Identification

UMIS Number BG-RRP-11.018-0027-C01
Project Name Construction and equipment of new social and integrated health-social services for residential care and specialized social services for persons with disabilities in Plovdiv Municipality
Beneficiary 000471504 OBSHTINA PLOVDIV
Funding RRF ==> Recovery and Resilience Plan
Date of the Contract/Order 13.05.2025
Start Date 13.05.2025
End Date 30.06.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Пловдив, гр.Пловдив

Description

Brief description
Проектът е насочен към подобряването качеството на живот на 225 лица с увреждания, както и като цяло на хората с увреждания и техните семейства в Община Пловдив. За целта е предвидено изграждането на 15 нови социални услуги за резидентна грижа - 5 за лица с деменция, 4 за лица с интелектуални затруднения и 6 за лица с физически увреждания, както и на център за социална подкрепа на лица с увреждания и техните семейства. Всички нови социални услуги ще бъдат разположени в гр. Пловдив в подходяща и включваща среда в местната общност. Съгласно разработения инвестиционни проекти резидентните услуги ще се помещават в 8 сгради с обща реално застроена площ 8 008,64 кв.м., а центърът за социална подкрепа в една сграда с реално застроена площ от 576,9 кв.м. В услугите за резидентна грижа ще бъде осигурена възможност за независим живот на всички потребители в малки групи до 5 лица. Всички сгради ще бъдат с осигурена достъпност и напълно пригодени за лица с увреждания. Предвидени са обособени помещения за персонала на услугите, както и подходящо озеленяване и монтиране на паркова мебел. Предвидено е и обособяване на места за паркиране пред входа на услугите. Строително-монтажните работи ще бъдат извършени от външен изпълнител избран по реда на ЗОП. В съответствие с нормативната уредба ще бъдат сключени договори с лица, които ще упражняват строителен и авторски надзор на строителния обект. Ще бъде избран и доставчик на обзавеждане и оборудване на 16те услуги, което ще бъде съобразено с функционалните изисквания по процедурата и специфичните потребности на потребителите и персонала, който полага грижи за тях. След въвеждането на сградите в експлоатация, доставката и монтажа на оборудванете и обзавежданете 16те услуги ще бъдат в състояние да осигурят условия за живот и занимания на потребителите в съответствие с най-актуалните стандарти и нормативни изисквания.
Activities
  • Activity: Изграждане на нови пет социални услуги за резидентна грижа за лица с деменция, четири услуги за резидентна грижа за лица с интелектуални затруднения, шест услуги за резидентна грижа за лица с физически увреждания и център за социална подкрепа на лица с увреждания и техните семейства: В рамките на тази дейност ще бъдат изградени 16 нови социални услуги - 5 за резидентна грижа за лица с деменция, 4 за резидентна грижа за лица с интелектуални затруднения, 6 за лица с физически увреждания и център за социална подкрепа на лица с увреждания и техните семейства. Капацитетът на всяка една резидентна услуга ще бъде за 15 потребители. Резидентните услуги за лица с деменция и за лица с физически увреждания ще се разполагат в два съседни имота с площ съответно 4 042,21 кв.м. и 4 181,92 кв.м. Между двата вида услуги ще има ограда, която ще разделя пропорционално общ двор, който е позициониран по средата между новите сгради. Предвидено е озеленяване, поставяне на паркова мебел и изграждане на мрежа от алеи в дворните пространства, между и около сградите. Предвижда се да се изгради система за напояване на зелените площи и растителността, която да включва и сондаж, за да се ограничи до минимум използването на питейна вода за несвойствени нужди. За всеки от двата типа услуги е предвидено да има отделен вход за външни лица. Ще бъдат обособени и места за паркиране, включително за автомобили на лица с увреждания. Резидентните услуги за лица с интелектуални затруднения ще се разполагат в имот с площ 3 382,15 кв.м. в две самостоятелни двуетажни сгради с общ двор. Имотът е разположен в съседство с Белодробна болница "Д. Кудоглу". Предвидено е озеленяване, поставяне на паркова мебел и изграждане на мрежа от алеи в дворното пространство, между и около сградите. Предвижда се да се изгради система за напояване на зелените площи и растителността, която да включва и сондаж, за да се ограничи до минимум използването на питейна вода за несвойствени нужди. Услугите ще имат един вход за външни лица, като пред него ще бъдат обособени места за паркиране, включително за автомобили на лица с увреждания. Местоположенията на имотите са лесно достъпни и комуникативни и осигуряват предпоставки за пълноценно включване на потребителите като част от местната общност. Общо за резидентните услуги ще бъдат построени 8 сгради - 7 двуетажни и 1 едноетажна. РГЛД ще се помещават в 3 сгради - 2 двуетажни и 1 едноетажна с общ двор. РГЛИЗ ще се помещават в 2 двуетажни сгради с общ двор. РГЛФУ ще се помещават в 3 двуетажни сгради с общ двор. Съгласно изготвения проект на всеки един етаж ще се помещава по една резидентна услуга с капацитет от 15 лица. За всички 7 двуетажни сгради е предвидено да има отделни входове за всеки от етажите, на които ще бъдат разположени отделните услуги. Съответно за всички 7 двуетажни сгради е предвидено да бъдат монтирани асансьори, които отговарят изцяло на изискванията за достъпност на средата и позволяват пряк достъп до разположените на вторите етажи услуги на всички лица със затруднения в придвижването. При проектирането е избрано еднакво решение за трите типа услуги, като всяка отделна услуга за резидентна грижа за 15 потребители ще се разполага на един етаж със застроена площ от 535,16 кв.м. Съответно на всеки етаж ще бъдат обособени по три апартамента за потребителите, в които те ще могат да живеят в малки групи до 5 лица. Във всеки апартамент ще бъдат обособени по 1 самостоятелно спално помещение за един потребител, както и по две спални помещения за двама потребители. Към всяка от спалните ще има самостоятелни санитарни възли. Всеки апартемент ще разполага с дневна с кухня и трапезария, в която ще бъдат обособени малък кухненски бокс с мебели, пространство за хранене страпезна маса и столове, както и кът за почивка с мека мебел и телевизор. Предвидено е във всеки апартамент да има и сервизно помещение. В централното фоайе на всяка от услугите за резидентна грижа ще бъде създадена зона за събирания с кухня с мебели и уреди, маси и столове. Предвидени са и по две помещения за персонала - един офис с две работни места и кът с мека мебел за посетители, както стая за почивка и дежурства, към която ще има отделен санитарен възел. На всеки етаж ще има и по едно сервизно хигиенно помещение с аусгус умивалник. , Contracted Amount: 19 312 138.87 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за сградите, в които ще се предоставят социалните услуги: Дейността има за цел да се осигури необходимото оборудване и обзавеждане за 15 резидентни услуги за лица с деменция, интелектуални затруднения и физически увреждания, и за центъра за социалната подкрепа за лица с увреждания и техните семейства, което да е функционално, удобно и съобразено с всички нужди на потребителите, като осигурява среда, която е в най-голяма степен идентична на семейната. Предвиденото по проекта оборудване и обзавеждане и изцяло съобразено с функционалните изисквания и параметрите на инвестиционните проекти. Същевременно ще бъдат осигурени и подходящи и съвременни условия на труд на персонала на услугите. За осигуряване на комфорт в личното пространство на всички 225 потребители на резидентните услуги за спалните помещения ще бъдат закупени: 225 бр. легла с матраци и подматрачни рамки, 18 бр. медицински легла, 225 бр. гардероби, 225 бр. нощни шкафчета, 225 бр. шкафове за лични вещи, 60 бр. бюра, 120 бр. столове. Предвидени са и 11 бр. лифтери. За оборудване и обзавеждане на кухните ще бъдат доставени и монтирани 15 бр. кухненски шкафове (горен и долен ред). За трапезариите ще се закупят 60 бр. маси и 240 бр. столове. За дневните кътове в апартаментите на потребителите ще бъдат закупени по 45 бр.: канапе (двойка), канапе (тройка), скрин, както и 90 бр. етажерки. За обзавеждането и оборудването на помещенията за персонала ще бъдат закупени както следва: 60 бр. бюра; 60 бр. офис столове; 120 бр. гардеробчета за лични вещи; 120 бр. посетителски столове; 90 бр. етажерки; 30 бр. шкафове за документи с възможност за заключване; 15 бр. заседателна маса за най-малко 6 лица; 15 бр. помощна маса; 30 бр. канапе (двойка). За оборудването и обзавеждането на ЦСПЛУТС ще бъдат закупени 2 бр. кухненски шкафове (горен и долен ред). Ще се закупят 2 бр. маси за хранене за 6 лица, 3 бр. маси за хранене за 4 лица, 17 бр. Трапезни столове, 3 бр. канапе (тройка), 3 бр. канапе (двойка), 6 бр. фотьойли, 10 бр. работни маси, 36 бр. посетителски столове, 10 бр. бюра, 16 бр. офис столове, 12 бр. закачалки, 10 бр. шкафове за офис, 10 бр. етажерки за офис. За зоната за почивка и заместваща грижа ще бъдат осигурени: 5 бр. легла с матраци и подматрачни рамки, 15 бр. единични гардероби и 5 бр. нощни шкафчета. , Contracted Amount: 1 064 650.55 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Организация и управление на проекта: Целта на дейността е да осигури необходимите предпоставки за цялостно, своевременно и качествено изпълнение на проекта в съответствие с подписания договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, ръководството за изпълнение на инвестициите по процедура BG-RRP-11.018 "Изграждане и оборудване на нови социални и интегрирани здравно-социални услуги за резидентна грижа и специализирани социални услуги за лица с увреждания" и приложимата нормативна уредба. Основен фокус ще бъде гарантиране на законосъобразност и целесъобразност на извършваните дейности и разходи. Дейността ще включва всички мерки, свързани с текущото наблюдение от страна на бенефициента на проекта и неговото техническо и финансово изпълнение. Ще бъде осъществявана регулярна координация с всички страни в този процес, включително комуникация със Структурата за наблюдение и докладване, избраните външни изпълнители по отделните дейности, както и с институции и организации (напр. експлоатационни дружества), които имат отношение към изпълнението на дейностите. Ще бъдат изготвяни регулярно технически и финансови отчети след приключване на отделни дейности и/или етапи от строително-монтажните работи в съответствие с условията за изпълнение и изискванията на СНД. След приключване на дейностите по проекта и въвеждане в експлоатация на сградите за новите социални услуги ще бъде подготвен и представен и окончателен доклад по проекта. В рамките на настоящата дейност ще бъдат извършени и всички мерки за информация и комуникация по проекта в съотвествие с Условията за кандидатстване, ръководството за изпълнение на инвестициите по процедурата и публикуваните от Европейската комисия Правила за комуникация и видимост за програмите на Европейския съюз з афинансиране за периода 2021 - 2027 г., включително специфичните изисквания, които са съотносими за проекти, финансирани по Механизма за възстановяване и устойчивост. В тази връзка се предвижда да бъдат извършени следните дейности: - ще бъдат проведени две конференции за медиите - една встъпителна след подписване на договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и една заключителна - след въвеждане на новите обекти в експлоатация, като по време на втората конференция на представителите на медиите ще бъде дадена възможност да разгледат построените и обзаведени нови сгради на социалните услуги; - ще бъде проведени две публични събития - традиционната първа копка при откриването на строителните площадки за резидентните услуги и за ЦСПЛУТС, на които ще бъдат поканени медии, представители на СНД, държавни институции и други заинтересовани страни; - след откриването на строителните площадки на място ще бъдат поставени информационни табели, на които ще бъде поставено логото на ЕС с надписи "Финансирано от Европейския съюз" и "NextGenerationEU", както и пояснение, че строителните работи се извършват по проект на Община Пловдив по процедура BG-RRP-11.018 "Изграждане иоборудване на нови социални и интегрирани здравно-социални услуги за резидентна грижа и специализирани социални услуги за лица с увреждания", финансирана от МВУ, по която СНД е Министерство на труда и социалната политика. Ще бъде посочена и общата стойност на проекта, както и периода на неговата реализация; - след приклюването на СМР на входовете на социалните услуги ще бъдат поставени и постоянни табели с логото на ЕС с надписи "Финансирано от Европейския съюз" и "NextGenerationEU", името на процедурата за предоставяне на БФП и конкретния проект; - подробна информация за проекта, както и за отделните етапи на неговото изпълнение ще бъде публикувана на официалната интернет страница на общината; - с оглед спазване на изискванията за комуникация и информация ще бъде поръчан и информационен банер, който ще бъде използван по време на всички предвидени публични събития. Като част от тази дейност ще бъдат реализирани дейностите за инвеститорски контрол, който да осъществява текущо присъствие на строителните площадки, представлявайки възложителя., Contracted Amount: 611 303.68 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изграждане на нови пет социални услуги за резидентна грижа за лица с деменция, четири услуги за резидентна грижа за лица с интелектуални затруднения, шест услуги за резидентна грижа за лица с физически увреждания и център за социална подкрепа на лица с увреждания и техните семейства - продължение: На първите етажи на всички двуетажни сгради, в които се помещават услуги за резидентна грижа, ще бъде разположен и медицински кабинет, който ще се намира между входовете на двете услуги, които се помещават в съответната сграда. Съответно кабинетът ще се ползва и за двете отделни услуги, като ще има отделни входове за всяка от тях. Във всички сгради ще бъдат монтирани системи за известяване на персонала, както и системи за видеонаблюдение без да се нарушава личното пространство на потребителите. Центърът за социална подкрепа на лица с увреждания и техните семейства в гр. Пловдив ще се помещава в имот с площ от 963 кв.м. в урбанизирана среда на място, което е лесно достъпно за потребителите, включително посредством удобни връзки с градския транспорт. Центърът ще разполага със сграда с реално застроена площ от 576,9 кв.м., собствен двор с озеленяване и паркова мебел и места за паркиране пред входа на сградата, включително за автомобили на лица с увреждания. В сградата ще бъде монтиран асансьор, който отговаря изцяло на изискванията за достъпност на средата Планирани са необходимите условия ЦСПЛУТС да предоставя следните услуги: мобилна превантивна общностна работа; информиране и консултиране; застъпничество и посредничество; терапия и рехабилитация; обучение за придобиване на умения; подкрепа за придобиване на трудови умения; дневна грижа за пълнолетни лица с трайни увреждания; резидентна грижа за пълнолетни лица с увреждания по чл. 15, т. 8 като заместваща грижа. На първия етаж ще бъдат разположени входно фоайе, общо помещение с дневна част, трапезария и кухня, към които ще бъдат обособени и отделни санитарни помещения и склад. На същия етаж ще се помещават и залата за лечебна физкултура и рехабилитация, 2 склада, мокро помещение. Ще има и отделна зона за персонала, в която са предвидени просторен офис с работни места и санитарно помещение за персонала с баня. На втория етаж на сградата ще бъдат обособени 3 помещения за групови занимания, 2 кабинета за индивидуални консултации, помещение за сензорна терапия, склад, 2 санитарни помещения за потребителите. На това ниво е предвидено да има обособена зона за почивка и предоставяне на заместваща грижа с три спални помещения с общо пет места, към всяко от които ще има отделен санитарен възел. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 New facilities providing social services for persons with disabilities, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 20 988 093.10 BGN
Grant 20 988 093.10 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.13 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN