Identification

UMIS Number BG16RFOP002-1.002-0429-C03
Project Name Development of activated carbon foam from alternative bio source (HFCS)
Beneficiary 203479821 VENDAR EOOD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 11.05.2017
Start Date 11.05.2017
End Date 04.09.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен

Description

Brief description
ВЕНДЪР ЕООД е новосъздадено дружество с цел разработване и внедряване в производство на иновативни продукти в сферата на приложната химия и биотехнологиите. В тази връзка компанията е сформирала многодисциплинарен екип, който включва както специалисти с дългогодишен опит в реалната икономика, така и квалифицирани изследователи в сферата на приложната химия с участия като ключови експерти по редица иновативни проекти, вкл. такива финансирани по Седма рамкова програма на ЕС.

Проектът цели създаването на нов продукт – активна въглеродна пяна от царевичен сироп HFCS. Продуктът ще бъде иновация за световния пазар, тъй като ще предложи алтернатива на съществуващите на пазара порести въглероди (активен въглен), която освен че ще има съпоставими, а в някои отношения дори превъзхождащи, качества, ще има и по-ниска себестойност. Важна особеност на новата технология са екологичните й аспекти – от възобновяем био-източник чрез ниско-енергоемко и безотпадно производство се получава нов материал, който успешно би намерил приложение в редица отрасли и особено в пречистването на питейна вода, както за битови, така и за промишлени нужди. От тази гледна точка проектът попада в тематична област на ИСИС „Индустрия за здравословен живот и биотехнологии“, тъй като предлага на пазара нова био-производна технология с пряко приложение за здравословен начин на живот.

За тази цел компанията планира да създаде лабораторна база в наето помещение в гр. Ловеч, където с наето и новозакупено оборудване екипът по проекта самостоятелно ще доразработи и прототипизира иновативния продукт.  Външни услуги се предвиждат единствено във връзка със защита на иновацията с патент и изготвяне на необходимите пазарни, икономически и технологични проучвания, за да се разработи бизнесплан и концепция за внедряване в производство и пазарна реализация на иновацията. Размерът на предвидените разходи е 432 994 лв.
Activities
  • Activity: Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на иновативния продукт (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на 6 бр. експерти, придобиване на лабораторно и спомагателно оборудване, наем на лабораторно помещение и оборудване, закупуване на консумативи.): За разработването на иновацията по проекта (активна въглеродна пяна от царевичен сироп) ВЕНДЪР ЕООД предвижда създаването на работна лабораторна база в гр. Ловеч. Tъй като към момента компанията не разполага с подходящо помещение за развойната дейност по проекта, предвиждаме да наемем такова, което да отговаря на следните минимални изисквания - площ за лабораторното помещение мин 30 кв.м., отделно офис помещение, наличие на трифазен ток за оборудването (муфелнатa пещ), наличие/възможност за поставяне на въздухоотвод (за сушилнята). Ще се закупи основното оборудване, необходимо за извършване на изследователската работа. То ще включва муфелна пещ, аналитична везна, сушилня, клатачна машина, електронна бъркалка с нагряване и дигитален терморегулатор, автоматичен хаван за стриване, специлизиран шкаф за съхранение на опасни материали. Това оборудване ще осигури материално-техническата база за основните технологични процеси по дехидратация на суровината и стабилизиране на материала, както и за първичен анализ на физикохимичните свойства на материала. Допълнително оборудване ще бъде необходимо, за да се изследват структурата и активните центрове на материала - оптични микроскопи (металографски), сканиращ електронен микроскоп (SEM), трансмисионен електронен микроскоп (TEM) с възможности за елементен анализ, рентгенов дифрактометър, диференциален термичен анализ (DTA/TG). Предвид, че тази техника е много скъпа и ще бъде необходима в сравнително кратки етапи от дейността, смятаме да наемаме това оборудване от външен доставчик само в рамките на необходимия период. За осъществяване на дейността също ще бъде необходимо да се закупи спомагателно и ИТ оборудване – работни маси (4бр.), стилажи (3бр.), подвижни работни маси (4бр.), преносими компютри (3бр.), система за принтиране, сканиране и копиране (1бр.), MS Office Professional (1бр.). Ще се доставят необходимите консумативи за научноизследователската работа – глюкозо-фруктозен сироп, сярна киселина, диспенсери, керамични тигли, азот, филтри, защитно работно облекло, лабораторна и химическа стъклария за провеждане на адсорбционни изследвания (бехерови чаши, пипети, пластмасови контейнери, багрила, соли на тежки метали). Предвиждаме, че за тази дейност ще бъдат изразходвани 70% от предвидените за разработката консумативи. Останалата част ще бъдат потребени в Дейност 2 за разработване и тестване на прототипи. Осигурявайки цялата тази материално-техническа база, ще бъдат създадени необходимите условия за безпроблемната работа на екипа по проекта. Предвиждаме всички дейности, свързани с изследване, тествания, изпитания и измервания на новоразработвания продукт да бъдат извършени изцяло от нашите експерти. Под ръководството на проф. Спасов на този етап ще се произведе гранулирана активна пяна в големи количества с различна форма и размери. Ще се проведат изследвания на морфологията, структурата и здравината на продукта. Ще се тестват на адсорбционните му свойства в статичен режим спрямо моделни замърсители на вода – твърди частици, органични отпадъци и тежки метали. За изясняването на конкретни физикохимични параметри ще се използват различни аналитични техники за анализ - електронна микроскопия, определяне на големина на порите, механични изпитвания и адсорбционни измервания. Предвиждаме, че тази дейност ще отнеме 70% от предвидените човекочасове по проекта., Contracted Amount: 251 617.80 , Reported Amount: 179 908.13
  • Activity: Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на 6 бр. експерти и придобиване на оборудване за формуване и изготвяне на потребителска опаковка - 1 бр. машина за топло пакетиране, 1 бр. вакуум помпа, 1 бр. 3D принтер) : Тази дейност е естествено продължение на Дейност 1 и ще обхване финалния етап от разработката продукта. Вече разработеният иновативен материал ще бъде приложен за тестване в съществуващи системи и апарати за пречистване на питейна вода. Ще бъдат проведени изследвания в динамичен режим посредством свързване към водопреносната мрежа. Ще се изследват и възможностите за формуване на материала и прилагането на активната въглеродна пяна под формата на гранули и цилиндри с различна големина. Резултатите ще бъдат анализирани при необходимост продуктът ще бъде модифициран. За успешната реализация на иновативния продукт от голямо значение е изследването на качеството на пречистената вода и доказването на приложните свойства на продукта. Активната въглеродна пяна ще бъде използвана за филтриране на поток от вода от водопреносната мрежа в налични на пазара системи. Активният въглен, използван за пречистване на питейна вода, има средна продължителност на употреба от 3 до 6 месеца поради насищане на порите с онечиствания. При ускорена симулация заложената продължителност на етапа от 6 месеца ще позволи да се изясни времето на живот на предлагания от нас продукт при различен дебит и време на експлоатация. Качеството на пречистената питейна вода ще бъде изследвано в сертифицирана лаборатория. За изпълнението на тази дейност ще бъде използвана отново лабораторната база, описана в Дейност 1, както и закупеното оборудване и консумативи (30% от общото предвидено количество на последните). Допълнително ще бъдат необходими уреди за формуване на материала в различни форми и размери и пакетирането в подходяща потребителска опаковка. Потребителската опаковка е тази, която ще остане върху активния реагент в хода на неговата експлоатация – например филтърна хартия с размери на порите, не позволяващи увличане на части от въглеродната пяна извън филтриращата система. За тази цел ще закупим машина за топло пакетиране, вакуум помпа и 3D принтер. Тази дейност ще бъде извършена изцяло от екипа по проекта. Предвиждаме, че за изпълнението й ще бъде потребено около 30% от предвиденото човековреме по проекта., Contracted Amount: 107 836.20 , Reported Amount: 52 110.68
  • Activity: Защита на интелектуална собственост на национално равнище (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на външен консултант): Тази дейност ще бъде извършена чрез наемането на външна консултантска компания, специализирана в защита на интелектуална собственост. Ангажиментът на консултанта ще бъде да подготви необходимата документация за входиране на заявка за патент върху разработваната по проекта иновация, както и заплащането на необходимите съпътстващи такси. Екипът по проекта ще подпомогне работата на консултанта с подготовка на съответната техническа документация., Contracted Amount: 7 000.00 , Reported Amount: 6 890.00
  • Activity: Изработване на икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка на разработвания иновативен продукт (Дейността ще бъде изпълнена чрез разработване на бизнес план от външен консултант): За да се оценят финансовите и икономически аспекти от последващо внедряване в производство и пазарна реализация на разработваната иновация, е необходимо да се изготви детайлен бизнес план. Той ще разглежда реалистичен, оптимистичен и песимистичен сценарии и ще включва: - анализ на потенциала на пазарната ниша и възможните приходи от продажби по години/тримесечия, - анализ на инвестициите за осигуряване на необходимото оборудване, нематериални активи, стоково-материални запаси, оборотен капитал, - анализ на себестойността на продукцията (product costing), - анализ на производствените разходи и анализ на критичната точка (break-even point analysis), - анализ на рентабилността (profitability analysis), - анализ на възвръщаемостта на инвестицията, - анализ на рисковете и чувствителността (risk and sensitivity analysis). Тъй като за изготвяне на по-горе изложените елементи на бизнес плана ще бъде необходима информация за технологията на производствения процес и стратегията за пазарна реализация, тази дейност ще бъде извършвана паралелно с Дейности 5 и 6., Contracted Amount: 10 000.00 , Reported Amount: 9 800.00
  • Activity: Разработване на технологии за производство на иновативния продукт (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на външен/ни консултант/и): Разработването на технологията за производство на иновативния продукт е съществена част от анализите, свързани с изследване на възможностите и ограниченията за внедряването му в производство. Те ще включват: - анализ на етапите на технологичния процес, - разработване и адаптиране на технологичните етапи за индустриално производство, - оценка на необходимото оборудване, материали, човешки и други ресурси, необходими за рализацията на производствения процес. Предвид необходимостта от специфична инженерингова експертиза, тази дейност ще бъде извършена от външен/ни консултант/и., Contracted Amount: 36 250.00 , Reported Amount: 36 080.00
  • Activity: Изработване на пазарни анализи и проучвания, маркетингови планове за пазарна реализация на иновативния продукт (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на външен/ни консултант/и): За да се оцени потенциала на разработвания продукт за пазарна реализация, е необходимо да се проведат съответните пазарни анализи и проучвания. Те ще включват: - анализ на пазарната ниша и потенциала й за развитие, - анализ на бариерите за навлизане на пазара, - анализ на конкуренцията, - SWOT анализ и др. На тяхна база ще се разработи маркетингова стратегия и план за поетапна пазарна реализация на продукта. Предвид спецификата на дейността, за изпълнението й предвиждаме да наемем външен/ни консултант/и с доказан опит в пазарните проучвания и разработването на маркетингови стратегии., Contracted Amount: 20 000.00 , Reported Amount: 19 750.00
  • Activity: Визуализация на проекта (Дейността ще бъде извършена чрез изготвянето и монтажа на 4 броя информационни табели (2 броя за периода на реализацията и 2 броя за период след приключване на проекта) и изготвянето на информационни стикери): Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта в съответствие с произтичащите за компанията задължения по силата на Общите условия на договора за безвъзмездна финансова помощ, Насоките за кандидатстване и съответните Регламенти. Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, с което дружеството и ръководителя на проекта са добре запознати. В рамките на стандартната дейност на дружеството на сайта, който предстои да бъде създаден, ще бъде поставена новина относно подписания договор и неговите основни условия. Още в първите дни на проекта ще бъдат създадени образци на основни документи с всички необходими реквизити, за да се гарантира, че отчетите, документацията, публикациите и др. информационни материали дават информация относно финансовия принос на ЕС и националния бюджет. В офиса в гр. Ловеч, в които ще бъде извършвана научно-изследователската дейност, ще бъдат поставени изискуемите табели за визуализация. Така необходимата информация и публичност за проекта ще бъдат осигурени в изискуемия вид, съгласно чл.8 от Регламент на ЕК №1828/2006 и правилата за визуална идентификация, информиране и публичност (оповестени в актуалното Ръководство за изпълнение на Договори по ОПИК) относно финансовия принос на ЕФРР чрез ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. В допълнение, закупеното по проекта оборудване ще бъде маркирано със стикери, изработени специално за целта. , Contracted Amount: 290.00 , Reported Amount: 230.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: EL ZET VARNA, Contracted Amount*: 50 661.90 , Reported Amount**: 56 291.00
  • Contractor: IZZI PRINT EOOD, Contracted Amount*: 207.00 , Reported Amount**: 230.00
  • Contractor: IMEG EOOD, Contracted Amount*: 50 247.00 , Reported Amount**: 55 830.00
  • Contractor: SEMPER FORTIS, Contracted Amount*: 8 820.00 , Reported Amount**: 9 800.00
  • Contractor: Kaloyan, Contracted Amount*: 6 890.00 , Reported Amount**: 6 890.00
  • Contractor: DIMISET, Contracted Amount*: 40 112.10 , Reported Amount**: 44 407.68
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Финансирани проекти за еко-иновации, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support for innovation or R&D projects (all activities), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 22 138.63 , Reached amount: 15 582.82
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 314 227.40 BGN
Grant 282 804.66 BGN
Self amount 31 422.74 BGN
Total actual amounts paid 274 291.90 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Липса на добро финансово управление 100.00 274 291.90 30 476.91 304 768.81 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на оборудване по две обособени позиции: ПРЕКРАТЕНА (ОП1: Доставка на лабораторно оборудване: - муфелна пещ - 1 бр.; - аналитична везна - 1 бр., - сушилня 1 бр.; - клатачна машина - 1 бр.; - шкаф за съхранение на реактиви -1 бр.; - машина за топло пакетиране - 1 бр.; - електромагнитна бъркалка - 1 бр.; - автоматичен хаван 1 бр.) ОП2: Доставка на ИТ оборудване: - преносими компютри - 3 бр.; - система за принтиране, копиране и сканиране; - 3D принтер. , Estimated Amount: 56 700.00
  • Differentiated position 1: ПРЕКРАТЕНА - ОП1: Доставка на лабораторно оборудване: - муфелна пещ - 1 бр.; - аналитична везна - 1 бр., - сушилня 1 бр.; - клатачна машина - 1 бр.; - шкаф за съхранение на реактиви -1 бр.; - машина за топло пакетиране - 1 бр.; - електромагнитна бъркалка - 1 бр.; - автоматичен хаван 1 бр .
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: ОП2: Доставка на ИТ оборудване: - преносими компютри - 3 бр.; - система за принтиране, копиране и сканиране; - 3D принтер.
    Contractor: EL ZET VARNA
    Contract total funded value: 16 596.90
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на лабораторно оборудване: - муфелна пещ - 1 бр.; - аналитична везна - 1 бр., - сушилня -1 бр.; - клатачна машина - 1 бр.; - шкаф за съхранение на реактиви -1 бр.; - машина за топло пакетиране - 1 бр.; - електромагнитна бъркалка - 1 бр.; - автоматичен хаван-1 бр ., Estimated Amount: 38 200.00
  • Differentiated position 1: Доставка на лабораторно оборудване: - муфелна пещ - 1 бр.; - аналитична везна - 1 бр., - сушилня 1 бр.; - клатачна машина - 1 бр.; - шкаф за съхранение на реактиви -1 бр.; - машина за топло пакетиране - 1 бр.; - електромагнитна бъркалка - 1 бр.; - автоматичен хаван 1 бр .
    Contractor: EL ZET VARNA
    Contract total funded value: 34 065.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на лабораторни консумативи: 1) Глюкозен сироп - 100 л, 2) Сярна киселина - 10 л, 3) Керамични тигли - 20 бр., 4) Диспенсери - 200 бр. 5) Азот - 20л, 6) Филтри - 1 бр., 7) Защитно работно облекло - 4 бр., 8) Лабораторна и Химическа стъклария и реактиви за провеждане на адсорбционни изследвания (бехерови чаши, пипети, пластмасови контейнери, багрила, соли на тежки метали) 9) Ултразвукова вана за почистване - 1бр., Estimated Amount: 8 030.00
  • Differentiated position 1: Доставка на лабораторни консумативи: 1) Глюкозен сироп - 100 л, 2) Сярна киселина - 10 л, 3) Керамични тигли - 20 бр., 4) Диспенсери - 200 бр. 5) Азот - 20л, 6) Филтри - 1 бр., 7) Защитно работно облекло - 4 бр., 8) Лабораторна и Химическа стъклария и реактиви за провеждане на адсорбционни изследвания (бехерови чаши, пипети, пластмасови контейнери, багрила, соли на тежки метали) 9) Ултразвукова вана за почистване - 1бр.
    Contractor: DIMISET
    Contract total funded value: 7 182.00
Procedure 4 Subject to due process: Доставка на спомагателно оборудване: 1) Работни маси - 4 бр., 2) Стилажи - 3 бр., 3) Подвижни работни маси - 4 бр., 4) Диспенсер - 1 бр., Estimated Amount: 4 100.00
  • Differentiated position 1: Доставка на спомагателно оборудване: 1) Работни маси - 4 бр., 2) Стилажи - 3 бр., 3) Подвижни работни маси - 4 бр., 4) Диспенсер - 1 бр.
    Contractor: DIMISET
    Contract total funded value: 3 680.10
Procedure 5 Subject to due process: Изготвяне и доставка на информационни материали - 4 броя информационни табели и стикери, Estimated Amount: 290.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне и доставка на информационни материали - 4 броя информационни табели и стикери
    Contractor: IZZI PRINT EOOD
    Contract total funded value: 207.00
Procedure 6 Subject to due process: Наемане на лабораторна база с оборудване за провеждане на изследвания, тествания, изпитания и измервания., Estimated Amount: 32 500.00
  • Differentiated position 1: Наемане на лабораторна база с оборудване за провеждане на изследвания, тествания, изпитания и измервания.
    Contractor: DIMISET
    Contract total funded value: 29 250.00
Procedure 7 Subject to due process: Предоставяне на консултантски услуги за защита на разработвания продукт с патент за територията на Република България, включващи: 1) разработване на документация, необходима за регистрация и защита на патент в България, 2) подаване на необходимата документация в съответните служби (Патентно ведомство), 3) заплащане на всички съпътстващи такси., Estimated Amount: 7 000.00
  • Differentiated position 1: Изборът на изпълнител за предоставяне на консултантски услуги ще бъде осъществен без провеждане на процедура. Съгласно разпоредбите на ЗУСЕСИФ, бенефициентите не провеждат процедура за определяне на изпълнител, когато стойностите на предвидените доставки или услуги са по-ниски от 30 000 лв. без ДДС. Изборът на изпълнител ще бъде осъществен при спазване реда на чл. 2, ал. 7 от ПМС №160/01.07.2016 г. - набиране на ценови предложения. Съобщението за набиране на ценови предложения ще бъде изготвено и публикувано в ИСУН 2020 съгласно инструкциите и изискванията на Управляващия орган. Срокът за набиране на ценови предложения ще бъде мин. 3 работни дни (считано от датата, следваща датата а публикуване на ценовото предложение). Оценката ще бъде извършена въз основа на критерий - най-ниска цена, като бенефициентът предварително ще разработи изискванията към потенциалните кандидати.
    Contractor: Kaloyan
    Contract total funded value: 6 890.00
Procedure 8 Subject to due process: Разработване на анализ и концепция по две обособени позиции: ОП 1: Разработване и анализ на етапите на технологичните процеси и оценка на необходими ресурси (оборудване, материали, работна ръка и др.), необходими за внедряване в производство на разработвания продукт; ОП 2: Разработка на концепция за опаковане на продукта и разработване на техническа спецификация за опаковъчни машини., Estimated Amount: 36 250.00
  • Differentiated position 1: ОП 1: Разработване и анализ на етапите на технологичните процеси и оценка на необходими ресурси (оборудване, материали, работна ръка и др.), необходими а внедряване в производство на разработвания продукт
    Contractor: IMEG EOOD
    Contract total funded value: 32 472.00
  • Differentiated position 2: ОП 2: Разработка на концепция за опаковане на продукта и разработване на техническа спецификация за опаковъчни машини
    Contractor: IMEG EOOD
    Contract total funded value: 32 472.00
Procedure 9 Subject to due process: Разработване на бизнес план за последващо внедряване в производство и пазарна реализация на разработвания продукт., Estimated Amount: 10 000.00
Procedure 10 Subject to due process: Услуги за провеждане на пазарни проучвания и анализи и разработване на маркетингова стратегия и план за пазарна реализация на разработвания продукт, Estimated Amount: 20 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN