Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0042-C03
Project Name A warm meal in Ugarcin municipality
Beneficiary 000291716 Municipality Ugarchin
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 22.11.2022
Start Date 01.10.2022
End Date 30.09.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Ловеч (BG315), Угърчин

Description

Brief description
В периода от 03.10.2022 до 30.09.2025 г. по проект „Топъл обяд в Община Угърчин” ще се осигури топла храна на лица, които не могат да си го осигурят сами поради материални, финансови, здравословни и други проблеми от целевите групи на територията на Община Угърчин. Ще бъдат обхванати 250 представители на целевите групи одобрени от Дирекция "Социално подпомагане" гр. Ловеч. Подборът ще се извърши съгласно Наредба № РД-06-53 от 17 септември 2021 г. (Наредбата) на Министъра на труда и социалната политика за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., съфинансирана от Европейския социален фонд ПЛЮС, обн. ДВ бр.81 от 28.09.2021 г., в сила от 28.09.2021 г. и разгледания и утвърден Механизъм за подбор на целевите групи в общината, след съгласуване от социалните работници и кметовете на населени места. Целеви групи обхванати по проекта са подробно описане в Дейност 1. Определяне на целевите групи. Планираните дейности по проекта са четири на брой. Комисията за подбор ежемесечно ще прави преглед на списъците от ДСП, както и ще разглежда проблемни ситуации, съотносими към проекта, важен момент при класирането на потребители ще е въз основа на утвърденият Механизъм за подбор на потребители. Хранителните продукти се доставят от изпълнител, избран с процедура по ЗОП. Храната ще се приготвя в базата на Домашен социален патронаж в гр. Угърчин и Домашен социален патронаж с. Лесидрен. Готовата храна ще се доставя чрез превозните средства на ДСП и ще се разнася по домовете на потребителите. Проектът ще се реализира на територията на община Угърчин и обхваща всички 11 населени места, разпределени по двете трапезарии, както следва: ДСП Угърчин - гр. Угърчин, селата Каленик, Катунец, Драгана и Орляне; ДСП Лесидрен - селата Лесидрен, Кирчево, Голец, Микре, Сопот и Славщица. За популяризиране проектът на страницата на Община Угърчин ще се постави съобщение за реализираният напредък.
Activities
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Изпълнението на Дейността включва приготвяне и раздаване на топъл обяд (супа, основно, хляб и поне веднъж седмично десерт) във всеки работен ден на 250 бр. потребители. Дейностите по проект "Топъл обяд в Община Угърчин" се изпълняват със собствен ресурс. Храната за потребителите се приготвя на две места: Домашен социален патронаж гр. Угърчин и Домашен социален патронаж с. Лесидрен. И двете кухни майки прилагат системата за безопасност на храните НАСССР. Домашен социален патронаж гр. Угърчин приготвя храна за потребителите от следните населени места: гр. Угърчин, с. Каленик, с. Катунец, с. Драгана и с. Орляне. В ДСП с. Лесидрен се приготвя храна за потребители от следните населени: с. Лесидрен, с. Кирчево, с. Голец, с. Микре, с. Сопот и с. Славщица. Топлият обяд се приготвя въз основа на рецепти, седмични менюта, требвателни листи, калкулационни ведомости. Потребителят на социалната услуга ще получава своя обяд срещу подпис в присъствени списъците за деня. Изготвените седмични менюта са съставени от лице, съгласно чл. 13, ал. 1 от Закона за Храните /Обн ДВ. бр. 52 от 09.06.2020 г./ и съобразени с Регламент №1169/2011. За адекватното изпълнение на дейността ще се правят регулярни провеки от Екипа по проект на двете трапузарии, с цел гарантиране на спазването разписаните хигиенни правила, спазването на указанията при влагането на хранителните продукти и гарантиране на качеството на приготвяната храна. За целите на проекта на видно за целта място в трапезариитте ще бъде закачена информационна табела, съгласно изискванията в Ръководството на бенефициента, седмично меню и работното време. В краят на работната седмица семдичното меню ще е подменено с актуално за следващ период, за да могат всички потребители да се запознаят с него. Освен информационна табела на двата патронажа са поставени Правила за получаване на социалната услуга „Топъл обяд“. Домашен социален патронаж гр. Угърчин е регистриран със санитарно разрешително № 137/29.07.2011 г от ОДБХ гр. Ловеч и Домашен социален патронаж с. Лесидрен е регистриран със санитарно разрешително № 2974/07.02.2014 г от ОДБХ гр. Ловеч. Базите са собственост на Община Угърчин и са оборудвани, съгласно изискванията за безопасност на храните. Хранителните продукти , необходими за приготвяне на топъл обяд ще бъдат доставяни от фирма, избрана от Община Угърчин по реда на ЗОП, чрез открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет "Доставка на хранителни продукти за нуждите на Домашен социален патронаж ". Доставката на хранителни продукти ще се осъществява от вече избраните изпълнители с който са сключени договори по 5 (пет) обособени позиции по проведена открита и прозрачна процедура по реда на чл. 18, ал. 1, т. 1 от Закона за обществените поръчки: обществена поръчка № ID-982126/10.06.2020 г. с предмет: „Доставка на хранителни стоки за нуждине на Община Угърчин по по 5 (пет) обособени позиции: Обособена позиция № 1: Хляб и хлебни изделия; Обособена позиция № 2: Зеленчукови консерви, захарни изделия и други хранителни стоки; Обособена позиция № 3: Месо, месни произведения, риба и рибни продукти; Обособена позиция № 4: Мляко, млечни произведения и яйца; Обособена позиция № 5: Плодове и зеленчуци в частта за обособена позиция № 2: „Зеленчукови консерви, захарни изделия и други хранителни стоки“ и на основание на Решение № 282/09.09.2020 г. Сключените Договори с изпълнителите са за срок от 36 м., т.е. до края на месец септември 2021 г. няма да има риск от прекратяване на доставките, съответно от прекъсване на услугата. Приготвянето на социалната услуга ще е се извършва със собствен ресурс., Contracted Amount: 634 760.00 , Reported Amount: 255 049.60
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд : Дейността включва предоставяне на топъл обяд (супа, основно, хляб и поне веднъж седмично десерт) във всеки работен ден в рамките на 750 дни на 250 бр. потребители. Дейностите по проект "Топъл обяд в Община Угърчин", както и останалите се изпълняват със собствен ресурс. Храната за приготвена във двата социални патронажа на територията на общината се предоставя на следните населени места Домашен социален патронаж гр. Угърчин : гр. Угърчин, с. Каленик, с. Катунец, с. Драгана и с. Орляне. ДСП с. Лесидрен за потребители от следните населени: с. Лесидрен, с. Кирчево, с. Голец, с. Микре, с. Сопот и с. Славщица. Приговената храна в двате кухни майки е безвъзмездна за потребителите на проекта. Приготвената социална услуга ще се предоставя чрез транспортира се до домовете на потребителите, чрез собствени транспортни средства. И двете трапезарии спазване на правила разписани в системата за безопасност на храните НАСССР. Домашен социален патронаж гр. Угърчин е регистриран със санитарно разрешително № 137/29.07.2011 г от ОДБХ гр. Ловеч и Домашен социален патронаж с. Лесидрен е регистриран със санитарно разрешително № 2974/07.02.2014 г от ОДБХ гр. Ловеч. Базите са собственост на Община Угърчин и са оборудвани, съгласно изискванията за безопасност на храните. Храната от ДСП - Лесидрен с адрес: с.Лесидрен, ул."Ал.Стамболийски" 19 ще се предоставя до дома на трудноподвижните потребители от с.Лесидрен и потребителите от селата Кирчево, Микре , Голец, Сопот и Славщица със Ситроен "Берлинго" рег. №7197ВВ и Дачия "Докер" с рег.№ ОВ3522ВН, а от ДСП - Угърчин с адрес: гр.Угърчин, ул.Васил Левски" 54 ще се предоставя до дома на трудноподвижните потребители от гр.Угърчин и потребителите от селата Катунец, Каленик и Орляне с Пежо"Партнер" с рег № ОВ4647В и Опел "Виваро" с рег.№ № ОВ6134 В. Всеки ден след предоставянето на социалната услуга траспортните средества ще се почиства и дезинфикцират, със специални за целта препарати, с цел спазване на изискванията на Закона на храните, по отношение на транспортирането на храна. Всяка една от кухните майки ежедневно изъвршват дезинфекция на използваните съдове, под, кухненски уреди и други, тези действия се отбелязват във специални за целта дневници, съгласно изискванията на Законаза храните и всички проверяващите органи. Раздаването на социалната услуга е съобразена с нормите и предписанията на здравните органи и при въвеждане на противоепидемични мерки, и ще съумеем бързо и адекватно организиране на целият екип по разнос на храна със личнипредпазни средства. Помещенията, в които се приготвя топлият обяд отговаря на всички изисквания на Закона за храните, двете кухни майки имат разрешителни за приготвяне и предоставяне на храна. , Contracted Amount: 44 433.20 , Reported Amount: 17 853.47
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: Екипът на проекта ще извършва поредици от срещи и колсултации по телефона, консултиране за основни социални права и насочване към други услуги. Основни дейности по предоставянето на съпътстващи мерки: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. Ще се подготви и отпечата листовки за пополяризирането на Програмата за храни иосновно материално подпомагане. В рамките на проекта община Угърчин разполага с необходимия капацитет за предлагане на съпътстващи мерки, изразени в индивидуално консултиране, консултиране по телефона. Предоставяне на комплекс от съпътстващи мерки ще спазват Регламент /ЕС/ № 2021/1057 на Европейския парламент и на Съвета. Предоставяните съпътстващи мерки по проекта ще са индивидуално и групово ориентирани към нуждите на потребителите, чрез който ще се насочват към конкретни и комплексни мерки за социално включване. Ще се създаде база данни за подпомаганите лица, тпоставените въпроси при реализираните срещи и в случаите на телефонни разговори. В резултат от това крайните получатели на помощта ще получават адекватна и бърза информация, при решаване на конкретен проблем. Реализираните съпътстващи мерки ще бъдат обобщени в отчетна форма за всеки преиод на проекта. За правилното консултиране на потребителите и предоставянето на съпътстващите мерки, важно значение е обратната връзка с потребителите. Всички предоставени обратни връзки ще бъдат обобщени в Анализ., Contracted Amount: 44 433.20 , Reported Amount: 17 853.47
  • Activity: Определяне на целевите групи : Дейността се подчинява на Наредба № РД-06-53 от 17 септември 2021 г. (Наредбата) на Министъра на труда и социалната политика за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., съфинансирана от Европейския социален фонд ПЛЮС, обн. ДВ бр.81 от 28.09.2021 г., в сила от 28.09.2021 г. и включва информиране на всички заинтересовани лица и институции, консултации с кметските администрации, и включване на представители на Дирекция „Социално подпомагане“. Подобряване на социалната закрила и превенция на социалното изключване на уязвими групи хора на територията на община Угърчин, лица в затруднение, поради материални, финансови, здравословни и други проблеми. При изпълнението на проект "Топъл обяд в Община Угърчин" ще се стреми да подпомогне, чрез социалната услуга "топъл обяд" и задоволяване на базовата нужда от храна на хора, които поради бедност и продължителна социална изолация са изпаднали в материални и финансови затруднения. Община Угърчин се ангажира в условията гъвкаво да използва всички възможности за идентифициране на нуждаещите се лица на територията на общината, чрез информация от институции, в т.ч. Дирекция „Социално подпомагане“ гр. Ловеч, РЗИ, служебни лица, граждани, разговор по телефона и др., както и използване на информацията, с която тя вече разполага във връзка с изпълнение на проект „Осигуряване на топъл обяд в Община Угърчин“. Подборът на конкретните представители от целевите групи, ще се извърши на база заложени критерии, съобразени с Ръководството на партньорските организации за изпълнение и управление на договори и заложените ясни критерии в Механизма за подпор на потребители. Община Угърчин ще създаде организация по поддържане на документална отчетност, с което ще се гарантира, че подборът на потребителите е съобразен с изискванията за допустимост и е извършен по прозрачен и обективен начин. Основни целеви групи, допустими като потребители на социалната услугата "Топъл обяд", в съответствие с Наредбата са: -лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; -лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа; -лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; -лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; -скитащи и бездомни лица;-лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците; Ползватели на услугата "Топъл обяд" ще с общ брой 250 лица включени от всички 11 населени места от общината. Проведени са консултации със всички заинтересовани страни. На официалната страница на общината е качена информация, относно проекта, както и на видни за целта места по кметства, съгласно Ръководството на партньорските организации за изпълнение и управление на договори и Утвърденият Механизъм за подбор. Кандидат-потребителите са поканени да подадат заявления за включване в проекта, принадлежността на идентифицираните от общината лица към допустимите целеви групи е насочена за потвърждение от Дирекция "Социално подпомагане" гр. Ловеч. Приемът на заявления остава отворен по време на изпълнение на проекта. При обмен на данни между общината и ДСП се използва задължително защитен канал, във връзка с необходимите проверки на кандидат потребителите за принадлежността към целевите групи., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 250.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 723 626.40 BGN
Grant 723 626.40 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 428 468.54 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN