Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.003-0018-C01
Project Name A future for children in Kirkovo Municipality
Beneficiary 000235888 KIRKOVO MUNICIPALITY
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 01.09.2023
Start Date 01.10.2023
End Date 01.12.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Кирково

Description

Brief description
Проект „Бъдеще за децата в община Кирково“ ще осигури предпоставки за повишаване на детското благосъстояние. Това ще се постигне чрез подкрепа на семействата в отглеждането на децата им. 
Дейностите, заложени в проекта ще стимулират за по-голяма активност във всички сфери на живота, за да се подобри качеството на връзката дете – родители, което от своя страна ще подобри атмосферата в семейната среда. Децата и младежите ще имат възможност за комплексна подкрепа – от полагане на грижи за малки деца до консултиране относно възможностите за подобряване на тяхното образование, квалификация, шансове за заетост и т.н. Тези комбинирани политики и мерки, насочени към осигуряване на комплексни грижи и закрила на децата, подкрепа на семействата, качествено образование и здравеопазване и достъп до услуги са в основата на Европейската гаранция за детето (ЕГД), приета с Препоръката (ЕС) 2021/1004 на Съвета от 14 юни 2021. Чрез ЕГД се цели да се предотврати и противодейства на социалното изключване, като се гарантира достъпът на децата в нужда  до набор от ключови услуги, като по този начин се допринася и за отстояването на правата на децата чрез борба с детската бедност и насърчаване на равните възможности. 
Екип от специалисти, назначени по проекта в рамките на 24 месеца ще предоставят различни интегрирани здравно-социални услуги за деца от 0 до 18 години с нужда от подкрепа. Това са специалисти с различен професионален профил: здравен, социален и образователен. Те ще работят в посока превенция на детската заболеваемост, намаляване на бедността и социалното изключване.
В рамките на проекта са предвидени информационни кампании, беседи, обучения и супервизия на персонала, разработване на програми и информационни материали с цел превенция и повишаване на здравната култура.
Activities
  • Activity: Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ2: Целта на дейността е превенцията на болестите при децата чрез здравна профилактика и информиране за съществуващи услуги в подкрепа на децата, отговорно родителство и др. Целева група, обхваната от дейността: деца в нужда и техните семейства. Поддейности: - Подбор на персонал за изпълнение на дейностите по Специфична цел 2; - Идентифициране на децата от целевата група; - Здравна профилактика и превенция, информираност за здравното обслужване на гражданите и достъпа до здравни грижи. Информираност относно имунизационния календар; - Мерки за повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата; - Програми за превенция в най-уязвимите и маргинализирани общности като напр. програми за превенция на ранни бракове и раждания, семейно планиране, подготовка за включване в образователната система и други според идентифицираните нужди. Подборът на персонала, ангажиран с дейностите по профилактика и превенция ще се извърши през първите два месеца на проекта. Персоналът ще включва медиатор и педиатър. Подборът ще се извършва по предварително разработена и утвърдена процедура. Екипът за организация и управление ще подготви образци на документи за участие в проекта. Ще бъде публикуване на информация за кандидатстване на официалната интернет страница на общината. Кметът на общината ще сформира комисия за подбор, която проведе интервю с кандидатите. Медиаторът ще бъде нает на трудов договор. За длъжността ще има разработена длъжностна характеристика с точно определени задължения и отговорности. Педиатърът ще бъде нает на граждански договор. Той ще работи по задание за работа. Медиаторът ще бъде назначен през втория проектен месец, а педиатърът през третия проектен месец. Идентифицирането на децата ще започне от втория месец. За целта медиаторът ще извърши проучване и работа на терен за откриване на случаи и установяване на първоначален контакт с представителите на целевата група. Дейност "Здравна профилактика и превенция, информираност за здравното обслужване на гражданите и достъпа до здравни грижи. Информираност относно имунизационния календар" ще се изпълнява от медиатор и педиатър. Дейността ще бъде мобилна – посещения в домовете на родителите, работа в общността за превенция на заболяванията, информиране и консултиране и т.н. При установяване на необходимост може да се извършва в детски градини и училища на територията на община Кирково, в които се обучават деца от целевата група. Дейността ще бъде насочена върху профилактиката и предотвратяването на заболявания, а не върху лекуването на децата. Основно ще включва индивидуални консултации, информиране за здравното обслужване и за достъпа до здравни грижи и услуги за деца. Предвижда се разяснителни кампании за значението на профилактичните прегледи сред уязвимите групи. Дейност "Мерки за повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата" ще се извършва основно от медиатора. Той ще извършва разяснителни дейности за деца и родители относно болестите при децата, достъпа до здравни услуги и имунизационния календар. За по-голяма нагледност той ще използва информационните материали, разработени по проекта. Неговата работа ще се подпомага от педиатъра. По дейност "Програми за превенция в най-уязвимите и маргинализирани общности като напр. програми за превенция на ранни бракове и раждания, семейно планиране, здравна култура, подготовка за включване в образователната система и други според идентифицираните нужди." ще бъдат изготвени програми за превенция от външен изпълнител. Медиаторът ще ги предоставя при консултациите и беседите. Програмите ще допринесат за по-голяма достъпност на информацията за представителите на целевата група. В рамките на проекта се предвиждат входящо обучение, надграждащо обучение и супервизия на персонала по СЦ2., Contracted Amount: 41 699.55 , Reported Amount: 7 422.84
  • Activity: Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ3: Цел на дейността: Подобряване на равния достъп до качествени и устойчиви услуги. Целева група, обхваната от дейността са деца в нужда и техните семейства. Дейността включва: - Подбор на персонал за изпълнение на дейностите по Специфична цел 3; - Идентифициране на децата от целевата група; - Услуги за ранно детско развитие - формиране на родителски умения; семейно консултиране и подкрепа; ранна интервенция за деца с увреждания и затруднения в развитието; - Предоставяне на патронажна грижа за деца от 0 до 3 години; - Предоставяне на превантивни и подкрепящи услуги в общността за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст; - Интегрирани здравно-социални услуги за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, вкл. с увреждания и с потребност от постоянни медицински грижи; - Подкрепа за младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, ползващи социални услуги за резидентна грижа, както и напускащи системата за закрила на детето чрез информиране и консултиране, застъпничество и посредничество, подкрепа за придобиване на социални и трудови умения, подготовка за пазара на труда и др.; - Осигуряване на транспорт за мобилната работа. През първите два месеца са предвидени подготвителни дейности - подбор на персонал и идентифициране на целевата група. Процедурата за подбор ще бъде ясна и прозрачна. Екипът за организация и управление ще подготви образци на документи /заявления, декларации, автобиография/за участие в проекта. Персоналът ще включва специалисти с различен профил: педиатър, медицински сестри, логопед, психолог, рехабилитатор, педагог, социален работник, медиатор и стоматолог. За осъществяване на мобилната работа ще бъде нает шофьор. Предвижда се публикуване на информация за кандидатстването на официалната интернет страница на община Кирково. Кметът на общината ще сформира комисия за подбор на всички горепосочени длъжности. На трудов договор ще бъдат наети социален работник, мед. сестри, педагог, медиатор и шофьор. За всяка длъжност ще има разработена длъжностна характеристика с точно определени задължения и отговорности. На граждански договор ще бъдат наети рехабилитатор, педиатър, психолог, логопед и стоматолог. За тях ще бъдат изготвени задания за работа. Медиаторът и социалният работник ще бъдат назначени през втория проектен месец, а останалите специалисти през третия проектен месец. Идентифицирането на децата ще започне през втория месец. Социалният работник, с участието на медиатора, чрез проучване и работа на терен ще идентифицират децата, нуждаещи се от подпомагащи комплексни услуги. Те ще събират данни за детето, неговото семейство, родителския капацитет и др., с цел определяне на индивидуални цели за работа с потребителите. Социалният работник ще изготвя оценките на потребностите на всяко лице от целева група. Децата и родителите им ще се включват доброволно в дейностите по проекта. Предоставянето на услугите ще започне от третия месец. Те ще имат мобилен аспект - работа на терен, работа в общността, работа по населените места, кметствата и посещения в домовете. Услугите за ранно детско развитие ще включват пакет от интегрирани здравни, социални и образователни услуги за родители и деца от 0 до 7 години от уязвими групи. Това ще бъдат услуги, обхващащи цялата необходима подкрепа за детето, за да се реализира правото му на закрила и грижа, които да му гарантират най-доброто развитие. Услугите и подкрепата са индивидуализирани и се базират на силните страни на детето. Стремежът е въвеждането на интегриран подход в грижите за децата, насочен към превенция на рисковете още в ранна детска възраст и ранна интервенция. Описанието на дейността продължава в "Дейност 2 - продължение"., Contracted Amount: 228 896.08 , Reported Amount: 38 035.85
  • Activity: Планирани дейности по СЦ2: Планираните дейности по СЦ2, които ще се разходват от единната ставка са следните: 1. Разработване на информационни материали и програми за превенция в най-уязвимите и маргинализирани общности. 2. Осигуряване на материали и консумативи. За по-голяма комплексност на предоставяните услуги за семействата на децата в нужда ще бъдат разработени програми за превенция на ранни бракове и раждания, семейно планиране, здравна култура. Планирано е и разработване на информационни материали. Дейностите ще бъдат възложена на външен изпълнител при спазване на ЗОП. За подпомагане на дейностите по специфична цел 2 ще бъдат закупени канцеларски материали, консумативи и др. , Contracted Amount: 16 679.82 , Reported Amount: 2 969.14
  • Activity: Планирани дейности по СЦ3: Планираните дейности по СЦ3, които ще се разходват от единната ставка са следните: - Изготвяне на работни материали за развитие на преносими умения у децата. - Организиране и провеждане на излети на открито за деца и родителите. - Провеждане на въвеждащи и надграждащи обучения и супервизия на персонала. - Осигуряване на материали и консумативи. За по-добра комплексна подкрепа на децата от целевата група, ще бъдат разработени работни материали за развитие на преносими умения у децата. Материалите ще помогнат за идентифициране нивото на развитие на деца в различна възрастовата група, с акцент върху тяхната оценка и развиване, също така за разбиране на личните потребности и намиране на решения за преодоляване на трудностите. Тези материали ще бъдат в помощ на специалистите по проекта - социален работник, медиатори, педагог, психолог и др. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител при спазване на Закона за обществените поръчки и актовете по прилагането му. С цел подобряване на психо-емоционалното състояние на децата, тяхната социализация и заздравяване на връзката родител-дете, ще бъдат организирани и проведени излети на открито, Те ще спомогнат за преодоляване на неспособността за общуване и повишаване на самочувствието на децата. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител при спазване на Закона за обществените поръчки и актовете по прилагането му. Предвидено е да бъде проведено въвеждащо обучение на персонала, на което ще бъдат уточнени основните права, задължения и отговорности на всеки участник в предоставянето на интегрирани здравно-социалните услуги. В темите ще бъдат включени и изискванията на новия Закона за социалните услуги, правилника за неговото прилагане и Наредбата за качеството на социалните услуги. В рамките на проекта ще бъдат проведени и поддържащи обучения и супервизии. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител при спазване на разпоредбите на Закона за обществените поръчки и актовете по прилагането му. За нуждите на дейностите по специфична цел 3 се предвижда закупуване на гориво, работно облекло на персонала, шпатули за преглед, детски памперси, бебешки шишета, еднократни чаршафи за рехабилитация, масажни кремове за рехабилитация, хигиенни материали, дезинфектанти, канцеларски материали и консумативи и др. Закупените материали няма да се използват за материално стимулиране на целевата група., Contracted Amount: 91 558.43 , Reported Amount: 15 214.34
  • Activity: Дейност 2 - продължение: Ранната интервенция ще допринесе за ранно идентифициране на рисковете за здравето и развитието на децата и ранна намеса. Тя осигурява услуги на тези деца и техните семейства с цел намаляване на ефектите от увреждащото състояние. Ранната интервенция ще спомогне за предотвратяване изоставянето на деца, родени с увреждания. Услугата "Предоставяне на патронажна грижа за деца от 0 до 3 години" ще се фокусира върху домашни посещения по домовете на майки с малки деца. Услугата ще се предоставя от медицински сестри, а при нужда и от педиатър и психолог, назначени по проекта. При посещенията ще се проследява развитието на новороденото в определени етапи от развитието му, с цел ранно идентифициране на затруднения в развитието и предоставяне на своевременни съвети и подкрепа за тяхното преодоляване. Медицинските специалисти ще дават съвети за отглеждане, водещи до здравословно развитие на децата, ранно идентифициране на деца в риск от изоставане в развитието, липса на адекватна грижа или риск от изоставяне на детето. Предоставяне на превантивни и подкрепящи услуги в общността за деца и младежи до завършването на средно образование ще се предоставя въз основа на идентифицираните нужди на децата и младежите при недопускане на двойно финансиране. Интегрираните здравно-социални услуги за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, вкл. с увреждания и с потребност от постоянни медицински грижи ще се осъществява на база идентифицираните потребности на целевата група и индивидуалната социална оценка при недопускане на двойно финансиране. Услугите ще се предоставят от специализирания екип по проекта. Подкрепа за младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, ползващи социални услуги за резидентна грижа, както и напускащи системата за закрила на детето чрез информиране и консултиране, застъпничество и посредничество, подкрепа за придобиване на социални и трудови умения, подготовка за пазара на труда и др. ще се предоставя на база идентифицираните потребности и индивидуалната социална оценка на младежи от целевата група. Всички социални и/или здравно-социални услуги ще се предоставят при спазване изискванията на Закона за социалните услуги, правилника за неговото прилагане и Наредбата за качеството на социалните услуги. Услугите, които са включени в проектното предложение ще бъдат различни от тези, които се предоставят като част от Пакета от здравни дейности, гарантиран от бюджета на Националната здравноосигурителна каса. В рамките на проекта няма да се допуска едни и същи лица да получават финансиране от различни източници за една и съща дейност по едно и също време. Дейността е продължение и не е обвързана с бюджетен ред., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Gyulchinar, Contracted Amount*: 13 608.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Darina, Contracted Amount*: 5 184.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Dimitar, Contracted Amount*: 16 320.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Veselina, Contracted Amount*: 13 248.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Damyan, Contracted Amount*: 11 280.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Children below 18 years of age, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 300.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Children under 18 years of age with an improved living conditions as a result of an ESF+ intervention, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 300.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 378 833.88 BGN
Grant 378 833.88 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 139 408.95 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN