Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-0664-C01
Project Name New jobs development in Belsim Ltd.
Beneficiary 103301725 BELSIM Ltd.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 30.06.2016
Start Date 01.07.2016
End Date 01.10.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна

Description

Brief description
"Разкриване на нови работни места в Белсим ООД" е проектно предложение, иницииращо разкриване на нови работни места в дейността на Белсим ООД, чрез финансовата подкрепа на ОП "РЧР" в размер на 118 252.00 лв. за срок от 15 месеца.Проектът предвижда разкриване на нови работни позиции в дейността на дружеството и предоставяне на необходимия минимум от лични предпазни средства, работно облекло и оборудване на новопостъпилите служители.
Според нуждите и възможностите на компанията са предвидени за разкриване 12 нови работни позиции в оперативния и административния цикъл на Белсим ООД - подробно описани в Дейност 2 от Плана за изпълнение. Новоразкритите работни места пряко кореспондират с дейността на фирмата и  за тяхното обезпечаване е необходимо закупуването на оборудване, а така също и нови, модерни и съответстващи на нуждите на новоназначените лица предпазни средства, облекла и материали.
Проектът включва още дейности , способстващи администрирането и отчитането на проекта, които ще бъдат делегирани на Екип за управление, както и дейности за популяризиране изпълнението, целите и резултатите на проекта.
Всички предвидени за изпълнение в проектното предложение дейности са съобразени и напълно кореспондират на заложените в процедурата приоритети и специфични цели, а именно устойчиво интегриране на пазара на труда на млади хора и такива, трайно отдалечени от същия, като целевата група ще бъде всеобхватна, включвайки и ниско образовани, продължително неактивни или безработни и други, отпаднали от пазарната среда социални групи.
Реализирането на дейностите по проектното предложение ще допринесе до намаляване на безработицата сред представителите на целевата група и ще даде възможност за бъдещо развитие на кадрите. Проектът създава предпоставки и условия за икономическо и устойчиво развитие на предприятието на основата на повишаване качеството на труда на заетите и стимулиране личностната им реализация.
Activities
  • Activity: Сформиране на Екип за управление на проекта: За постигане целите на проекта са необходими стройни организация и методика за изпълнение на дейностите, включващи следване на плана за извършване на дейностите, протоколиране и отчитане на етапите на изпълнение, провеждане на процедури за избор на изпълнители, както и изготвяне на технически и финансови отчети при приключването на отделни дейности или етапи от тях. За целта ще бъде сформиран и назначен Екип за управление на проекта, на кого ще бъдат делегирани гореописаните задължения. Предвижда се екипът да включва трима специалисти с доказан опит в управлението на сроден тип проекти, както и със солидни знания, свързани с изпълнението на включените в проекта дейности. Тримата експерти следва да познават стратегията и целите на ОП РЧР, както и да са наясно с механизмите и подходите за успешно реализиране и финансиране на проекти по същата. Основните функции на Екипа са свързани с организация на работата, осъществяване на контрол и мониторинг, навременно изпълнение на графика на дейностите, отговорност за изготвянето и предаването на междинните и окончателния технически отчет по проекта. Съобразно нуждите и спецификата на текущото проекто-предложение Кандидатът планира Екипът за управление да се състои от следните три типа специалисти: Ръководител, Координатор и Счетоводител. Техните задължения ще бъдат стриктно формулирани в договорите им за изпълнение, като същите ще включват следнитите основни компетентности и дейности: 1. Ръководител проект - цялостна организация по реализиране на проекта - мониторинг върху постигането на общите и конкретните цели на проекта - разпределение на задачите по осъществяване контрол по изпълнението на проекта - предоставяне на текуща информация за хода на проекта на Бенефициента и УО и неговите представители - организира процедурите за избор на изпълнител - участва в комисиите за избор на изпълнители - участва дейно в изготвяне на технически и финансови отчети - ръководи създаването и съхраняването на проектната документация, включително финансовите отчети; 2. Координатор проект - Отчита се пред ръкoводителя на проекта - Докладва на ръководителя на проекта за изпълнението на дейностите по проекта - Подпомага съществено дейностите по изготвяне на всички видове технически и финансови отчети - Координира дейностите по избиране на изпълнители на услуги и доставки, съгласно ПМС 118 - Следи за спазване на Графика за изпълнение на дейностите - Участва срещите на Екипа за управление и в подготовката и реализацията на дейностите по проекта - Осъществява комуникацията с представителите на УО - Съдейства напълно при мониторингови посещения, осигурявайки достъп до материали и инфомация на УО 3. Счетоводител проект - Носи отговорност за обезпечаване на финансовите операции и дейности - разплащания към служители, доставчици и държавни организации - Води пълна и коректна счетоводна отчетност по проекта, съобразно изискванията на програмата и Наръчника на бенефициента - Води и съхранява финансовата и счетоводна документация на електронен и хартиен носители - Съдейства при изготвянето на финансовите отчети - Изготвя счетоводни справки за отчитане на дейностите по проекта - Участва в срещите на екипа за управление - Осигурява достъп до счетоводна и финансова информация на УО при мониторингови посещения Предвидените за обезпечаване разходите на тази дейност средства са в рамките на 10% от общо допустимите разходи по проекта. Те включват разходи за възнаграждения на членовете на екипа, както и разходи за осигуровки за сметка на работодателя. Заплащането труда на членовете на екипа ще се извършва ежемесечно въз основа на броя отработени за месеца часове и предадени отчети за извършена работа, а размерът на възнагражденията ще бъде определен съгласно Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП Развитие на човешките ресурси. Общата предвидена за финансиране на дейността сума възлиза на 11 000.00 лв., Contracted Amount: 11 000.00 , Reported Amount: 11 000.00
  • Activity: Подбор и назначаване на безработни и неактивни лица на новоразкрити работни места за период от 12 месеца: Дейност 2 е ключова за постигането на целите, заложени в проектното предложение, и с нея започва съществената част от реализирането на приоритетите на процедурата и оперативната програма, които съвпадат с тези на текущия проект. Белсим ООД ще подбере и назначи на работа в предприятието 12 лица от следните целеви групи: безработни младежи до 29 год. вкл; продължително безработни и неактивни лица; безработни лица с ниска степен на образование под ISED 3. Новоназначените служители ще станат равноправна част от персонала и работната сила на предприятието, като Ръководството ще вземе всички необходими мерки за бързата им интеграция в работния процес и в социалната микросреда. Те ще изпълняват длъжностите си на работни места, разкрити и оборудвани специално според спецификата на длъжностната им характеристика, и ще се възползват от възможността да усвоят и прилагат и за напред полезни знания в областта на вътрешното и външното почистване на специализирани съоръжения, машини и работни площадки. Белсим ООД ще назначи 12 лица на пълен работен ден по трудово правоотношение за 12 месеца на следните позиции: - Ръководител/Мениджър качество по код от НКПД 24215023, 2-ри клас професия - 1 позиция - технически организатор по код от НКПД 41102007, 4-ти клас професия - 1 позиция - технически сътрудник по код от НКПД 41102005, 4-ти клас професия - 1 позиция - Общ работник  по код от НКПД 96220001, 9-ти клас професия -3 позиции - Машинен оператор  по код от НКПД 81892022, 8-ми клас професия - 3 позиции - Работник, пастировка по код от НКПД 81312091, 8-ми клас професия - 3 позиции Подборът и назначаването на кадри ще бъдат съобразени със специфичните цели на Инвестиционните приоритети 1 и 3 на Процедурата. Фирмените нужди и практика позволяват назначаването на служители от най-уязвимите групи от пазара на труда, включващи: - Продължително безработни и неактивни лица; - Безработни младежи до 29 г. вкл. - Безработни лица с ниска степен на образование ISED 3 Задължителна дейност при въвеждане на новопостъпилите в работата на дружеството е осигуряването на безопасни и здравословни условия на труд на работните им места. Белсим ООД се занимава с почистване на индустриални помещения, машини и съоръжения. Условията на труд често включват работа със сложно оборудване, което би могло да бъде опасно за неподготвени кадри, както и работа с опасни химикали в неподходящи за неекипирани лица помещения и работни площадки. Поради тези причини дружеството има много високи стандарти по отношение на политиката за БЗР и се стреми да спазва всички препоръки на Службата за трудова медицина. Всички нови работни места подлежат на задължителна оценка на риска, а служителите на многокомпонентни ежегодни медицински изследвания. Предвидените разходи за дейността извършвана от службата по трудова медицина, обхваща пълния задължителен обем от дейности съгласно ЗЗБУТ и Наредба № 3 от 25.01.2008г. /ДВ, бр. 14/12.02.2008г., и са за новосъздадените работни места за срок не по-дълъг от срока на изпълнение на проектните дейности. Разходите, необходими за обезпечаване безопасността и здравето на служителите за една година възлизат на 150 лв. на човек или общо за всички - 1 800.00 лв. Всички новоназначени служители ще бъдат осигурени на доходите, които ще получават, в зависимост от минималните прагове за длъжността им към момента на изпълнение на дейността. Очакваните разходи за тази дейност са остойностени на 73 512.00 лв. Общ бюджет на дейността: 73512лв, Contracted Amount: 75 312.00 , Reported Amount: 74 586.70
  • Activity: Оборудване на новите работни места и предоставяне на ЛПС и РО на новонаетите служители: Във връзка с постигане на общите и специфичните цели на проектното предложение и в продължение и на Дейност 2, Кандидатът предвижда да оборудва и екипира новосъздадените работни места в съответствие с конкретните и специфичните потребности на отделните длъжности. В кореспонденция на описаните в Дейност 2 предвидени за разкриване нови работни места, ще бъдат необходими за набавяне набор от лични предпазни средства и работни облекла за полевите работници (индивидуални за всеки работник), офис оборудване за обособяване на работно място на новопостъпилите кадри, които ще се занимават с организация и ръководство на работните процеси. Всички предвидени за закупуване материали и активи са напълно съобразени с допустимите по процедурата разходи и дейности и се отнасят конкретно към новоразкритите по проекта работни места. В съответствие с Утвърдения от управителя на Белсим ООД списък на работното облекло и приложимите по професии лични предпазни средства, както и спецификата на местата за развиване на дейността (фирмата работи изключително често на територията Промишлена зона Девня - „Солвей Соди АД –гр.Девня, Тец Девен АД –гр.Девня, също - Тец Варна, ТЕЦ Русе, ТЕЦ Енергия и Газ България (Бургас) и др. ), кандидатът възнамерява да закупи следните екипировки и материали, гарантиращи безопаснопасността при работа, в съответствие с високия риск при изпълняване на някои от операциите: ЛПС и РО за Ръководител качество (РК), Технически организатор (ТО), Технически сътрудник (ТС), Общ работник (ОР), Машинен оператор (МО) и Работник пастировка (РП) Персонален Газ детектор за газ СО и/или NH3-1бр. за всяка нова позиция - РК, ТО, ОР, МО, РП Предпазнои очила от прах - 1бр. за всяка нова позиция - РК, ТО, ТС, ОР, МО, РП Зимно работно облекло /яке+полугащеризон/-1 компл. за всяка позиция - РК, ТО, ТС, ОР, МО, РП Лятно работно облекло /яке+полугащеризон/-1 компл. за всяка позиция - РК, ТО, ТС, ОР, МО, РП Зимни обувки с метално бомбе и метална пластина-1 чифт за всяка позиция - РК, ТО, ТС, ОР, МО, РП Летни обувки с метално бомбе и метална пластина-1 чифт за всяка позиция - РК, ТО, ТС, ОР, МО, РП Гумирани ботуши с метално бомбе и метална пластина 1 чифт за всяка позиция - РК, ТО, ОР, МО, РП Предпазно облекло от прах и твърди частици–1бр. за всяка позиция - ОР, МО, РП Гумирано защитно облекло-1бр. за всяка позиция РК, ТО, ОР, МО, РП Противоударна защитна каска с прилежащи антифони- външни-1бр. за всяка позиция - РК, ТО, ТС, ОР, МО, РП Защитна каска със шлем-1бр. за всяка позиция - ОР, МО, РП Ръкавици текстил и кожа-1 чифт за всяка позиция - РК, ТО, ОР, МО, РП Ръкавици защитни PVC-1 чифт за всяка позиция - ОР, МО, РП Зимна шапка за под каска-1бр. за всяка позиция - РК, ТО, ТС, ОР, МО, РП Цяла лицева маска-1бр. за всяка позиция - РК, ТО, ТС, ОР, МО, РП Дихател за ЦЛМ за СО-1бр. за всяка позиция - РК, ТО, ТС, ОР, МО, РП Дихател за ЦЛМ за NH3-1бр. за всяка позиция - РК, ТО, ТС, ОР, МО, РП Предпазен колан за работа на височина тип СБРУЯ - 1бр. за всяка позиция - ОР, МО, РП Многократна защитна маска за прах - 1бр. за всяка позиция - ОР, МО, РП Предвидени средства за закупуване на ЛПС и РО възлизат на 26 338 лв. без ДДС Във връзка с разкриването на нови работни позиции за организация и администрация на дейностите на фирмата, кандидатът планира да оборудва три нови работни места в офиса на фирмата със следния минимум от оборудване и стопански инвентар: Преносим компютър с лицензиран софтуер-2бр; Работно бюро, състоящо се от бюро, ъглов сектор, шакф и контейнер-3бр; Ергономичен работен стол-3бр;Мултифункционално копирно устройство-1бр Тези материални активи ще бъдат предоставени за ползване на Ръководителя на качеството, Техническия организатор и Техническия сътрудник, чиито задължения ще включват, освен посещения и организация на обектите, и цялостно обезпечаване на административната дейност на предприятието. Прогнозната сума за разходите възлиза на 3 500лв. без ДДС. Общ бюджет за Дейност 3: 29 837лв без ДДС, Contracted Amount: 29 837.00 , Reported Amount: 29 837.00
  • Activity: Осигуряване на публичност и визуализация по проекта: Съгласно Насоките за кандидатстване дейностите по Публичност и визуализация са със задължителен характер при реализирането на проекта. Те се състоят в популяризиране на съпричастността на Европейския социален фонд на ЕС при финансирането на проектните дейности, давайки основна информация за вида и целите на изпълнявания проект, както и за очакваните резултати от реализацията му. Изпълнението на дейността ще бъде съобразена изцяло с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. Съществото на дейността се състои в подбор на методи и средства за информиране на обществеността за основните аспекти и цели на проекта. Изпълнението й ще спомогне да се разпространят до широка аудитория възможностите, предлагани от Структурните фондове на Програмен период 2014-2020, и по-конкретно тези на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" и процедура "Ново работно място 2015". Дейностите по популяризиране и визуализиране на проекта ще включват: изготвяне на информационни табели, даващи обща информация за Бенефициента, проекта, бюджета му и финансирането; изработка на информационни стикери за маркиране на новозакупеното оборудване, свидетелстващи за финансовата подкрепа на ЕСФ на ЕС при добиването му; цялостна маркировка на документацията и досието по проекта. Изпълнението на Дейност "Публичност и визуализация" ще отдаде дължимата гласност и признание на Европейския съюз за получената финансова помощ от Европейския социален фонд чрез ОП РЧР и също така ще утвърди сред обществото и по-конкретно сред работодателите идеята, че повишаване ефективността и производителността се постига чрез икономика, основана на знанието, социалните ценности и инвестициите в човешкия капитал. Предвиденият за реализирането на тази дейност финансов ресурс е 2 103.00 лв , Contracted Amount: 2 103.00 , Reported Amount: 2 060.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: VIKING-T LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 26 337.00
  • Contractor: Antitza, Contracted Amount*: 4 520.00 , Reported Amount**: 4 512.00
  • Contractor: Ofis Consumativi Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 200.00
  • Contractor: Yordanka, Contracted Amount*: 1 768.00 , Reported Amount**: 1 945.34
  • Contractor: FLY SYSTEM LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 300.00
  • Contractor: Mariya, Contracted Amount*: 4 070.00 , Reported Amount**: 4 542.66
  • Contractor: DRAZKI-M-SVETLANA GROZDEVA , Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 060.00
  • Contractor: Sveta Marina trading LTD, Contracted Amount*: 1 800.00 , Reported Amount**: 1 800.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 12.00 , Reached amount: 12.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 12.00 , Reached amount: 14.00

Financial Information

Total Project cost 118 252.00 BGN
Grant 118 252.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 117 416.20 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Оборудване на новите работни места и предоставяне на ЛПС и РО на новонаетите служители, Estimated Amount: 29 837.00
  • Differentiated position 1: Доставка на офис обзавеждане за новоразкритите по проекта работни места
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Доставка на офис техника за новоразкритите по проекта работни места
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Доставка на лични предпазни средства и работно облекло за новонаетите по проекта служители
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Осигуряване на публичност и визуализация по проекта – доставка на информационни материали, Estimated Amount: 2 103.00
  • Differentiated position 1: Доставка на информационни материали
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Услуга по предоставяне на обслужване по трудова медицина за новонаетите служители, Estimated Amount: 1 800.00
  • Differentiated position 1: Услуга по предоставяне на обслужване по трудова медицина за новонаетите служители
    Contractor: Sveta Marina trading LTD
    Contract total funded value: 1 800.00
Procedure 4 Subject to due process: Услуга по управление на проекта - наемане на координатор и счетоводител , Estimated Amount: 6 480.00
  • Differentiated position 1: Наемане на координатор по проекта
    Contractor: Antitza
    Contract total funded value: 4 520.00
  • Differentiated position 2: Наемане на счетоводител по проекта
    Contractor: Yordanka
    Contract total funded value: 1 768.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN