Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.040-0120-C01
Project Name Support and care for the people of Kardzhali Municipality
Beneficiary 000235920 Municipality of Kardzhali
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 21.06.2019
Start Date 01.07.2019
End Date 01.01.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Кърджали

Description

Brief description
Обща цел на проект "Подкрепа и грижа за хората в община Кърджали" е подобряване качеството на живот и достъпа до здравно-социални услуги в домашна среда, насочени към социалното включване на хора с увреждания и възрастни хора в община Кърджали.
Специфичните  цели на проектното предложение са разширяване на модела за патронажни грижи за хора с увреждания и възрастни хора на територията на община Кърджали; осигуряване на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда на хора с увреждания и възрастни хора и осигуряване на материален и кадрови ресурс за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда на хора с увреждания и възрастни хора. Целевата група на проекта, включва 157 жители на община Кърджали - възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, хора с увреждания и техните семейства и служители на Община Кърджали, ангажирани с процесите на предоставяне на здравни и социални услуги. Основните дейности по проекта са свързани с подбор на потенциални потребители, подбор и обучение на екип за управление и персонал за предоставяне на патронажната грижа, както и предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги и психологична подкрепа в домашна среда. По проекта ще се изпълняват и дейности по информация и публичност. В резултат от изпълнението на проекта в рамките на 12 месеца представителите на целевите групи ще получат новите здравно-социални услуги, включени в патронажната грижа. Също така ще бъде осигурен персонал за предоставяне на новите услуги. Реализирането на проекта ще допринесе за обогатяване на патронажната грижа чрез разкриването на нови здравно-социални услуги и гарантиран достъп. Това от своя страна ще  подобри качеството на живот на  представителите на целевата група и ще улесни  социалната им реинтеграция.
Activities
  • Activity: Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора в община Кърджали: Тази дейност включва изпълнението на 4 поддейности: 1.Подбор и наемане на екип за управление на патронажната грижа- След стартирането на изпълнението на проекта в рамките на 2 месеца ще се извърши подбор и назначаване на екип за управление на патронажната грижа. Екипът за управление на патронажната грижа ще включва 1 координатор и 1 специалист "Социални услуги". Подборът ще се извърши съгласно българското законодателство. Те ще бъдат назначени на 8-часов работен ден и ще отговарят за организирането и управлението на мобилните почасови интегрирани здравно-социални услуги, включени в патронажната грижа. 2. Подбор и наемане на персонал за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги- В рамките на 3 месеца ще бъде осъществен подбор и назначаване на персонал за предоставяне на интегрираните здравно-медицински услуги. Персоналът ще включва медицински специалисти, които ще предоставят медицинските и здравните грижи, специалисти в областта на социалните дейности и шофьор. Профилът и броя специалисти ще бъде съобразен с изисквания на Методиката за предоставяне на патронажни грижи по домовете на възрастни хора и пора с увреждания. Профилът и броя на специалистите ще гарантират интегриран подход при предоставяне на мобилните здравно-социални услуги. С избраните специалисти ще бъдат сключени договори съгласно нормативната уредба. 3. Подбор на потребителите на патронажните грижи - В рамките на 4 месеца ще бъде организирано приемане на документи от потенциалните потребители, извършване на оценка на нуждите им, класиране и подбор на крайните ползватели. Възможност да кандидатстват за ползване на интегрираните здравно-социални услуги ще бъде дадена на възрастни хора над 65 г. с ограничения или невъзможност за самообслужване и хора с увреждания от всички населени места на община Кърджали. Желаещите да ползват услугите ще депозират заявление (по образец), придружено с необходимите документи за идентификация на потребностите. Потенциалните потребители ще имат възможност да посочат в заявлението си услугите, които желаят да ползват. На всички потенциални потребители ще се извърши оценка на нуждите за ползване на патронажна грижа. Оценките на потребностите ще бъдат изготвени от външен изпълнител, нает конкретно за целта. Подборът и класирането ще се извърши от Комисия, определена със Заповед на Кмета на Община Кърджали при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. 4. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги- За нуждите на екипа за управление на патронажната грижа и персонала ще бъдат предоставени помещения, собственост на община Кърджали. Помещенията са ремонтирани по проекта "Активно включване за независим живот". В рамките на 12 месеца на 157 потребители ще получават безвъзмездно мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. Изпълнението на услугите ще се извършва от назначения персонал. Услугите ще се предоставят в обхвата и ще отговарят на изискванията от Методиката. На потребителите ще бъдат осигурени здравни и социални услуги, в зависимост от индивидуалните им нужди, установени в оценката на потребностите и заявеното желание на потребителя. В процеса на изпълнение на проекта, при наличие на свободни часове, включването на нови потребители ще се извършва отново по реда на списъка с класираните кандидати. . В процеса на реализиране на проекта при освобождаване на часове за предоставяне на услуги и липса на чакащи потребители ще се организира нов прием на документи. При напускане на член на екипа за управление на патронажната грижа или персонала, предоставящ услугите ще се назначава на работа следващия в списъка с класирани кандидати. При изчерпване на класираните кандидати извърши нов подбор за съответната позиция. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 271 511.84
  • Activity: Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране: В рамките на проекта ще бъде осигурена психологическа подкрепа и консултиране от една страна на потребителите на патронажните услуги, а от друга страна на персонала, който ги предоставя. Тази подкрепа и консултиране ще се извършва от психолог, назначен специално за целта. Психологът ще предоставя психологическа подкрепа и консултиране на потребителите и персонала. Консултациите ще бъдат индивидуални и групови в зависимост от необходимостта. Психологът ще изследва процесите на поведение на потребителите и оценява възможностите им, ще подпомага процеса на адаптация и интеграция на потребителите чрез методи на индивидуалната работа, ще информира и обсъжда състоянието на потребителите с роднините и/или близките. Също така ще идентифицира проблеми и помага за предотвратяването им. Предоставянето на услугите ще се извършва по предварително изготвени графици за всеки служител на Центъра. При предоставяне на услугите ще се обръща сериозно внимание на персонала да поощряват самостоятелността на потребителя и насърчаването им при вземане на решения, относно начина им на живот, както и подпомагане за развиване на силните им страни. При необходимост от мотивационна подкрепа и консултиране психологът ще провежда индивидуални сесии. Всяка сесия ще бъде с продължителност не повече от един час. За всяка сесия ще се води протокол и ежемесечно психологът ще подготвя обобщен доклад за извършената работа. Консултациите ще се извършват по домовете на потребителите. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 6 354.04
  • Activity: Обучение и супервизия на персонала: Дейността включва подготовка, организиране и провеждане на обучения на персонала, предоставящ мобилните интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. Членовете на персонала, предоставящ услугите, е необходимо да придобият знания и умения, необходими за качественото предоставяне на мобилните интегрирани здравно-социални услугите, чрез които да бъдат постигнати целите на проекта. В тази връзка ще бъдат организирани и проведени въвеждащи и надграждащи обучения по утвърдените програмите, включени в Методиката за предоставяне на патронажни грижи по домовете на възрастни хора и хора с увреждания на Министерство на здравеопазването. Специалистите "Здравни грижи" ще преминат въвеждащо обучение в рамките на 50 учебни часа и надграждащо обучение в рамките на 20 учебни часа. Специалистите "Социални дейности" също ще преминат въвеждащо обучение в рамките на 50 учебни часа и надграждащо обучение в рамките на 20 учебни часа. Обученията ще бъдат насочени към придобиване на практическите умения за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хора с увреждания и възрастни хора с невъзможност за самообслужване. Обученията ще бъдат проведени от експерти, притежаващ необходимия опит и познания и отговарящи на изискванията, посочени в Методиката. Обученията ще се провеждат по темите, включени в програмите, утвърдени от Министерство на здравеопазването. Супервизията на патронажната услуга ще се извърши от регионалните здравни инспекции. На персонала на патронажната услуга ще бъде предоставена професионална и методическа подкрепа с оглед изпълнение на целите на услугите и постигане на по- високо качество, а също така и за изграждане на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение. Целта на супервизията е от една страна оказване на професионална помощ, от друга снемане на напрежението и професионалния стрес. Супурвизията ще се извършва периодично в рамките на изпълнение на проекта, Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Доставка на оборудване, обзавеждане и автомобил за нуждите на патронажната грижа : За осигуряване на качествени патронажни грижи е необходимо да се дооборудват помещения за работа на екипа за управление на патронажната грижа, да се закупи специализирано оборудване и да се осигури високо проходим автомобил. За предоставянето на високо качествени здравни и медицински услуги ще се доставят портативни електрокардиографи, медицински чанти, компютърна конфигурация с периферия, принтер и скенер. За помещенията, предоставени за нуждите на екипа за управление на патронажната грижа и за персонала, ще се доставят подвижна медицинска кушетка и медицински шкаф. Минималните изисквания за параметри на оборудването и обзавеждането ще бъдат посочени в техническите спецификации към документациите за провеждане на обществените поръчки. В целевите групи на проекта са включени възрастни хора и хора с увреждания, които живеят на територията на цялата община Кърджали. Община Кърджали обхваща 117 населени места, като разстоянията между тях варират от 2 до 60 км. Маршрутите на обществения транспорт не обхващат всички населени места и разписанието му не може да гарантира своевременно предвижване между отделните населени места. За предоставянето на регулярни и мобилни услуги в домашна среда е необходимо да се осигури автономен транспорт на персонала, предоставящ патронажната грижа. За нуждите на екипа за управление и предоставяне на интегрираните здравно-социални услуги ще бъде закупен и доставен нов автомобил. Автомобилът ще се използва за осигуряване на мобилност на екипа при предоставянето на здравно-социалните услуги. В техническите характеристики на автомобила ще бъде заложено изискване за висока проходимост, за да се осигури достъп до високопланинските населените места от общината. Изборът на доставчици на оборудването, обзавеждането и автомобила ще се извърши съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки чрез провеждане на обществени поръчки. Технически характеристики и изискванията към изделията и автомобила ще бъдат подробно описани в техническите спецификации към документациите за провеждане на обществената поръчка. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 57 309.88

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Europartner Ltd, Contracted Amount*: 2 100.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: espaceauto , Contracted Amount*: 35 400.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: PROKSIMA DENIZ Ltd, Contracted Amount*: 31 243.85 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DMI Development Ltd, Contracted Amount*: 2 986.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: "LUKOIL BULGARIA Ltd., Contracted Amount*: 9 660.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Hristina, Contracted Amount*: 1 260.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Участници над 18 г., вкл. с увреждания, получаващи патронажна грижа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 157.00 , Reached amount: 235.00
Indicator 3 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Participants aged over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 157.00 , Reached amount: 235.00

Financial Information

Total Project cost 399 498.08 BGN
Grant 399 498.08 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 387 863.83 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Оценка на индивидуалните потребности на кандидат - потребителите, Estimated Amount: 0.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN