Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-0218-C01
Project Name We can draw own future
Beneficiary 160056459 GEO GROUP Ltd
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 29.09.2016
Start Date 29.09.2016
End Date 29.12.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Пловдив, гр.Пловдив

Description

Brief description
Проектът "Можем да начертаем собствено бъдеще" цели да осигури устойчиви нови работни места за безработни/неактивни специалисти по геодезия и архитектура в "Гео Груп" ООД. Проектът ще включи: 3 млади, безработни/неактивни специалисти в посочените области на възраст до 29 години и 3 безработни/неактивни специалисти в посочените области на възраст от 30 до 54 години. Следните основни дейности ще бъдат изпълнени за постигане на тази цел: организация и управление на проекта, подбор и осигуряване на нови работни места за 6 безработни/неактивни специалисти по геодезия и архитектура, оборудване на подходяща работна среда за тях и осигуряване на необходимите ключови компетентности за работа в динамичен и силно конкурентен пазар, дейности за информация и комуникация. Основните очаквани резултати от проекта са: 6 безработни/неактивни специалистипо геодезия и архитектура включени в проект за заетост и 6 безработни/неактивни специалисти специалисти по геодезия и архитектура, имащи работа в края на проекта. Планираното време за изпълнение на проекта е 15 месеца. Общата стойност на проекта е 81 031.92 лева, от които 100% са безвъзмездна финансова помощ. Проектът ще се управлява от опитен екип в състав: ръководител и счетоводител. Той ще се изпълнява в офиса на "Гео Груп" ООД в гр.Пловдив.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта.: Тази дейност трябва да създаде организацията и да функционализира системата за управление на проекта съобразно условията на Договора за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП), Ръководството за бенефициенти и указанията на УО. Дейността ще се изпълнява от Екип за управление на проекта (ЕУП) в състав ръководител и счетоводител. Предвид същността на проекта и интервенцията му - разкриване на нови работни места от бенефициента и назначаване на работа на новонаети лица - считаме, че длъжността може и трябва да се изпълнява от един от съдружниците в Гео Груп ЕООД. Така ще се осигури естествен синхрон между системата за управление на проекта и системата за управление на компанията, гарантиращ структурната и институционална устойчивост на резултатите от проекта. Този синхрон е изискуем и от действащите в компанията системи за ефективно управление и здравословни и безопасни условия на труд. Предложеният за ръководител на проекта съдружник притежава богат опит в подготовката и изпълнението на договори, както и участие в обществени поръчки, свързани с изпълнението на публични проекти, което гарантира, при икономия на ресурс, качествена подготовка на договарянето с външни на проекта изпълнители при условията на ПМС 118. Ползването му минимизира рисковете свързани с мотивацията на ЕУП, намалява времето за вземане на управленски решения и съответно - ограничава рисковете за навременно и качествено изпълнение на проектните дейности. Изискванията за достъпност, наличност, архивиране на документацията по проекта, възможността за осигуряване на мониторинга по проекта, както и ежедневните оперативни задачи по неговото управление и изпълнение, налагат наемането на допълнително помещение за офис по проекта за 15-те месеца на изпълнение непосредствено до работните помещения на компанията. Наличните към момента помещения на бенефициента се ползват за осигуряване на работните места (нови и налични). Офис на проекта в работните помещения (за които също се плаща наем) би направил невъзможна както ефективната работа по управление на проекта, така и качественото изпълнение на ежедневните трудови задачи на наетите и новонаети служители, просто защото няма достатъчно място дори за архива по проекта. Новонаето помещение за нуждите на проекта и осигуряването на неговия наем ще позволят на бенефициента да ограничи рисковете свързани с пространственото обезпечаване на новоразкритите работни места от гледна точка на ЗБУТ и нормативните изисквания в професионалната му сфера, а така гарантира и тяхната устойчивост. Дейността е свързана изцяло с управление, което изисква съответните консумативи и материали за изработката и представянето на съответните административни и финансови документи, справки, отчети, доклади и т.н. Въпреки електронната система за отчитане и наблюдение на проекта, законодателството, ДБФП и Ръководството изискват наличието на оригинални документи на твърд носител. Това предполага предвиждането на ресурс за офис материали и консумативи в подкрепа на дейностите по организация и управление на проекта. Дейността обхваща целият период за изпълнение на проекта, тъй като е същностна за това изпълнение, включително - подготовката за стартиране и финализиране на изпълнението. , Contracted Amount: 7 200.00 , Reported Amount: 7 048.41
  • Activity: Оборудване на подходяща работна среда за новонаетите служители. : Целта на тази дейност е да осигури минимално изискваното от стандартите в професионалната сфера оборудване, обзавеждане и софтуер за изпълняване на професионалните задачи на новонаетите специалисти. То ще позволи те да се включат бързо и ефективно в работата на екипа на компанията, да допринесат за увеличаване обема на услугите, които предлага тя и така - да гарантират финансовата и структурна устойчивост на новоразкритите работни места. Осигуряването на необходимото оборудване, обзавежда и софтуер за новоразкритите работни места е обективна необходимост въведена от условията на Кодекса на труда по отношение осигуряване средствата и инструментите за изпълнение на трудовите задължения на всеки нает работник или служител. Доставката на съответното оборудване ще бъде договорена при условията на ДБФП, Ръководството за бенефициенти и ПМС 118. Доставката на съответните видове обзавеждане, оборудване и софтуер се налага и от професионалните стандарти в сферата, така че новоразкритите работни места да осигуряват съответния качествен продукт, който да позволи устойчивостта им в условията на остра конкуренция. За да ограничим рисковете, които биха могли да възникнат в резултат от извънредни обстоятелства като кражба, пожар, природни бедствия и да увредят/отнемат доставеното оборудване, обзавеждане и софтуер, като така повлияят върху изпълнението на проекта, неговите резултати и тяхната устойчивост, предвиждаме сключване на застраховка с лицензиран застраховател. , Contracted Amount: 20 830.00 , Reported Amount: 20 695.15
  • Activity: Подбор и осигуряване на нови работни места за (наемане на) 6 безработни/неактивни специалисти в областта на геодезията и архитектурата.: Целта на тази дейност е да осигури пълноценна и ефективна заетост на представителите на целевата група, включени в проекта. Това ще позволи не само мотивираното им участие в изпълнението на дейностите по проекта, но и гарантиране устойчивостта на разкритите работни места след края на изпълнението на проекта. Осъществяването на дейността е свързано с няколко ключови обстоятелства: 1. Осигуряването на заетост в сектора на геодезията и архитектурата е свързано с изисквания за подходящо образование и определен опит на наеманите лица. Изискванията са както на нормативна база, така и въз основа на добрите практики и регулациите в гилдията. Това налага осъществяването на предварителен подбор на представители на целевите групи, които ще бъдат включени в заетост по проекта. Важно е да се отбележи, че компонентът "определен опит" под формата на професионален стаж за младите колеги е свързан с възможностите за последващо професионално израстване - придобиване на проектантска правоспособност. Така че, по отношение на включените младежи до 29 години, заетостта по проекта е ценен принос за личното им професионално израстване и инвестиция в превенцията на риска от попадане отново в групата на безработните/неактивни лица поради липса на професионален опит. 2. Новонаетите лица ще бъдат назначени при същите условия като действащите специалисти на компанията: специалисти по код 2 по НКПД за КИД 71.12. При изчислението на възнагражденията сме се съобразили с информацията от Насоките по настоящата процедура, че фактическото изпълнение на дейностите се очаква в периода 2016 - 2017 година. Затова, какулациите на възнагражденията отчитат прогнозата за промените в параметри на работна заплата и осигуровки в РМС 267/23.04.2015 за периода на изпълнение на проекта. Считаме, че така сериозно минизираме рисковете пред финансовото управление на проекта, като ограничаваме и рисковете от демотивация и напускане на наетите лица, при вложен в тях ресурс за осигуряване на заетост, обучения, оборудване на работни места от страна на програмата. 3. Чл. 413 - 416 от Кодекса на труда, чл.25, 54, ал.2 и чл.55 от ЗБУТ, както и системата ни за ЗБУТ, сертифицирана по OHSAS 18001, изискват осигуряването на трудово медицинско обслужване за наетите лица по проекта. Поради тази причина предвиждаме сключването на договор, при условията на ДБФП, Ръководството и ПМС 118 с лицензирана служба за трудова медицина при ставки, при които договаряме годишното обслужване на вече наетите си служители. , Contracted Amount: 47 389.92 , Reported Amount: 47 821.22
  • Activity: Осигуряване на необходимите ключови компетентности за работа в динамичен и силно конкурентен пазар на новонаетите лица.: Целта на тази дейност е да осигури необходимите входящи компетентностни характеристики на новонаетите лица, така че те бързо да се впишат в екипа на компанията и така - ефективно и пълноценно да участват в работата й. "Гео Груп" ООД работи с международни компании и чуждестранни партньори. Активно участваме в международни търгове и конкурси. Специализираният софтуер, който ползваме в практиката си, се променя бързо, а с него - и качеството на продуктите, които предлагаме. Нужно е да можем да ползваме бързо новопоявилите се версии, за да не изоставаме от конкурентите, да губим позиции и да не можем да осигуряваме работните си места. Всичко това налага служителите ни да бъдат способни на независимо ползване на поне един чужд език. Логично, универсално това е английският език. Практиката ни показва, че покрай специалното си обучение, което е достатъчно ангажиращо и интензивно, специалистите в сектора игнорират овладяването на чужд език до степен на самостоятелно ползване. Компенсирането на този пропуск при практикуване, отнема много повече време, често без да има необходимото качество и резултати. Ето защо, считаме, че е особено важно да осигурим обучение на новонаетите лица по ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици" съгласно Европейската квалификационна рамка. Обучението ще бъде по английски език. Тъй като "Гео Груп" ООД не притежава компетенции в областта на професионалното обучение и ключовите компетенции, за изпълнение на тази дейност ще бъде договорен лицензиран от НАПОО доставчик на обучения. Предпочитаме договаряне с лицензирана и опитна организация за осъществяване на обучения с оглед възможността да осигурим валидна, общопризната сертификация на получените знания и умения от обучаемите и разбира се - да сме сигурни в качеството на самото обучение. Сертификацията от лицензиран доставчик на обучения е начин да ограничим риска издадените удостоверения да бъдат дискусионни, и така - да демотивираме новоназначените си служители. Доколкото работата на новонаетите лица ще бъде свързана и с работа с чуждия език, можем да си позволим интензивно изучаване във вечерна и съботно-неделна форма, така че да осигурим бързо адаптиране на новонаетите в екипа и работния процес на компанията. , Contracted Amount: 4 200.00 , Reported Amount: 4 200.00
  • Activity: Информация и комуникация по проекта.: Тази дейност трябва да осигури изпълнението на изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 година при изпълнението на проекта. Тя е ключова за осигуряване не само на прозрачността при изпълнение на ДБФП, осъзнаване на приноса на държавата и ЕС за осъществяване на мерките по проекта и процедурата, но и за осигуряването на обратна връзка, информиране и привличане на целевата група и местната общност към дейностите на проекта. При изпълнението на дейността сме се съобразили със следните фактори: 1. Гео Груп" ООД не е оператор в областта на публичните комуникации и информацията. В този смисъл се налага дейността да бъде договорена с професионален изпълнител при изпълнение на дейност 1. 2. Разпространението на информация през конвенционалните медии е скъпо, зависи от динамичен пазар, съдържа рискове за пълнота на информацията и не дава обратна връзка, така необходима за нашия тип проект. Сегментът целевите ни групи, към който сме се ориентирали, ползва онлайн базирани медии и източници за своето информиране, както твърдят и национални изследвания свързани с начина на търсене на работа от безработни/неактивни лица (виж като пример изследването на NEET's България, публикувано през май 2015 година от УНИЦЕФ). Ето защо, считаме, че икономично и ефективно ще бъде да създадем собствена информационна точка, ползвайки действащата структура на сайта на компанията. Ще създадем страница на проекта, от която при публикации в онлайн издания и социални медии има възможност за препратки, които да гарантират достъп до цялата информация, която заинтересованото лице търси. 3. Единния т наръчник има ясни изисквания за видове информационни инструменти, които да се прилагат по време на проекта. Същевременно ресурсът за изпълнение на дейностите за информация и публичност е ограничен. По тази причина, извън страницата на проекта, изпълнителят трябва да осъществи набора от информационни материали като: плакати, информационна табела, информационни стикери за доставеното оборудване и обзавеждане. 4. ЕУП има ангажимента да отрази изискванията на Единния наръчник във всички документи, вклюичително електронни, които се изработят в рамките на проекта. Лице за контакти с медиите ще бъде ръководителят на проекта. , Contracted Amount: 1 412.00 , Reported Amount: 1 412.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: POLIGRAFIYA, Contracted Amount*: 250.00 , Reported Amount**: 3 403.60
  • Contractor: DZI - GENERAL INSURANCE, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 118.15
  • Contractor: Kolma-Kolyo Hristov, Contracted Amount*: 4 070.00 , Reported Amount**: 4 070.00
  • Contractor: OFFICE EXPRESS SERVICE, Contracted Amount*: 2 000.00 , Reported Amount**: 2 000.00
  • Contractor: TOPMARK, Contracted Amount*: 750.00 , Reported Amount**: 750.00
  • Contractor: BULMEDICUS, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 180.00
  • Contractor: PLAM EOOD, Contracted Amount*: 4 200.00 , Reported Amount**: 4 200.00
  • Contractor: MEGALAN, Contracted Amount*: 2 560.00 , Reported Amount**: 2 560.00
  • Contractor: AV CONSULT, Contracted Amount*: 10 800.00 , Reported Amount**: 13 757.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 3.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 6.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 81 031.92 BGN
Grant 81 031.92 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 78 520.10 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Застраховане на доставеното оборудване и обзавеждане по проект „Можем да начертаем собствено бъдеще“ BG05M9OP001-1.003-0218, Estimated Amount: 210.00
  • Differentiated position 1: Застраховане на доставеното оборудване и обзавеждане по проект „Можем да начертаем собствено бъдеще“ BG05M9OP001-1.003-0218
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Обучение по ключови компетентности съгласно Европейската квалификационна рамка по КК 2, „Общуване на чужди езици“, „Английски език“ за наетите по проекта лица”, Estimated Amount: 4 200.00
  • Differentiated position 1: Обучение по ключови компетентности съгласно Европейската квалификационна рамка по КК 2, „Общуване на чужди езици“, „Английски език“ за наетите по проекта лица”
    Contractor: PLAM EOOD
    Contract total funded value: 4 200.00
Procedure 3 Subject to due process: Осигуряване на информация и комуникация по проект „„Можем да начертаем собствено бъдеще“ BG05M9OP001-1.003-0218, Estimated Amount: 1 412.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на информация и комуникация по проект „„Можем да начертаем собствено бъдеще“ BG05M9OP001-1.003-0218
    Contractor: MEGALAN
    Contract total funded value: 1 412.00
Procedure 4 Subject to due process: Осигуряването на трудово-медицинско обслужване, Estimated Amount: 180.00
  • Differentiated position 1: Осигуряването на трудово-медицинско обслужване
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN