Identification

UMIS Number BG16RFOP002-1.005-0171-C03
Project Name Developing an Innovative Linear Optic Smoke Detector using Blue Light Detection
Beneficiary 201673368 DMTech Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 22.05.2018
Start Date 22.05.2018
End Date 18.05.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен

Description

Brief description
С проект: "Разработване на иновативен Линеен оптично-димен пожароизвестител, използващ за детекция синия спектър на светлината." - ДМТех ЕООД ще реализира:
РАЗРАБОТВАНЕ НА ИНОВАТИВЕН ПРОДУКТ - Линеен оптично-димен пожароизвестител, без аналог в света в областта на устройствата за пожарна безопасност. 
Изпълнението на проекта ще повиши иновационния капацитет на „ДМТех” ЕООД, чрез успешна разработка на иноватвен продукт, който попада в обхвата на приоритетните направления на тематичните области на ИСИС, конкретно: 
# МЕХАТРОНИКА И ЧИСТИ ТЕХНОЛОГИИ:
− Производство на базови елементи, детайли, възли и оборудване, вграждани като част от мехатронен агрегат или самостоятелно съставляващи такъв агрегат.
Иновацията е мехатронен агрегат съчетаваш съвместното функциониране на компоненти от механиката, оптиката, оптико-електрониката, електротехниката и електрониката, нано и еко технологиите.

Изпълнението на проекта води до разработване на иновативен продукт, отговарящ на 9-то ниво на технологична готовност по TRL скалата:
TRL 9 - ИЗПРОБВАНА СИСТЕМА В ОПЕРАЦИОННА СРЕДА,
което е потенциал за последващо успешно внедряване в икономиката на продукт в областта на устройствата за пожарна безопастност и е с потенциал за добра пазарна реализация.

Иновативния продукт е ЕКО-ИНОВАЦИЯ, имаща пряко отношение по опазване на околната среда и човешкия живот.

Проектът ще се изпълнява в ефективно партньорсво с научна организация. 
  
Основните дейности, които са предвидени при изпълнение на проекта са:
Дейност 1. Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация.
Дейност 2. Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на продуктова иновация.
Дейност 3. Придобиване на дълготрайни материални активи, необходими за разработването на продуктова иновация.
Дейност 4. Придобиване на специализиран софтуер, необходим за разработването на продуктова иновация.
Дейност 5. Визуализация на проекта.
Activities
  • Activity: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация. (Дейността ще се изпълни с наемането на 3 експерта на трудов договор и собствено оборудване и услуга за изпитвания за ЕМС и влияние на околната среда): Дейността по извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация, е основна дейност при разработка на иновативен продукт и за успешно изпълнение на проекта. За да се изпълни тази дейност е необходимо: - да се наеме квалифициран експертен персонал на трудов догово 2 бр. към кандидата; - Към научната организация, с която сме партньори да бъдат назначени на трудов договор, хабилитирани научни работници, които ще отговаря и ще движат научноизследователските дейности и теоретичния модел на разработката. - Да се направят изпитвания за Електромагнитна съвместимост и влияние на околната среда в акредетирана лаборатория с изпитвания изисквани от продуктовия сертификат EN-54. # Иноватвния продукт, разработван по настоящата процедура, изисква висококвалифициран персонал, който да разработи всички елементи на Иновативния продукт Линеен оптично-димен пожароизвестиетл. Като мехатронен агрегат, иновативния продукт има механична конструкция, , микропроцесорен електронен блок със специализиран софтуер, токозахранващ блок, индикации, комуникационен блок. Всеки от тези детайли и софтуер са уникални и изискват специализирани знания в съответната област. Поради спецификата на продукта, неговата разработка и тестове изискват етапност при разработката, обхващащ период от възможните 24 месеца. Наетите експерти ще бъдат с опит в развоя на подобни устройства със длъжности хардуерни и софтуерни инженери. Експертния персонал ще извършва дейностите по развоя, тестването, изпитванията, както и да изработи пълната техническа документация на продукта на етап за внедряване в производство. Експертния персонал ще работи с експерта от партньорската организация и ще извършва координацията с тях и обмена на знания. Освен това, двамата експерти ще работят по хардуерната и софтуерната разработка на дистанционния пулт на детектора, който е част от иновацията и е неразделна част от него. Техтните отговорности са описани н точката за екип по проекта. # Иновативния продукт е в областта на защита на човешкия живот и подлежи на строгите норми на задължително продуктово сертифициране по система 1. , За да се сертифицира продукта, е необходимо той да премине успешни изпитания на много функционални и лабораторни тестове, които са по изискванията на европейската норма EN-54. Това налага и необходимостта от услугата за изпитване на продуктовата линия в акредитирана лаборатория. Без успешни тестове и положителен лабораторен протокол, продукта не може да се сертифицира и не може да има пазарна реализация. Към проекта е приложена оферта от оторизирана лаборатория за изпитване на образци от пилотната линия.а Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са: 1. Да бъдат наети на трудов договор и сключени трудови договори (1 месец от изпълнението на проекта): - Експерт 3 - Хардуерен инженер (Период на заетост от 1 до 24 месец от изпълнението на проекта на 4 часов работен ден) - Експерт 4 - Софтуерен иженер (Период на заетост от 1 до 24 месец от изпълнението на проекта на 4 часов работен ден) - От страна на партньорската организация ще бъде назначен Доцент, доктор, инженер по Електроника, микроелектроника и сензорна техника.(Период на заетост от 1 до 24 месец от изпълнението на проекта) 2. Да се направи процедура по избор и на изпълнител на услуга за изпитвания за ЕМС и влияние на околната среда.(12-16 месец от изпълнението на проекта) 3. Сключване на договор с изпълнителя на услугата (12-16 месец от изпълнението на проекта), Contracted Amount: 83 040.00 , Reported Amount: 136 944.46
  • Activity: Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на продуктова иновация.(Дейността ще се осъществи с наемането на двама експерти на трудов договор, наемане на ДМА-шприцмашина, Консултантски услуги от инженерен характер и услуга по продуктово сертифициране): Дейността по извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация, е основна дейност при разработка на иновативен продукт и за успешно изпълнение на проекта. За да се изпълни тази дейност е необходимо: - да се наеме квалифициран експертен персонал на трудов догово 2 бр. към кандидата; - Да се избере изпълнител на услуга от инженерно-технически характер, за разработка на инструментално оборудване и технология за изработка на пластмасовите детайли за пилотна линия. - Наемане на шприцмашина за времето на изпълнение на проекта за шприцване на пластмасовите детайли. - Да се избере изпълнител, нотифицирано лице от Европейската комисия на ЕС, на услуга по задължително продуктово сертифициране на продукта по проекта. Двамата експерти ще извършват всички дейности по хардуерна и софтуерна разработка на линейния оптично-димен пожароизвестител. Тяхната дейност, ще е тясно свързана с резултатите от услугата от инженерно-технически характер, свързан с процеса на дизайн и разработване на механичните модули на иновативен продукт. Всички процеси по проектиране па платки, закрепване на платки и елементи, свързащи проводници, куплунзи, клеми и друго е н тясна връзка с механичната конструкция и неговия дизайн. В датчика има прицизна оптична система, която изисква прецизно проектиране на оптичните оси и лупи. Цялата тази дейност, както и на база теоретичния модел е необходимо да се направи разработка на конфигурацията на инструменталната екипировка, която да създаде условия за производство на пластмасовите детайли на продукта. Без инстументална екипировка, продукта ще си остане само модел, без възможност за реални тестове и изпитания. Именно за това,чрез услугата за механично проектиране на детайлите, респективно и модела за инструменталната екипировка за шприцване на пластмасовите детайли, както на детектора, така и на дистанционния пулт ще дадат възможност за успешна разработка по проекта. След като се проектира инструмента за шприцване на пластмаса, той се изработва. Неговата изработка съм я сложил в дейност придобиване на ДМА. За да стане шприцването на детайлите, освен изработения инструмент е необходимо и шприц машина, където да се постави инструмента, да се стопи пластмасата, да се създаде необходимото налягане и условия за да може пластмасата да влазе във всички извивки на детайла, да се охлади и да се извади готовия детал. Това са технологии и машини, които с необходими осъществяването на успешната разработка. За това сме сложили и наем на шприцмашина за да може да правим тестове и изследвания по време на разработката. След като разработката завърши успешно, за да има пазарна приложимост и да стигнем технологично ниво 9, е необходима и задължителна продуктова сертификация по система 1, понеже е в областта на защита на човешкия живот. Без сертификат продукта не може да се предлага за пазарна реализация. Именно услугата по сертификация ще направи продукта пазарно приложим и да достигне технологично ниво на готовност 9. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са: 1. Да бъдат наети на трудов договор и сключени трудови договори (1 месец от изпълнението на проекта): - Експерт 1 - Хардуерен инженер (Период на заетост от 1 до 24 месец от изпълнението на проекта на 4 часов работен ден) - Експерт 2 - Софтуерен иженер (Период на заетост от 1 до 24 месец от изпълнението на проекта на 4 часов работен ден) 2. Да се направи процедура по избор и на изпълнител на услуга от инженерно-технически характер, свързан с процеса на дизайн и разработване на механичните модули на иновативен продукт. (2-6 месец от изпълнението на проекта) 3. Да се направи процедура по избор сключване на договор с изпълнител на услуга по сертифициране на продукта (2-6 месец от изпълнението на проекта) 4. Да се направи процедура по избор на изпълнител и сключване на договор за наемане на шприцмашина за времето на проекта. (1-4 месец от изпълнението на проекта) , Contracted Amount: 269 131.00 , Reported Amount: 272 858.98
  • Activity: Придобиване на дълготрайни материални активи, необходими за разработването на продуктова иновация.(Дейността ще се осъществи чрез придобиване на 5 броя ДМА): В рамките на дейността ще бъдат придобити 5 броя ДМА. 1. 3D изграждаща машина за изработка на полимерна зъбна предавка на пилотната линия, елемент от иновативния продукт. 1бр. 2. Машини за повърхностно насищане и запояване (SMD) на печатни платки за изработка на пилотна линия на иновативния продукт. 1бр. 3. Принтер за нанасяне на спойваща паста за монтиране на миниатюрни повърхностни елементи на печатните платки на пилотната линия на иновативния продукт. 1 бр. 4. Комплект инструментална екипировка за производство на пластмасовите детайли на пилотната линия на линеен оптично-димен пожароизвестител. 1бр. 5 .Комплект инструментална екипировка за производство на пластмасовите детайли на пилотната линия на дистанционен пулт за настройка и тест на Линеен оптично-димен пожароизвестител. 1бр. # В процеса на конструиране е необходимо да се правят много итерации на наситени печатни платки с елементи за повърхностен монтаж. Елементите за повърхностен монтаж са микроскопични и това налага използването на машина за прецизно нанасяне на спояваща паста за прецизно насищане на печатните платки. За изпълнение на дейностите по проекта сме предвидили закупуване на такъв принтер и машина за повърхностно насищане на печатни платки. Без тези два актива за прецизно позициониране на елементи върху печатните платки на иновативния продукт е невъзможно да се извършат всички тестове настройки, регулировки и изпитвания, които се изискват по стандарт. #Комплект инструментална екипировка за производство на пластмасовите детайли на линеен оптично-димен пожароизвестител. Това е инструментално оборудване-матрици , изработено по специфичните изисквания на иновативния проект. Касае се за инструменти, където да се шприцват пластмасовите форми и конструкция на детайлите от опитния образец. Без инструментална екипировка иновативния продукт е невъзможно да се разработи и да достигне тахнологичните нива на готовнос за внедряване в производство, поради необходимата точност и конструкция на оптичните тела и изискване за прецизна настройка. По дейността се предвижда да се доставят два комплекта инструментална екипировка: - Комплект инструментална екипировка за производство на пластмасовите детайли на линеен оптично-димен пожароизвестител. С предвидени детайли: # "Тяло" # "Основа" # "Носач PCB" # „Оптични конуси“ # "Филтър оптичен" # "Защитна капачка" - Комплект инструментална екипировка за производство на пластмасовите детайли на дистанционен пулт за настройка и тест на Линеен оптично-димен пожароизвестител. С предвидени детайли: # "Дъно" # "Капак" # "Носач PCB" # "Плочка Бутон" 4. 3D изграждаща машина за изработка на полимерна зъбна предавка, елемент от иновативния продукт. В Линейния пожароизвестител има стъпкови мотори и зъбни предавки с висока прецизност и малки размери. За изработката им има 2 алтернативи, да се прави инструментално оборудване с много висока цена, поради специфичните зъбно-червячни детайли или да се закупи 3D изграждаща машина, която може да прави тези детайли с точност и бързина която ни е необходима. Като икономическо по-изгодно избрахме втория вариант след направени калкулации. Без тази машина няма да можем да направим механиката за прецизна настройка на пожароизвестителя. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са: - Избор на изпълнител (2-8 месец от началото на проекта); - Сключване на договор (4-12 месец от началото на проекта); - Доставка на актива подписване на приемо-предавателен протокол (6-13 месец от началото на проекта); - Инсталиране тестване и пускане в експлоатация. подписване на финален приемо-предавателен протокол (6-13 месец от началото на проекта) , Contracted Amount: 149 500.00 , Reported Amount: 149 482.00
  • Activity: Придобиване на специализиран софтуер, необходим за разработването на продуктова иновация.(Дейността ще се осъществи с придобиването на 2 ДНА): В рамките на дейността ще бъдат придобити два софтуера за разработка на иновативния продукт. Предвидени са за закупуване един софтуер за проектиране и симулиране в електрониката и един софтуер за проектиране и симулиране на механичните елементи на иновативния продукт. Без лицензирани софтури от двата вида, не може да се осъществи нито един Мехатронен продукт. Електронния софтуер ще се използава от експертите за: - Разработка на принципни схеми; - Разработка на физически модел на печатна платка; - FPGA хардуерно проектиране; - Вграждане на FPGA системи и програмирането им; - Симулация на аналогови и цифрови сигнали; - Анализ на параметрите на всеки сигнал поотделно; - Разработка на печатната платка за пилотна линия; - Да генерира и работи с файлове с разширения за CAD-CAM машини процесите на изработка на платки за пилотни линии - 3Д визуализация на печатната платка; Софтуерът е основно средство на експертите хардуер, софтуер и изследователите за извършване на дейностите по проекта. Механичния софтуер е основно средство при проектиране на механиката на иновативния продукт. С него се правят 3Д моделите на пластмасовите детайли и се генерират файлове за изработка на инструментално оборудване и механчни елементи. Механичния софтуер ще се използва от хардуерния инженер за:. - създаване на детайли в 3D - създаване на сглобени единици - интегриране на стандартизирани детайли - визуализация на готовия 3D модел - създаване на параметрични 3D модели управлявани от външни таблици - якостен анализ и собствени честоти на 3D модела - избор на материали с физични характеристики - създаване на изгледи и разрези на създадените 3D модели - оразмеряване на готовите изгледи и разрези - създаване на 2D чертежи, обвързани с 3D модели С описаното по-горе е ясно, че за нашия продукт, този вид развойни софтуери са много важни и без тях, трудно биха се изпълнили дейностите по проекта. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са: 1. Да се направи процедура по избор и на изпълнител на доставка на ДНА - 2 броя. (1-4 месец от изпълнението на проекта) 3. Сключване на договор с изпълнителите на услугата за доставка на ДНА - 2 броя. (1-4 месец от изпълнението на проекта), Contracted Amount: 44 500.00 , Reported Amount: 46 783.52
  • Activity: Визуализация на проекта.: Съгласно изискванията, „ДМТех” ЕООД ще вземе подходящи мерки за публичност и информираност, съгласно правилата и изискванията на Регламент на ЕК 1828/2006 относно общите правила за приложение на регламент 1083/2006 за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и в съответствие с Общите условия на договора за безвъзмездна помощ. В рамките на изпълнение на проекта ще бъдат поставени 2 бр. обозначителни табели на видно място на територията на предприятието, които ще указват вида и името на проекта и ще съдържат информация за наименованието на финансиращия фонд, както и названието и логото на Оперативната програма. На закупеното по проекта ДМА ще бъдат поставени обозначителни стикери по отделните части на оборудването. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са: - Избор на изпълнител (2-8 месец от началото на проекта); - Доставка на стикерите и табелите (2-8 месец от началото на проекта);, Contracted Amount: 260.00 , Reported Amount: 252.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Technical University Gabrovo, Contracted Amount*: 25 847.50 , Reported Amount: 65 371.00
Contractors
  • Contractor: SPACE CAD, Contracted Amount*: 18 195.10 , Reported Amount**: 27 032.72
  • Contractor: CAD Point Ltd., Contracted Amount*: 11 521.30 , Reported Amount**: 19 750.80
  • Contractor: VEMA DESIGN, Contracted Amount*: 41 298.60 , Reported Amount**: 58 998.00
  • Contractor: DEDAL - OCENIAVANE I SERTIFIKACIA, Contracted Amount*: 20 000.00 , Reported Amount**: 25 000.00
  • Contractor: Spot Lab EOOD, Contracted Amount*: 35 947.10 , Reported Amount**: 45 996.00
  • Contractor: Stefko Ltd=, Contracted Amount*: 57 390.90 , Reported Amount**: 81 987.00
  • Contractor: MEDIATECH, Contracted Amount*: 176.40 , Reported Amount**: 252.00
  • Contractor: EURO CHROM, Contracted Amount*: 65 143.20 , Reported Amount**: 67 992.36
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises cooperating with research institutions (Activites 1 & 3), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support for innovation or R&D projects (all activities), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 81 325.93 , Reached amount: 81 325.93
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Финансирани проекти за еко-иновации, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 603 070.16 BGN
Grant 453 569.77 BGN
Self amount 149 500.39 BGN
Total actual amounts paid 453 569.77 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на 3D изграждаща машина за изработка на полимерна зъбна предавка на пилотната линия, елемент от иновативния продукт. 1бр., Estimated Amount: 8 500.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на дълготрайни нематериални активи необходими за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, включваща доставката на: - Обособена позиция 1 - Софтуер за електронно проектиране - 1 брой. - Обособена позиция 2 - Софтуер за механично проектиране - 1 брой. , Estimated Amount: 44 500.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Доставка на дълготрайни нематериални активи необходими за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, включваща доставката на: Софтуер за електронно проектиране - 1 брой.
    Contractor: CAD Point Ltd.
    Contract total funded value: 11 521.30
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Доставка на дълготрайни нематериални активи необходими за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, включваща доставката на: Софтуер за механично проектиране - 1 брой.
    Contractor: SPACE CAD
    Contract total funded value: 18 195.10
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на машина за повърхностно насищане и принтер за нанасяне на спойваща паста за SMD асемблиране на платки., Estimated Amount: 59 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на машина за повърхностно насищане и принтер за нанасяне на спойваща паста за SMD асемблиране на платки.
    Contractor: VEMA DESIGN
    Contract total funded value: 41 298.60
Procedure 4 Subject to due process: Консултантска услуга за разработка на инструментално оборудване и технология за изработка на пластмасовите детайли за пилотна линия. , Estimated Amount: 37 500.00
  • Differentiated position 1: Консултантска услуга за разработка на инструментално оборудване и технология за изработка на пластмасовите детайли за пилотна линия.
    Contractor: Spot Lab EOOD
    Contract total funded value: 29 999.20
Procedure 5 Subject to due process: Продуктово сертифициране по система 1 от нотифицирано лице на Европейската комисия на ЕС. , Estimated Amount: 25 000.00
  • Differentiated position 1: Продуктово сертифициране по система 1 от нотифицирано лице на Европейската комисия на ЕС.
    Contractor: DEDAL - OCENIAVANE I SERTIFIKACIA
    Contract total funded value: 20 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Процедура за доставка на 2 броя ДМА-комплект инструментални екипировки за производство на пластмасови детайли., Estimated Amount: 82 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на 2 броя ДМА- комплект инструментални екипировки за производство на пластмасови детайли.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Доставка на 2 броя ДМА- комплект инструментални екипировки за производство на пластмасови детайли.
    Contractor: Stefko Ltd=
    Contract total funded value: 57 390.90
Procedure 7 Subject to due process: Услуга за изработка на информационни табели 2 бр. и информационни стикери 10 бр за визуализация , Estimated Amount: 260.00
Procedure 8 Subject to due process: Услуга по предоставяне на наем на ДМА – шприцмашина за пластмаса за времето на изпълнение на проекта. , Estimated Amount: 81 431.00
  • Differentiated position 1: Услуга по предоставяне на наем на ДМА – шприцмашина за пластмаса за времето на изпълнение на проекта.
    Contractor: EURO CHROM
    Contract total funded value: 65 143.20

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN