Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0013-C06
Project Name A warm meal in Municipality of Cherven bryag
Beneficiary 000414154 MUNICIPALITY OF CHERVEN BRYAG
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 24.11.2022
Start Date 01.10.2022
End Date 30.09.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Червен бряг

Description

Brief description
Процедура BG05SFPR003-1.001 – „Топъл обяд“ е насочена към подпомагането на хора в тежко икономическо положение, с цел задоволяване на потребностите потребностите им от храна. Чрез подпомагането с топъл обяд се цели да се осигури здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд на хора, които не са в състояние сами или с помощта на свои близки да си осигуряват такава. Ползвателите на „топъл обяд“ ежедневно разчитат на тази помощ и са силно зависими от нея. Топъл обяд за най-нуждаещите се лица в Община Червен бряг ще се предоставя целогодишно, за целият период за изпълнение на процедурата в отговор на установените трайни и неотложни нужди на лицата. Услугата ще се предоставя на територията на цялата община, включително и до по-отдалечените населени места, където хората изпитват още по-сериозни затруднения, при зимни условия с осигуряване на прехраната си. В рамките на проекта целевите групи ще получават безплатна храна, приготвена и доставена от външен изпълнител. Подкрепата по проекта се предоставя от изпълнител „Гери 81“ ЕООД, като след влизане в сила на Договор 98-00-251/18.05.2023 г., същата ще се предоставя от „Топлоконтакт - Сливен“ ЕООД, притежаващ кухня-майка /кетъринг/, с адрес: гр. Сливен, ул. „Самуиловско шосе“ № 24. Фирмата разполага и с 4 броя МПС, с които ще се предоставя подкрепата на територията на общината до всички крайни получатели: Пежо Боксер № СН 9585 АС, Ситроен Джъмпер № СН 5762 АТ, Фиат Добло Карго с рег. № СН 2033 ВА и Фолксфаген Кади с рег. № ЕН 8227 ВА. 
Прясно приготвената топла храна под формата на супа, основно/основни ястие/я и хляб и поне веднъж седмично десерт ще се предоставя на потребителите от цялата община, като същата ще бъде пълноценна и разнообразна, съобразно общоприети рецептурни норми в страната и при спазване на изискванията за безопасност на храните. Избраният изпълнител има сключени споразумения за предоставяне на помещения, регистрирани по чл. 12, в които ще се раздава храната на лицата от целевите групи.
Activities
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Досега социалната подкрепа се предоставяше от изпълнител „Гери 81“ ЕООД, като след влизане в сила на Договор № 98-00-251/18.05.2023 г., същата ще се предоставя от изпълнител „Топлоконтакт - Сливен“ ЕООД, притежаващ Удостоверения по чл. 12 от Закона за храните. Община Червен бряг е провела обществена поръчка с уникален № 00122-2023-0003 с предмет: „Приготвяне и доставка на топъл обяд в община Червен бряг по Процедура за безвъзмездна финансова помощ BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“ по „Програма за храни и основно материално подпомагане 2021-2027“. Дейността ще се реализира в периода 01.10.2022 г. – 30.09.2025 г. за 300 крайно нуждаещи се лица от Община Червен бряг в продължение на 36 месеца - общо 750 работни дни, както следва: в това число стандартна скала на единичен разход за топъл обяд в размер на 3,20 лв. на лице на ден за 434 работни дни до 30.06.2024 г. и в размер на 3,64 лв. на лице на ден за 316 работни дни от 01.07.2024 г.., Contracted Amount: 759 235.20 , Reported Amount: 235 603.20
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: По настоящия проект се предвижда комбиниран подход за предоставяне на приготвената храна - в кухнята, в разкрити пунктове и по домовете за потребители, които са трудно подвижни и/или в невъзможност от самообслужване. На територията на Община Червен бряг има 14 разкрити пункта за раздаване на храна. От началото на проекта до влизане в сила на новосключеният договор социалната подкрепа се предоставя от изпълнител „Гери 81“ ЕООД. След влизане в сила на договора храната ще се приготвя и доставя от изпълнител „Топлоконтакт – Сливен“ ЕООД с адрес: гр. Сливен, ул. „Самуиловско шосе“ 24. Фирмата разполага с модерна материална база с квадратура 350,00 кв. м., със следните помещения: кухня, 2 миячни отделения, склад за нехладилно съхранение, склад за хладилно съхранение, склад за опаковка, помещение за персонала, 3 рампи за товарене на готовата продукция и на суровини и материали; Професионално оборудване за приготвяне на храна е: електрическа фурна – / 3 бр. тави/, електрически фурни - 2 бр.– трисекционни /за 12 бр. тави, ел. печка – 1 фурна и 6 бр. котлони 35/35, готварски парен конвектомат 40 тави x1/1 GN, готварски плотове 2 броя с 8 газови котлона 35/35; газови котлони 40/40 – 8 бр., газови котлони 20/20 – 4 бр., ел.; шокови охладители - 6 бр.; хладилни камери плюсови – 3 бр., хладилна камера минусова – 1 бр.; фризери – 6 бр., хладилници – 4 бр., картофобелачка – 600 кг/час; зеленчукорезачки 2 броя – 350 кг/ч; везни - 8 бр. различни по вид; 4 броя транспортни средства за доставяне на храна и хранителни продукти. Фирмата разполага с 8 човека персонал, нает на трудови договори. Храната ще бъде осигурявана на целевата група в съдове за еднократна употреба и извозвана до пунктове за нейното раздаване. „Топлоконтакт - Сливен“ ЕООД има сключени споразумения за предоставяне на помещения - регистрирани по чл. 12, в които ще се раздава храната на лицата от целевите групи, както и транспортни средства за нейното транспортиране до: гр. Червен бряг, ул. „Търговска“ №17, Пенсионерски клуб към НЧ „Н. Вапцаров 1908“, У-е № 152500480, с. Горник, ул. „П. Хр. Петков“ № 20, У-е № 152500478, с. Реселец, ул. „Иван Христов“ № 46, У-е № 152500472, с. Сухаче, ул. „Вешка Данова“ № 48, Удостоверение № 152500479, с. Бресте, ул. „Христо Ботев“ № 21, У-е № 152500475, с. Лепица, ул. „4-та“ № 3, У-е № 152500476, с. Чомаковци – „Христо Ботев“ № 43, У-е № 152500484, с. Девенци, ул. „9-ти май“ № 1, У-е № 152500474, гр. Койнаре, ул. „Милчо Симеонов“ № 64, У-е № 152500473, с. Ракита, ул. „Радой Дончев“ № 2, У-е № 152500483, с. Глава, ул. „Георги Димитров“ № 17, У-е № 152500482, с. Рупци, ул. „Георги Димитров“ № 50, У-е с рег. № 152500471, с. Радомирци, ул. „Георги Димитров“ № 80, У-е № 152500481, с. Телиш, ул. „9-ти септември“ № 2а, У-е № 152500477- всеки работен ден за 751 дни, в които при обичайни условия раздава приготвената храна, а на трудно подвижните потребители се доставя до дома им със специализиран превоз. За доставка на храната до дома на получателите ще се ползват 4 броя транспортни средства Пежо Боксер с рег. № СН 9585 АС, Ситроен Джъмпер с рег. № СН 5762 АТ, Фиат Добло Карго с рег. № СН 2033 ВА и Фолксфаген Кади с рег. № ЕН 8227 ВА, с които разполага изпълнителя, като се изпълняват всички изисквания на Закона за храните по отношение на пакетирането и транспортирането на храни. , Contracted Amount: 53 146.46 , Reported Amount: 16 492.22
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: Община Червен бряг в настоящия проект ще предоставя съпътстващи мерки самостоятелно, чрез екипа по реализиране и управление на проекта - 4 души, съобразно специфичните нужди на конкретния потребител. Съпътстващата подкрепа е свързващ елемент, осигуряващ допълняемост с другите програми, реализирани от Община Червен бряг, като доставчик на социални услуги, които да оказват необходимата помощ и подкрепа на лицата в дългосрочен план. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на административния договор и ще се изразяват в насочване към компетентните служби, които подпомагат социалното приобщаване на крайните получатели или насърчаване на социалната интеграция на хора изложени на риск от бедност или социално изключване, включително най-нуждаещите се лица и децата. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се основава на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен краен получател. Съпътстващите мерки ще се изразяват в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните получатели на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. , Contracted Amount: 53 146.47 , Reported Amount: 16 492.22
  • Activity: Определяне на целевите групи: Община Червен бряг ще започне реализирането на дейността преди стартирането на договора, като ще я изпълнява през целия период на проекта. Определянето на целевите групи по проекта ще се осъществи съгласно утвърдена от кмета на Община Червен бряг процедура по подбор. За участие в проекта ще се определят общо 300 лица от общината, разпределени в следните целеви групи: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Целта на дейността е да обхване голям кръг от нуждаещи се лица през периода за изпълнение на проекта, за да се гарантира успешната му и навременна реализация. Един от най-важните фактори за успешната реализация на дейността е обезпечеността му с квалифициран човешки ресурс, притежаващ необходимата практика и опит. За целта е сформиран екип, който събира Заявления-Декларации на желаещите за участие в проекта лица. Подборът на екипа, който провежда информационната и разяснителна кампания е направен на база професионалния опит в областта на социалните проекти. Процедура BG05SFPR003-1.001 – „Топъл обяд“ предоставя възможност на Община Червен бряг да надгради дейността си в тази област. В тази операция ще бъдат обхванати всички лица от посочените по-горе целеви групи, живеещи на територията на 14-те населени места. По преценка на Дирекция "Социално подпомагане" лицата от тези целеви групи живеят в изключително тежки битови условия, под прага на бедността и са не само най-многобройни, но и най-нуждаещи се от този вид социална услуга. По този критерий са определени и лицата попадащи в целевите групи, обхванати по проекта, като те са 300 лица от 14-те населени места в община Червен бряг, както следва: гр. Червен бряг, V-ти квартал, с. Горник, с. Реселец, с. Бресте, с. Сухаче, гр. Койнаре, с. Глава, с. Девенци, с. Чомаковци, с. Рупци, с. Радомирци, с. Ракита, с. Лепица и с. Телиш. При необходимост фирмата изпълнител разполага с транспортни средства, с които може да се доставя приготвената храна по домовете на крайните потребители. Дейността включва: • Провеждане на разяснителна и информационна кампания за стартиране на Проекта на територията на община Червен бряг, чрез публикации на сайта на община Червен бряг, фейсбук страницата на общината, обява по местната КТ "ЕТА РАВА", както и обяви във всички кметства на територията на Община Червен бряг.; • Определяне на лица и семейства, чрез предоставяне на електронен носител всички първоначално събрани Заявления-Декларации /Приложение 1 от Методиката/, Списък /Приложение 5/ за определяне принадлежността на идентифицираните от община Червен бряг лица към съответната допустима целева група по проекта от дирекция „Социално подпомагане” град Червен бряг; • Изготвяне на Регистър с подадените Заявления-Декларации /Приложение 1 към Методиката/ от всеки от кандидатите за получаване на услугата., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 300.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 865 528.13 BGN
Grant 865 528.13 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 300 544.12 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN