Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-2174-C02
Project Name Development of conditions for sustainable economic development of "LOANBO" Ltd.
Beneficiary 204970392 "LOANBO" LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 06.08.2019
Start Date 06.08.2019
End Date 07.10.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Плевен, гр.Плевен

Description

Brief description
„Лоанбо“ е новосъздадено дружество с предмет на дейност научноизследователска дейност, консултантски услуги и др. Анализирайки масовото отчуждение в семейното общуване, породено от ангажираност на родителите и водещо до неразбиране на интересите и заложбите у децата, идентифицирахме неусвоена пазарна ниша. Тя обхваща предоставяне на специализирани социално-педагогически услуги на широк кръг семейства с цел развитие на социални и специални умения у децата в предучилищна и начална училищна възраст. Услугите по ориентиране и консултиране целят чрез работа в ателие - оптимална комуникационна среда за родители, деца и специалисти - да се подобри социалното развитие на подрастващите, като същевременно се открият и стимулират творческите им заложби.
В рамките на проекта ще се разработи иновационен модел за социално ориентиране и консултиране чрез интерактивни и игрови техники. Ще се подготви специализирана платформа, достъпна онлайн. Предприемаческата идея ще се реализира в гр. Плевен, където е регистрирана компанията. За целта бъде наето помещение за създаване на ателието и позициониране на необходимите оборудване и материали. Ще бъде сформиран и нает екип от 8 експерти с дългогодишен опит и квалификация в сферата на образователните дейности. 
Важен аспект от реализирането на проекта е социалният и екологичен ефект. Като част от екипа ще бъде назначено лице с над 50% трайни увреждания, създавайки възможност за социална интеграция на хора в неравностойно положение. В резултат на изпълнението ще се осигури социално и творческо развитие и интеграция на хора и от други уязвими групи.  Дигитализацията на процесите в изпълнението на проектната идея ще допринесе за подобряване на въздействието и устойчивостта на управление на околната среда чрез редуциране на въглеродния отпечатък.
Проектът попада в тематична област на ИСИС „Нови технологии в креативните и рекреативните индустрии“. Предвижда се период на изпълнение от 18 месеца и обща стойност на инвестицията от 249 846 лв.
Activities
  • Activity: Създаване на условия за реализиране на предприемаческата идея на "ЛОАНБО" ЕООД (част 1): Проектът цели създаването на устойчив бизнес с фокус върху предоставяне на специализирани социално-педагогически услуги от екипа на "ЛОАНБО" ЕООД на широк кръг семейства с деца. Ще се създаде специализирано ателие, в което да се предоставят услуги по ориентиране и консултиране на деца и техните родители във връзка с подобряване на комуникацията дете-родител и подпомагане пълноценното развитие на децата, като се стимулират творческите заложби на подрастващите. Ще се адресират наболели в съвременното общество проблеми относно социалното развитие на децата вследствие отчуждението в семейството, произтичащо от прекомерната професионална ангажираност у родителите, незачитане на индивидуалните нужди и творчески таланти на детето и пр. Цялостната реализация на предприемаческата идея ще премине през 3 основни етапа. Етап 1: Разработване на иновационен модел (6 месеца: от 1-ви до 6-ти) Етапът се състои в разработване на иновационен модел за ориентиране и консултиране на деца и семейства в контекста на задълбочаващото се социално дистанциране в отношенията родител-дете. Иновационният модел ще включва методики за откриване и насърчаване на развитието на детските заложби чрез тестове, анкети, творчески упражнения, игри, интерактивни техники и др. за целите на пълноценното социално развитие и адаптация на деца в предучилищна и начална училищна възраст. Паралелно с модела ще бъде разработена концепция за инструментите, необходими за реализацията му – работно ателие с обособени кътове за групови занимания, тестови форми за установяване на потребностите и очакванията на родителите и изразените заложби на децата, възможности за онлайн тестове, оценка и консултации, и др. Етап 2: Експериментален/Изследователски (8 месеца: от 7-ми до 14-ти) През втория етап ще се приложи на практика разработения модел. В създаденото ателие ще се провеждат целеви занимания - "родител-дете" и специалист, като същевременно се предостави възможност за развитие на социалните и специализирани творчески умения чрез занимания в изкуства – изобразително изкуство, музика, театър и др. В този смисъл ще бъдат осигурени условия за ефективна комуникация между различните участници - специалисти, деца и родители. Етап 3: Обобщаване на постигнатите резултати (6 месеца: от 13-ти до 18-ти) Във финалния етап ще се обобщят постигнатите резултати от приложения иновационен модел. На база емпиричните данни ще се анализират грешки и пропуски в модела, като в резултат ще се финализира методиката за ориентиране и консултиране. Ще се проучат възможностите за пазарна реализация на модела – работа в ателието, онлайн консултации, предоставяне на ноу-хау – чрез разработването на икономическа оценка и маркетингова стратегия. За реализиране на дейността ще бъде сформиран екип от 8 квалифицирани специалисти. Двама Специалисти „Работа с деца и родители" и Експерт „Теоретична подготовка“ ще разработят иновационния модел в Етап 1. Двамата специалисти ще продължат работа в Етап 2, където ще проведат емпиричните тестове съвместно с четирима експерти по изобразително, музикално, танцово и театрално изкуство. В последния трети етап към екипа ще се присъедини Сътрудник „Информационно подпомагане“, който заедно с двамата Специалисти „Работа с деца и родители" ще анализира резултатите и заедно ще осигурят пазарната реализация на модела след края на проекта. Ще бъде наето работно помещение (70 - 100 кв. м.) в гр. Плевен, като ще бъдат обезпечени и базовите му консумативи. Там на Етап 1 ще бъде създадено работно ателие, което ще трябва да предлага достатъчно пространство, комфорт и уют, които да предразположат деца и родители за ефективна и непринудена работа. Разположението му и обзавеждането му следва да предоставят гъвкавост за повеждане на занимания с различен брой участници. В специализираната образователна среда ще се провеждат предвидените в модела занимания по ориентиране и консултиране на деца и техните родители Ще се закупят следните дълготрайни материални активи (ДМА):, Contracted Amount: 249 536.00 , Reported Amount: 84 777.57
  • Activity: Създаване на условия за реализиране на предприемаческата идея на "ЛОАНБО" ЕООД (част 2): • Лаптоп – 2 бр. и Принтер (мултифункционален) – 1 бр. - необходими за разработване на модела в Етап 1; събиране на емпирични данни и опосредстване на заниманията и комуникацията с родители в Етап 2 и след края на проекта; анализ на данните и финализиране на модела в Етап 3, както и провеждане на онлайн консултации след края на проекта посредством предвидента онлайн платформа. Тъй като платформата не е предвидена да работи на отделен сървър, компютрите следва да са с високи параметри. Предвиденият тип архитектура е продиктуван от необходимостта за осигуряване на необходимата бързина и качество на връзката и работа на платформата. • Мултимедия за презентации и телевизор – 1 бр. – необходими за провеждане на заниманията в Етап 2 и след края на проекта. • Акордеон – 1 бр. – необходима за провеждане на социалните и музикални занимания в Етап 2 и след края на проекта. Ще се закупят следните материали, необходими за провеждане на заниманията в Етап 2 и след края на проекта: • Маси - 5 бр., столове (малки) - 15 бр., столове (големи) - 6 бр., ъглови дивани – 2 бр. • Бяла учебна дъска - 1 бр. • Секции за съхранение на работни материали - 2 бр. • Спомагателни материали за провеждане на сесиите - 8 бр. Необходимостта от закупуване на гореизложените материали е продиктувана от спецификата на дейностите по консултиране и ориентиране на деца и техните родители. В основата си те включват занимания с деца, родители и специалист, в т.ч. творчески игри и др., които са основна част от цялостния процес. Това предполага наличието на съвместни пространства (маси, столове, дивани, секции за съхранение на работни материали и произведения на децата) за протичане на груповите занятия. Те трябва да предоставят гъвкавост относно организацията на работа и възможност за работа в различни екипи с различен брой участници. Необходими са също бяла учебна дъска и спомагателни материали (бои, четки, рисувателни блокове, нотни тетрадки, ножици, лепила и пр.), с които да се изпълняват творческите игри и интерактивни занимания. Без посочените материали екипът не би бил в състояние да реализира успешно услугата, тъй като те са от жизненоважна необходимост за занятията. В рамките на проекта ще бъда разработена от външен изпълнител онлайн платформа за осигуряване на услуги по ориентиране и консултиране в областта на социалното развитие на децата. В нея ще бъде внедрен разработения модел за тестване и анализ на потребности и заложби на децата, като от една страна тя ще играе ролята на комуникационен инструмент с родители и деца, а от друга страна ще акумулира емпирични данни за целите на усъвършенстване на модела. Необходимостта от разработване на такъв ДНА е детерминирана от три основни причини. Първо, чрез онлайн платформа компанията ще може да предлага онлайн консултации, което ще се осигури възможност за по-голям кръг от потенциални клиенти. Второ, платформата ще служи като поле за обработка на данни от вече консултираните лица. И не на последно място, дигитализирането на такава услуга е новост в бранша, която освен че ще има положителен имиджов ефект, ще направи услугата по-достъпна и по-близка до начина на живот на съвременния човек. От основно значение за успешната пазарна реализация на продукта е провеждането на професионална маркетингова кампания, която да осигури разпознаваемост и търсене на продукта. За тази цел в Етап 3 ще се изготвят икономическа оценка, маркетингова стратегия и план за пазарна реализация, които ще поставят основите за по-детайлно разработване на бизнес плана и стратегията за развитие на компанията. Те ще бъдат извършени като външна услуга от утвърден изпълнител с доказана експертиза в областта, тъй като екипът не разполага с такива специалисти. Като маркетингов инструмент ще бъде създадена интернет страница на компанията. Важен комуникационен канал, тя ще представя мисията, целите и услугите на компанията. За да достигне до по-широк кръг от потенциални клиенти, ще има връзки с водещи социални мрежи, Youtube и др., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 150 398.85
  • Activity: Визуализация на проекта: Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта в съответствие с произтичащите за компанията задължения по силата на Общите условия на административния договор за безвъзмездна финансова помощ (АДБФП), Насоките за кандидатстване, актуалното към момента Ръководство за изпълнение на АДБФП по ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020 и съответните Регламенти. Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Изпълнението на дейността ще включва както ангажираност на членовете на екипа, така и външни услуги. Вътрешно екипът на компанията ще разработи необходимите образци на документи, съдържащи съответните лога и реквизити, отчитайки изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Външните услуги се свеждат до изработването на информационни материали - 2 бр. временна и постоянна табели и стикери, които ще се поставят на придобитите ДМА и материали (маси, столове и др.). Тяхното изготвяне ще бъде възложено на един или двама изпълнители. , Contracted Amount: 310.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Melody Spark Ventures Ltd, Contracted Amount*: 2 952.00 , Reported Amount**: 3 690.00
  • Contractor: ESITA, Contracted Amount*: 3 024.00 , Reported Amount**: 3 780.00
  • Contractor: Natalia Hristova - Bon Shans ET, Contracted Amount*: 19 448.00 , Reported Amount**: 24 310.00
  • Contractor: PROFI TRADE Ltd., Contracted Amount*: 11 592.00 , Reported Amount**: 14 490.00
  • Contractor: Semantic Interactive Ltd, Contracted Amount*: 6 320.00 , Reported Amount**: 7 900.00
  • Contractor: Inversa Ltd, Contracted Amount*: 3 344.00 , Reported Amount**: 4 180.00
  • Contractor: Creaturistic Ltd., Contracted Amount*: 232.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: VMLabs, Contracted Amount*: 35 840.00 , Reported Amount**: 44 800.00
  • Contractor: LTA Partners EOOD, Contracted Amount*: 9 840.00 , Reported Amount**: 12 300.00
  • Contractor: "IMEG" LTD, Contracted Amount*: 2 216.00 , Reported Amount**: 2 770.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00
Indicator 3 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 94.76 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.11 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 235 176.42 BGN
Grant 188 141.26 BGN
Self amount 47 035.16 BGN
Total actual amounts paid 188 141.26 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на материали за визуализация на проекта: • Временна информационна табела - 1 брой; • Постоянна информационна табела - 1 брой; • Информационни стикери., Estimated Amount: 310.00
  • Differentiated position 1: Доставка на материали за визуализация на проекта: временна информационна табела - 1 брой; постоянна информационна табела - 1 брой; информационни стикери - 36 броя
    Contractor: Creaturistic Ltd.
    Contract total funded value: 232.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на материали: 1) Доставка на обзавеждане: • Секции за съхранение на работни материали - 2 бр.; • Маси - 6 бр.; • Столове (малки) - 15 бр.; • Столове (големи) - 6 бр.; • Ъглови дивани – 2 бр.; • Бяла учебна дъска - 1 бр. 2) Доставка на спомагателни материали за провеждане на сесиите - за 8 месеца., Estimated Amount: 7 090.00
  • Differentiated position 1: Доставка на обзавеждане: секции за съхранение на работни материали - 2 бр.; маси - 6 бр.; столове (малки) - 15 бр.; столове (големи) - 6 бр.; ъглови дивани – 2 бр.; бяла учебна дъска - 1 бр.;
    Contractor: Inversa Ltd
    Contract total funded value: 3 344.00
  • Differentiated position 2: Доставка на спомагателни материали за провеждане на сесиите за 8 месеца.
    Contractor: "IMEG" LTD
    Contract total funded value: 2 216.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на оборудване: Обособена позиция (ОП) 1: Доставка на лаптоп – 2 бр.; принтер (мултифункционален) – 1 бр.; телевизор – 1 бр. Обособена позиция (ОП) 2: Доставка на акордеон – 1 бр., Estimated Amount: 18 600.00
  • Differentiated position 1: Доставка на лаптоп – 2 бр.; принтер (мултифункционален) – 1 бр.; телевизор – 1 бр.
    Contractor: PROFI TRADE Ltd.
    Contract total funded value: 11 592.00
  • Differentiated position 2: Доставка на акордеон – 1 бр.
    Contractor: Melody Spark Ventures Ltd
    Contract total funded value: 2 952.00
Procedure 4 Subject to due process: Наем на работно помещение , Estimated Amount: 24 650.00
  • Differentiated position 1: Наем на работно помещение
    Contractor: Natalia Hristova - Bon Shans ET
    Contract total funded value: 19 448.00
Procedure 5 Subject to due process: Разработване на интернет страница, Estimated Amount: 4 000.00
  • Differentiated position 1: Разработване на интернет страница
    Contractor: ESITA
    Contract total funded value: 3 024.00
Procedure 6 Subject to due process: Разработване на маркетингова стратегия и икономическа оценка в 2 обособени позиции: ОП 1: Разработване на маркетингова стратегия ОП 2: Разработване на икономическа оценка , Estimated Amount: 20 500.00
  • Differentiated position 1: Разработване на маркетингова стратегия
    Contractor: LTA Partners EOOD
    Contract total funded value: 9 840.00
  • Differentiated position 2: Разработване на икономическа оценка
    Contractor: Semantic Interactive Ltd
    Contract total funded value: 6 320.00
Procedure 7 Subject to due process: Разработване на онлайн платформа за осигуряване на услуги по ориентиране и консултиране в областта на социалното развитие на деца, Estimated Amount: 49 800.00
  • Differentiated position 1: Разработване на онлайн платформа за осигуряване на услуги по ориентиране и консултиране в областта на социалното развитие на деца
    Contractor: VMLabs
    Contract total funded value: 35 840.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN