Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0257-C02
Project Name Independent living for the citizens of Stamboliyski
Beneficiary 115245280 Municipality of Stamboliyski
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 30.05.2016
Start Date 01.06.2016
End Date 01.02.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Стамболийски

Description

Brief description
Създаване на Звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в Община Стамболийски. 
Чрез реализацията на проектното предложение ще се предоставят интегрирани услуги за хората с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане, като ще се съчетават комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, включително и социални здравни услуги в общността или в домашна среда. 
Целева група по проекта:
1. Хора с увреждания и техните семейства.
2. Хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване.
Проектът ще се реализира чрез дейности и мерки, които ще бъдат изпълнявани, за да се постигнат заложените резултати в проектното предложение, както следва: 
1. Организация и управление на проекта. Подбор и напасване на потребители и доставчици на социални услуги.  
2. Предоставяне на почасови социални услуги в общността и в домашна среда. Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка, чрез подкрепа на дейността на Звено за почасово предоставяне на услуги.
3. Обучение на персонала за предоставяне на услугите.
4. Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги.
5. Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.
6. Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания.
7. Информация и публичност.
В резултат на изпълнение на дейностите ще се подобри качеството на живот на възрастните и лицата с увреждания чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот и социално включване, при зачитане на правата им, съобразяване с техните възможности и специфични потребности.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта. Подбор и напасване на потребители и персонал за предоставяне на социални услуги.: Настоящата дейност съдържа две поддейности: 1. Организация и управление на проекта 2. Подбор и напасване на потребители и персонал за предоставяне на социални услуги Поддейност: Организация и управление на проекта включва: Създаване на организация за управление на проекта и ангажиране на екипа за управление. Успешно реализиране на всички дейности по проекта във времевия график и отчетени съгласно изискванията на ДО. Разработване на вътрешни правила за работа на екипа. Създаване на система за наблюдение и анализ на качественото изпълнение на проекта и управление на процесите. Създаване на мерки за контрол и влияние при неизпълнение. Разработване на документация съгласно ЗОП за предвидените в настоящото предложение процедури, както и за непредвидени към настоящия момент процедури, но възникнали допълнително във връзка с ангажименти на община Стамболийски и по други проекти. Съгласуване на процедурите с ДО. Обявяване на процедури и провеждане при максимална коректност и публичност. Разработване на механизми за ясна демаркация на постиженията по проекта. Дейността включва изпълнението на мерки по цялостната организация и управление на проекта, а именно: 1. Определяне на дейностите и задълженията на членовете на екипа. 2. Осъществяване на мониторинг и отчетност на изпълняваните дейности и извършваните разходи. 3. Анализиране напредъка на проекта и постигането на предвидените резултати. 4. Осъществяване на корективни действия при възникване на непредвидени обстоятелства. 5. Съхраняване на проектната документация, съгласно изискванията и правилата на програмата. Екип за организация и управление на проекта, като типове позиции и брой хора: Ръководител проект; Координатор; Счетоводител. Поддейност: Подбор и напасване на потребители и персонал за предоставяне на социални услуги включва: Провеждане подбор на подходящи лица, които да предоставят качествени услуги в домашна среда. Подборът и наемането на кандидатите за персонал за предоставяне на социални услуги ще съответства на изискванията на българското трудово и антидискриминационно законодателство. Ще се обособи Звеното за почасово предоставяне на услуги, което ще осигури подкрепа за персонала. Звеното ще се състои от Ръководител, психолог и технически сътрудник. Подборът на кандидат-потребителите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация. В обхвата на настоящия проект ще се включат хора, нуждаещи се от постоянна грижа/обслужване, в т.ч. хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. При напасване на потребители и персонал за предоставяне на социални услуги ще се планират и реализират срещи между тях. Проектът ще даде възможност да бъдат обхванати отпадналите лица, обслужвани по програми НП „Асистенти за хора с увреждания” и ОПРЧР, както и лица, необхванати до момента от други програми и проекти, но отговарящи на целевата група на проекта. , Contracted Amount: 60 515.40 , Reported Amount: 150 315.72
  • Activity: Предоставяне на почасови социални услуги в общността и в домашна среда. Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка, чрез подкрепа на дейността на Звено за почасово предоставяне на услуги.: Създаване на условия за индивидуално аранжирани социални услуги за хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Целта е да се осигури качествено предоставяне на почасови услуги в общността и в домашна среда на потребителите с оглед пълно и гъвкаво задоволяване на потребностите им, съгласно целите на Проекта. Удовлетворяване на специфичните потребности на потребителите и превенция на настаняването им в специализирани институции, с цел социално включване. Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител, след изготвянето на индивидуална социална оценка на потребностите. Планът включва дейностите, които са договорени с Община Стамболийски, като доставчик на услугата за подобряване качеството на живот на съответния потребител. Индивидуалният план се изготвя с активното участие на потребителя, а когато това е невъзможно и/или потребителят е дете с участието на негов законен представител, роднина или близък. Разписаните конкретни дейности, разпределени във времето, са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на заявените потребности на потребителя. Всеки индивидуален план се актуализира от специалистите в Звеното за почасово предоставяне на услуги, чрез извършване на преглед на поне всеки 6 (шест) месеца от стартирането на услугата за съответния потребител. Преглед на плана може да се направи и по заявка на някои от страните, участващи в процеса на предоставянето на услугата при констатирана промяна на обстоятелства или възникване на друга необходимост. Социалните оценки на потребностите от социални услуги и индивидуалните планове се извършват и изготвят от специалистите от Звеното за почасово предоставяне на услуги – ръководителя на Звеното и психолога с подкрепата на техническия сътрудник. Предоставянето на социалната услуга по проекта за всеки потребител стартира считано от датата, регламентирана в Договора за предоставяне на социалната услуга. Договорът се сключва между Община Стамболийски и потребителя и/или негов законен представител. Услугата ще се предоставя съгласно Методиките за предоставяне на социалните услуги в общността. Кметът на Община Стамболийски ще утвърди Правилник за вътрешния ред, процедура за вътрешен контрол по предоставяне на социалните услуги и процедура за приемане и разглеждане на жалби и сигнали.Управлението на основните рискове за потребителите е предпоставка за опазване на здравето, спазване на принципите, зачитане и защита на интересите и правата на хората с увреждания. Ръководителят на проекта организира провеждането на инструктаж за безопасна работа на персонала – лични асистенти и домашни помощници и на специалистите от Звеното за почасово предоставяне на услугите. Инструктажът се регистрира в Книга за инструктаж, съгласно Наредба за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. За регистрация на дейностите, свързани с ползването на услугите в домашна среда за всеки потребител ще се води Дневник на потребителя. Дневникът на потребителя се съхранява на сигурно място в дома на потребителя, което е посочено от него или негов законен представител, близки или роднини. В него личния асистент/домашния помощник регистрира посещението и описва дейностите, които е извършил. След преустановяване ползването на услугите Дневникът на потребителя се архивира в личното му досие. Всички дейности по предоставяне на социалните услуги от личния асистент/домашния помощник се извършват при спазване на задълженията и отговорностите, разписани в длъжностната им характеристика и в индивидуалния план на потребителя., Contracted Amount: 378 827.34 , Reported Amount: 289 191.77
  • Activity: Обучение на персонала за предоставяне на услугите.: С тази дейност се цели персоналът, който ще се привлече да предоставя социални услуги в домашна среда, да придобие основни теоретични познания, необходими за работа с хора с физически увреждания и с хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, както и да повишат уменията за качествено и ефективно справяне с работата на индивидуално ниво, а също така и надграждане на знания и умения на персонала, нает за в рамките на операция “Нови алтернативи“. Обучението ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите умения на персонала за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хора с увреждани и на хора над 65 г. с ограничения. Обучителният процес се основава на нормативната уредба в областта на социалните услуги и добрите практики от българския опит. Предвижда се въвеждащо обучение с продължителност 24 часа (3 дни), в което ще се включат не-повече от 20 лица. Въвеждащо обучение ще се проведат преди сключване на трудовите договори с персонала и преди да започнат да предоставят услуги на потребителите. В обученията няма да бъдат включени лица, които са преминали през идентично обучение по ОПРЧР или други програми. Обучението ще включва следните примерни теми: • Общи познания и основни задължения за домашните грижи; • Специфика на грижите за стари хора и лица с увреждания; • Работа с потребителите и техните семейства; • Процедури за осигуряване на качество на услугата и за мониторинг. • Нормативни стандарти за качество. • Здравословни и безопасни условия на труд. Всички назначени лични асистенти и домашни помощници ще се включат и в две двудневни поддържащи обучения с обща продължителност 32 часа. В тях ще участват назначените 32 лични асистенти и 12 домашни помощници или общо 44 лица. Конкретиката на темите на поддържащото обучение ще се определят от обратната връзка, дадена от персонала по време на въвеждащото обучение, както и от актуалните потребности на потребителите на услугите. Обучението ще има интерактивен характер и ще включва теоретични и практически подходи. , Contracted Amount: 2 360.00 , Reported Amount: 2 620.00
  • Activity: Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги.: Целта на дейността е повишаване на възможностите на персонала за предоставяне на качествени услуги на потребителите, чрез оказване на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия. Предоставянето на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги е, както следва: Консултиране – предвидени са 16 часа консултации по време на функционирането на социалната услуга. Консултациите са индивидуални и групови, като акцентът се поставя върху методологията на работа. Консултациите ще се отнасят до: - Затруднения в работата с потребителите; - Затруднения в работата с институции; - Необходимост от допълнителни знания и умения за работа. След всяка консултация ще се представя в едноседмичен срок отчет. Предоставяне на супервизия на наетия персонал: В рамките на предоставяне на социалната услуга ще се проведат : групова супервизия -20 часа ( 5 групи по 2 часа по 2 супервизии) и индивидуални супервизии – 37 часа. Супервизията ще е насочена към подобряване на директната работа и осигуряване на професионална подкрепа. Ще се разработи план-график за провеждане на супервизиите и консултациите. Продължителността на груповата супервизия ще бъде два часа. След всяка супервизия, се представя в десетдневен срок отчет, като в него очертава споделените предизвикателства при предоставяне на услугата и проблемите, които са идентифицирани. Предоставяне на психологическа подкрепа: Предвижда се предоставяне на психологическа подкрепа на наетия персонал при необходимост в различни кризисни ситуации по заявка от страна на персонала, предоставящ социални услуги. Психологическата подкрепа ще се предоставя от психолога, нает към Звеното за почасово предоставяне на услуги., Contracted Amount: 1 584.00 , Reported Amount: 1 569.50
  • Activity: Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.: Целта на настоящата дейност е потребителите на социални услуги в домашна среда да получат професионална мотивационна подкрепа, социално-психологическа и подкрепа за социално включване, съобразно идентифицираните им индивидуалните им потребности, като по този начин ще се осигури по-високо качество на социалните услуги. Психологическа подкрепа ще се предоставя на потребителите при загуба на близък човек, при влошаване на здравословното състояние, при конфликти с лицето, което се грижи за тях, при конфликти с роднини и други. Мотивационната подкрепа ще е насочена към лица, които са се самоизолирали от социалния живот, или които вследствие на заболяване са изгубили смисъл и желание за живот и др. подобни. Мотивационната подкрепа също така ще е насочена за подобряване на връзките в семейството, за активиране на желанието за социални контакти, за посещения на здравно заведение и личен лекар, за явяване на ТЕЛК и други. Предвидено е потребителите да получат и подкрепа за социално включване, като им се предостави възможност да посещават организирано и индивидуално различни културни мероприятия – кино, театър, концерти, местни инициативи, свързани с национални и църковни празници и др. Подкрепа за осигуряване на достъп до административни услуги се изразяват в консултиране, съдействие и придружаване за: ползването на административни общински услуги и за подпомагане на достъпа до здравни, а при необходимост и образователни услуги; свързани с комунално-битови услуги, със социални помощи, с местните данъци и такси, технически помощни средства и други.; Тази подкрепа ще се осъществява от ръководителя на Звеното, техническият сътрудник и психолог към Звеното. Допълнителната подкрепа ще гарантира съвкупност от дейности, които се основават на индивидуална социална работа в подкрепа на лицата за тяхното социално включване., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания.: Община Стамболийски не разполага със специализиран транспорт за хора с увреждания. На територията на региона също няма налични адаптирани превозни средства за превоз на хора с увреждания, които биха могли да бъдат наети за нуждите на целевата група. Необходимостта от закупуване на специализирано транспортно средство се изразява във възможността да се осигури равен достъп на целевата група-потребители за активно включване в общността. Закупуването на специализиран транспорт за хората с увреждания ще гарантира по-висока ефективност на предоставяните услуги при използване на значително по-малък финансов ресурс, чрез прилагане на гъвкави механизми за съчетано почасово ползване на различни социални услуги, ориентирани към индивидуалните нужди на всеки потребител. При реализирането на услугите потребителите ще бъдат придружени от своите асистенти, които ще им оказват непрекъсната подкрепа и ще създават у тях усещане за спокойствие и сигурност. Внедрявянето на достъпно транспортно обслужване е част от дейността по осигуряване на изпълнението на Стандартните правила за обезпечаване на равни възможности на хората с увреждания и възрастните хора, приета от организацията на ООН. Неин основен приоритет е предоставянето на широк кръг услуги за подпомагане на социално слабите групи, хората с увреждания и хора над 65 г. от населението в стремежа им към живот с достойнство, независимост и цел.Достъпния за хората специализиран транспорт гарантира възможността им, да упражняват гражданските си права. Предотвратява влиянието на дискриминиращите бариери върху упражняване на правото на свободно придвижване. Проектът предвижда закупуването на 1 микробус, адаптиран и сертифициран за превоз на хора с увреждания, в т.ч. на инвалидни колички. За транспортния график на буса ще се грижи екипът на Звеното така, че да обезпечи оптимално нуждите на целевата група. , Contracted Amount: 55 875.67 , Reported Amount: 55 579.33
  • Activity: Информация и публичност.: Информиране на широката общественост, популяризиране приноса на ЕСФ и ОПРЧР. Повишаване чувствителността на местната общност към хората в неравностойно положение. Дейността е планирана, съобразно изискванията на Националната комуникационна стратегия за програмен период 2014-2020 и Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация Да се запознаят всички заинтересовани лица и организации с целите и заложените в проекта дейности, както и сроковете за изпълнението им. Да се запознаят всички заинтересовани лица и организации с резултатите от извършените в рамките на проекта дейности, както и с анализите на добрите практики и проблемите, свързани с изпълнението му. Комуникациите с външни публики за информиране и публичност използват утвърдени методи за организация на работни срещи, издаване на листовки и брошури, редовни прессъобщения, подготвяне на публикации за печата; същевременно настоящият проект залага на специфично визуализирани обучителни и информационни материали, с които да се постигне различен и значително по-ефективен контакт с целевата група. Община Стамболийски ще надгради постигнатите добри отношения с медийните среди, за да гарантира ефективност на информационния поток както към целевата група, така и към заинтересованите страни освен местно, и на регионално и национално ниво. Ще бъдат издадени материали, визуализирани по изискванията на Оперативната програма за публичност., Contracted Amount: 756.81 , Reported Amount: 732.48

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Bliysh Ltd, Contracted Amount*: 3 944.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Kamelia, Contracted Amount*: 7 712.00 , Reported Amount**: 3 747.19
  • Contractor: Invayt Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 422.90
  • Contractor: Kamelia, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 4 867.64
  • Contractor: Ofis Ekspres Survis AD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 356.29
  • Contractor: Dezira-s Ltd, Contracted Amount*: 610.40 , Reported Amount**: 732.48
  • Contractor: DANITA 2008 LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 865.53
  • Contractor: PEGAS - 93 LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 100.20
  • Contractor: DZI - Obsho zastrahovane LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 758.54
  • Contractor: Bliysh Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 4 189.50
  • Contractor: MOTO-PFOHE Ltd, Contracted Amount*: 52 800.00 , Reported Amount**: 52 674.79
  • Contractor: PANDA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 397.94
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 51.00 , Target amount: 55.00 , Reached amount: 97.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 51.00 , Target amount: 64.00 , Reached amount: 97.00

Financial Information

Total Project cost 499 919.22 BGN
Grant 499 919.22 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 495 663.87 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на специализирано транспортно средство, адаптирано за хора с увреждания, за нуждите на проект № BG05M9OP001-2.002-0257-С01 "Независим живот за гражданите на Стамболийски", Estimated Amount: 44 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN