжната документация. Подготвените документи ще бъдат изпратени за предварителен контрол до АОП. В проектното предложение ще бъдат предвидени следните процедури за избор на изпълнител: 1. Избор на изпълнител на инженеринг (проектиране, изпълнение на СМР и авторски надзор) за изграждане и благоустрояване на ул. "Листопад"; 2. Избор на лизензиран консултант за упражняване на строителен надзор и изготвяне на Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите за обекта на интервенция; 3. Избор на изпълнител за осъществяване на мерките за информация, публичност и визуализация по проекта; 4. Избор на изпълнител за осъществяване на независим финансов одит по проекта. Процесът по разработване на тръжните документи ще се основава на определяне на ясни условия за участие на заинтересованите кандидати, избор на обективни критерии за оценка на получените оферти, детайлна техническа спецификация за обхвата на обществената поръчка и др., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изпълнение на инженеринг за изграждане и благоустрояване на ул. "Листопад": Дейността предвижда изпълнение на инженеринг, който включва проектиране, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор за изграждане на ул. "Листопад" в IV микрорайон в гр. Благоевград и включва следните етапи: 1. Изработване на инвестиционен проект за обекта на интервенция. В рамките на този етап избраният изпълнител ще осигури екип от правоспособни проектанти, който ще извърши необходимите проучвателни работи и ще изготви инвестиционен проект съгласно изискванията на Възложителя и в съответствие с изикванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Ще бъдат извършени всички съгласувателни процедури за одобряване на изготвения инвестиционен проект и издаване на Разрешение за строеж за обекта. 2. Изпълнение на строително-монтажните работи на обекта на интервенция Този етап стартира след подписване на Протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво за строежи на техническата инфраструктура - Образец 2а на обекта. СМР на обекта ще се изпълняват в съответствие с одобрените инвестиционни проекти, графика за изпълнение на строежа и предписанията и заповедите в Заповедната книга на обекта и други строителни книжа в съответствие с нормативната уредба в областта на строителството и приключва с приемане и пускане на обекта в експлоатация. След избора на изпълнител на строителството на обекта и сключването на за договор за строителство, стартира реализацията на обекта. В рамките на дейността се предвижда да бъде изготвен инвестиционен проект за изграждане и благоустройство на ул "Листопад". Проектът ще бъде разработен в съответствие с изискванията на ЗУТ, Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба. След преминаване през необходимия съгласувателен режим с експлоатационни дружества и други контролни органи, инвестиционният проект ще бъде одобрен от Главния архитект на Община Благоевград. За изграждането и облагородяването на ул. "Листопад" се предвижда да бъдат изпълнени следните СМР: реконструкция на пътното платно с широчина 6,00 м., изграждане на подпорни стени, вкл. всички съпътстващи дейности. По цялата дължина на трасето ще бъдат разположени двустранно тротоари с широчини от 1,35 до 1,50 м. За създаване на достъпна среда за хора с увреждания се предвижда понижаване на тротоарната настилка в зоните на кръстовища и пешеходни пътеки. Поради големите напречни наклони и смесения напречен профил на терена ще бъдат изградени подпорни стени и други укрепителни съоръжения. Ще бъдат поставени нови дъждоприемни шахти и нови стълбове за осветление със светодиодни (LED) осветители, вкл. всички съпътстващи дейности. СМР, които ще бъдат изпълнени са разписани в КСС по окрупнени показатели, приложена към формуляра за кандидатстване. Улица "Листопад" се намира в IV микрорайон в гр. Благоевград и към настоящия момент е на земна основа, няма улична и тротоарна настилка, както и улично осветление. Има изградена единствено ВиК инфраструктура. 3. Упражняване на авторски надзор по време на извършване на строително - монтажните работи наобекта. Този етап стартира след подписване на Протокол обр. 2а и продължава до окончателното завършване на строежа . Проектантът упражнява надзор по всички части на одобрения инвестиционен проект и следи за точното му изпълнение. При необходимост прави предписания, които се вписват в Заповедната книга по време на строителство и са задължителни за всички останали участници в строителния процес. Дейността на проектанта при осъществяване на надзора ще обезпечи успешното изпълнение на инвестиционния проект и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, както и съгласуване на екзекутивите при необходимост. Разходите за СМР са предвидени на база дългогодишния опит на Община Благоевград в изграждането, реконструкцията, благоустрояването и поддържането на уличната мрежа в общината. , Contracted Amount: 1 001 023.66 , Reported Amount: 1 241 353.68
  • Activity: Упражняване на строителен надзор и изготвяне на Комплексен доклад: Съгласно разпоредбите на Закона за устройство на територията и категоризацията по Наредба № 1 от 30 юли 2003 г., по време на строителството за обектите от първа до пета категория е задължително да се упражнява независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност за: - Законосъобразно започване на строежа; - Пълнота и правилно съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - Изпълнение на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията на чл. 169, ал. 1 и ал. 2 от ЗУТ; - Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - Недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - Оценка на достъпност на строежа от лица с увреждания. В рамките на дейността, лицензираният консултант ще изготви и Комплексен доклад за оценка на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, който ще послужи като база за издаване на разрешение за строеж и за законосъобразно започване на строителния процес. Предвидените средства за осъществяване на дейността са в размер на 30 000 лв. без ДДС, 6 000 лв. ДДС, общо 36 000 лв. Сумата е изчислена на база 3% от стойността на инженеринга, което е под максимално допустимия процент, заложен в Насоките за кандидатстване по настоящата процедура. Разпределението между осъществяване на строителен надзор и оценка на съответствието е както следва: 1. Упражняване на строителен надзор - 20 000 лв. без ДДС или 24 000 лв. с ДДС 2. Изготвяне на Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите - 10 000 лв. без ДДС или 12 000 лв. с ДДС. При залагане на разхода са взети предвид множеството сключени договори от Община Благоевград, за осъществяване на строителен надзор и оценка на съответствието, при извършване на строителни дейности в различни направления, включително изграждане и благоустрояване на улици. На база предишен опит на Общината е предвиден разхода за настоящата дейност, като той е целесъобразен и предвиден съобразно заложените дейности в проектното предложение. , Contracted Amount: 30 000.00 , Reported Amount: 36 000.00
  • Activity: Одит на проекта: Дейностите по одит ще се извършват с оглед гарантиране на прозрачност, ефективност, целесъобразност и правомерност на направените, в рамките на проекта, разходи. Общата цел на одитния ангажимент е извършване на проверка за констатиране на съответствие (законосъобразност и допустимост) по отношение на всеки разход, извършен във връзка с проекта. Обхватът на одита включва изпълнението на дейностите и извършване на разходите по административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. При изпълнението на одитните ангажименти се формират констатации и препоръки, относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проекта, в съответствие с международните одиторски стандарти. Дейностите по одит ще се възложат на консултантска фирма, която ще осъществява текущ контрол върху разходването на средствата през целия период на изпълнение на дейностите. , Contracted Amount: 7 000.00 , Reported Amount: 2 400.00
  • Activity: Осигуряване на публичност и информация по проекта: Настоящата дейност включва изпълнението на пакет от мерки за осигуряване на публичност и информация по проекта, с които да популяризираме целите, дейностите и резултатите от цялостното изпълнение на проекта сред широката общественост, медии и всички заинтересовани страни. Дейността ще се изпълнява в съответствие с изисквания на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и ще са съобразени с изискванията на ОПРР 2014-2020. В рамките на дейността планираме да проведем мащабна информационна кампания като използваме различни информационни канали за достигане на максимално широка аудитория. За целта ще публикуваме информация на уеб-сайта и социалните профили на Община Благоевград при подписване на договора за предоставяне на БФП по проекта, както и при провеждане на предвидените пресконференции и официални събития по проекта. При организиране на публичните събития ще изпращаме покани до регионални електронни и печатни медии за участие и за отразяване на информацията сред по-широка аудитория. В допълнение ще бъдат изработени брошури, рекламни тефтери и химикали, които ще бъдат разпространявани безплатно по време на публичните събития сред обществеността, медии и заинтересовани страни с цел популяризиране на получената финансова подкрепа по ОПРР. Ще бъде изработен и информационен рол-банер, който ще бъде поставян по време на всички информационни събития - пресконференции и официални церемонии, с необходимата информация, относно наименованието, целите на проекта, общия бюджет, стойността на помощта от ЕС, чрез съответния фонд и съфинансирането т държавния бюджет. На избрания за изграждане инфраструктурен обект по проекта ще бъдат поставени два временни билборда при стартиране на строително-монтажните дейности, които след приключване на проекта ще бъдат заменени с постоянни информационни табели, предоставящи информация за проекта със всички задължителни елементи, съгласно изискванията. Ще бъде изготвена бланка за проекта, която ще се използва за всички документи, презентации, прессъобщения, анонси, покани, програми, тефтери, химикали, брошури и други, свързани с изпълнението на проекта, представящи получената финансова подкрепа по ОПРР 2014-2020 и полученото съфинансиране от ЕФРР на ЕС. Преди провеждане на всяко публично събитие ще изпращаме информация до УО и ОИЦ - Благоевград за датата и мястото на провеждане с покана за участие. При всички публични изказвания и интервюта, свързани с проекта, ще бъде предоставяна информация за източника на финансиране и получената БФП. Изпълнението на настоящата дейност ще гарантира в максимална степен осигуряване на информираност, публичност и прозрачност пред обществеността за използваната публична подкрепа през целия период на реализиране на проекта. Стойността на дейността е в размер на 8 600,00 лв. без вкл. ДДС и 10 320 ,00 лв. с вкл. ДДС, Contracted Amount: 8 600.00 , Reported Amount: 7 320.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: VT LISTOPAD 2020 DZZD, Contracted Amount*: 1 198 946.84 , Reported Amount**: 1 240 909.68
  • Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD, Contracted Amount*: 240.00 , Reported Amount**: 240.00
  • Contractor: Izdatelska kashta AB EOOD, Contracted Amount*: 7 080.00 , Reported Amount**: 7 080.00
  • Contractor: YAVOR ANASTASOV OOD, Contracted Amount*: 2 400.00 , Reported Amount**: 2 400.00
  • Contractor: BLAGOEVGRAD INVEST 2016, Contracted Amount*: 36 000.00 , Reported Amount**: 36 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: SA.I.E, Contracted Amount*: 99 912.23
  • Member of the Consortium: VIP TRADE AND BILD LTD, Contracted Amount*: 449 605.07
  • Member of the Consortium: Farmville Jsc, Contracted Amount*: 449 605.07

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Open space created or rehabilitated in urban areas, Measure Unit: квадратни метри, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 696.50 , Reached amount: 2 352.00
Indicator 2 Брой население, ползващо се от подобрена градска среда, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 3 186.00 , Reached amount: 3 419.00

Financial Information

Total Project cost 1 265 047.99 BGN
Grant 1 265 047.99 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 265 047.99 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 ДЗЗД "ВТ ЛИСТОПАД 2020"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 12.00 0.00 12.00 ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 354.00 0.00 354.00 ИЗДАТЕЛСКА КЪЩА АБ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 120.00 0.00 120.00 ЯВОР АНАСТАСОВ ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на изпълните за осигуряване на информация и публичност по проект „Изграждане и благоустрояване на ул. „Листопад“ в IV микрорайон”, Административен договое № BG16RFOP001-1.008-0012-C01, Процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020“, Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие“, Инвестиционен приоритет 3 „Градска среда“, Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие по обособени позиции: Обособена позиция 1 "Изработванне на информационни брошури" Обособена позиция 2 "Организиране на събития, публикации, изработване на информационни табели, тефтери, химикали и рол-банер", Estimated Amount: 8 600.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1 "Изработване на информационни брошури"
    Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD
    Contract total funded value: 240.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2 "Организиране на събития, публикации, изработване на информационни табели, тефтери, химикали и рол-банер"
    Contractor: Izdatelska kashta AB EOOD
    Contract total funded value: 7 080.00
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за извършване на независим одит на проекта. , Estimated Amount: 7 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за осъществяване на независим одит
    Contractor: YAVOR ANASTASOV OOD
    Contract total funded value: 2 400.00
Procedure 3 Subject to due process: Изпълнение на инженеринг (проектиране, изпълнение на строително-монтажни работи и авторски надзор) за изграждане и благоустрояване на ул. "Листопад" във връзка с реализацията на проект „Изграждане и благоустрояване на ул. „Листопад“ в IV микрорайон”, Процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020“, Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие“, Инвестиционен приоритет 3 „Градска среда“, Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие“., Estimated Amount: 1 354 440.41
  • Differentiated position 1: Обособена позиция: № 1 „Инженеринг – Проектиране, авторски надзор и СМР за изграждане и благоустрояване на ул. „Листопад“ в IV-ти микрорайон
    Contractor: VT LISTOPAD 2020 DZZD
    Contract total funded value: 1 198 946.84
  • Differentiated position 2: Обособена позиция: № 2 „Изпълнение на строително – ремонтни работи по изместване на захранващ водопровод (гл.кл.I-III зона) в участъка от о.т. 201 до о.т. 118 – IV. м.р. Благоевград“
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Процедура за избор на изпълнител за упражняване на строителен надзор и оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите за обекта на интервенция по проекта., Estimated Amount: 30 000.00
  • Differentiated position 1: "Благоевград Инвест 2016" ЕООД
    Contractor: BLAGOEVGRAD INVEST 2016
    Contract total funded value: 36 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN