Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.008-0509-C01
Project Name Labour and Health in S EXPRESS 2000 Ltd.
Beneficiary 202580881 S EXPRESS 2000 LTD.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 17.05.2017
Start Date 17.05.2017
End Date 17.05.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Сливен, Сливен, гр.Сливен

Description

Brief description
Целта на настоящето проектно предложение е да подобри работната среда в предприятието, чрез осигуряването на добри и безопасни условия на труд, както и ефективни и гъвкави форми на организация на труд и управлението на човешките ресурси.
За постигане на целта ще се реализират следните дейности:
1. Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси
2. Осигуряване на средства за колективна защита
3. Закупуване на ЛПС и специално работно облекло
4. Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване
5. Публичност и визуализация
6. Организация и управление
7. Осигуряване на социални придобивки за работещите - ремонт и оборудване на място за отдих.
С изпълнението на проекта ще се постигне: 
- Инвестиция в оборудване, съоръжения и технологични процеси, и усъвършенстването на организацията на трудовата дейност, водещи до подобряване на условията на труд, за да се създадат предпоставки за повишаване на производителността на труда и намаляване на броя на трудовите злополуки и рисковете на работното място; 
-       Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси;
-	Анализ на състоянието на трудовата дейност; Обучение на служители в теми свързани с безопасност и здраве при работа;
-	Осигуряване на системен и устойчив подход в развитието и управлението на дейности по безопасност и здраве при работа в предприятието;
-	Повишаване на ефективността на производството и производителността на труда чрез създаване на условия за рационално използване и организация на трудовите, материалните и финансови ресурси.
Activities
  • Activity: Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси: Целта на тази дейност оптимизиране на работата и повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност както и предложение за методи и средства, които да бъдат използвани за отчитане на дейността и повишаване на трудовата дейност на служителите. Дейността обхваща всички работещи в компанията, като основната потребност е описване на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес, идентифицирането на оценки на риска, които са необходими в предприятието и, които на този етап са или неефективни или несъществуват в тяхната цялост. Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси. Дейността ще обхване и хоризонтални принципи като утвърждаване на равните възможности в предприятието между полове, групи в неравностойно положение на пазара на труда, религиозни, етнически различия и други. В допълнение доклада ще трябва да предложи мерки и инициативи за оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. Необходимостта от промени в наличните системи за развитие на човешките ресурси следва да са обвързани със стратегията за развитие на предприятието и да се основават на свързана с нея потребност от организационни промени от различен характер. Специално внимание ще се обърне на усъвършенстване на превантивните мерки срещу всякакви форми на дискриминация. Всичко това се очаква да прерасне в принципно нова организация на трудовата дейност на предприятието, която да надгради съществуващата като наблегне на различни иновативни подходи в тази сфера и постави в центъра безопасността и здравето при работа. И тъй като в предприятието работят служители (повече от половината) на възраст на 54 години дейността ще вклюва и разработване на система и стратегия за оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот. Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години). Докладът ще включва като минимум: - Въведение, описващо текущото състояние на компанията и организацията на работния процес; - Изложение и анализ, включващо описание на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес, както и какви оценки на риска са разработени и внедрени в предприятието - Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност, като тук задължително се описва как ще се прилага и усъвършенства организацията на трудовата дейност в предприятието, включително какви методи и средства ще бъдат използвани за отчитане на дейността и повишаване на трудовата дейност на служителите. В тази задача ще бъдат засегнати и хоризонтални въпроси като равни възможности, дискриминация, социално сближаване, иновативност и други В изпълнение на изводите от доклада ще се разработят методологии за внедряване на системата за развитие на човешките ресурси: Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; - Въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане; - Въвеждане/подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот; - Въвеждане на промени в системите за заплащане на труда; - Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива - Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години)., Contracted Amount: 42 000.00 , Reported Amount: 41 560.00
  • Activity: Осигуряване на средства за колективна защита: С цел подобряване на параметрите на работната среда, осигуряване на добри и безопасни условия на труд и предпазване на работниците и служителите от трудови злополуки в рамките на настоящия проект се предвиждат дейности за доставка и инсталиране на оборъдване и изграждане на защитни съоръжения. Всички предвидени мероприятия са съобразени с Оценката на риска на рабтните места и дадените предписания, съдържащи се в Прогрмата за дейността по намаляване и/или елиминиране на риска на работните места (Програмата). Ще се извършат следните поддейности в печатната база на кандидата в гр. Сливен: 2.1.Доставка на светодиодни осветителни тела с цел да се подобри качествено осветеността като се замени луминисцентното осветление с LED /или аналогично/ с цел облекчаване зрителното натоварване и неблагобриятните ефекти на честота на трептене, причиняващи дискомфорт и бързо настъпваща умора. Луминисцентното осветление оказва неблагоприятни ефекти за общия психо-емоционален статус, споделяне на работещите за ефект на бързо настъпваща умора от луминисцентното осветление. С настоящата дейност ще се постигне редуциране на демотивиращите фактори и постигане на трайна заетост, удължаване на трудови живот - съгласно Програмата; 2.2. За подобряване параметрите на микроклимата, доставка на инверторни климатици - сплит ситема за постигане на блгоприятем микроклимат - съгласно Програмата; 2.3. Закупуване и монтаж на аспирационна ситема, изсмукваща летливи вещества 1 бр. - съгласно от Програмата; 2.4. Закупуване и монтаж на нагнетателна аспирационна ситема за защита от производствен прах - съгласно от Програмата; 2.5. За защита от наднормен шум - звукопоглъщаща обработка на стени и тавани в производствените помещения - съгласно от Програмата; 2.6. Защита от вибрации - изграждане на антивибрационна скара - съгласно от Програмата; 2.7. Мълниезащитна инсталация на покрива - съгласно от Програмата. Здравето и работоспособността на човек в много голяма степен зависят от чистотата и комфорта, които се осигуряват на работното място. Работните пространства/открити или закрити/ на работната площадка са с неблагоприятен микроклимат в сравнение с чистото пространство/в природата/, което е естественото за човека място за живот. Работниците и служителите дишат въздух, силно обогатен с прах, акари, бактерии и вируси, алергени, спори на плесени и мухъл, проникнали от канализацията газове и миризми и др. Пренасяни по въздуха плесени например са широко разпространени в затворени помещения. Следствие от неблагоприятния микроклимат - Излагането на плесени може да доведе до астма, възпаления на горните дихателни пътища, главоболие, грипоподобни симптоми, инфекции, алергични заболявания и възпаление на носа, гърлото, очите и кожата, намаляване на работоспособността, бърза умора, вредност за здравето, както и да допринесе за появата на синдром на болната сграда. Този нездравословен въздушен коктейл, който дишаме, прави живота непоносим за алергични хора (а те са над 12% от населението). Осигуряването на безвреден микроклимат на работните пространства е от особено значение за намаляване на вредностите, които човек приема на работното място. Поради тази причина и с цел превантивни действия за недопускане на тези рискове и максимално възможното за подобряване на микроклимата на работното място е необходимо да се закупят посочените активи за съществено подобряване на микроклимата на работните места. Същото се отнася и за останалите фактори на работната среда - прекомерен шум и производствени вибрации, чиито стойности следва да бъдат намалени в долната част на скалата за измерване след осигуряване на инвестицията по наастоящия проект., Contracted Amount: 34 900.00 , Reported Amount: 33 504.95
  • Activity: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло: Съгласно утвърдения от управителя на дружествоти Списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или специално работно облекло, утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места и включена препоръка в Прогрмата за дейността по намаляване и/или елиминиране на риска на работните места се предвижда закупуване на специално работно облекло и ЛПС, което включва: - Работен костюм (панталон, куртка, яке, елек, тениска - зимни) - 25 бр. - Защитни очила - 25 бр. - Защитни обувки с устойчиви на пробождане ходила - 25 бр. - Ръкавици - 25 бр. Предвижда се това облекло да се предостави на работниците и служителите, които преимуществено работят при опасни условия. Срокът за износване на работното облекло съгласно Списъка е 6 месеца то ще бъде използвано в рамките на дейностите и срока на настоящия проект. Нуждата от закупуване на ново предазно облекло е обусловена от кратия срок, който имат тези дрехи за износване. Сега използваните от работниците такива ще изчерпят своя ресурс до момента на стартирне на проектните дейности. Работните облекла и лични предпазни средства ще бъдат доставени през първите три проектни месеца и ще бъдат раздадени на работниците и служителите, като ще се използват за осигуряване на безопасност и здраве при работа през целия срок на изпълнение на проектните дейности до срока за тяхното износване., Contracted Amount: 6 100.00 , Reported Amount: 6 062.50
  • Activity: Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване: Дейността има за цел обучение на работниците и служителите относно специфичните рискове за безопасността и здравето, свързани с индивидуалното работно място. Това обучение ще бъде за поддържане и допълване на знанията на работещите по безопасност и здраве при работа на индивидуалното работно място. Обучението ще се проведе избран изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ и подзаконовите актове по прилагането му, който разполага с квалифицирани лица с подходящо образование по ред и при условия, определени от работодателя, като се отчитат характерът на изпълняваната работа, конкретните условия на работното място и съществуващият професионален риск. Обучението ще включва правила за безопасна работа за защита на работещите от опасности и рискове, в зависимост от спецификата на професията/извършваната дейност и на индивидуалното работно място: - Здравословни работни места – Оперативно управление. Планиране на мерки и разработване на програма за ограничаване и намаляване на риска; - Работа с оборудване/ машини/ съоръжения - изисквания относно безопасната поддръжка на машини и съоръжения. Изграждане механизъм за самоконтрол по познаване и спазване на приложимите законови и други външни изисквания за здравословни и безопасни условия на труд; - Технологични процеси, фактори на работната среда и трудовия процес - Организационни и технически решения”; - Рискове, произтичащи от работа с инструментариум, суровини и материали чието производство е реализирано чрез използване на нанотехнологии"; -Задължения на работодателя при специфични условия на труд. Специална закрила на някои категории работници и служители; Трудови злополуки – разследване, деклариране, регистриране". - Танспортни и подемни съоръжения - Специфични изисквания при поддържане и ремонт. Товаро-разтоварни работи”. Обучението на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване, се провеждат на основата на действащите правила, норми и изисквания и утвърдените от работодателя правила и инструкции за безопасна работа. Тематиката и продължителността им се съобразяват с всички други изисквания, регламентирани в специфичните за дадена дейност или вид работа нормативни актове, както и тематика, определена като рискова в Програмата за дейности по намаляване и/или елиминиране на риска на работните места ., Contracted Amount: 9 300.00 , Reported Amount: 9 300.00
  • Activity: Публичност и визуализация: За популяризиране на проектната инициатива, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена информационна кампания. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията на Единния наръчник за прилагане правилата за информация и комуникация. Информационната кампания ще се проведе на два етапа, съответно при стартиране и приключване на проектните дейности - в първия и последния месец от проекта. В рамките на настоящата дейност ще се извърши встъпително съобщение в пресата с цел информиране на потенциални участници в проекта, както и заключителна публикация за запознаване на обществеността с постигнатите резултати при приключване на дейностите. Ще се разработят и изработят рекламни материали с логото на проекта. Ще се изработят и табели с името на проекта и логото на Оперативната програма за административната сграда и складовата база на „ЕС Експрес 2000“ ЕООД. Ще бъде публикувано кратко описание на проекта и съответно постигнатите резултати на интернет страницата на компанията. Популяризирането на помощта от Европейския социален фонд чрез Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси 2014-2020" ще бъде един перманентен процес още от стартиране на дейностите по проекта. На всички документи, произведени в периода на проекта ще бъде поставено логото на ЕС и на Оперативната програма, като ще бъдат съобразени с изискванията на изискванията на Единния наръчник за прилагане правилата за информация и комуникация. На закупеното оборудване ще бъдат поставени стикери с информация за помощта от ЕС., Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 1 965.00
  • Activity: Организация и управление: Тази дейност ще се осъществява през целия период на проекта и ще стартира с избот на изпълнител за осъществяване на дейностите по организация и управление. Управителят на „ЕС Експрес 2000“ ЕООД ще назначи и Ръководителя на проекта. Останалите дейности по организация и управление, свързани с финансови и счетоводни дейности по проекта , както и подготовката на процедури за избор на изпълнител, координацията и контактите с договарящия орган ще бъдат възложени на изпълнител. Изпълнителят ще отговарят за общото управление на проекта, включително доставки, осчетоводяване, отчитане, връзки с различни участници в проекта и др. За да може ефективно да ръководи дейностите по проекта, „ЕС Експрес 2000“ ЕООД е определила за ръководител на проекта специалист в областта на управлението на бизнес и човешки ресурси, който ще осигурява правилното изпълнение на специфичните дейности като доставки, начини за визуализация, изисквания за отчитане и осчетоводяване и др. Дейностите по организация и управление по проекта ще бъдат финансирани от бюджета по проекта. Изпълнителят на дейности по организация и управление по проекта ще създаде и поддържа база данни на проекта с цел предоставянето на необходимите отчети (междинен, финален и други) на ДО или на други външни одитори, които биха могли да имат нужда от тях. Изпълнителят и Ръководителя на проекта ще се събират на редовни срещи с цел дискутиране на трудности, проблеми и тяхното решаване. , Contracted Amount: 13 600.00 , Reported Amount: 13 600.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите - ремонт и оборудване на място за отдих: С цел подобряване на работната среда и комфорта на трудещите се, работодателят ще осигуриследните социални придобивки: - Помещение за хранене на персонала. Всички предвидени мероприятия са съобразени с Оценката на риска на рабтните места и дадените предписания, съдържащи се в Прогрмата за дейността по намаляване и/или елиминиране на риска на работните места (Програмата). За целта в обособено отделно помещение ще се извършат текущи ремонтни дейности (настилки, шпакловане, боядисване, направа на тавани, подмяна врати и прозорци) и ще се обособи в стая за хранене на персонала и ще бъде доставено оборудвнане със съответните мебели - маса за хранене - 1бр., столове - 10 бр.; шкаф за посуда; 1 бр.; шакф-мивка - 1 бр; диван - 1 бр., хладилник - 1 бр., микровълнова фурна - 1 бр., кафемашина - 1 бр, диспенсър за вода - 1 бр., климатик - 1 бр., диван - мека мебел - 1 бр. - Стая за отдих и физическо възстановяване за персонала За целта в обособено отделно помещение ще се извършат текущи ремонтни дейности (настилки, шпакловане, боядисване, направа на тавани, подмяна врати и прозорци) и ще се обособи в стая за отдих и физическо възстановяване и ще бъдат доставени диван - мека мебел - 1 бр., телевизор - 1 бр., климатик - 1 бр. Предвижда се доставка и на малък комбиниран фитнес уред - 2 бр. с цел намаляване на здравните увреждания на кръвоносната система и опорно-двигателния апарат, тъй като поччти всики работници са в принудителна работна поза., Contracted Amount: 29 000.00 , Reported Amount: 28 241.13

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: STARS BROKER LTD, Contracted Amount*: 50 860.00 , Reported Amount**: 50 860.00
  • Contractor: AGENCY COMPASS LTD, Contracted Amount*: 1 965.00 , Reported Amount**: 1 965.00
  • Contractor: VOKS LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 12 383.33
  • Contractor: ZOP CONSULT BULGARIA LTD, Contracted Amount*: 13 600.00 , Reported Amount**: 13 600.00
  • Contractor: EUROINS AD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 144.95
  • Contractor: NEON 10 LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 5 200.00
  • Contractor: DEBITEKS LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 6 062.50
  • Contractor: AGLIKA TRADE LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 20 417.80
  • Contractor: CHIPAR - TSENKA DINEVA SP, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 5 900.00
  • Contractor: REMART 85 LTD, Contracted Amount*: 6 800.00 , Reported Amount**: 17 700.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 31.00 , Reached amount: 35.00
Indicator 3 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 136 900.00 BGN
Grant 136 900.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 134 037.31 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на табели, стикери и рекламни материали, Estimated Amount: 1 700.00
  • Differentiated position 1: Доставка на табели, стикери и рекламни материали
    Contractor: AGENCY COMPASS LTD
    Contract total funded value: 1 665.00
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за извършване на услуга: Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси“ във връзка с изпълнение на проект BG05M9OP001-1.008-0509-С01 "Труд и здраве в "ЕС ЕКСПРЕС 2000" ЕООД“ по процедура BG05M9OP001-1.008 „Добри и безопасни условия на труд“, Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020., Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за извършване на услуга: Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси“ във връзка с изпълнение на проект BG05M9OP001-1.008-0509-С01 "Труд и здраве в "ЕС ЕКСПРЕС 2000" ЕООД“ по процедура BG05M9OP001-1.008 „Добри и безопасни условия на труд“, Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020.
    Contractor: STARS BROKER LTD
    Contract total funded value: 41 560.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за осъществяване на дейности по организация и управление на проекта, Estimated Amount: 13 600.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за осъществяване на дейности по организация и управление на проекта
    Contractor: ZOP CONSULT BULGARIA LTD
    Contract total funded value: 13 600.00
Procedure 4 Subject to due process: Публикации в пресата, Estimated Amount: 300.00
  • Differentiated position 1: Публикации в пресата
    Contractor: AGENCY COMPASS LTD
    Contract total funded value: 300.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN