Identification

UMIS Number BG05SFOP001-2.006-0057-C02
Project Name "Improving the Specialized Knowledge and Skills of Employees in the State E-government Agency in the field of e-government architecture"
Beneficiary 177098809 State E-Government Agency
Funding ESF ==> Good Governance
Date of the Contract/Order 06.07.2018
Start Date 06.07.2018
End Date 31.12.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Повишаването на професионалната компетентност на служителите от ДАЕУ и подобряване качеството на тяхната работа е от съществено значение за дейността на агенцията. Основната цел на проектното предложение е да се надградят специализираните знания и умения на служителите в ДАЕУ и да се придобият нови чрез участие в подходящи обучения за придобиване на специфични умения в условията на динамично проме-няща се технологична среда.
Проектът е насочен към служители на ДАЕУ от всички дирекции и звена. Изборът им е определен въз основа на необходимостта от специфични знания и умения, свързани с е-управлението, което има пряко отношение към изпълнение на функциите на всяко от специализираните звена. Чрез изпълнението на проекта ще бъдат обучени общо 224 служители от специализираната администрация на ДАЕУ. Специализираните обучения, които ще се реализират чрез проекта ще допринесат за по-ефективно и ефикасно изпълнение на служебните ангажименти на служителите. Предви-дените обучения са в областта на е-управлението в Република България и имат пряко отношение към неговото развитие в средносрочна перспектива.
Activities
  • Activity: Провеждане на обучение в областта на архитектурата на е-управлението: Предвид нарастващите функции на Държавната агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ) и дейностите, които тя изпълнява в областта на електронното управление, се налага постоянно осъвременяване на знанията и уменията на служителите от специализираните дирекции, така че да отговарят на съвременните изисквания, които се поставят както от страна на обществото, така и от бързото развитие на информационните и комуникационните технологии. Конкретните нужди от обучение бяха идентифицирани в хода на работата по изготвяне на проект на архитектура на е-управлението в Р България. Откроиха се потребности от обучение в областта на архитектурата на е-управлението, в което ще вземат участие 200 служители от специализираната администрация на ДАЕУ. Въвеждането на е-управление, в т.ч. създаване на архитектура на е-управлението, е стратегически приоритет в програмата на правителството. В Закона за електронно управление на ДАЕУ е определена ключова роля за управление на промяната чрез технологии. Стратегията за развитие на електронното управление в Република България 2014 – 2020 г. определя целенасоченото изпълнение на референтен модел на работна и логическа архитектура за електронно управление в условията на оперативна съвместимост и мрежова и информационна сигурност. Всички компоненти, изграждащи инфраструктурата на електронното управление, следва да бъдат интегрирани в обща архитектура, ориентирана към услугите, предоставяща условия за свързване, базирани на отворени индустриални стандарти. Целта на архитектурата на е-управлението е осигуряването на: • интеграция между наличните ресурси, доказали своята работоспособност и възможността за разширяване с добавяне на нови; • оперативна съвместимост – интеграция за цялостно обслужване на бизнес процесите по предоставяне на услуги; • модулност - технологична възможност за декомпозиция на системите, опериращи с информационните ресурси на набор от компоненти/ модули, като всеки ясно може точно да бъде разграничен в общата архитектура от гледна точка на неговата цел, обхват, функционалност и модел на взаимодействие с останалите компоненти/модули от архитектурната рамка. Цел на декомпозицията е максимално опростяване управлението на етапите от жизнения цикъл на всеки информационен ресурс; • стандарти – дефиниране на стандарти, определящи ясни правила на взаимодействие и обмен на данни между технологично различни приложения и системи. Чрез обучението си служителите от ДАЕУ ще повишат знанията си, необходими при изпълнението на служебните си задължения в областта на архитектурата на е-управлението, както и по отношение на работния процес по взаимодействието между участниците в е-управление, свързано с реализирането на е-услуги. Чрез това обучение, служители от различни звена в Агенцията ще бъдат запознати с архитектурата в нейната цялост, тъй като към момента всяко звено има задълбочени познания единствено в тези части от архитектурата, по които то има преки функции и компетентности, но за да бъде ефективно въведено е-управление в България, е необходимо архитектурата да бъде разбирана и прилагана в цялост. Обучението ще бъде присъствено и с продължителност 3 дни. В него ще вземат участие общо 200 служители, разпределени в 4 групи по 50 човека. Ще бъде проведено в населено място на територията на България. Лектори ще бъдат както служители от специализираната администрация на ДАЕУ (до трима), така и външни експерти в областта на е-управлението (до четирима външни лектори)., Contracted Amount: 101 120.00 , Reported Amount: 91 015.30
  • Activity: Провеждане на обучение на тема: „PMI Professional in Business Analysis (PMI-PBA)“: За повишаване на уменията и компетентностите си служители от дирекция „Планиране и управление на дейности и проекти за е-управление“ (ПУДПЕУ), ще вземат участие в обучение на тема „PMI Professional in Business Analysis (PMI-PBA)“. Необходимостта от участие в подобно обучение е свързана със задачите, които служителите изпълняват съгласно специфичните дейности на дирекцията, дефинирани в чл. 17 от Правилника за дейността, структурата и организацията на държавна агенция „Електронно управление“. Броят на обучаемите е определен на база проведена анкета по електронен път. Бизнес анализът е тема с нарастващо значение в областта на управлението на проекти. Пазарът отразява това значение, тъй като различните роли в проекта все повече обхващат бизнес анализа като техника за разкриване на бизнес нуждите и създаването на ефективни решения на бизнес проблемите. PMI-PBA признава индивидуалния опит в бизнес анализа, както и използването на тези инструменти и техники за подобряване на цялостния успех на проектите. При работа със заинтересовани страни, при определянето на изискванията, оформянето на резултатите от проекта и стимулирането на планираните бизнес резултати, PMI Professional в бизнес анализа (PMI-PBA) ще даде на експертите ценни умения в процеса на планиране и управление на проектите. Обучението се фокусира върху оценка на нуждите, планиране, анализ, проследяемост и мониторинг, оценка, което ще подпомогне служителите от дирекция ПУДПЕУ при изпълняване на служебните им ангажименти. Бизнес анализаторите са отговорни за развитието и управлението на изискванията /requirements development, requirements management/ и са важен фактор в ДАЕУ, тъй като играят ролята на мост между клиента, заинтересованите страни и екипа. Те имат ключова роля във всеки успешен проект и допринасят за получаването на резултати с по-високо качество, надеждност и консистентност. Учебните материали ще бъдат разработени и предоставени от обучителите/ обучителната организация. Обучението ще бъде присъствено, с продължителност 4 дни и ще бъде проведено на територията на град София. Участие ще вземат общо 5 служители., Contracted Amount: 10 498.35 , Reported Amount: 10 440.00
  • Activity: Провеждане на обучение на тема „Business process model and notation (BPMN 2.0)“: Дейността включва провеждане на специализирано обучение на служители от дирекция ПУДПЕУ. Темата е пряко свързана със специфичните дейности дирекцията, дефинирани в чл. 17 от Правилника за дейността, структурата и организацията на държавна агенция „Електронно управление“. Броят на обучаемите е определен на база проведена анкета по електронен път. Спецификацията BPMN осигурява графично означение за задаване на бизнес процеси в диаграма на бизнес процесите, която е разбираема за бизнес потребителите, но все пак представлява сложна семантика на процесите за технически потребители. Познанията в работата с езика за моделиране BPMN 2.0 ще подпомогнат служителите на дирекция ПУДПЕУ да демонстрират процесите, така че да сведат до минимум грешките и недостатъците. Те могат да бъдат използвани и за очертаване на отговорностите, намиране на области за подобрение и планиране на бъдещи промени. След преминаване на обучението обучаемите ще имат задълбочени познания и умения в сферата на моделирането с BPMN, като по време на курса ще се запознаят с основите на тестовия процес. Това ще ги подпомогне при справянето с по-голямата част от ситуациите, които ще се налага да моделират в сферата на осигуряване на качеството на софтуера и автоматизираното тестване. Стандартният модел и нотация на бизнес процесите (BPMN) ще даде възможност на служителите да определят своите вътрешни процедури в графична нотация и да комуникират тези процедури по стандартен начин. Освен това, графичното означаване ще улесни разбирането на сътрудничеството между операциите и бизнес транзакциите между организациите. Знанията, които обучаемите ще придобият по време на обучението, ще допринесат за по-лесното разбиране и усвояване на обучението по Software Quality Assurance, което е включено в проектното предложение с вх. рег. № BG05SFOP001-2.006-0037 и част от същите служители ще вземат участие в него. Курсът е фокусиран върху етапите по моделиране, анализ, симулации, оптимизация и автоматизиране на процесите. Обучението ще подпомогне служителите от дирекция ПУДПЕУ при изпълнението на служебните им ангажименти, свързани с процеса при моделирането от всички заинтересовани страни (технически и бизнес), улеснено сътрудничеството и взаимодействието на всички участници в процеса, взимане на бизнес решения, анализ на процесите и идентифициране на ненужни дейности, възможността им за бързо приспособяване на процесите към вътрешни и външни промени, свързани с дейностите в Архитектурата на е-управлението в Република България. Обучението ще бъде присъствено, с продължителност 2 дни и ще бъде проведено в гр. София. Участие ще вземат общо 4 служители. Учебните материали ще бъдат разработени и предоставени от обучителите/ обучителната организация., Contracted Amount: 3 662.40 , Reported Amount: 3 648.00
  • Activity: Провеждане на обучения на тема: „SLA – Service Level Agreement“: Дейността включва организиране и провеждане на краткосрочен специализиран курс по SLA – Service Level Agreement 5 дни, предназначени за служители от дирекция „Комуникационна и информационна инфраструктура“ (КИИ). За постигане на високо ниво на мрежовата и информационна сигурност на е-управлението трябва да се създаде и документира система от бизнес процеси за управление на ИКТ, с цел постигане на необходимото и договорено с потребителите качество на услугите и намаление на негативите от инциденти със сигурността. С оглед на това процесите, обезпечаващи поддръжката на ИКТ услуги съгласно добрите практики, описани в ITIL (Information Technology Infrastructure Library), са задължителни за всички организации/администрации, участващи в предоставянето на е-услуги. Необходимостта от обучението е свързана както с част от дейностите на дирекция КИИ, така и с една от основните дейности на ДАЕУ, а именно: да изгражда, развива и поддържа споделените ресурси на електронното управление, в това число ресурсите, необходими за развитието, управлението и поддръжката на интернет свързаността на структурите на държавната администрация; да изпълнява функции по предоставяне на достъп до споделени услуги в съответствие с критериите в политиките на агенцията за използване на ДХЧО. След проведеното обучение, обучаемите ще могат да боравят със специфични и измерими аспекти, предоставени от SLA, свързани с предлагането на услуги. Правилното разбиране на основните понятия в ITIL ще даде възможност по-лесно и по-бързо да бъдат имплементирани добрите практики в ДАЕУ. Услугата Service Level Agreement (Ниво на техническо обслужване) ще гарантира по-високо ниво на сигурност и надеждност на предоставяните от ДАЕУ услуги. Обучението ще подпомогне служителите на дирекция КИИ при описването на начина, по който клиентът ще консумира услугата, т.е. нужно ли е нещо специфично от негова страна. Също така ще способства при описването и отговорностите на двете страни, време за разрешаване на инциденти, време за имплементиране на промени и т.н. Правилното управление на този документ е в основата на оптималното предоставяне на IT услуги (IT Service Management). Темата е пряко свързана със специфичните дейности на дирекция КИИ, дефинирани в чл. 20 от Правилника за дейността, структурата и организацията на държавна агенция „Електронно управление“. Броят на обучаемите - 15 служители, е определен чрез проведена анкета по електронен път, като 5 от служителите са с месторабота на територията на гр. София, а останалите 10 са от териториалните структури на дирекция КИИ. Тъй като обучението е предвидено да се проведе в гр. София, за служителите от страната са предвидени разходи за хотелско настаняване и транспорт. Обученията са присъствени и ще бъдат проведени на територията на град София. Учебните материали ще бъдат разработени и предоставени от обучителите/обучителната организация. И в трите предоставени оферти съдържанието на обучението е идентично. , Contracted Amount: 43 082.00 , Reported Amount: 41 400.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: TechnoLogica EAD, Contracted Amount*: 3 040.00 , Reported Amount**: 3 648.00
  • Contractor: ASAP, Contracted Amount*: 34 500.00 , Reported Amount**: 41 400.00
  • Contractor: ITCE, Contracted Amount*: 8 700.00 , Reported Amount**: 10 440.00
  • Contractor: Kamen, Contracted Amount*: 2 400.00 , Reported Amount**: 2 400.00
  • Contractor: E-TOURS LTD , Contracted Amount*: 62 800.00 , Reported Amount**: 77 763.20
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Total number of trained state administration employees, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 224.00 , Reached amount: 224.00
Indicator 2 Служители от администрацията, успешно преминали обученията с получаване на сертификат, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 224.00 , Reached amount: 224.00

Financial Information

Total Project cost 146 503.30 BGN
Grant 146 503.30 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 146 503.30 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Липса на добро финансово управление 0.00 0.00 0.00 0.00 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Организиране и провеждане на 4 специализирани обучения за общо 224 служители от специализираната администрация на ДАЕУ с 4 обособени позиции., Estimated Amount: 122 434.00
  • Differentiated position 1: Провеждане на обучение в областта на архитектурата на е-управлението за 200 служители
    Contractor: E-TOURS LTD
    Contract total funded value: 62 800.00
  • Differentiated position 2: Провеждане на обучение по PMI Professional in Business Analysis (PMI-PBA) за 5 служители;
    Contractor: ITCE
    Contract total funded value: 8 700.00
  • Differentiated position 3: Провеждане на обучение по Business process model and notation (BPMN 2.0) за 4 служители
    Contractor: TechnoLogica EAD
    Contract total funded value: 3 040.00
  • Differentiated position 4: Провеждане на обучение по SLA – Service Level Agreement за 15 служители
    Contractor: ASAP
    Contract total funded value: 34 500.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN